[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:32

Cute eclair98.

Leuk dat je hem toch hebt afgemaakt Esterke, terecht dat je tevreden bent, over een jaar of wat kun je hem vergelijken met werk wat je dan maakt, dat verschil zien is erg leuk. :j

Lief plaatjes Art_Ificious, ziet er al goed uit.

Wordt mooi murphypower. :j

Hoop dat het goed gaat met je opa Wendy, dan staat je hoofd er niet echt naar om te tekenen lijkt me, maar ja als je toch moet wachten. Ik vind ze erg leuk geworden. Dat vosje wat zich omdraait heeft een hele ondeugende blik.

Gaaf Bizzybijtje! Vind ze beide heel mooi.
Is ook mooi, werken met een diepere betekenis, soms waag ik mij daar ook aan.

Deze heb ik in 2010 gemaakt, uit een serie verdriet en pijn,
https://i113.photobucket.com/albums/n23 ... htaxfk.jpg

Kiwiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 18:05

@Wendy15: succes met je opa! Je tekeningetjes zijn wel erg leuk gelukt! Dat vosje met zijn rug naar ons toe gekeerd is zooo leuk!
@ Bizzybijtje: ohhh die walvis vind ik zoo geweldig, ik snap dat je die hebt gehouden!
@Jis_: wow wat mooi! Hoe groot is zo'n schilderij ongeveer?

Hier ben ik de laatste dagen zo af en toe mee bezig geweest. Ik twijfel of ik de achtergrond zo moet laten of er bijv een subtiel kleurtje achter moet doen.
Afbeelding

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:27

Wat leuk dat er zoveel mensen meedoen en dat er al zo fanatiek is getekend. Er komen echt de mooiste dingen voorbij, complimenten.
Ik heb wel met een schuin oog meegelezen, maar had nog geen tijd gezien om uitgebreid te reageren, dus bij dezen :)

Gelukkig wel tekentijd gehad, dus met mijn eigen challenge (minimaal twee keer per week aan de slag zijn) gaat het voorspoedig!
Goed, eerst de andere tekeningen eens goed bekijken!

Pagina 1&2
Leuk dat iedereen verschillende doelen heeft. Variërend van 1 keer per dag een tekening maken (respect!) tot 1 keer in de maand. Ik ben zelf een super slome tekenaar, dus pin me liever niet vast op een eindresultaat, maar mijn doel is dus meer om het proces op gang te houden. Als iets moet dan lukt het me vaak niet en als het dan niet lukt, ben ik weer gedemotiveerd en dat is zonde. Misschien een tip voor iedereen die aangeeft wel mee te willen doen aan de challenge maar bang is dat ie het doel 'niet haalt'. Ik ken de regels natuurlijk niet zo precies, maar mijn ervaring is dat niet vaststaat dat dingen móeten, maar dat het vooral gaat om de leuk en elkaar motiveren en inspireren. Wat dat betreft is dit topic ook zo leuk, want als ik jullie mooie werken zie, heb ik zelf ook meteen weer zin om de materialen op te pakken :))

Pagina 3
Pluizebolplum: Wat een leukerd! Grappig ook dat je broer jouw tekening op een mok heeft laten zetten, daar leent hij zich ook wel heel goed voor.
Viennanova: Je eerste doel heb je al bijna behaald. Nu de kleur nog :)) Gekkigheid hoor, mooie plaat met veel kleine details die je er mooi in hebt weten te verwerken. Met name in het gebied rond de oren/voorhoofd.
Jindai: Het lijkt inderdaad een beetje een griezelige sneeuwpop :)) Maar ik vind de manier waarop je de overgangen in het grijsblauw hebt gemaakt wel erg geslaagd.
Vikawiek: Toen ik de eerste stap van jouw hondenschilderij voorbij zag komen, dacht ik 'huh, is die nog niet af?' :P je eerste stap is al erg compleet. Maar ik zag later foto's van updates met meer kleur en details, het wordt echt erg mooi. Hoe weet jij wanneer je een tekening 'af verklaart'? Ik heb er nog weleens moeite mee of ik niet toch nog een haartje of een dingetje of schaduwtje hier of daar moet doen. Maar soms maakt dat het er niet mooier op.

Pagina 4
_San87_: :+: Ach dat ezelsnuitje. Wat een dropje zeg. Mooi contrast in de tekening. Lijkt me nog helemaal niet makkelijk zo'n wollige ezelvacht, maar je hebt 'm helemaal te pakken.
Art_Ificious: Je hebt je gewaagd aan een portret en dan ook nog aan een portret van iemand die je door en door kent, dan mag je niet boos zijn op jezelf vind ik, want dat is hartstikke lastig! Ik vind het een mooi portret. Goed ook dat je de tanden niet te dik hebt 'gecontourd', dat zie je wel eens en dat ziet er zo eng uit. Misschien kun je de ogen nog iets meer diepte geven door een wat donkerdere pupil en een 'lichtje' dat je maakt met je kleedgum?
Nienke14: Prachtig werk met fijne, heldere kleuren. Vind het altijd erg knap dat mensen een kwast onder controle kunnen krijgen en er dan ook nog zoiets moois uit kunnen toveren :)) Handig ook dat je nu extra ecoline hebt zodat je overal aan de slag kunt. Is ecoline hetzelfde als inkt? Ik ken het materiaal eigenlijk niet zo goed.
Telpeva: Dankjewel! Met zo'n leuke gelukswens moet deze challenge wel goedkomen <3

Pagina 5
Fennadev: Leuke werken heb je gemaakt. Lastig he, als je het zo perfect wilt doen dat je er dan maar niet aan begint. Misschien helpt het om een aantal snelle dingen te maken? Dat je een wekker zet op twintig minuten en dan moet stoppen als ie afgaat. Dat kan soms helpen om het idee van een heel ver uitgewerkt eindresultaat los te laten.
AlwaysH: Mooi! Ik ben benieuwd naar meer :D
Cactusknuf: Je veulen ziet er goed uit. Ik ga mee in wat _San87_ zegt: Je kunt werken met donker en lichtverschillen om de overgang tussen bijvoorbeeld hoofd en hals aan te geven in plaats van met een lijn, dan krijg je al snel meer diepte. En een lichtpuntje in het oog (lokaal staat die niet duidelijk op de foto) doet wonderen! Je kunt bijvoorbeeld proberen om een puntje aan je kneedgum te kneden en dan daarmee even 'deppen' over het grafiet.
_San87_: Smeltsmelt. Weer zo'n liefje. De ogen zijn prachtig en sprekend en het gebied rond het snoetje heb je ook goed voor elkaar gekregen zo met die kleine haartjes.
Sjolvir: Wat een leuke stijl heb jij toch! Heel herkenbaar en ik word er direct vrolijk van.
Remembrance: Prachtige schets, daar zou ik niet veel meer aan doen. Mocht je 'm eens verder willen uitwerken zou ik de donkerdere delen echt wat donkerder maken. Dan krijg je nog net wat meer dat 3D-effect. Je hoeft dan niet meteen alles stikdonker te maken, maar gewoon de echt donkere delen steeds een extra laagje geven, tot je de gewenste kleur hebt.
Kiwiris: Beiden heel leuk, maar ik ben vooral weg van de eerste, door de structuurtjes die erin zitten, heel gaaf!

Pagina 6
Pluizebolplum: Mooie aftrap van het nieuwe (teken)jaar. Lastige houding heb je gekozen en de dynamiek van een rennend paard zit er ook lekker in.
Jis_: Jaaaa, wat vet! Vind zowel de foto als het schilderij heel gaaf, maar het schilderij is nog nét een tikkie mooier dan de foto. Deze wordt dus niet zo gedetailleerd als de kat begrijp ik?
NESCAFE: Wat een interessante motivatie om te beginnen met tekenen. Hoe komt het dat je daarvan beter leert fotograferen? Zo te zien heb je het tekenen in ieder geval ook al goed in de vingers. Mooie tinten gebruik je en ik heb direct het idee van ruimtelijke (3D) vormen als ik je tekening zo zie. Hij komt van het papier af :)
_roodvos: Wat een heerlijke (en mooie!) tekeningetjes laat jij zien. Grappige (en zeer herkenbare) platen van je verhuizing. De kleuren van de vos vind ik echt prachtig. Ben jij weg van vossen (omdat je boktnaam er ook mee te maken heeft)?
Fnanne: :)) Iemand anders zei het al: maar jouw verslavingen zijn stiekem ook hier heel herkenbaar. Stuk voor stuk mooie kleurige werkjes, waar een mens blij van wordt :)
Viennanova: Veelbelovend al! De lichtjes in de ogen probeer ik vaak wel 'vrij' te laten als ik werk in grafiet, omdat het lastig kan zijn om bepaalde stukken weer echt wit te krijgen. Maar je kunt ze ook weer wit maken door een soort puntje aan je kneedgum te kneden en daarmee een paar keer te deppen op het papier. En ik kwam laatst iets handigs tegen in de tekenwinkel dat ik direct heb aangeschaft. Een gum in de vorm van een potlood. Het is zeg maar gewoon een houten huls, zoals bij een potlood, maar in plaats van een stiftje zit er een gummetje in. Daarmee kun je dus heel precies gummen en is het puntje afgeslepen of vies? Dan schaaf ik 'm gewoon bij met een Stanley mesje. Super handig!

Ik ga vanavond of morgen even verder, maar hierbij alvast mijn eerste reacties! :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 19:32

Fnanne Poeh, knap hoor, om dan er nog iets uit te wringen wat zó toonbaar is. Ze blijven er zo kwetsbaar uitzien, jouw 'handpaardjes'.
En wat is dat schilderij mooi geworden! Heerlijk, zo die kleuren.
Esterke Oh, wauw, wat een mooi oog!
Snuit van het paard is inderdaad net wat minder, maar er zitten genoeg mooie stukken bij, zoals de glans op het hoofd en de schaduw van de bles. En daarnaast vind ik pastel en dat je dan nog kunt zien wat het is, knap. Als ik met pastel ga zit het meeste pastel op mij en het hele huis, inclusief kat, en dan zit er op het papier gewoon een soort van bruinvale vlek waar je je fantasie op kunt loslaten. :')
_San87_ Wat een schatje, die wasbeer (al twijfel ik wat met een rode panda, door die pluisoortjes). Die spetters erbij maken het goed af, zo, heerlijk werk.
Lisette1205 Wat een leuk idee, maar wat een priegelwerk, joh! Ik vind 'm mooi zo. En inderdaad heel geschikt om op te hangen. :j
De honden zijn ook zo leuk! Fijne stijl om te zien.
Sjolvir Ai, kan inderdaad lastig werken zijn, met van die reliefjes erin. Wel heel erg gaaf geworden, die haas.
Die tv schilder van vroeger was waarschijnlijk Bob Ross?
eclair98 Ach, jij hebt toch ook wel een fijne stijl hoor. Snoezige kopjes die erg leuk zijn om naar te kijken.
murphypower Spannend! Benieuwd hoe hij gaat worden, begin ziet er al goed uit.
Wendy15 Ah bah, ziekenhuizen zijn zelden leuk, sterkte! Toch wel mooie 'krabbels' weer neergezet. Dat bolletje haar dat met z'n rug naar je toe ligt vind ik het allermooist, krijg gelijk zin om te aaien.
Bizzybijtje Gut, jij kunt 't ook al zo goed. De walvis vond ik al gelijk mooi, maar die boom net zo. Heb twee keer 'joh, hoe gaaf' gemompeld.
Jis_ Jemig, knap werk in die link.
Kiwiris O, weer zo'n snoesje. Wat een schattige beer. Hij kijkt alsof ie net iets te laat op het feestje is. Maar zó lief weer. Ik blijf me ook afvragen wat mooier zou zijn, met of zonder kleurtje. Hij is zo al mooi, een kleurtje, heel licht, zou 'm nog net wat meer eruit kunnen laten springen. Of 't wordt te druk...Lastig.
En ja, paardje was uit het hoofd en qua stijl ben ik net een stuiterbal, vind ik zelf, gewoon lekker kliederen en van alles uitproberen. :D

Gisteren weer groot feest in Huize Pluis. De home-made muizenval werkte niet, muis is ook niet zelfstandig de deur uitgewandeld maar woont nog steeds onder de koelkast. En dan zit je samen met je kat te gluren naar zo'n ieniemienie diertje.
Schets, stift en ingekleurd met Gimp
"Waar zit ie nou?!?"
Afbeelding

Voor vandaag weer even 'simpel'. Snelle schets met stiftjes. Markers dus. Stiften. Whatever. Kleurtjes. Maar dan in het zwart en grijs. :')
Feeling blue
Afbeelding

NESCAFE

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 21:11

@Eclair98, simpel en mooi.

@Esterke, toch afgemaakt :), zijn oren zijn mooi uitgekomen. En het oog trouwens ook. Qua tips denk ik dat je de verhoudingen nog wel wat kunt verbeteren. Zijn neus lijkt nu een beetje aan de grote kant in verhouding tot de rest van zijn hoofd.

@Murpheypower, het "moeten" is soms een stok achter de deur en soms net teveel. Belangrijkste is idd dat je er plezier in blijft houden.

@Wendy15, de onderste vind ik echt goed gelukt. Ik zie hem al helemaal lekker opkrullen. Hopelijk knapt je opa snel op.

@Bizzybijtje, allebei fijne beelden hoewel totaal verschillend. Proporties loop ik ook altijd mee te vechten.

@Kiwiris, gaaf hoor!

@Nevony, ik wilde op een andere manier nadenken over compositie en wat ik in beeld wilde brengen. De camera beslist toch een hoop voor je en hoewel ik mij daar meestal wel van bewust ben dacht ik toch wat nieuwe inzichten te krijgen als ik een beeld opbouw vanuit een blanko vel. Wat voor keuzes maak je dan, wat wil je eigenlijk laten zien.

@pluizebolpum, een simpele lijn en toch zo moeilijk om te zetten. Knap weer hoe je met zo weinig zo'n goed plaatje neerzet.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:25

Goh wat interessant om te horen, zo heb ik het zelf nog nooit bekeken. Ben je als je tekent ook niet veel 'vrijer' om iets te creëren dat je in je hoofd hebt? Ik kan me voorstellen dat je bij fotografie toch ook altijd afhankelijk blijft van wat de omstandigheden je 'geven'.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 22:33

kiwiris ik vind jouw stijl zo leuk <3 doet me denken aan oude kinderboeken
nevony als ik vind dat het alles wat er op moet staan erop staat. Ik vind het nogal moeilijk uit te leggen, tja, ‘t is gewoon zo :')
Van de klant kan ik niet op aan dat die zegt dat het af is. Vaak als ik 1 laag klaar heb vinden ze ‘m al fantastisch. Heel lief natuurlijk, maar soms niet erg handig :')
Afbeelding

Afbeelding

Esterke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 01:21

Ja sorry, heb er nog maar wat aan liggen prullen :o
Oog wat vriendelijker gemaakt en snuit nog wat aangepast wat donkerder onder de maantop voor een minder puntig hoofd, hier en daar wat donkerder.

Afbeelding

Wil hem in de toekomst toch nog eens opnieuw proberen, moet beter kunnen denk ik zo :+

Esterke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 01:34

Oei jis_ echt gaaf! Hou van emotie portretten/ tekeningen.
Kiwiris, ik zou voor een kleurtje gaan zodat hij precies uit het blad komt :):)
Pluizebolpum, vind jou tekeningen altijd zalig!
Vilawiek <3 boxer hou van boxers vind hem echt heel erg mooi, echt het typische sprekende boxerkoppie!

Afbeelding twijfel om het hart rood te maken...
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 09:23

Kiwiris schreef:
@Wendy15: succes met je opa! Je tekeningetjes zijn wel erg leuk gelukt! Dat vosje met zijn rug naar ons toe gekeerd is zooo leuk!
@ Bizzybijtje: ohhh die walvis vind ik zoo geweldig, ik snap dat je die hebt gehouden!
@Jis_: wow wat mooi! Hoe groot is zo'n schilderij ongeveer?

Hier ben ik de laatste dagen zo af en toe mee bezig geweest. Ik twijfel of ik de achtergrond zo moet laten of er bijv een subtiel kleurtje achter moet doen.
[ [url=m/EbikL5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die is ook al zo leuk. Ik zou er geen achtergrondkleur bij doen, zo ligt de focus net mooi en het plaatje is kleurrijk genoeg.

@Pluis, leuke platen weer :D. Vooral het paard vind ik heel sterk.

@Vikawiek, de boxer is prachtig. Heel mooi zacht.

@Wendy15, mooie schetsjes. De liggende vos vind ik erg leuk.

@Esterke, ik blijf wat raar tegen de neus aan kijken, die lijkt erg plat en de mond is wat vreemd, loopt te ver door of zo. Voor de rest vind ik het een geslaagde plaat.

Lisette1205

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 09:50

Malenka schreef:
Leuk dat blaadje. Ik zie hem ook wel voor me als kersthanger. In de boom bijvoorbeeld.

Zo leuk dat jullie met dit idee zijn gekomen!! Misschien word het tijd voor een mini kerstboompje op m'n kamer met allemaal van die blaadjes erin *\o/* (wel nog een tijdje wachten tot het weer kerst is :'))

Esterke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:04

San87 je hebt helemaal gelijk hoor, krijg er ook geen zicht op, daarom dat ik hem zo ga laten, wil hem wel zeker nog eens proberen in de toekomst, dan hopelijk meer succes, maar hij begint zo stilaan te frustreren en dat is niet de bedoeling dus leg hem denk ik best aan de kant nu.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 11:54

Geweldig die beer Kiwiris, heel leuk bedacht.

Ik schilder vaak op grote doeken. Die is de link is 80x80 op een 3D doek. de andere dame is wat kleiner, was op maat gemaakt, ongeveer 50x60, doek zou voor een opdracht zijn, helaas paste hij toch net niet in de lijst waar het in moest. :')

@Nevony, wordt minder gedetailleerd, :j

Zo leuk en genieten die verhaaltjes van jou Pluizebolpum! <3 En mooi weergegeven.

Zo mooi vikawiek! <3 Welk materiaal gebruik je ook al weer bij dit werk?

Mooie aanpassing Esterke. En mooi gedaan die handen.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:25

Jis_ schreef:
Geweldig die beer Kiwiris, heel leuk bedacht.

Ik schilder vaak op grote doeken. Die is de link is 80x80 op een 3D doek. de andere dame is wat kleiner, was op maat gemaakt, ongeveer 50x60, doek zou voor een opdracht zijn, helaas paste hij toch net niet in de lijst waar het in moest. :')

@Nevony, wordt minder gedetailleerd, :j

Zo leuk en genieten die verhaaltjes van jou Pluizebolpum! <3 En mooi weergegeven.
Zo mooi vikawiek! <3 Welk materiaal gebruik je ook al weer bij dit werk?

Mooie aanpassing Esterke. En mooi gedaan die handen.

Voor de eerste laag gebruik ik Schmincke Horadam aquarelle zodat ik minder lagen potlood hoef te gebruiken, voor potloden de Polychromos van Faber-castell. Lekker goedkoop allemaal :')

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 13:35

Jeetje wat komen er mooie, grappige tekeningen voorbij. Toen ik zo’n drie jaar geleden begon genoot ik vooral van de realistische werken, maar tegenwoordig raak ik helemaal hype van de illustraties en eigen stijlen van mensen. Zo knap al die creativiteit.

Esterke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:54

Voor de pastel Tekennaars hier, een wit zwart hondje, welk kleur papier neem ik dan best? :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:51

Maakt niet uit. Wat jij mooi vindt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:57

Afbeelding

Weer een beetje krabbelen tijdens the Daily Show. Het trio is compleet :D.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:46

Eindelijk af!
Ik ben zo blij dat ik weer ergens anders mee bezig kan, 2 dingen tegelijk gaat bij mij ook niet. Dan ligt het er over 5 maand nog..
Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:50

Ik maak echt vanalles door elkaar, ben echt een chaoot :P

Lisette1205

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 23:14

Dat hertje is echt heel goed gelukt! Ik vind het echt super knap!

Die hond ziet er ook heel goed uit, vooral heel realistisch!

Gebruiken jullie dan ook echt plaatjes/foto's of maken jullie het met een idee in je hoofd?

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 23:25

Lisette1205 schreef:
Dat hertje is echt heel goed gelukt! Ik vind het echt super knap!

Die hond ziet er ook heel goed uit, vooral heel realistisch!

Gebruiken jullie dan ook echt plaatjes/foto's of maken jullie het met een idee in je hoofd?

Dankje! :D
Met realistische tekeningen gebruik al altijd een referentie, maar ik trek niet over. Als ik realistisch teken dan is het voor een opdracht dus heb ik het ook echt nodig om de gelijkenis met het dier goed te hebben. Als ik cartoonachtig teken alleen met poses die ik niet vaak doe/nog nooit heb getekend en niet snap hoe ze in elkaar zitten

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 00:28

Ik heb alle knuffels gered! Die mochten écht niet weg hoor :oo Ik heb ook maar meteen beloofd dat ze állemaal bij mij op bed mochten. Toen kwam ik erachter dat het 2,5 wasmachine vol is (hebben ze allemaal gewassen) en dat is de meter grote teddybeer niet meegerekend, dus nu moet er een tweepersoonsbed komen :Y)
De tekening die bij dit stukje tekst hoort moet ik nog even maken :') Iets te druk geweest met verhuizen en nog wat dingetjes.

@art_ificious: We zijn inderdaad ook heel veel aan het weggeven/verkopen gelukkig :) Denk dat inmiddels de helft van de kinderhoudende buren al wat heeft gekregen :') Maar soms kan ik de weggooiwoede van mijn moeder niet tegenhouden helaas.
Weggeven en verkopen heb ik ook weer totaal geen moeite mee, maar bij alles wat in een vuilniszak verdwijnt doet het een beetje pijn :')

Pagina 13:
Nescafe: Volgens mij heb ik m eerder langs zien komen, ik vind hem echt héél erg 3d ogen. Heel mooi :) Ik ben benieuwd naar de rest.
Jis_ : Ik had je topic gezien, werkelijk prachtig :) Heel interessant ook om het proces zo te zien, ik weet namelijk helemaal niets van schilderen en opbouwen in lagen en dat soort ingewikkelde dingen. Best leerzaam dus.
Vind de kleuren heel erg mooi.
Pluizebolplum: :')
Altijd mooi om te zien hoe een halve ovaal karakter kan hebben.
Fnanne: yesss serie :D Ze worden steeds mooier
Wat is dat schilderij mooi :oo Ik vind de kleuren in het water het allermooiste stuk.
Esterke: Doe je snel zeg. Ziet er goed uit ook, enkel de neus kijk ik wat raar tegenaan, maar dat heb je volgens mij inmiddels wel al vaak zat gehoord. Hij heeft een beetje een duckface O:)
San: De pluizigheid spat er vanaf. Mag ik vragen hoe het je gelukt is om niet het hele beest onder te spatten met ecoline? Even afgedekt?
Lisette: Hoezo nou niet zo mooi, hij is vet leuk :D Daar zou je zo een hele serie mee kunnen maken, en dan ergens ophangen of zo. Of als onderzetters gebruiken. Weet ik veel.

Pagina 14:
Lisette: Mooie tekening, vind de kleuren heel mooi zo. En de ogen lijken je ook echt aan te kijken.
Voor een volgende keer misschien interessant om te proberen wat meer contrast te maken, hoewel ik moet zeggen dat ik dit zo ook wel wat vind hebben. Het past wel, of zo. Maar met wat meer contrast zouden de honden wel meer naar voren kunnen komen bijvoorbeeld.

Sjolvir: Hij kijkt zo lekker droog :P Zeer geslaagd.

Esterke: Ik verbaas me er ook altijd over hoe mensen zo lang met iets bezig kunnen zijn. Dat geduld heb ik echt niet :') Mijn oplossing is een manier van tekenen vinden die niet zo veel tijd kost. Al te veel details doe ik dus gewoon niet aan. En als ik toch per se iets heel groots wil maken, dan deel ik het op in kleine stukjes. Zo heb ik hier een groot werk liggen dat aan 6 verschillende doeken bestaat, en de tekening loopt door van het ene doek op het andere. Zo had ik toch steeds vrij snel het idee dat ik "klaar" was (want het doek was af), en kon ik er tegelijkertijd wel lang aan bezig zijn. Pagina's van een boek werken hetzelfde. (liever 10 pagina's tekenen die samen een boek worden dan één ding dat net zo veel tijd kost als die 10 tekeningen)

Eclair: Wat lief :) Wat voor materiaal gebruik je?
Murphypower: Welkom! :) Goed begin al, ik ben benieuwd.
Wendy: Sterkte :) Het onderste diertje vind ik echt heel leuk, lijkt echt pluizig. Ik mis wel een stukje schaduw onder de schouder (denk ik?), daardoor lijkt ie nu wat te zweven.

Bizzybijtje: Jij ook welkom! Ik ben alvast een beetje fan :o En ben het helemaal met je eens over hoe feller hoe beter. Ik ben benieuwd naar meer van je.

Pagina 15 komt op een moment dat ik iets minder graag naar bed wil :Y)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 07:59

Lisette, voor de realiatische tekeningen gebruik ik een referentiefoto, het hertje is wel uit m'n hoofd.

@Roodvos, het is aquarelverf, deels geblazen en deels gespetterd. Het spetteren heb ik van de tekening af gedaan, als je me snapt. Resulteerde wel in een roze keukenmuur :').

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 08:00

vikawiek schreef:
Eindelijk af!
Ik ben zo blij dat ik weer ergens anders mee bezig kan, 2 dingen tegelijk gaat bij mij ook niet. Dan ligt het er over 5 maand nog..
[ [url=m/oXJtGL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind m prachtig. Het is dus aquarel met aquarelpotlood? Of gewoon potlood? Het resultaat is iig super.