[Info] Het digitaal tekenen topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 21:36

Het valt te fixen zonder te moeten wachten op een update. Het is dat ik niet op mijn laptop zit en het moeilijk is te helpen via gsm, maar ik zal proberen

edit:
https://forums.adobe.com/thread/2479351

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:19

Nalonyda schreef:
d4rkhorse schreef:
ik heb een probleempje...

ik gebruik het programma photoshop op in te tekenen.
als ik bv inzoom op de tekening en ik zet m'n pen neer verspringt de tekening helemaal :(
ik dacht dat het aan mn tekentablet lag dus heb een nieuwe gekocht en geinstalleerd maar het probleem blijft. iemand die me kan helpen met dit probleem?

Dat heb ik ook.... Sinds de update van Windows. Had de desbetreffende ochtend nog getekend en s avonds na de update was die stuk. Er komt aankomende week een lente update met Windows.... Dus hoop dat het dan gemaakt is :( lig al 2 weken uit de running.

Me to ik ben momenteel echt aan het afkicken haha

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 09:10

Nalonyda schreef:
d4rkhorse schreef:
ik heb een probleempje...

ik gebruik het programma photoshop op in te tekenen.
als ik bv inzoom op de tekening en ik zet m'n pen neer verspringt de tekening helemaal :(
ik dacht dat het aan mn tekentablet lag dus heb een nieuwe gekocht en geinstalleerd maar het probleem blijft. iemand die me kan helpen met dit probleem?

Dat heb ik ook.... Sinds de update van Windows. Had de desbetreffende ochtend nog getekend en s avonds na de update was die stuk. Er komt aankomende week een lente update met Windows.... Dus hoop dat het dan gemaakt is :( lig al 2 weken uit de running.

ik heb probleem kunnen oplossen met de hulp van NynkeMarit en Quebelle!

Quebelle

Re: [CENTRAAL] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 09:17

Fijn nieuws! :j

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 14:30

Oehhh :wow: Ga even kijken of ik vanavond Photoshop CC terug kan instaleren. Heb hem gefrustreerd weggegooid. :x Heb nu 2 weken weer gefrustreerd op mijn Xbox gezeten. Ik hou jullie op de hoogte of het bij mij ook werkt +:)+

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 21:07

ugh nu is het ene probleem opgelost en nu komt er een ander probleem :(
mijn gummetje kleurde ineens in en ik las hier in de reacties dat "wissen in historie opnemen" de oplossing was dus dit had ik aangevinkt, ik kleurde de achtergrond in een andere kleur en zo is ie geworden het deel dat weggegumt is grijs geworden... ik heb photoshop heropgestart en terug het gummetje gebruikt en het kleurde weer zoals je boven het rechteroog ziet...

iemand dat me kan helpen om mn gummetje terug inorde te krijgen?
Afbeelding

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 21:50

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 01:29

Fijn dat het is opgelost! Prachtige tekening ook!

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 08:46

dankjewel! dit is het eindresultaat:
Afbeelding

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:28

Helaas is het niet gelukt om Photoshop te installeren. Dus moet even wachten tot mijn vader in het weekend tijd heeft :)

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:38

Mooi geworden, darkhorse! Super leuke stijl ook :j

Alleen vraag ik me wel wat af over het logo dat je erop hebt. Stel bijvoorbeeld dat ik jouw werk ergens op het internet tegen zou komen zonder bron erbij, dan zou ik, denk ik, op basis van dit logo moeilijk erachter kunnen komen dat het van jou is? Ik kan het heel slecht lezen namelijk :+

Liever zou ik persoonlijk gaan voor een leesbaar maar klein logotje waaraan mensen makkelijk kunnen zien waar je werk vandaan komt.

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:10

Runa schreef:
Mooi geworden, darkhorse! Super leuke stijl ook :j

Alleen vraag ik me wel wat af over het logo dat je erop hebt. Stel bijvoorbeeld dat ik jouw werk ergens op het internet tegen zou komen zonder bron erbij, dan zou ik, denk ik, op basis van dit logo moeilijk erachter kunnen komen dat het van jou is? Ik kan het heel slecht lezen namelijk :+

Liever zou ik persoonlijk gaan voor een leesbaar maar klein logotje waaraan mensen makkelijk kunnen zien waar je werk vandaan komt.

dankjewel :) het logo zijn mijn initialen :) mijn pagina noemt wel digidesign zina maar ik kan niet echt een goed logo bedenken haha ik had er wel al aan gedacht om het logo te houden en er onder mijn facebook pagina te zetten ofzo :) ik ben er nog niet echt aan uit :p

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 11:17

ik zou je logo kleiner maken en rechtsonder in je tekening zetten, zo staat het er nog stees in maar stoort het minder erg :j

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:19

Quebelle schreef:
ik zou je logo kleiner maken en rechtsonder in je tekening zetten, zo staat het er nog stees in maar stoort het minder erg :j

ik heb het een paar keer gedaan bij mijn tekeningen maar dan halen ze het logo er gewoon af en doen ze alsof zei het gemaakt hebben en zo wil ik het voorkomen :D

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:32

d4rkhorse schreef:
Quebelle schreef:

ik heb het een paar keer gedaan bij mijn tekeningen maar dan halen ze het logo er gewoon af en doen ze alsof zei het gemaakt hebben en zo wil ik het voorkomen :D

Eigenlijk is dat een eer :p zet het anders direct naast je paard, bij de schouder ofzo, dan is wegknippen niet meer een optie.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:45

Nou ik vind dat geen eer hoor, als iemand je logo afknipt en doet alsof het van hem/haar is. Dat vind ik gewoon ronduit asociaal.
Ik zet gewoon altijd mijn insta @ inderdaad direct naast het onderwerp, bijvoorbeeld in de curve van een gezicht.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:12

Een insta @ vind ik ook wel eens goed idee, dan kunnen mensen je altijd vinden. En dan op een plekje dat er niet zo makkelijk afgeknipt wordt inderdaad :)

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 12:36

Nee ik snap dat, maar als ze echt willen, kunnen ze het er zo af photoshoppen, of het nu door je tekening staat of niet. Dan zet ik ze liever wat aan de kant, zodat het mijn tekening niet zo stoort :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:40

Quebelle schreef:
Nee ik snap dat, maar als ze echt willen, kunnen ze het er zo af photoshoppen, of het nu door je tekening staat of niet. Dan zet ik ze liever wat aan de kant, zodat het mijn tekening niet zo stoort :j

Maar je kunt het wel beperken. Dat is hetzelfde als beveiliging in een bank of iets dergelijks. Overvallen gebeuren maar door beveiliging maak je het niet makkelijker en aantrekkelijker. Net zoals jatten van tekeningen. Voorkomen kan niet, maar wel een gros deel filteren. En dat is ook wat waard gok ik. :j

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 13:04

Het enige wat je daar tegen kan doen is kleine resoluties van de werk online plaatsen, want echt, een watermark houd ze zeker niet tegen. Plaats lage resolutie kopieen van je werk online, zo kunnen ze niet afgeprint en verkocht worden, zet je naam in je file name, en als je het kan, zet een script op je file zodat er niet rechtsgeklikt op kan worden, om op te slaan bvb. Dit allemaal maakt het wat moeilijker, maar het houd ze zeker niet tegen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:23

Maken jullie het wel eens mee dan, dat er tekeningen gejat/gebruikt worden? Ik heb dat nog nooit meegemaakt van mijn eigen werk

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 13:39

Ik heb 1 keer meegemaakt dat iets gerepost werd zonder credits, en die heb ik een bericht gestuurd. Nadien pasten ze het aan. Verder controleer ik ook wel regelmatig via google image search :j

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:40

Ik heb het alleen eens meegemaakt met een meme die ik getekend had :') Maar ik zet ook niet zoveel online en wat ik erop zet, wordt niet zoveel bekeken. Ik kan me goed voorstellen dat werken die vaak gezien worden, ook vaker gejat worden.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:22

ik heb inderdaad ook 1 keer een repost gehad zonder credit, maar voor zover ik weet gelukkig nog nooit iemand die deed alsof ie het zelf had gemaakt.

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 18:41

ik heb het toch wel al een paar keer voorgehad zelfs van een persoon die ik kende toen van de manege...
hoe zet je er een script op? :) ik plaats mijn tekenigen op facebook en soms instagram :) want ze ook kunnen doen is een screenshot trekken en bij knippen...