Seven: wauw! Echt fantastisch zo dat beeldje! Maak je de beeldjes ook zelf?
Fennadev: Lief, dankjewel!! Ik vond de de hals ook wel snel donker worden hoor, dat vind ik lastig aan met pen werken. Je kan het niet uitgummen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

) dus ben ik na drie blaadjes maar gestopt. Misschien dat ik nog met acryl een paar highlights op die sliertjes aan de voorkant doe, maar dat is het ook wel. Ik weet dus nog niet of ik een marker-mens ben, maar over de gemengde achtergrondkleur ben ik wel tevreden, dus die ik zeker nog eens ergens anders ga gebruiken.
sanneb schreef:Ik vind het lastig om uit te leggen, maar sommige lijnen waren ineens een stuk donkerder waardoor het er niet meer uitzag. Toen ik net keek zag ik dat het wel weer meevalt, denk omdat het nu droog is?
Tja en dan je Copic markers, ik kan er echt niets mee, helaas. Vind het zo knap als mensen wel een mooie tekening ermee krijgen.

sanneb schreef:xyzutu2 Leuk dat je erdoor geïnspireerd word. Ik kan eigenlijk ook niets met houtskool, haha. Maar ineens heb ik de smaak te pakken. Ik had precies hetzelfde als jou, alleen door het linke paardenhoofd was ik super blij en tevreden met de oefeningTja en dan je Copic markers, ik kan er echt niets mee, helaas.
xyzutu2 schreef:Wat vond jij vervelend aan de Copic markers?
Ik kon ook niet blenden en in lagen snap ik niets van. Als ik eenmaal een laag heb is dat het. Moet wel eerlijk zeggen dat ik maar 1 poging heb gedaan geloof ik. Dat was ook niet van het merk Copic marker.

kleine tip: experimenteer met je papier, sommige papiersoorten kunnen wat meer markwrgeweld verdragen als anderen. Als je dan alsnog met een paar lagen in de gewenste kleur eroverheen gaat dan kan je het nog iets corrigeren
Met de colorless blender kan je de kleuren wat vervagen, wit zal het niet meer worden maar van geel kan je bijvoorbeeld wel eerst lichtgeel van maken door er met de blender overheen te gaan tot je de gewenste kleur hebt. Als je daarna je gewenste kleur erbij pakt heb je misschien al iets meer kans op slagen
Die tip met het eerst uitblenden voor je naar de nieuwe kleur gaat vind ik wel een interessante, die ga ik zeker eens proberen!
). Want hoe buigen ze, op welke plekken buigen ze? vaak zit er op die plek een harde knobbel en maakt een vinger (of teen) daardoor een hoekige bocht. Op heel veel van die vlakken werken tenen en vingers bij dieren hetzelfde, soms zit een knobbel of scharnierpunt op een iets andere plek maar dan weet je wel al in je hoofd hoe die ongeveer werkt, welke draai of bewegingen het kan maken etc.
Wat leuk met die kleuren er in!
Ik had hem rechtopstaand al geschetst en hij kwam niet echt lekker uit de verf, verhoudingen kloppen niet vergeleken met de anderen ernaast. En eh... je tekening klopt niet helemaal, waar dan? klopt toch prima? ik zie niks geks! Goed begin van je schaduwen ook vind ik
Maar ik had mijzelf voorgenomen om op iedereen te reageren dus ik doe dat lekker toch
Ook op jou! Ik vind het zo leuk om te zien wat je vorig jaar zoal gedaan hebt en waar je nu mee bezig bent, volgens mij zit jij echt nog helemaal vol met ideeen ik zie echt STEEDS nieuwe technieken en nieuwe materialen voorbij komen bij jou! vind ik erg leuk dat je dat allemaal uittest, leuk en vernieuwend om te zien ook. Heb je inmiddels al materiaal gevonden waarbij je een beetje het gevoel hebt van goh DIT vind ik nou echt leuk? Inhoudelijk op je schetsen reageren gaat mij voor deze serie niet lukken trouwens, ik heb zelf altijd ruzie met hoofden tekenen en schaduwen er in en ik weet oprecht niet wat goed is of wat niet. Ik vind ze er in elk geval leuk uit zien ga zo door 
Ga je de hele achtergrond zo maken? dat lijkt mij echt een tijdrovende klus waar veel geduld voor nodig is, maar die gaat heeeel gaaf worden als die af is. Ik ben benieuwd!!Citaat:De referentie van deze tekening is bijvoorbeeld niet zwart, en geen elf
Ik ben heel nieuwsgierig naar hoe die wordt en welke kleuren je daarvoor gaat gebruiken. Stiekem heb ik je tips ook gebruikt voor mijn tekeningen van gisteren, hop even die trots aan de kant en niet zelf tekenen maar google images met ruiters op de achtergrond... en het hielp idd.
ik heb dat ook gedaan, en doe dat soms ook nog voor vormen die ik niet gewend ben, inderdaad om de vormen en afmetingen wat onder de knie te krijgen. Ik weet niet of je misschien ook een tablet hebt naast je laptop? er zijn bijvoorbeeld ook tracing apps waarmee je foto's makkelijker over kan trekken, waardoor je tablet dan zegmaar kan gebruiken als lichtbak. Het grootste voordeel daarvan vind ik is dat je in een 'natuurlijke' houding kan tekenen en dat je niet bang hoeft te zijn dat je per ongeluk je scherm beschadigd. Als je een tip nog leuk vind, is het je misschien opgevallen dat de dikke lijnen die je gebruikt hebt ongeveer even donker zijn als de schaduw van het paard? Voornamelijk bij de borst bijvoorbeeld. Daar vind ik de donkere lijnen dus ook absoluut niet misstaan.
Dadelijk nog eens kijken
Met pen? en ook nog eens zonder referentie? wow
Hij is gaaf geworden, mooi hoe je de vachtkleuren zo realistisch hebt gekregen het is duidelijk een schimmel
ik was echt te gefrustreerd en heb halverwege de tekening het programma afgesloten, woest werd ik er van
ik ga hem ook niet afmaken, hij mag rotten in een vergeethoek.
ik ben gek op draakjes
elke keer word ik weer blij zodra ik je werk zie met dotted papier op de achtergrond, dan krijg ik meteen weer zin om ook iets te maken in mijn bujo)
Copics
Frustratie is herkenbaar, tip had ik al gegeven
Ik vind hem ondanks je problemen wel heel mooi geworden

Die komt volgende week!