[ART] Bullet Journal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Biebz

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:10

Ziet er goed uit!
Aan school hoef ik er nu gelukkig niks meer in te zetten :D

Jullie gebruiken een A5 boekje? Is dat groot genoeg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:12

Ik gebruik voor dagelijks A5 ja, makkelijker om in mijn tas te gooien en groot genoeg om alles in bij te houden.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:20

Die ziet er wel heel erg handig uit Emma! Denk dat ik er wel wat uithaal om ook in mijn schoolplanner te doen. Heb er ook 2 :+ En ik merk ook dat ook er met mijn ADD wel echt veel aan heb.

Ik heb voor dagelijks ook een A5 Biebz. Groter is mij te onhandig om mee te nemen.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:25

Oke :D
Hebben jullie nog handige tools/benodigheden waar ik aan kan denken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:29

Dat is heel persoonlijk denk ik.. Ik weet dat veel mensen hier bezig zijn in een simpel Hema-boekje met een balpen. Ik heb gelijk geinvesteerd in een duur notitieboekje met stipjes ipv lijntjes waar de pagina's genummerd zijn en waar een inhoudsopgave in gebouwd zit. Verder teken ik graag dus heb ik sowieso al wat setjes fineliners liggen (ik vind de Pigma Micron 01-08 een erg fijne set en niet heel erg duur, of de Faber Castell pit artist pens), plus dingen als potloden.
Voor mij is het super belangrijk dat dit soort dingen visually pleasing zijn, anders stop ik er na een tijdje weer mee. Vandaar dus ook de wat duurdere benodigdheden :=

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:32

oke, was van plan om het niet gelijk heel duur te maken idd :j
Ik ga morgen eens even kijken.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:45

Ik heb een agenda van Moleskine en daarvan vind ik de kwaliteit gewoon goed!

BJ is van Leuchtturm.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 19:02

Ik heb ook een A5 gestipte Leuchtturm en ben daar helemaal blij mee :) (Hij is felblauw :D )
Heb ook wel een beetje hetzelfde als Emma; het ding moet wel leuk en interessant zijn/blijven anders zou ik het niet volhouden :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 20:05

Ik heb azuur, ook een heel vrolijk kleurtje!

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 22:34

Ik heb gevraagd om een gele, limegroene of witte :D

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 23:48

Ik ben nu ongeveer een maand bezig in mijn bujo, en ik vind het zó fijn!!! Super bedankt voor dit topic, ik vind het echt geweldig. Merk ook steeds meer welke spreads wel werken en welke niet, en dit topic inspireerd me hahah :)
Ik wil er nog een inkomsten-uitgaven pagina in, een pixel pagina (heb ik al maar is veel te uitgebreid, daardoor vind ik het vervelend om het te gebruiken. Nu wil ik over die pagina een andere pagina plakken en daar dan een simpele met smileys van te maken), ik wil een sleep tracker met de uren, een grafiekje zegmaar, ik wil een pagina met hoe ik me fysiek en mentaal voel en dan het liefst er onder ook een sleeptracker. Zodat ik het verband kan trekken (als die er is)
Spoiler:
Ook ben ik oprecht benieuwd of ik mij mood slechter zal vinden tijdens dat ik ongesteld ben hahaha.

genoeg nieuwe ideeën dus! Voor nu ben ik heel blij met mn habit tracker qua dingen die erop staan, hoewel ik het misschien nog iets uitbreid. Alleen het feit dat ik steeds mijn gekleurde fineliners moet pakken uit de kast vind ik echt vervelend, dus ik ga hem zwart houden denk ik. Met een patroontje. Dan heb ik alleen mijn zwarte fineliner nodig, dan vul ik hem waarschijnlijk echt elke dag in ipv om de paar dagen een inhaalsessie :+

Verder vind ik het heeeerlijk dat ik eerst een weekly spread maak, dus het overzicht staat al vast de hele week, en dan in de dailies bekijk ik het allemaal nog een keer maar hoef ik me alleen te focussen op die weekly. Echt fijn, dan wordt het zo overzichtelijk :D
Ik ben heel erg te spreken over deze manier van je leven bij elkaar houden :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 23:53

Ik vind het ook fijn dat, hoe meer je je bullet journal gebruikt, hoe meer je merkt wat wel en niet voor jou werkt.

Zo heb ik elke maand wel andere dingen op mijn habit tracker staan, maar ook dingen die steeds terug komen.

Zodra het nieuwe jaar begint wil ik inderdaad ook een "my year in pixels" maken.

Wat ik trouwens echt een aanrader vind is de gratitude log. Ik heb soms dagen waarop alles fout gaat, ik super chagrijnig word en dan maar op bed ga liggen mokken. Nu met mijn gratitude log "moet" ik elke avond wel iets positiefs opschrijven, wat mij erg helpt om de dagen toch goed af te sluiten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 23:56

Ik gebruik voor mijn habit tracker (van onder naar boven: hoofdpijn, moe, rusteloos, verkouden, ongesteld, medicatie 1, medicatie 2, melatonine, aantal koppen koffie, aantal glazen alcohol, aantal uren slaap, sporten, tanden poetsen, bed opmaken, douchen, aantal pagina's gelezen.. En ja, ik heb er inderdaad dingen in staan die ik sowieso elke dag doe maar dat is erg fijn als bemoedigend stukje) gewoon een zwarte fineliner, en dan gebruik daaronder voor mijn mood tracker gekleurde stiften in rood, oranje of groen voor in volgorde een slechte dag, een ok dag en een goede dag. Qua mood track ik: geirriteerd, angstig, gestrest, boos, overgevoelig, verdrietig, gefocust, afgeleid, blij en tevreden.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:42

Heb 2 blanco boekjes gehaald :)
1 dunne voor de rest van dit jaar en een dikkere voor 2017 :p

Fineliners enzo had ik nog wel in huis. Straks even voor gaan zitten :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:23

Ik lees even mee. Ik ben begin dit jaar begonnen met mijn bujo en hield het ruim bij. Iedere avond al m'n puntjes aflopen, to do's voor de volgende dag maken, trackers invullen. Maar intussen heb ik een nieuwe baan en ik heb ik het gewoon veel te druk. Ik werk veel avonden en weekends, waardoor ik 's avonds kapot ben en alleen maar wil slapen ipv die bujo in te vullen. Vroeger kon ik uren bezig zijn met een leuke layout te maken of een nieuwe pagina uit te tekenen, maar nu heb ik er de energie en/of zin niet voor.

Daarnaast heb ik sowieso al een agenda voor alle werkafspraken, en daar vul ik ook mijn privé-afspraken in (omdat die vaak belangrijk zijn om rekening mee te houden voor m'n werk). Dan blijft er niet zo heel veel meer over om in m'n bujo te zetten, heb ik het gevoel. En ik heb sowieso een notebook die ik gebruik voor random gedachten/ideeën (beetje een dagboek).

Zijn er hier nog mensen die werken en een gewone agenda combineren met een bujo? Hoe doe je dat dan?

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:30

Ik was eerst van plan om mijn agenda ook bij te gaan houden in mijn BuJo, maar ik ga toch wel gewoon weer voor een agenda. Moet veel dingen vooruit plannen, werkdrukte en dergelijke. Ik ga mijn 'bujo' gebruiken voor lijstjes, inspiratie, gedachtenspinsels, ideetjes etc.... Een schriftelijke versie van alle (positieve) drukte tussen de oren als het ware :D Ik ben nu bezig om vakjes en dergelijke te maken om bij te houden waar ik met series ben. Heb al een pagina met boeken die ik in 2016 heb gelezen en een pagina voor 2017. Verder komt er nog een pagina waar ik bioscoop bezoekjes op wil bijhouden, een wishlist, receptjes, mooie quotes etc.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:41

Yasmine schreef:
Ik lees even mee. Ik ben begin dit jaar begonnen met mijn bujo en hield het ruim bij. Iedere avond al m'n puntjes aflopen, to do's voor de volgende dag maken, trackers invullen. Maar intussen heb ik een nieuwe baan en ik heb ik het gewoon veel te druk. Ik werk veel avonden en weekends, waardoor ik 's avonds kapot ben en alleen maar wil slapen ipv die bujo in te vullen. Vroeger kon ik uren bezig zijn met een leuke layout te maken of een nieuwe pagina uit te tekenen, maar nu heb ik er de energie en/of zin niet voor.

Daarnaast heb ik sowieso al een agenda voor alle werkafspraken, en daar vul ik ook mijn privé-afspraken in (omdat die vaak belangrijk zijn om rekening mee te houden voor m'n werk). Dan blijft er niet zo heel veel meer over om in m'n bujo te zetten, heb ik het gevoel. En ik heb sowieso een notebook die ik gebruik voor random gedachten/ideeën (beetje een dagboek).

Zijn er hier nog mensen die werken en een gewone agenda combineren met een bujo? Hoe doe je dat dan?

Ik gebruik een agenda om mijn huiswerk en afspraken in te plannen en op te schrijven. In mijn Bujo maak ik dan in het weekend een overzicht voor de aankomende week waarin ik die afspraken en het huiswerk weer opschrijf. Dit werkt meteen als een soort reminder voor wat ik me die week moet herinneren. Vervolgens maak ik mijn dailies die ik gebruik om huiswerk en projecten in te plannen, zodat ik elke dag weet wat ik moet maken en dat ik ook zeker weet dat mijn huiswerk op tijd af heb en niet voor verrassingen kom te staan (wat me met een extra vak nogal gauw gebeurde).

Daarnaast heb ik dan ook altijd mijn rooster bij me en heb ik pagina's om mijn toetsstof op te schrijven. Dan is dat allemaal op een plek en zo houd ik overzicht en rust bij mezelf.

Ik weet niet wat voor een werk je doet en of je ook dingen moet plannen en dergelijke, maar dit is iig hoe ik hem gebruik. Misschien heb je er wat aan.

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:44

Ik zet even een stipje! Ik vind het een enorm leuk idee en maak ook graag zulke dingen, maar afmaken of het echt gebruiken is niet echt aan mij. Ik ga nog eventjes lekker bijlezen. :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 20:05

Ik ben account en event manager bij een grote bioscoop, dus ik moet inderdaad veel plannen. Maar dat doe ik al in mijn agenda en in een werk notebook waar ik per week en dag to do's maak. Mijn agenda en to do systeem voor werk zit dus wel oke en wil ik ook apart houden, maar om dan ook nog een bujo te doen vind ik dan ook weer zo'n dubbel werk? Ik weet het echt niet :+

Daarbuiten ben ik ook freelance schrijver en opdrachten en betalingen die ik nog niet ontvangen heb wil ik dan weer wel in mijn bujo tracker.

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 15:33

Dit is hoe ik er voor heb gekozen om mijn weken te doen voor nu (nog niks ingevuld voor de foto :P )

Afbeelding

Gebruiken jullie washi tape in je bujo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 16:44

Ja, best wel veel. Als versiering maar ook als een soort bookmarks voor mijn nieuwe maanden

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:20

Kun je daar een foto van maken? Ben best benieuwd hoe anderen het doen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:42

Afbeelding

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 14:15

Ik denk dat ik voor volgend jaar toch een leuchtturm ga kopen, ik zag gisteren die van mijn zus en dat ziet er toch wel heel prettig uit voor wat ik wil.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 21:54

:D

Afbeelding