[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:18

Wauuw die is gaaf!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:28

nou pluizebolpum ik vind je schets toch al heel gaaf hoor. Het linkeroortje lijkt idd een beetje vreemd en de hals loopt van onderen ook niet zoals het hoort, maar verder vind ik hem gaaf.

Telpeva's stijl vind ik ook erg leuk. Lekker cartoony, hou daar wel van.

wil straks later dit jaar toch eens wat meer experimenteren met verschillende stijlen, zoals het cartoon achtige en fantasie.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:12

Omdat ik de komende dagen druk ben nu alvast de tekening voor week 2:
Random paardje, verder geen bestaand paard. T&C mag.
(Pak je vergrootglas.)

Tijd: 20 min
Programma: MS Paint

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Selina op 05-01-15 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:13

Flux: leuk gedaan! Ook wel leerzaam :)
Pluizebolpum: deze vind ik erg goed gelukt! Erg realistisch :)
Yvanna: goed hoor! Let alleen op de benen. De achterbenen staan niet gelijk aan de voorbenen :)
Yvanna: erg leuk! Vooral die groene vind ik qua verhoudingen erg goed.
Telpeva: haha, super! :D

Bij deze de mijne van vandaag :j
Dit is mijn eerste serieuze houtskooltekening, waar ik zo'n 2,5 uur aan gewerkt heb. Ik denk dat ik dit topic ga gebruiken om zoveel mogelijk te oefenen met houtskool :)

Afbeelding
T&C erg welkom!

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:17

ooo meteen maandag tijdgebrek dag }> challenge accepted, dan maar een vluggertje.
Ooit ergens uit 1 vd aanvraagtopics deze foto opgeslagen van Lifaya geloof ik dat hij is.

Wederom aquarel en inkt
10.5 x 15 cm
Nooooooooooooooo

Afbeelding

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:22

Knap hoor mensen die elke dag mee doen :D Ik heb nog 2 dagen voor m'n eerste tekening (1x per week) :oo :P

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:36

Oh, Silverstorm, wahaha, had ie een snebbetje gehad dan was het echt net verzorgknollie zoals ze keek toen ze eens een ei uit mijn hand had gejat. _O-
Maar wel weer vreselijk mooi hoor. Die tanden dan ook weer zo echt en die neus met zo'n rimpel er in, prachtig.
Horsenart95, prachtig hoofd! Zou niet weten wat daar aan verbeterd zou moeten worden.
Flux, wat een gaaf plaatje! Weer heel wat anders dan de "doorsnee" aangeklede paarden. Zal inderdaad ook wel een best werk geweest zijn om al die botten op de juiste plek te krijgen...
Slina, jammer dat ie zo klein is, met vergrootglas erbij wordt ie bij mij gelijk ook heel wazig. Kan eigenlijk alleen zeggen dat de hoefjes misschien wat meer gebogen mogen worden, nu ogen ze wat stijf.

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:38

Slina, leuke stijl!

Horsenart95, je eerste keer :oo echt super knap! Alleen iets aan de vorm van het hoofd lijkt mij een beetje raar, bij de ogen zie je duidelijk de breedte van het hoofd, maar naar de neus toe lijkt het wat plat, 2D zegmaar (goh dat is het ook O:) ). Maar ik denk dat dat komt omdat het donkere wat wegvalt in de voorpluk?

SilverStorm, een vluggertje? Ik vind hem echt heel gaaf! Ik zit me alleen af te vragen waar die haartjes aan de linkerkant vandaan komen... :+ (Geen kritiek hoor, maar mijn eerste gedachte was "Oh, dat zijn zn snorharen." Totdat ik bedacht dat de snorharen niet daar zitten :') )

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:42

Pluizebolpum schreef:
Oh, Silverstorm, wahaha, had ie een snebbetje gehad dan was het echt net verzorgknollie zoals ze keek toen ze eens een ei uit mijn hand had gejat. _O-
Maar wel weer vreselijk mooi hoor. Die tanden dan ook weer zo echt en die neus met zo'n rimpel er in, prachtig.
Horsenart95, prachtig hoofd! Zou niet weten wat daar aan verbeterd zou moeten worden.
Flux, wat een gaaf plaatje! Weer heel wat anders dan de "doorsnee" aangeklede paarden. Zal inderdaad ook wel een best werk geweest zijn om al die botten op de juiste plek te krijgen...
Slina, jammer dat ie zo klein is, met vergrootglas erbij wordt ie bij mij gelijk ook heel wazig. Kan eigenlijk alleen zeggen dat de hoefjes misschien wat meer gebogen mogen worden, nu ogen ze wat stijf.

Hoeven zijn echt een pain in the ass op zo'n formaat. _O-
Inzoomen met je browser werkt niet :P Wel photoshop.
Ingezoomd: http://i60.tinypic.com/np2mx1.png

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:58

Pluizebolpum, "Voor vandaag wilde het gewoon niet lukken" WAAAATT :oo Hij is prachtig!

Flux, lekker origineel! Ik vind hem gaaf!

Slina, pff wat een gepriegel, en dan ook nog met paint! Superknap gemaakt!

Horsenart95, In 1 woord: WOW _/-\o_

SilverStorm, jij hoort niet in dit topic thuis :') Jij hoort in het topic: een kunstwerk per dag. :+ Heel erg gaaf is deze weer geworden! Mag ik vragen hoe je die achtergrond zo mooi maakt?

Afbeelding
Eerst was ik van plan om alleen de neus te tekenen, maar dat leek wat gek :') dus toch maar het hele hoofd toen.. Pastelkrijt + pastelpotloden, witte, zwarte en gele Acrylverf. Ongeveer 1 uur.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:05

Aan die prachtige werken die hier voorbij komen kan ik niet tippen dus maar even een ietsje gedaan.

Week 2

Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:09

Wat een verschillende stijlen allemaal. En ergggg mooi

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:12

Nienke15 schreef:
Pluizebolpum, "Voor vandaag wilde het gewoon niet lukken" WAAAATT :oo Hij is prachtig!

Flux, lekker origineel! Ik vind hem gaaf!

Slina, pff wat een gepriegel, en dan ook nog met paint! Superknap gemaakt!

Horsenart95, In 1 woord: WOW _/-\o_

SilverStorm, jij hoort niet in dit topic thuis :') Jij hoort in het topic: een kunstwerk per dag. :+ Heel erg gaaf is deze weer geworden! Mag ik vragen hoe je die achtergrond zo mooi maakt?

[ Afbeelding ]
Eerst was ik van plan om alleen de neus te tekenen, maar dat leek wat gek :') dus toch maar het hele hoofd toen.. Pastelkrijt + pastelpotloden, witte, zwarte en gele Acrylverf. Ongeveer 1 uur.

Vind jouw kleurgebruik erg mooi :) De ogen horen ongelijk? Rechter is iets groter maar zal wel aan de houding van het paard liggen.

Nayomie: Apart idee zeg! Vind hem heel leuk gedaan. Alleen de witte strepen onderaan zien er ietwat verloren uit.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:28

horsenart95 en silverstorm _/-\o_ wow wou dat ik het zo goed kan.

Die van nienke15 vind ik ook gaaf..en idd zoals slina zegt; mooi kleurgebruik.

Nayomie; die is idd heel apart, al vind ik hem meer weg hebben van een hond dan een paard :o sorry

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:35

Ik zie dat voor week 2 ook al gepost wordt...en aangezien ik de mijne net gisteravond af had; hier mijn bijdrage voor week 2.
Ingekleurd en volledig lichaam. Leek me wel een uitdaging....wat het ook was :+ heb hier toch even een hele avond op lopen zwoegen.
Echt hoe sommigen hier juweeltjes neer toveren in een half uurtje tijd _/-\o_ _/-\o_

en again; tips en comments zijn welkom:

Afbeelding

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:36

OMG ja idd zie het ook.

Eigenlijk wilde ik hem nog inkleuren maar hier ben ik gewoon dik 5 dagen mee bezig xD.

Bedankt allemaal

[UK] [DA][WIP] AMH van Claudia

Afbeelding Dit was de laatste xD

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:37

Nou dank je wel. :)

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:37

Dank jullie wel voor de leuke reacties!
@Pluizebolpum: dat zal wel een gezicht als dit geweest zijn hihihi...
@SergeantRoos: dat is nog iets van de manen die aan de andere kant uitsteken maar zwart zie je ze niet dus heb ik ze maar wit gemaakt :+ misschien moet ik ze maar weghalen, tis een beetje vreemd inderdaad
@Slina, wat een mini! Maar wel mooi gedaan zeg en met paint O_o
@Nienke15: Moet je horen wie het zegt :D Wat een sprekend portret is het geworden zeg!
@Nayomie: aparte stijl, k zou idd ook alleen dat wit aan de onderkant weglaten
@nieuwsgierigen voor de achtergrond: Dat zijn diverse laagjes inkt, eerste laag inkt gitzwart en beetje zout. daarna met een half natte kwast deppen in diverse laagjes.
@xxCYNNxx: Thanks :o die van jou is ook leuk geworden! Zou alleen de zwarte outlines iets minder doen, of misschien in de kleur van het paard? bruin in dit geval? dat maakt de overgang minder hard.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:49

Nayomie schreef:
Nou dank je wel. :)

:D

Silverstorm: dank je :).Ik zie wat je bedoeld ja. Dat is idd een punt waar ik om moet leren denken bij een tekening in kleur. Ben al met week 3 bezig en zie nu dat ik daar in de zelfde valkuik aan het trappen ben, maar dat wordt wel een bruine, dus zal je tip proberen mee te nemen om het wat vloeiender over te laten gaan met inkleuren.
Gelukkig kan ik voor die tekening werken met een foto die op hoge resolutie gemaakt is en letterlijk haarscherp. Maakt het al een stuk makkelijker om de kleurovergangen te zien.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 00:01

xxCYNNxx, ben je van plan om er een achtergrond(kleur) bij te doen?
In dat geval is een haarscherpe foto heel prettig werken, want dan kun je kijken of er nog een lichtstreepje ergens is wat de overgang accentueert.

Bij de werken van Nienke15 en mij hierboven kun je een beetje zien wat ik bedoel daarmee :) vaak kun je schaduwplekken ook mooi intekenen met een contrastkleur, dus ipv zwart vh potlood in geval van je paard hierboven met lichtblauw, of de reflectie van wat groen (zie mijn vorige entry dikke billen) waardoor de overgangen minder hard zijn en iets natuurlijker ogen :)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 00:20

Bij die voor week 3? Dat ligt idd wel in de planning ja. Ben alleen nog aan het overdenken wat voor kleur/en en hoe het dan precies te kleuren.

edit; op de foto is een mooie groene kruin van een boom te zien en lucht (en een gebouw, maar die laat ik dan weg), dus misschien die het beste mee te nemen in de achtergrond?
Die tip voor de schaduw in de vachtkleur zelf zal ik ook mee nemen.
Bedankt voor je tips :)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:16

Heb even geen zin om te reageren (hoef je ook niet op die van mij te doen dan)
Maar ga hierna zo meteen ook leren ;)

4 Januari - 15min

Afbeelding

5 januari - 15 min
Afbeelding
Paardje vanuit aanvraagtopic maar abstracter gemaakt.. me niet aan mijn eigen regels gehouden deze keer :P

Die van vandaag moet nog gemaakt worden maar dat doe ik nadat ik al mijn leerstof ken :=

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:26

Titanic: En toch vind ik ze leuk dus ik ga er lekker toch op reageren :D dat losse van die van 5 januari spreekt mij aan, hij is heel losjes en vlot maar tegelijkertijd ook netjes. En ik vind het de verbeelding prikkelen, ik zit van binnen te bedenken wat dit paard aan het doen is (stapt hij? Draaft hij? Zou hij op de voorbeeldfoto aan een longe zitten, of staat hij gewoon in de wei? Kortom, ik kan niet echt beschrijven waarom, maar op een of andere manier trekt deze tekening mijn aandacht, hij maakt mij nieuwsgierig, ik vind hem leuk

Ik heb al anderhalf uur een leeg blaadje voor mijn neus :o ik krijg niks op papier getekend vandaag

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 17:44

Titanic: ik vind ze leuk!
Xgwenn_94: mooi arabiertje!
xxCynnxx: dat is een erg moeilijk perspectief, goed gedaan:
Nayomie: ik vind het niet op een hond lijken hoor :P . Mooie sfeer :)
Nienke15: suuuperleuk gedaan :D

Mijn krabbeltje van vandaag, 1 uur aan gewerkt. Hij kan nog veel verder uitgewerkt worden, maar daar heb ik nu geen tijd meer voor :)

Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 18:10

Ik zie dus geen hond in dit topic?

Horsenart: KRABBELTJE?!?!?!?! :evaw: :evaw: :evaw: :evaw: