Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik heb nog 2 dagen voor m'n eerste tekening (1x per week)
echt super knap! Alleen iets aan de vorm van het hoofd lijkt mij een beetje raar, bij de ogen zie je duidelijk de breedte van het hoofd, maar naar de neus toe lijkt het wat plat, 2D zegmaar (goh dat is het ook
). Maar ik denk dat dat komt omdat het donkere wat wegvalt in de voorpluk?
(Geen kritiek hoor, maar mijn eerste gedachte was "Oh, dat zijn zn snorharen." Totdat ik bedacht dat de snorharen niet daar zitten
) Pluizebolpum schreef:Oh, Silverstorm, wahaha, had ie een snebbetje gehad dan was het echt net verzorgknollie zoals ze keek toen ze eens een ei uit mijn hand had gejat.![]()
Maar wel weer vreselijk mooi hoor. Die tanden dan ook weer zo echt en die neus met zo'n rimpel er in, prachtig.
Horsenart95, prachtig hoofd! Zou niet weten wat daar aan verbeterd zou moeten worden.
Flux, wat een gaaf plaatje! Weer heel wat anders dan de "doorsnee" aangeklede paarden. Zal inderdaad ook wel een best werk geweest zijn om al die botten op de juiste plek te krijgen...
Slina, jammer dat ie zo klein is, met vergrootglas erbij wordt ie bij mij gelijk ook heel wazig. Kan eigenlijk alleen zeggen dat de hoefjes misschien wat meer gebogen mogen worden, nu ogen ze wat stijf.
Wel photoshop.
Hij is prachtig!
Jij hoort in het topic: een kunstwerk per dag.
Heel erg gaaf is deze weer geworden! Mag ik vragen hoe je die achtergrond zo mooi maakt?
dus toch maar het hele hoofd toen.. Pastelkrijt + pastelpotloden, witte, zwarte en gele Acrylverf. Ongeveer 1 uur. Nienke15 schreef:Pluizebolpum, "Voor vandaag wilde het gewoon niet lukken" WAAAATTHij is prachtig!
Flux, lekker origineel! Ik vind hem gaaf!
Slina, pff wat een gepriegel, en dan ook nog met paint! Superknap gemaakt!
Horsenart95, In 1 woord: WOW![]()
SilverStorm, jij hoort niet in dit topic thuisJij hoort in het topic: een kunstwerk per dag.
Heel erg gaaf is deze weer geworden! Mag ik vragen hoe je die achtergrond zo mooi maakt?
[ Afbeelding ]
Eerst was ik van plan om alleen de neus te tekenen, maar dat leek wat gekdus toch maar het hele hoofd toen.. Pastelkrijt + pastelpotloden, witte, zwarte en gele Acrylverf. Ongeveer 1 uur.
De ogen horen ongelijk? Rechter is iets groter maar zal wel aan de houding van het paard liggen.
wow wou dat ik het zo goed kan.
sorry
heb hier toch even een hele avond op lopen zwoegen.

Dit was de laatste xD
misschien moet ik ze maar weghalen, tis een beetje vreemd inderdaad
Wat een sprekend portret is het geworden zeg!
die van jou is ook leuk geworden! Zou alleen de zwarte outlines iets minder doen, of misschien in de kleur van het paard? bruin in dit geval? dat maakt de overgang minder hard. Nayomie schreef:Nou dank je wel.
.Ik zie wat je bedoeld ja. Dat is idd een punt waar ik om moet leren denken bij een tekening in kleur. Ben al met week 3 bezig en zie nu dat ik daar in de zelfde valkuik aan het trappen ben, maar dat wordt wel een bruine, dus zal je tip proberen mee te nemen om het wat vloeiender over te laten gaan met inkleuren.
vaak kun je schaduwplekken ook mooi intekenen met een contrastkleur, dus ipv zwart vh potlood in geval van je paard hierboven met lichtblauw, of de reflectie van wat groen (zie mijn vorige entry dikke billen) waardoor de overgangen minder hard zijn en iets natuurlijker ogen

dat losse van die van 5 januari spreekt mij aan, hij is heel losjes en vlot maar tegelijkertijd ook netjes. En ik vind het de verbeelding prikkelen, ik zit van binnen te bedenken wat dit paard aan het doen is (stapt hij? Draaft hij? Zou hij op de voorbeeldfoto aan een longe zitten, of staat hij gewoon in de wei? Kortom, ik kan niet echt beschrijven waarom, maar op een of andere manier trekt deze tekening mijn aandacht, hij maakt mij nieuwsgierig, ik vind hem leuk
ik krijg niks op papier getekend vandaag
. Mooie sfeer