[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 12:53

De loop?

Krissis

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 12:54

De loop is voor mij een rede om sommige projecten niet te doen. De leeuw en lama van DC staan hoog op mijn doe lijstje maar door die loops durf ik dat echt niet.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 12:58

als je de loopstitch eenmaal doorhebt gaat het best aardig hoor al heb ik er nog niet veel handigheid in aangezien dit voor mij ook de eerste was ermee, daarnaast is deze loopstitch weer anders gehaakt dan 'normaal' (dan de tuts die je online kan vinden zegmaar), de loops komen hier nl wel aan de buitenkant van je haakwerk ipv aan de binnenkant waarna je je haakwerk moet omdraaien.
Lama staat hier ook hoooooooooooooog op het lijstje, dat was ook de reden om weer wol te gaan bestellen omdat ik niet erg veel bruintinten heb en bang ben dat ik niet genoeg heb want ik kan nog niet goed inschatten hoeveel extra wol ik nodig heb als je een loopstitch ipv sc gebruikt

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-12 13:02

Zal me niks verbazen als je 3x zoveel draad verbruikt als het niet meer is

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 13:10

Deze heb ik van de week afgemaakt (moest nog in elkaar gezet worden, erg veel losse onderdelen lol):

Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 13:33

@Annemiek: wauw, Slinky, Jamal en ook je pluimvee zijn echt super :j <3 +:)+ .

Tjee, zeg, zal wel even duren eer ik zo ver ben, ik ga eens op zoek naar wat extra filmpjes hier op internet.
Heb geen les hier in de buurt kunnen vinden, leek me wel leuk zo'n clubje.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 14:05

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 14:21

Die Annemiek80 toch, dat is je goed gelukt hoor, hij is vreselijk leuk, maar als je deze met Phildar impact hebt gemaakt gaat hij dan
op den duur niet vreselijk pluizen? die van de zeeman doet dat nl wel maar haakt wel lekker hoor, katoen haakt niet zo gladjes als de acryl vind ik.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 14:35

lisa_pluisje schreef:
Die Annemiek80 toch, dat is je goed gelukt hoor, hij is vreselijk leuk, maar als je deze met Phildar impact hebt gemaakt gaat hij dan
op den duur niet vreselijk pluizen? die van de zeeman doet dat nl wel maar haakt wel lekker hoor, katoen haakt niet zo gladjes als de acryl vind ik.

Deze is inderdaad geheel met Phildar gehaakt (op de voeten na die zijn weer met Populair), en tja... ik heb nog geen klachten gehad over pluizen, tuurlijk pluist acryl wel altijd wat natuurlijk, het is veel hariger als katoen of echte pluche natuurlijk maar alles gaat hier altijd de wasmachine in voor het de deur uitgaat en het komt eigenlijk altijd hetzelfde de wasmachine uit als het erin gaat, hoewel ik hem wel weer even in vorm moet kneden na de wasbeurt natuurlijk.
Wassen voor het de deur uitgaat is voor mij ook gelijk een check nl dat alles goed vastzit, dan kan ik het nl nog herstellen beetje banketstaaf nl als bij de eerste de beste stevige knuffelbeurt er een been afvalt :P
Deze heeft echter geen gehaakte oogjes maar vilt (en lijm) dus het kan zijn dat ik dat even met een paar steken vast moet zetten

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:50

Annemiek, wat ontzettend leuk! Ik weet niet of ik wel ooit zoiets ga maken. Ik ben toch meer van de praktische dingetjes, geloof ik en wat klein frutselwerk. Maar wie weet. Ik was deze week eigenlijk ziek, maar ja dan moet ik nog steeds wel de dieren verzorgen. Had geen zin om te haken, veel teveel hoofdpijn. Maar inmiddels heb ik dekentje drie ook al bijna af. En dan ga ik wel weer amigurumi dingetjes proberen.
Bedankt voor de woltips etc. trouwens. Super +:)+

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 14:24

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 15:29

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 21:47

Annemiek: geweldig mooi van kleur! Dit is van de duitse ontwerpster?

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:06

Krissis schreef:
Annemiek: geweldig mooi van kleur! Dit is van de duitse ontwerpster?

yup van Mala design (ben groot fan van haar :P)

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 23:23

:j en terecht. Vind haar terrordwerg ook helemaal te leuk.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 00:11

krissis die terrordwerg is ook leuk, (niet kopen hoor, chek je dropbox morgen maar, ga nu tukken)

mala is echt super mooi, heb er velen van der, maar haak momenteel door handklachten en armklachten weinig.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 00:48

Dobbel!! Ik zal weer eens op MSN verschijnen! Heb je al zo lang niet meer gesproken.
Ik ben ff klaar met uiltjes haken, heb er in 1 week tijd denk ik 15 gemaakt... DIe dingen komen me de neus uit.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 10:19

Trouwe stille meelezer meld zich...
Wat een onzettend leuke dingen allemaal. Ik ben stiekem wel fan van de grote ami's.
Die patronen van Mala, daar zitten ook mooie dingen tussen zeg!
Hoe zijn die patronen geschreven? Ik heb eigenlijk enkel nog met simpele Engelse patronen gewerkt.
Helaas nog geen foto's van mijn haaksels. Of ze zijn nog niet gevuld, of het resultaat
is niet naar mijn zin. Elke keer weer pak ik 2kleurendraad om er vervolgens achter te komen
dat dat gehaakt helemaal niet mooi is :z

Werkt er hier iemand trouwens met de wol die je bij de euroland kan krijgen? Bevalt dat, of is het te glad ofzo?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 17:49

*topic binnenvalt*

Krissis schreef:
De loop is voor mij een rede om sommige projecten niet te doen. De leeuw en lama van DC staan hoog op mijn doe lijstje maar door die loops durf ik dat echt niet.

De loopstitch is heel goed te doen hoor :)
Ik heb laatst de Lama van Delicious Crochet - deze dus:
Afbeelding

- gehaakt en het viel me alles mee. Ik raad wel aan om het eerst even uit te testen op een proeflapje, want waar je om moet denken is dat je de loops niet te kort maakt, anders loop je kans dat je de onderliggende steken ziet. Die fout had ik wel gemaakt, dus ik kon het lijf toen weer opnieuw maken :+
Bij het patroon van de Lama zit een vrij duidelijke uitleg van de loop stitch en anders kan je er nog een tutorial filmpje van Youtube bij pakken :) Maar het is ècht niet moeilijk!! Laat je daar niet door tegenhouden.

Ik las hier trouwens een goede tip over Phildar Impact 3,5. Goedkoper dan de Bravo acryl van Schachenmayer (1,25 per bol) dus en een behoorlijk breed kleurenpalet, leuk! :)
Zit nog te denken om JJ the Dragon van DC te haken.

Leuke kameel en hertje (Bambi :) ) komt hier ook voorbij trouwens.

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 21:58

Nerwen, wat is hij ontzettend, geweldig, machtig, leuk, schattig, knuffelig, wonderbaarlijk, fluffy, aandoenlijk <3 Echt héél leuk gemaakt. Mutsje staat hem (of haar? :o ) ook goed!

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 13:44

Ik heb iets minder last van mijn polsen (carpaal tunnel syndroom) en wil voor mijn dochtertje van 3 jaar een mutsje en das haken. Een op zoek naar een patroon.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:39

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 15:43

thx ik ga even kijken!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:37

Thanks, Naborah :-)

Ik ga binnenkort aan JJ the Fire Dragon en Heather the Pony van Delicious Crochet beginnen :-) Vooral de pony vind ik leuk, net een my little pony (wie wil dat nou niet als paardenmeisje :+ ).

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:00