Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sanne97 schreef:Maar wat zet ik op een mijn facebook pagina of maak ik beter een nieuwe aan?
En wat zet ik dan bij een berichtje?
Ik snap dat er een foto en beschrijving bij moet maar hoe ik het verder aan moet pakken heb ik geen idee.
Wat raden jullie mij aan of hebben jullie een voorbeeldje van iemand die dat doet?
Ik heb namelijk al gegoogled en zie dat je ook een shop in facebook kan nemen maar daar moet je voor betalen. En dat wil ik niet.
MiraLooks schreef:ik ben even benieuwd hoe mijn collega paardenhaar sieraad maaktsters hiermee om zouden gaan:
Een mw. besteld bij mij een armband en een sleutelhanger- opdracht 1
Zij stuurt zwart haar
2 weken later besteld zij nog een armband en nog een sleutelhanger (en een zilveren hanger) - opdracht 2
Bij opdracht 2 stuurt zij bruin en zwart haar met het verzoek dit in de armband te verwerken en beide opdrachten gelijk af te leveren.
Haar stiefdochter is 6 december jarig of ik het voor die tijd af kan leveren - krap maar ik ga mijn best doen.
Doe ik iets heeeeel stoms...: ik ben bezig met eenzelfde armband (opdracht xx) als in opdracht 1 en tijdens het afwerken verkl**t ik de sluiting. Niet van de normale kwaliteit en ik polijst zo de verzilverde laag eraf... (en ik zit er bij en ik kijk er naar).... dom dom dom ik mail dit naar de mevrouw van opdracht 1 (en dus niet naar de opdracht XX).
Super stom: excuus aangeboden.... flink door het stof gegaan. Maar de toon is gezet.
Ik voel mij (terecht) schuldig en zet nu alles op alles om de opdracht voor 6 december af te hebben. Dit red ik op het nippertje en ik stuur manlief met piepende banden naar het postkantoor om het te verzenden. Ik heb met deze mw. hierover nog contact en verzeker haar dat het pakketje er logischer wijs de volgende dag moet zijn.
6 december; het drama ontvouwd zich als een toneelstuk.
3 boze telefoontjes - voice mail helemaal vol gescholden. Pakketje niet aangekomen. Vanaf het distributiecentrum krijgt zij van de PTT een mail dat het pakketje maandag wordt bezorgt.
WOE - DEND.....
Maandag: het wordt nog erger.... Ze vindt de armband van haar stiefdochter niet mooi. Ik had de haren niet mogen mengen en ze vind dat ze niet goed kan zien dat er zwart en bruin haar in zit. Ze vindt haar eigen armband niet mooi. Ik had alleen zwart haar moeten gebruiken dat had ik toch moeten snappen. De sleutelhangers zijn niet mooi want ik heb andere bedels/kralen gebruikt als op de foto.... kortkom het is bagger.
Ik bel haar op en vraag haar hoe ik het goed kan maken? Dat kan ze niet aangeven.
Dus doe ik haar een voorstel. Ze hoeft opdracht 2 niet te betalen of ik maak haar armband opnieuw met alleen zwart haar. Beetje voorzichtig geworden mail ik haar dit ter bevestiging.
Ik krijg een mailtje en jullie raden het al WOE - DEND. Zij wil en/en en de korting/en een extra armband.
Nu is het voor mij een hobby en hoef ik er niet rijk van te worden, maar er zijn wel grenzen.
Aangezien ik inmiddels tot de conclusie ben dat wat ik ook ga doen ik haar niet meer blij kan maken besluiten we in onderling overleg de koop te ontbinden. Ik heb daarbij wel als voorwaarde gesteld dat ik alle (!) onderdelen terug wil hebben (de haren mag ze er uithalen/knippen hof oe dan ook) maar ontbinden betekend de koop ongedaan maken dus ik mag mijn onderdelen terug en dan krijgt zij haar geld. Dit heb ik aan haar per mail bevestigd.
Het is inmiddels 7 januari (een maand later dus) en geen onderdelen en geen betaling.
hijg hijg; de vraag waar het om gaat:
1. zouden jullie haar gewoon laten betalen? Aangezien zij nu toch alle sieraden houdt
of
2. zouden jullie er op staan de koop ongedaan te maken ?? Zoals samen afgesproken
Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen?