[INFO] Sieraden maken! Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kai_Rosa

Re: [CENTRAAL] Sieraden maken! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:25

amaii,, wat een verhaal! Ik denk inderdaad ook dat je je geld kwijt bent en dat dit gewoon zo'n typishe klant is.
Je hebt ze overal en in iedere branche. Helaas vergeten deze mensen dat jij wel het onderste uit de kan voor ze haald! En je eigenlijk maar een hobby-ist bent.

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 22:35

Tja sommige mensen zijn niet blij te knuppelen... :wave:

Kai_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 11:03

Hahah wat zeg je dat leuk! waar ik ook altijd n punthoofd van krijg zijn onderdelen die niet meer leverbaar zijn!..... |o

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:13

Kai_Rosa schreef:
Hahah wat zeg je dat leuk! waar ik ook altijd n punthoofd van krijg zijn onderdelen die niet meer leverbaar zijn!..... |o

Daar heb ik ook echt een hekel aan..

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 12:55

pffffttt.... daar sluit ik mij bij aan..... heel irritant..
wat nog erger is... dat je dan denkt - OK weet je wat bestel ik er maar meteen 100!! en dan willen je klanten in eens niet meer.. zit je met 100 van die dingen _O- *\%/*

sanne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:41

Ik wil graag via facebook proberen om een armbandje te verkopen.
Als het lukt graag meerdere. Maar hoe moet ik dat aanpakken?

Wat zet ik bij de foto als tekst?
Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Kai_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:28

Ook goedemiddag Sanne, Omdat voor soort sieraden gaat het?

sanne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 17:59

Kai_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 21:03

Ja idd je neemt je inkoop kosten x 2 (zodat je weer een nieuwe kunt maken) + wat je voor je werk wilt hebben en dat is dan je consument prijs. Normaal gezien moet je er ook 21 procent btw bij rekenen.

sanne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 22:00

Maar wat zet ik op een mijn facebook pagina of maak ik beter een nieuwe aan?
En wat zet ik dan bij een berichtje?
Ik snap dat er een foto en beschrijving bij moet maar hoe ik het verder aan moet pakken heb ik geen idee.

Wat raden jullie mij aan of hebben jullie een voorbeeldje van iemand die dat doet?
Ik heb namelijk al gegoogled en zie dat je ook een shop in facebook kan nemen maar daar moet je voor betalen. En dat wil ik niet.

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:03

sanne97 schreef:
Maar wat zet ik op een mijn facebook pagina of maak ik beter een nieuwe aan?
En wat zet ik dan bij een berichtje?
Ik snap dat er een foto en beschrijving bij moet maar hoe ik het verder aan moet pakken heb ik geen idee.

Wat raden jullie mij aan of hebben jullie een voorbeeldje van iemand die dat doet?
Ik heb namelijk al gegoogled en zie dat je ook een shop in facebook kan nemen maar daar moet je voor betalen. En dat wil ik niet.

Als je een paar armbandjes wilt verkopen zou ik geen speciale pagina aanmaken, maar gewoon op je eigen profiel zetten.

Wil je echt serieus gaan verkopen dan kun je een bedrijfspagina aanmaken. Je kunt toch bij de foto zetten 'Te koop. Prijs:... als je wilt bestellen, mail dan naar...' dan heb je geen webshop nodig. Niet zo moeilijk denken ;)

sanne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 09:58

Oke, bedankt!

Kai_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 10:26

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 10:48

Heb weer paardenhaarhangers gemaakt.

'Fluffy'

Afbeelding

Afbeelding

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:04

Ik zou eerst gewoon proberen op je privé fb, eerst maar eens kijken of het verkoopt voordat je zoveel moeite doet en er geen vraag naar is ;). Foto, prijs, evt. lengte en hoe te bestellen!

Kai_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:08

Ohh singasong!! mooi hoor! vind de 2e erg mooi!

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:51

miralooks, phoe wat een verhaal, ben idd bang dat je alles kwijt bent geld en onderdelen balen :(:)

Singasong mooi gemaakt weer!

Hier nog druk met opdrachten wat ik nog klaar moet maken. Maar morgen ga ik weer naar de sieradenbeurs weer inslaan }> en dan als ik weer wat meer tijd heb weer wat voor mijn eigen maken.

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 17:42

MiraLooks schreef:
ik ben even benieuwd hoe mijn collega paardenhaar sieraad maaktsters hiermee om zouden gaan:

Een mw. besteld bij mij een armband en een sleutelhanger- opdracht 1
Zij stuurt zwart haar
2 weken later besteld zij nog een armband en nog een sleutelhanger (en een zilveren hanger) - opdracht 2
Bij opdracht 2 stuurt zij bruin en zwart haar met het verzoek dit in de armband te verwerken en beide opdrachten gelijk af te leveren.
Haar stiefdochter is 6 december jarig of ik het voor die tijd af kan leveren - krap maar ik ga mijn best doen.

Doe ik iets heeeeel stoms...: ik ben bezig met eenzelfde armband (opdracht xx) als in opdracht 1 en tijdens het afwerken verkl**t ik de sluiting. Niet van de normale kwaliteit en ik polijst zo de verzilverde laag eraf... (en ik zit er bij en ik kijk er naar).... dom dom dom ik mail dit naar de mevrouw van opdracht 1 (en dus niet naar de opdracht XX).
Super stom: excuus aangeboden.... flink door het stof gegaan. Maar de toon is gezet.

Ik voel mij (terecht) schuldig en zet nu alles op alles om de opdracht voor 6 december af te hebben. Dit red ik op het nippertje en ik stuur manlief met piepende banden naar het postkantoor om het te verzenden. Ik heb met deze mw. hierover nog contact en verzeker haar dat het pakketje er logischer wijs de volgende dag moet zijn.

6 december; het drama ontvouwd zich als een toneelstuk.
3 boze telefoontjes - voice mail helemaal vol gescholden. Pakketje niet aangekomen. Vanaf het distributiecentrum krijgt zij van de PTT een mail dat het pakketje maandag wordt bezorgt.
WOE - DEND.....

Maandag: het wordt nog erger.... Ze vindt de armband van haar stiefdochter niet mooi. Ik had de haren niet mogen mengen en ze vind dat ze niet goed kan zien dat er zwart en bruin haar in zit. Ze vindt haar eigen armband niet mooi. Ik had alleen zwart haar moeten gebruiken dat had ik toch moeten snappen. De sleutelhangers zijn niet mooi want ik heb andere bedels/kralen gebruikt als op de foto.... kortkom het is bagger.

Ik bel haar op en vraag haar hoe ik het goed kan maken? Dat kan ze niet aangeven.
Dus doe ik haar een voorstel. Ze hoeft opdracht 2 niet te betalen of ik maak haar armband opnieuw met alleen zwart haar. Beetje voorzichtig geworden mail ik haar dit ter bevestiging.

Ik krijg een mailtje en jullie raden het al WOE - DEND. Zij wil en/en en de korting/en een extra armband.
Nu is het voor mij een hobby en hoef ik er niet rijk van te worden, maar er zijn wel grenzen.
Aangezien ik inmiddels tot de conclusie ben dat wat ik ook ga doen ik haar niet meer blij kan maken besluiten we in onderling overleg de koop te ontbinden. Ik heb daarbij wel als voorwaarde gesteld dat ik alle (!) onderdelen terug wil hebben (de haren mag ze er uithalen/knippen hof oe dan ook) maar ontbinden betekend de koop ongedaan maken dus ik mag mijn onderdelen terug en dan krijgt zij haar geld. Dit heb ik aan haar per mail bevestigd.

Het is inmiddels 7 januari (een maand later dus) en geen onderdelen en geen betaling.

hijg hijg; de vraag waar het om gaat:
1. zouden jullie haar gewoon laten betalen? Aangezien zij nu toch alle sieraden houdt
of
2. zouden jullie er op staan de koop ongedaan te maken ?? Zoals samen afgesproken

Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen?

Nou de oplossing is er hoor...... Ik heb haar een herinnering gestuurd en nog even gemeld dat ze anders de koop ongedaan kan maken door alle onderdelen terug te sturen. En..... Ja hoor _/-\o_ taarraaaa afgelopen zaterdag doosje ontvangen. Alle onderdelen retour. :list: Haar heeft ze er uitgeknipt ~~}> (prima) en wij zijn van elkaar af. Ik denk niet dat het om de sieraden ging maar om de.... centjes.... :$

sanne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 17:49

Fijn dat je de materialen terug hebt!

Ik heb ondertussen twee armbanden op facebook gezet. Maar heb het idee dat de mensen ze te duur vinden.
Wat vinden jullie ervan?
Ze zijn 15,- per stuk.

Ze staan op mijn facebook als je ze wilt zien. Ik kan ze vanuit hier niet uploaden.
Laatst bijgewerkt door Muurp op 05-06-14 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:15

Miralooks, fijn dat het zo opgelost is!

Sanne, ik kan alleen je profielfoto's zien dan zou ik je een vriendenverzoek moeten sturen dan kan ik misschien zo je foto's zien die eropzet.

sanne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:00

Ik kon dat album niet openbaar zetten.
Heeft iemand een idee hoe dat zit.
Kon alleen kiezen uit vrienden, vrienden van vrienden en alleen ik.

Heb even de grijs-zilver gepakt.
Afbeelding

Ik vraag nu €15,-
De materialen koste mij €12,-
Wat vinden jullie van die prijs?

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:21

mooie armband, helemaal mijn smaak. Heb er toevallig zaterdag de materialen voor geshopt, omdat ik ze ook wil gaan maken :D
prijs is netjes ;)

sanne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 20:37

Haha ik vond ze zo gaaf!

Heb alleen het geld er niet voor over om er weer een bij te maken.
Eerst moet er een verkocht worden.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:11

Zou proberen op een witte of tenminste rustiger achtergrond te fotograferen. Ik heb nu namelijk geen goed overzicht van de armband, geen idee watvoor slotje en hoe die om je arm gaat etc. Prijs is prima, is een armband met veel onderdelen. Mocht je hem niet kwijtraken kan je er misschien twee of drie simpele armbandjes van maken en voor €5,- per stuk verkopen!

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 21:13

ik vind de prijs zelfs te laag.
Als je m voor € 15,00 wil verkopen en er zit € 12,00 in dan zit je voor € 3,00 te werken..... da is niet reëel als je echt wilt verkopen.