[CENTRAAL] Breitopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Krissis

Re: [CENTRAAL] Breitopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:54

Dat bedoel ik ;)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 23:56

Wow, wat gaaf al patpen! Had ook al wel willen starten, maar moest vanavond werken :(. Ik ben ook echt heel benieuwd hoe anderen er op gaan reageren. Als het nou niet te moeilijk is, wil ik er best over nadenken om het ook voor anderen te maken, maar veel maken voor verkoop....neuh, wil ook voor mezelf dingen kunnen breien!

Die wol patpen, lijkt een beetje op wol die de zeeman ook heeft/had (in ieder geval vorig jaar dan). Is best fijne wol om mee te breien en het eindresultaat is heerlijk zacht. Heb het gebruikt voor een sjaal voor mijn moeder.

En ja, ik ben het er toch ook wel mee eens dat jij de breigoeroe bent! 35 jaar ervaring, wow! Kom ik met mijn jaartje (dankzij YouTube, internetpagina's en een breiboek).......

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 00:40

Oorwarmers zijn af. Oké, de draadjes moeten nog afgewerkt worden maar dat kan morgen wel. *-:) volgt binnenkort. Volgens mijn man ben ik net Malle Eppie. Ik denk dat hij vannacht maar op de bank slaapt }:).

Ik vond het niet zo lastig. Maar je moet wel enigszins bekend zijn met sokkennaalden. Alleen de eerste naaldjes zijn wat lastig omdat je zo weinig steken hebt. Eenmaal voorbij die 4 naalden boord wordt het al makkelijker.

Breien is mij met de paplepel ingegoten. Handwerken was heel gewoon bij ons thuis. Dus toen ik eenmaal een paar breinaalden vast kon houden, ben ik begonnen. Eerst heel simpel en uiteindelijk steeds moeilijker. Maar ik moet wat om handen hebben. Dus ik brei, borduur, quilt en maak zelf mijn kleding (ja, ook rijbroeken). En het ene project gaat nou eenmaal wat sneller dan het andere!

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 01:04

Nee, dan mijn "sjaal in wording" :')
Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 09:13

Wat een guitig snoetje heeft ze Krissis!
Jouw sjaal krijgt trouwens ook een cool kleurtje zeg! Breit dat nou handig, zulke pluizige wol?

Volgens mij ben je ze binnen no time kwijt hier op bokt. Denk dat alle ruiters met enkel de luxe van een buitenbak ze wel willen.
Ik waag me er voorlopig nog even niet aan in ieder geval. Eerst maar even makkelijke, rechte dingen :+

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 09:53

Maartje: het breidt niet onaardig. Ik ben zulke dunne naalden niet gewend dus moet me goed com enterden want ik denk dat, als ik een steek laat vallen, ik deze nooit meer terug bind :=

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 09:54

Hoe dun is die naald dan? Op de foto lijkt het wel mee te vallen, maar dat kan natuurlijk vertekenen.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 10:43

Geen idee wat de maat is, maar over het alle Eem brei ik met 8-10

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 11:14

Oh, haha, dan is het al snel een stuk dunner ja :P

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 11:24

Toch maar even een foto van de oorwarmers gemaakt. Draadjes zijn nog niet afgewerkt maar het eindresultaat is duidelijk zichtbaar. Nog niet gepast met de cap. Zal er vandaag ook niet van komen want de huiskamer moet vandaag zo veel mogelijk leeg gemaakt worden. De eerste muur gaat al gesausd worden.....
Afbeelding

En nee Krissis, een gevallen steek vind je echt niet meer terug! Ik heb die wol ook nog liggen. Volgens mij kan die makkelijk op naald 5-6. Dan wordt het wat luchtiger!

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:09

Klopt idd, staat op de wikkel voor 5-6 maar weet niet of ik die heb en wilde gisteravond om 01.00 toch nog ff zien hoe een stukkie eruit ziet. Kon nie wachten om een andere naald te zoeken.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:41

Krissis, is dit ook de sjaal waar je een patroontje in wil verwerken? Denk alleen niet dat het zo zichtbaar wordt met deze wol. Weet het niet zeker hoor, maar dat zegt mijn gevoel.

Ik ga kijken of ik dinsdag aan mijn oorwarmers kan beginnen. Vanavond nog werken, morgen naar verzorgpony en dan ook weer werken. Dinsdag vrij, moet wel even toets voorbehouden handelingen voorbereiden, dan woe, do en vrij werken en vrijdag meteen na werk naar mijn ouders voor het weekend. Misschien dat het dus pas vrijdag in de trein wordt........

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 13:52

Danseresje: nee, zonder patroon idd.
En... Toets voorbehoudend handelen... Werk je in de zorg?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:05

Jup. Ben verpleegkundige. Vandaar ook al die wisseldiensten.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:25

Dacht al dat ik die term herkende.
Anyway... Jammer dat je vrijdag pas kunt starten...

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:09

Ik vind die kleurtjes van je oorwarmers echt super leuk!

Balen dat je pas dan aan de slag kunt Danseresje...
Ik ben inmiddels aan mijn sjaal begonnen, maar het gaat niet zo snel vandaag. Ben al vanaf 3 uur vanacht wakker (nee, niet vrijwillig, ben echt een héél slechte slaper) en nu ben ik de hele dag al gaar :+

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:40

o mijn mutsen zijn af...nu kan ik lekker verder met mij kolsjaal.

ik brei nu dubbeldraad en moest dus omdat me wol op was een nieuw draad beginnen...kom ik er na 3 naalden achter dan het niet zo mooi in elkaar valt.... ga hem denk ik maar uithalen en de nieuwe wol opnieuw en er netjes opzetten

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:25

Annemiek: mogen we een foto van de mutsen?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:58

Maartje_M schreef:
Ik vind die kleurtjes van je oorwarmers echt super leuk!

Je mag deze wel kopen van me hoor! Ik brei straks wel weer een nieuw paar oorwarmers. Volgens mij kan ik van deze wol 3 setjes van deze flappen breien.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:10

Het is vast geen katoen, of wel? := Met mijn supergevoeligheid voor wol en acryl wil ik echt alleen katoen. Zeker op mijn hoofd, onder mijn cap, als het een beetje gaat zweten,... krijg al jeuk bij het idee :=

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 09:43

Krissis schreef:
Annemiek: mogen we een foto van de mutsen?

Hmmmm ti's gehaakt niet gebreidt dus dat zal dan of topic wezen :P maar ik zal ze vanavond even op de computer zetten :D

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 10:26

Maartje_M schreef:
Het is vast geen katoen, of wel? := Met mijn supergevoeligheid voor wol en acryl wil ik echt alleen katoen. Zeker op mijn hoofd, onder mijn cap, als het een beetje gaat zweten,... krijg al jeuk bij het idee :=

Nee, het is geen katoen maar 100% merino. Absoluut geen kriebelwol hoor! Daar kan ik zelf namelijk ook niet tegen ;).

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 10:54

Ik vind het zo leuk dat dit topic goed loopt :D
Gisteravond hebben we hier weer brei-avond gehad, vriendin, ik en vriend die thee zet.
We hebben allebei een mutsje gebreid voor deze campagne van innocent drinks www.innocentdrinks.nl/DeGoedgemutsteBre ... ijzing.php Nog meer mensen die hier aan mee doen?

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:39

Marieke: sinds wanneer ben jij "groen"?

Ik ken de campange alleen van tv, zal zo ff je link bekijken.

En kijk eens wat de postbode mij bracht?! <3
Afbeelding

Super zacht, geweldige pasvorm, thanks!!!!!

(betere foto volgt nog)

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 17:46

Ach wat is ze schattig <3 Het matcht ook leuk met haar shirt.

Sinds kort ben ik weer groen :) Een paar maanden kon het niet ivm afstuderen, maar nu heb ik weer tijd :) Ik ben mod op UK en FK, maar uiteraard niet in ons topic, hier mag EvelijnS modden ;)