[VER] The mysterious life of Gwen Lawcy

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jacquelinee_

Re: [VER] The mysterious life of Gwen Lawcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:42

Ik zou ook heel graag op de lijst komen! Iedere keer sleept t verhaal me weer helemaal mee, echt prachtig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:27

Ik wil ook op de lijst! Maar uiteraard ga ik het boek zelf ook kopen dan :D

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 21:17

Wat een leuke reacties allemaal :D

Dit is de lijst die ik tot nu toe heb, als je er bij wil moet je je boktnaam in de quote zetten :j
Citaat:
Barbie_Bleu
TheHorseInn
Wiske23
FemkeRoosje
Jacquelinee_
Eefje33

& De update van deze week. Enjoy! Het zijn 100 woorden te weinig, maar daar moet de mod even overheen kijken. Ik vond dit een mooi einde voor deze update :D

‘Waarvoor?’ vraagt hij bitter. Ik ga rechtop zitten en kijk hem even vlug aan. ‘Het is niet jou schuld. Je had gelijk, ik...’ Zeg met dan, zegt een stem in mijn hoofd. ‘Ik.’ Ik kan het niet. Ik kan het niet zeggen. Hij neemt mijn gezicht tussen zijn handen en wrijft teder met zijn duimen over mijn wangen. Ik sluit mijn ogen en houd mijn tranen in. Hoe kan ik nou niet van hem houden? Waarom voel ik niks? Hij heeft zo’n goed hart, zo’n eerlijke ziel. Ik gluur onder mijn wimpers naar hem. Zijn prachtige fel blauwen ogen bestuderen onderzoekend mijn gezicht. Ogen waar ik ooit in verdronken zou zijn, maar nu kan ik niet verder kijken dan de oppervlakte. Hij bijt op zijn lip en wend zijn hoofd af. ‘Je houd niet meer van me,’ zegt hij alsof hij zojuist mijn gedachtes gelezen heeft.

Ik probeer de brok in mijn keel door te slikken. Een traan biggeld naar beneden, rolt over zijn stilliggende duimen. Ik probeer de juiste woorden te vinden, maar niets lijkt goed genoeg om mijn gevoel goed te kunnen omschrijven. Ik wil hem niet kwetsen, hem pijn doen. Maar ik kan niet anders. Hij heeft het recht op de waarheid. ‘Niet meer op die manier,’ fluister ik. Hij laat langzaam zijn handen van mijn gezicht zakken, beseffend dat alles voor niks geweest is. Ik richt mijn blik op de grond, bang om hem aan te kijken. Ik heb het gevoel alsof ik hem met een dolk gestoken heb. Na al die moeite die hij heeft gedaan, wijs ik hem af. Breek ik zijn hart. Ik hoor hem slikken. Mijn hart gaat te keer. Angstvallig wacht ik zijn antwoord af. Maar hij zegt niks, hij zit maar te staren naar het vuur, zonder enige emotie op zijn gezicht. Het enige geluid is het knetterende hout dat verslonden wordt door de hete massa. Hij opent een paar keer zijn mond om wat te zeggen maar er komt geen geluid. Hij lijkt met zijn gedachtes heel ergens anders te zijn.

‘Morgen breng ik je naar huis,’ zegt hij uiteindelijk. Zijn stem klinkt kwetsbaar en zijn ogen staan wazig. Ik knik voorzichtig. ‘Ik ga een stukje wandelen, ik-ik ben zo terug... Ik moet even mijn gedachten ordenen,’ zegt hij wanneer hij opstaat. Zijn stem lijkt een beetje over te slaan. ‘Oké,’ antwoord ik zachtjes. Ik hoor zijn voetstappen wegvagen. Schuldgevoel overspoeld me. Waarom ben ik zo ondankbaar? Waarom zijn mijn gevoelens voor hem verdwenen? Waarom? Waarom? Hij heeft zo veel moeite gedaan, zo veel hoop gehad. En ik maak zijn dromen kapot wanneer hij me dan eindelijk komt redden. Ik trek de deken wat strakker om me heen en laat me op de grond zakken. Het is een lange nacht geweest, nog een paar uur en dan komt de zon alweer op. En dan ga ik naar huis. Ik heb geen idee wat ik kan verwachten. De herinneringen aan mijn oude huis zijn zo vaag dat ik me er geen wijs uit kan maken. Wie weet is het mijn huis wel helemaal niet meer, ben ik niet meer welkom. Mijn oogleden zijn zwaar en mijn hoofd bonkt pijnlijk van de zorgen. Uiteindelijk zak ik weg in een diepe maar onrustige slaap.

‘Het is tijd om te gaan,’ hoor ik een schorre stem zeggen. Moeizaam open ik mijn ogen die dichtgeplakt zitten val het vele huilen. Valko zit op zijn knieën en wacht tot ik helemaal uit mijn slaapstand ben ontwaakt. Zijn huid is grauw, zijn haar zit in de war en onder zijn ogen zitten grote paarse kringen van slaapgebrek. Meteen overspoeld het schuldgevoel me weer. Ik richt mijn blik op de grond en knik als antwoord. Hij gaat overeind staan en loopt naar zijn paard die al helemaal bepakt is. Terwijl hij controleert of alles goed vast zit, kijk ik om me heen. Op de plek van het kampvuur ligt nu alleen nog zwart hout en as, de rest van de omgeving is bedekt met een klein laagje sneeuw. Bij het aanblik van de witte massa besef ik hoe koud het eigenlijk is. Een rilling loopt over mijn ruggengraat. Van de een op de andere dag is het weer omgeslagen. ‘Kom,’ zegt hij, ‘als we eenmaal op weg zijn word de kou minder.’ Krampachtig ga ik recht staan en strompel naar hem toe. Ik kijk hem bezorgt aan. Hij ontwijkt mijn blik en gebaart dat ik mijn voet in de stijgbeugel moet zetten. Ik volg zijn aanwijzing op en met een beetje van zijn hulp zit ik een paar seconde later in het zadel. Met een soepele zwaai gaat hij achter me zitten. Hij spoort het paard aan en we rijden het bos in. Op naar huis.

Het bos ziet er sprookjesachtig uit. De witte sneeuw glinstert in het zonlicht, als duizenden hele kleine diamantjes. Ik proef de lucht, die koud en fris is. Ik laat mijn longen er vol mee stromen. Meteen voel ik me veel opgewekter. De sneeuw kraakt zachtjes onder de hoeven van het dier. Met Valko tegen mijn rug aan heb ik het heerlijk warm. Alles zou perfect zijn als er niet zo’n kille sfeer hing. Of eerder dode sfeer. Valko is zo stil als een muis. Ik wilde de stilte dolgraag doorbreken. Maar wat moet ik zeggen? Ik heb al gezegd dat het me spijt. Ik kan me niet blijven verontschuldigen. En ik kan er niks aan veranderen. Hoe graag ik ook zou willen. En ik heb ook niet echt het idee dat hij zin heeft in een praatje over het weer. Dus houd ik me mond maar en geniet van de omgeving.

Na een paar uur rijden slaat hij een kronkelig paadje in naar het oosten. Mijn gevoel zegt dat dit niet zuiver is. ‘Waar ga je naar toe?’ vraag ik met een schorre stem, ‘we moeten toch het grote pad volgen, straks raken we nog verdwaald.’ Hij antwoord niet, maar spoort het paard aan in een rustige galop. Ik haal diep adem om te ontspannen en laat de beslissingen aan hem over. Hij zal wel weten wat goed is. Ik moet hem vertrouwen. Dat verdiend hij op zijn minst na alles wat hij voor me gedaan heeft. We draven een heuvel op en af, manoeuvreren ons tussen de bomen door. We rijden langs een groot bevroren meer, omgeven door enorme treurbomen met lange hangende takken, bedekt met ijs en sneeuw. Mijn mond valt open van de betoverende plek. Wauw. Zo iets moois heb ik nog nooit gezien. Valko laat het paard langzaam halt houden. Ik bekijk de omgeving wat beter. Het komt me zo bekend voor. Hier ben ik eerder geweest.

Alles straalt zoveel rust, schoonheid en... liefde uit. ‘Dit is wat ik voor je voel Gwen,’ fluistert hij met een stem vol emotie. Ik sla mijn hand voor mijn mond. Mijn hart lijkt door het midden te scheuren van verdriet. Zijn woorden raken me zo diep, ontroeren me zo dat het pijn doet. Al de opgekropte emotie in mijn binnenste lijkt te exploderen. Met harde uithalen huil ik. Ik krijs, schreeuw van onmacht, pijn, verdriet. Het geluid echoot tussen de bomen van het bos. Ik bedek mijn gezicht met mijn handen, probeer mijn kreten te dempen. Maar de emotie van mijn stem snijd dwars door mijn huid. Het heeft zich zo hoog opgestapeld en ik heb het zo lang binnen gehouden dat het eruit moet. Valko wrijft troostend met zijn handen over mijn schouders. ‘Het is goed zo, het is oké,’ zegt hij zachtjes, ‘het is niet jou schuld.’ Het is wel mijn schuld. Het is allemaal mijn schuld. Als ik niet overal zo’n rotzooi van had gemaakt dan was dit niet gebeurd. Dan waren we misschien wel samen geweest. Dan had ik nu niet naar huis gehoeven. Dan hoefde ik jou niet achter te laten. ‘Sttt, rustig, het is oké, het is oké,’ mompelt hij met een gebroken stem. Hij neemt me in zijn armen en schommelt me troostend heen en weer. Ik houd zijn armen vast, die vertouwt en beschermend aanvoelen. Na een tijdje zijn mijn tranen op en snik ik nog een beetje na. ‘Het komt goed, dat beloof ik je,’ zegt hij, dan rijden we weg en laten het meer achter. Ik kijk nog voor de laatste keer om om deze plek in mijn geheugen te griffen. Het meer waar Valko en ik voor het eerst de liefde vonden. En het meer waar onze liefde definitief eindigde.

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:50

Prachtig stuk alweer! :D

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:22

tis weer erg mooi beschreven!!

ik wil ook wel het verhaal helemaal tot het einde weten hoor!!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:23

thoraklover schreef:

Dit is de lijst die ik tot nu toe heb, als je er bij wil moet je je boktnaam in de quote zetten :j
Citaat:
Barbie_Bleu
TheHorseInn
Wiske23
FemkeRoosje
Jacquelinee_
Eefje33
snackie
sandra1984

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:29

Prachtig stuk, maar ik wil niet dat de liefde stopt **huilt mee** :P

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:36

thoraklover schreef:

Citaat:
Barbie_Bleu
TheHorseInn
Wiske23
FemkeRoosje
Jacquelinee_
Eefje33
snackie
sandra1984
breakthelaw

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:44

Snackie schreef:
Prachtig stuk, maar ik wil niet dat de liefde stopt **huilt mee** :P

Dat heb ik ook!! vind het zo zielig!! ze heeft al zoveel meegemaakt en dan wordt haar de liefde ook nog ontzegt |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:49

thoraklover schreef:

Citaat:
Barbie_Bleu
TheHorseInn
Wiske23
FemkeRoosje
Jacquelinee_
Eefj33
snackie
sandra1984
breakthelaw

Boktnaam was verkeerd geschreven :o

Maar NEEEEEE ik wil niet dat ze uit elkaar gaan! Al heb ik wel zo'n vermoeden dat TS er wel voor zorgt dat ze alsnog bij elkaar blijven :P

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:50

Citaat:
Barbie_Blue
TheHorseInn
Wiske23
FemkeRoosje
Jacquelinee_
Eefj33
snackie
sandra1984
breakthelaw

Zat een foutje in mijn naam :)

thoraklover schreef:
Een traan biggelt naar beneden, rolt over zijn stilliggende duimen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 23:58

Citaat:
Barbie_Blue
TheHorseInn
Wiske23
FemkeRoosje
Jacquelinee_
Eefj33
snackie
sandra1984
breakthelaw
Sylvia_B

Nietactief1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 14:39

Citaat:
Barbie_Blue
TheHorseInn
Wiske23
FemkeRoosje
Jacquelinee_
Eefj33
snackie
sandra1984
breakthelaw
Sylvia_B
LouieDribbie

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:13

Je ziet het, een hele lijst met fans :D

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:51

Ze moet gewoon weer verliefd worden op Valko!!
het moet gewoon

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 00:01

NEEHEE!

Op de mystery man, mr Casanova zonder naam! :D

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 00:29

Citaat:
Barbie_Blue
TheHorseInn
Wiske23
FemkeRoosje
Jacquelinee_
Eefj33
snackie
sandra1984
breakthelaw
Sylvia_B
LouieDribbie
Rintah

ben gister om een uur of 9 a 10 begonnen met lezen en uiteindelijk om een uur of 3 pas gaan slapen.. zat helemaal in het verhaal.. :j
vandaag lange dag op school gehad en tussendoor stukjes gelezen, en heb het nu net uit :) :)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 21:48

Snackie schreef:
Je ziet het, een hele lijst met fans :D

Idd, het verbaast me! Had dat echt niet verwacht :D

Ik ga met dit verhaal (aangepaste versie en ingekort) waarschijnlijk mee doen aan een wedstrijd, ik hoop dat de jury het ook een goed verhaal vind :j

Over wie de grote liefde van Gwen uiteindelijk word, dat wordt spannend :Y) Meneer de casanova komt sowieso nog aan bod, maar ook Valko zal proberen haar hart te veroveren. Daarnaast komt er waarschijnlijk nog een hunk bij, hij is in het begin nog aan bod gekomen, hij heeft maar een kleine rol gehad daar. Bij mijn herschreven versie komt hij nog iets meer naar voren komen. En op het hoogte punt zal mijn verhaal hier op bokt eindigen :Y)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-12 21:52

Rintah schreef:
Citaat:
Barbie_Blue
TheHorseInn
Wiske23
FemkeRoosje
Jacquelinee_
Eefj33
snackie
sandra1984
breakthelaw
Sylvia_B
LouieDribbie
Rintah

ben gister om een uur of 9 a 10 begonnen met lezen en uiteindelijk om een uur of 3 pas gaan slapen.. zat helemaal in het verhaal.. :j
vandaag lange dag op school gehad en tussendoor stukjes gelezen, en heb het nu net uit :) :)

Leuk dat je meeleest! Voel me nu wel een beetje schuldig dat ik je van je nachtrust heb afgehouden :))

Nog een vraag voor iedereen, waar ik heel benieuwt naar ben: als je het verhaal/nieuwe update gelezen hebt, denk je er dan later nog aan? Of hoe ik het moet beschrijven :+ Zit je zeg maar nog in het verhaal?

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 15:16

prachtig stuk weer!

ik wil ook graag op je lijstje! en graag snel weer een nieuw stuk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 17:54

Ik denk inderdaad wel eens aan dit verhaal als ik op school zit oid :j Al moet ik eerlijk toegeven de laatste tijd niet, maar dat komt omdat de updates ver uit elkaar liggen en dan zit je er minder in :j

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 19:03

Citaat:
Barbie_Blue
TheHorseInn
Wiske23
FemkeRoosje
Jacquelinee_
Eefj33
snackie
sandra1984
breakthelaw
Sylvia_B
LouieDribbie
Rintah
Winniedekoe
Typhoon

Lijst tot nu toe :j

Ik verwacht dat ik woensdag de nieuwe update klaar heb :D

eefj33 schreef:
Ik denk inderdaad wel eens aan dit verhaal als ik op school zit oid :j Al moet ik eerlijk toegeven de laatste tijd niet, maar dat komt omdat de updates ver uit elkaar liggen en dan zit je er minder in :j

Bedankt voor je reactie! Ik snap het :j Helaas met de updates kan ik niet veranderen, het schrijven kost mij al 2 tot 3 uur voor een stuk van 1500 woorden := Ik zou willen dat ik vaker kon schrijven, maar school gaat nu voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 20:20

Helemaal niet erg hoor! Wat ik meer bedoelde is dat als ik je verhaal in boekvorm voor het eerst zou lezen dat ik dan zeker vaak aan dit verhaal zou hebben gedacht :j

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 20:23

eefj33 schreef:
Helemaal niet erg hoor! Wat ik meer bedoelde is dat als ik je verhaal in boekvorm voor het eerst zou lezen dat ik dan zeker vaak aan dit verhaal zou hebben gedacht :j

Ik begrijp je :D

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 14:19

thoraklover schreef:
Citaat:
Barbie_Blue
TheHorseInn
Wiske23
FemkeRoosje
Jacquelinee_
Eefj33
snackie