[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ontherun

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 09:37

Wat vervelend roihi! Hopelijk komt er snel verbetering, je zicht is zo vervelend om problemen mee te hebben.

Wat leuk soepblik, een tweeling ook nog! Dan kun je wel lekker aan de bak. Ik vind de Lena dress van Wisj ook heel leuk, maar wellicht wel als ze kunnen zitten en staan.

Ik heb sinds kort een ‘nieuwe’ machine gekregen, een borduur/naaimachine :oo Hij is al flink wat jaartjes oud, maar… Wàt een fijn ding. Alleen, de borduursoftware is zo oud dat het niet communiceert met mijn laptop… ik moet een manier vinden om bestanden op die kaart te kunnen zetten. Heb al een andere kabel gekocht maar dat werkt niet… Het is versie 4…. Brother is ondertussen al bij 11 _O-

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 09:44

Sterkte Roihi

ontherun schreef:
Wat vervelend roihi! Hopelijk komt er snel verbetering, je zicht is zo vervelend om problemen mee te hebben.

Wat leuk soepblik, een tweeling ook nog! Dan kun je wel lekker aan de bak. Ik vind de Lena dress van Wisj ook heel leuk, maar wellicht wel als ze kunnen zitten en staan.

Ik heb sinds kort een ‘nieuwe’ machine gekregen, een borduur/naaimachine :oo Hij is al flink wat jaartjes oud, maar… Wàt een fijn ding. Alleen, de borduursoftware is zo oud dat het niet communiceert met mijn laptop… ik moet een manier vinden om bestanden op die kaart te kunnen zetten. Heb al een andere kabel gekocht maar dat werkt niet… Het is versie 4…. Brother is ondertussen al bij 11 _O-

Kijk eens tot welke besturingssysteem gekoppeld kan worden met de naaimachine. Wellicht heb je ergens nog een verdwaalde vergeten oude laptop liggen met die versie Windows....
ik heb bv nog mijn oude laptop van tijdens mijn studie liggen :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 10:08

Ik moet binnenkort kiezen of de oude van mijn oma houden of de machine van mijn oom waar je ook leer op kan naaien. Handmatig of elektrisch en is een oude slinger.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 11:46

Mri ik was inderdaad al stiekem op zoek naar iemand met een heule oude computer _O- Ik heb helaas alleen een kapotte MacBook en mijn eigen laptop die uiteraard hartstikke nieuw is met Windows 11. That did not work… Ben aan het denken om de laptop van mijn man eens te proberen… daar staat in ieder geval een oudere Windows op, maar ik vind nergens iemand met een nog oudere _O- hoef alleen maar bestanden op de kaart te kunnen zetten. Zelf ontwerpen is leuk maar hoeft niet per se…

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 08:11

Ivm het plots koude weer heb ik een voeten/benen zak gemaakt voor in de rolstoel van een oude slaapzak. Daarvan was de rits al stuk dus die heb ik eruit gehaald en andere rits erin gezet. M'n naaimachine had er beetje moeite mee maar uiteindelijk gelukt. Ik ga nog een uitgebreide zak op maat maken maar daar moet ik eerst energie voor vinden lol
Afbeelding
Afbeelding

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 11:26

Heeft hier iemand wellicht een idee? Ik zoek een patroon om een teddy vestje/gilet te maken, in maatje 92-98. Ik kan nog niet helemaal vinden wat ik precies wil, gewoon simpel, met knopen ipv rits alhoewel ik dat zelf natuurlijk vrij makkelijk kan aanpassen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 11:58

ontherun schreef:
Heeft hier iemand wellicht een idee? Ik zoek een patroon om een teddy vestje/gilet te maken, in maatje 92-98. Ik kan nog niet helemaal vinden wat ik precies wil, gewoon simpel, met knopen ipv rits alhoewel ik dat zelf natuurlijk vrij makkelijk kan aanpassen.

Junna?

https://www.beletoile.com/product-categorie/junna-kids/

Ik zit nog ernstig te twijfelen om hem aan te schaffen.
Ik vind bij een gilet een werkbeschrijving wel heel fijn. Zelf gemaakt/nagetekend kom ik er toch niet helemaal fijn uit!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 13:05

Oh dat is een leuke! Daar had ik dus nog niet gekeken. En ja, een beschrijving heb ik er ook wel bij nodig, nog niet eerder gemaakt zoiets O:) zal er vast uit komen maar wel 5 meter stof extra nodig hebben voor alle foutjes en oepsies _O-

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 14:08

De Junna is heel gemakkelijk te maken!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 20:21

Kijk dat klinkt goed _O- Is de pasvorm ook goed? Ik kan ondertussen best wel wat in elkaar zetten, maar patronen aanpassen nog niet echt.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 20:53

Van wat ik op fb mag geloven is de pasvorm prettig!

Heb hem zelf (nog) niet als patroon dus ook niet gemaakt.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 09:58

Mag ik jullie om advies vragen over het volgende? Ik moet een aantal wolken maken, nu
denk ik wel dat dit mij als beginner gaat lukken met mijn machine, maar nu ben ik op zoek naar
een heel voordelig vulmiddel ( het mag echt niet te zwaar worden, want de wolken moet ik om c.q. aan een paard zien te krijgen )

Zou WC papier ook als vulling kunnen dienen?

https://itssimplymax.blogspot.com/2013/ ... ussen.html

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 10:19

Kan je dan niet beter voor "vloei papier" gaan?
Van dat spul waar je bij bv de xenon je borden mee kan inpakken? Of waarmee ze proppen maken voor in schoenen?

Ik denk dat toilet papier te "zacht" is en dus niet genoeg volume krijgt om een kussen mee te vullen

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 10:20

Mri schreef:
Kan je dan niet beter voor "vloei papier" gaan?
Van dat spul waar je bij bv de xenon je borden mee kan inpakken? Of waarmee ze proppen maken voor in schoenen?

Ik denk dat toilet papier te "zacht" is en dus niet genoeg volume krijgt om een kussen mee te vullen

Daar zat ik inderdaad ook aan te denken, maar ben bang dat je dit ziet, heb gewoon wat oude
witte lakens hier liggen die ik ga gebruiken. Zal het doorschijnen? Kwestie van proberen natuurlijk, hahaha zie je me al gaan met mijn vuilniszak richting Xenos :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 10:23

Je kunt eventueel bij de kringloop wat sierkussens halen en die vulling gebruiken voor de wolken?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 10:50

Bij de action die kussenvulling halen? Weegt ook niks, ‘zweeft’ ook als een wolk en is denk ik echt niet duurder dan zoveel wc papier halen om te vullen, want vergis je niet hoeveel je nodig hebt van alternatief vulmateriaal.
Action heeft gewoon kussenvulling of losse binnenkussens in het assortiment. Of wat san zegt, bij de kringloop wat sierkussens halen voor de vulling.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 13:10

Of een paar slapen opgeblazen ballonnen erin, evt met wat kussen vulling of papier ernaast

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 17:59

aquariumfilter watten of afzuigkapfilterwatten
wegen ook niks

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 18:08

Het is gelukt, heb heel wat oude knuffels en kussens ontvangen van
vrienden, dus daar gaat de schaar in!

De wolken zelf lukken ook, stiekem ben ik vet trots, voor de eerste keer zelf mijn spoel vervangen
en mijn bovendraad ingeregen en het ging in één keer goed :)) :D

Heb bij de wolken een handbreedte open gehouden om te vullen, dit moet ik alleen nog dichtnaaien, dat moet denk ik wel met de hand he? Daar was toch ook een trucje voor, onzichtbare steek oid :) ?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 18:17

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 19:31

Leuk hè bloembloem, lekker knutselen en ontdekken, ik heb nog steeds precies hetzelfde!

Ik ben ook aan de knutsel voor vrienden en vriendinnen… vooral festival outfitjes! Zo leuk om iets te geven aan mensen wat je zelf gemaakt hebt!
Paspop gekregen voor m’n verjaardag, heel blij mee!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ja… sommige modeltjes of printjes doen het goed… komen gewoon weer terug.
Nog lang overhemden voor de mannen, kimono’s en een rok voor mezelf in het hoofd, of ja en een festival anwb setje voor m’n vriend en ik.. voor je het weet is het alweer zomer!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 21:12

Zooo je bent druk geweest! Heel leuk hoor :))

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 09:11

Nou dat is niet normaal Iris, wat gaaf!!!!!!!
Hahaha, ik zou niet weten hoe ik me dan zou voelen, ben nu al in extase met mijn wolk :D

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 09:50

Mooi gemaakt allemaal Iris! En ja, ik maak ook meer van hetzelfde model als het bevalt, waarom ook niet.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 16:59

Ik ga nu doorpakken! Al kost dat patroon knippen mij ook nog wel enige moeite, van de week probeer ik weer verder te gaan :D

Afbeelding