Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
patpen schreef:Ik kom weer eens binnenvallen, vanaf pagina 31. Niet alles gelezen hoor!
2 jaar geleden begonnen met lingerie naaien. Pfoe, dat is wel een stap verder dan wat ik in de afgelopen 35 jaar of zo gemaakt heb. Maar zó leuk om te doen.
En vorig jaar een Amerikaanse website ontdekt met geweldige patronen. Relatief simpel om te maken maar een fantastische pasvorm.
Momenteel mijn voorraad boxershorts aan het aanvullen. Eerst een proef genaaid, daarna een set van een hemd met 3 bijpassende boxers. En nu liggen er 13 geknipt. 2 daarvan zijn helemaal af. Daarna heb ik de meeste genaaid tot het elastiek. Elke keer een andere kleur op de naaimachine en spoel zetten had ik geen zin in. Het patroon heb ik aangepast zodat het ook meteen menstruatie ondergoed is.
Nu bezig met 2 donkerblauwe boxers en tegelijkertijd een bermuda. Lekker simpel met boordstof in de taille, wel met zakken. Dat patroon al een paar keer gemaakt en ik woon zo ongeveer in die broeken.
sasja0705 schreef:Heb je toevallig foto's en de link voor de website?
Manlief wil dolgraag weer longboxers maar die zijn nergens meer te krijgen
Roihi schreef:Grr frustratie over commerciële patronen ( tot nu al 2) die niet de maat zijn die ik bij gewone kleding heb![]()
Ik heb broekmaat 38 en het broekpatroon dat ik nu volg is meer dan 20 cm de wijd aan de taille en is ook heel hoog. Als ik een aparte tailleband eraan zou doen volgens patroon dan kan ik even gelijk aan mijn bh vastmaken
Rant off
Roihi schreef:Grr frustratie over commerciële patronen ( tot nu al 2) die niet de maat zijn die ik bij gewone kleding heb![]()
Ik heb broekmaat 38 en het broekpatroon dat ik nu volg is meer dan 20 cm de wijd aan de taille en is ook heel hoog. Als ik een aparte tailleband eraan zou doen volgens patroon dan kan ik even gelijk aan mijn bh vastmaken
Rant off
sasja0705 schreef:Heb je toevallig foto's en de link voor de website?
patpen schreef:sasja0705 schreef:Heb je toevallig foto's en de link voor de website?
Ik heb vorig jaar dit patroon gekocht. Nu eindelijk de 1e geknipt liggen. Maar deze heeft 3 beenlengtes, ik heb een lengte geknipt tussen medium en lang in. En medium taille. Het is een beetje lastig dat de Engelse en Zweedse termen over elkaar heen geprint worden. De beschrijving in het Engels is zeer summier, slechts 8 korte stappen. De foto's zijn echter duidelijk. Nog 6 boxers van elastiek voorzien en dan ga ik de eerste Mr Boxer in elkaar zetten. Altijd eerst maar 1 om te kijken hoe de pasvorm is...
https://sewingheartdesign.com/produkt/mister-boxer/
Mri schreef:Als het patroon is opgebouwd in lagen, dan zet je toch se lagen uit die je niet op je print wil hebben?
Dan staan er ook geen teksten door elkaar heen
VillaNeusjes schreef:Let alsjeblieft niet op de enorme chaos op de foto's want alles moest even verhuizen met het in elkaar zetten en verbouwen van de kamer maar ik wilde wel trots even de set up laten zien
patpen schreef:VillaNeusjes schreef:Let alsjeblieft niet op de enorme chaos op de foto's want alles moest even verhuizen met het in elkaar zetten en verbouwen van de kamer maar ik wilde wel trots even de set up laten zien
Het wordt altijd eerst chaos voordat het weer netjes wordt met in- en opruimen. Succes, je hebt een mooie ruimte straks.
Ik zie op de foto’s dat wij dezelfde naaimachine hebben. 3 jaar geleden een Pfaff erbij gekocht met functies die het naaien voor mij net weer wat makkelijker maken. Maar mijn ouwe trouwe Bernina heb ik gehouden. De winkel wilde maar wat graag dat ik mijn Bernina inruilde, hij heeft een wachtlijst voor dit model.
_San87_ schreef:Is onderhoud niet iets wat zelf gedaan kan worden? Ik heb de mijne laatst uit elkaar gehaald en met een luchtcompressor uitgespoten en de bewegende delen geolied. Was heel makkelijk te doen.
Of doet een bedrijf nog andere dingen?