[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 20:34

Yonker schreef:
Tof <3 heb jij die van schippers?

Yes

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 20:36

Dallista schreef:
Enjoy_ schreef:
Volgens mij is de aanwijzing altijd eerst achtergrond zoveel mogelijk en erna het onderwerp.)

Dan zou ik nog eerder andersom doen, eerst binnendeel (onderwerp) en dan de buitendelen. Dit omdat je dan minder met je handen over het geverfde deel schuift (en dus minder vettigheid erop krijgt). Mits je net als ik op een horizontale ondergrond schildert en de achterkant van je hand op het board leunt, anders maakt dat niet uit. ;-)

Maar sowieso maakt het bij acrylverf eigenlijk niet uit hoe je werkt. Ik werk heel graag van donker naar licht vanwege de randen van de vakjes meteen overschilderen.

Mijn grootste wens is om ooit nog eens de stallion van mijn avatar te kunnen schilderen zoals die echt moet. Heb nu zoveel meer ervaring en heel up close kan je goed zien dat ik toen nog niets wist dat je de randen moet overschilderen. Is gewoon zo lelijk met al die randjes zichtbaar. <—- ik bedoel de originele van PaintWorks, niet de Chinese rip-offs ;-)

Stond in de aanwijzingen van Schippers, om zo te werken.
En ik doe het eigenlijk dan weer andersom, werk nu eerst met licht, zodat ik met donkere kleuren een beetje kan "smokkelen" met de randjes. Als ik nu met lichte kleur een beetje buiten het vakje schiet, kan ik dat straks nog corrigeren.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 21:01

Enjoy_ schreef:
Stond in de aanwijzingen van Schippers, om zo te werken.

Okay, maar waarom? Wat zou de gedachte erachter zijn? Ik kan niet echt iets bedenken namelijk, alleen een reden om het juist andersom te doen. :D
Kan natuurlijk zijn dat zij ook vanuit licht naar donker redeneren, en dat de zijkanten dan toch vaak iets lichter zijn, zeker met aan de bovenkant lucht enzo...
Na ja, hoe je ook schildert, maakt voor het uiteindelijke product niets uit, en het gaat mij toch om de reis, en niet de bestemming. Als een painting klaar is, is de lol er ook eigenlijk meteen weer vanaf. :+

joeluna

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 21:13

Weet iemand of je misschien ook leuke kleurboeken op nummer hebt? En dan niet met kinderachtige tekeningen maar een beetje net zoals hier? :D

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 21:58

joeluna schreef:
Weet iemand of je misschien ook leuke kleurboeken op nummer hebt? En dan niet met kinderachtige tekeningen maar een beetje net zoals hier? :D

Kijk maar eens op bol.com op “kleuren op nummer”. Er is genoeg, variërend van kleine mozaiekjes tot grotere, cirkels etc.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 00:03

Fijn dat je ouders er redelijk goed vanaf zijn gekomen, en dat ze daardoor je oom en tante kunnen helpen..

Axivoca123 schreef:
chocobroodje schreef:
Dat is wel een leuke en toepasselijke idd :j Klinkt goed trouwens even lekker de zon in! Heeft je familie veel last gehad van de stormen daar?

Ik heb daar straks nog een beetje verder gewerkt, maar begon hoofdpijn te krijgen dus toen maar gestopt.. Overigens niet van het schilderen vermoed ik ;) Maar het is wel knetterend verslavend <<) :o

Mijn ouders niet. Ons huis was één van de gelukkige met nauwelijks schade, maar mijn oom en tante zijn alles kwijt.. hun huis is helemaal verwoest en zij wonen nu ook bij mijn ouders in huis.. ons huis is helemaal prima maar onze boten voor ons boten bedrijf is een ander verhaal en een dure grap om alles weer te repareren en herstellen... Maar het gaat de goede kant op.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 00:06

Dat ervaarde ik vanmiddag.. weg leggen is dan echt lastig en je bent zo een kwartier verder.
Nu heb ik ook een aantal flinke beperkingen waardoor ik gedwongen wordt het eerder weg te leggen dan ik eigenlijk wil :p

Dallista schreef:
chocobroodje schreef:
Maar het is wel knetterend verslavend <<) :o

:') Erg heh. Bij elk vakje denk je, Oh, nog eentje, die kan nog wel even... en oh, daar zit nog eentje met dezelfde kleur, nou ja, nog eeeeeeeentje dan, maar da's dan echt de laatste... oh, maar...

manna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 13:22

Hoi allemaal,

Wat leuk dat er een topic over schilderen op nummer is! En wat een gave dingen hebben jullie al gemaakt zeg!
Ik heb een vraagje en ik hoop dat jullie me kunnen maken. Ik heb al een aantal schilderijen van Ravensburger gemaakt en nu heb ik er een van Reeves gekregen voor Kerst. Hier staan in sommige vakjes 2 of 3 cijfers. Betekent dat dat je die kleuren 1 op 1 moet mengen? Degene die ik heb gemaakt van Ravensburger doet daar namelijk niet aan!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 13:29

manna_ schreef:
Hier staan in sommige vakjes 2 of 3 cijfers. Betekent dat dat je die kleuren 1 op 1 moet mengen?

Ja, je moet ze mengen, maar ik zou niet alles automatisch 1 op 1 doen. Je zal wel merken dat donkere kleuren zwaar overheersen, dus als je gaat mengen is het beter om wat meer van de lichte kleur te nemen en wat minder van de donkere (vooral als ze erg ver uit elkaar liggen, bijvoorbeeld wit en zwart om grijstinten te maken, dan zit je al veel te snel aan te donkere tinten als je ook maar een beetje zwart gebruikt). Gewoon een kwestie van uitproberen.
Drie kleuren tegelijk is niet ideaal, maar uiteraard zelfde principe. Niet teveel donkere tinten gebruiken, en dan moet het helemaal goedkomen. :)

manna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 13:35

Dank je! Daar ga ik maar lekker mee aan de slag :)

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 01:00

Ik heb zulke leuke schilderijen voorbij zien komen dat ik ook heb besloten om er een bij aliexpress te kopen. Wat voor iets raden jullie aan voor de eerste keer? En is dat wat je gaat schilderen op een canvas met frame (hout) of alleen het doek? :D

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 01:35

Het is alleen op canvasdoek, je moet het later zelf opspannen, zou niet een opzoeken met hele kleine vakjes, maar het ligt natuurlijk ook helemaal aan jouw smaak.
Bij de reviews kun je vaak wel zien hoe het wordt en hoe groot de vakjes ongeveer zijn.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 18:40

Ik ben al goed op weg met mijn schilderij! Vind het zo lekker werken, kan zo uren achter elkaar bezig zijn :D het is wel erg veel mengen. Heb nu ongeveer alle 'gewone' kleuren gehad.

Afbeelding

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 01:07

Mijn kat ging makkelijk (grote vlakken). Was aan het hert begonnen, maar die kleine vlakjes is niets voor mij. Heb daar echt het geduld niet voor.

Afbeelding

Ik heb nog een uil liggen waar ik niets mee gedaan heb. Deze heeft grote en kleine vakjes. Volgens mij was een andere bokker er al mee bezig, dus misschien kan diegene vertellen hoe het bevalt. Ik durf er niet aan te beginnen. Misschien dat iemand hier hem leuk vind?

Afbeelding

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 01:14

Wauw wat zijn die gaaf allebei!! Prachtig dat hert. Uiltje lijkt me ook heel mooi!! Zonde dat je die niet aandurft hoor!

Die van Marit ziet er ook al veelbelovend uit!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:35

Ik vind het hert zoooo gaaf, maar hij lijkt me een beetje saai om te maken. Niet vanwege de kleine vakjes maar veel dezelfde kleur.. Maar het resultaat is echt heel gaaf :j Ik zal straks een foto maken met hoever ik ben. Dit is mijn eerste en heeft stik veel mini vakjes :') Maar wel heel leuk door de kleuren en hoe je de tekening ziet ontstaan

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:55

Luxorvalkje schreef:
Ik heb nog een uil liggen waar ik niets mee gedaan heb.

Is een PaintWorks, toch? Zo Mooi. Wat een details, da’s niet voor de ongeduldigen onder ons! ;-)

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:31

@Dallista: deze komt gewoon van Ali :')

Ik heb er het geduld niet voor in ieder geval. Dat hert is inderdaad veel bruin. Was het al snel helemaal zat.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 13:36

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 14:54

Hoever ben je met het hert gekomen?

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 02:06

Gezien de griep hier ook beetje is toegeslGen vanavond maar gaan schilderen. Ik werk totally Kris kras met deze Afbeelding

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:30

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 13:58

Ik ben bezig met de uil, maar heb wel het origineel van paintworks. Hij is erg pittig! Ligt bij mij al een paar maanden opgeborgen wegens verhuizing etc. Maar ik ga hem er binnenkort weer bij pakken.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 17:44

Tja ik vind het zielig maar het zit niet in het canvas verwerkt... Alie is opgebouwd uit 100-en kleine bedrijven, en ik vind het ook niet eerlijk om alle verkopers over 1 kam te scheren. Kleding bestel ik niet via alie dus daar ben ik dan niet zo bang voor.... Maar een beetje awerness kan geen kwaad :)

Enjoy_ schreef:
Voor iedereen die bestelt via Ali trouwens:
https://www.bontvoordieren.nl/honden-en ... liexpress/

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 00:58

Tja, zou hetzelfde idee zijn om niets op marktplaats te bestellen, omdat er iemand een bontmantel op heeft gezet.
Opletten, attent zijn en er wel even over nadenken als je iets besteld is niet verkeerd, zowel met bont als met make-up.