[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 12:33

Nog een vraagje, heb je het doek liggen of hangen? Ik neig om mijn dochters ikea schoolbord te gebruiken, en het canvas erop te klemmen, lijkt me minder belastend voor rug, iemand ervaring?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 12:37

Ik heb een kleine schildersezel voor op tafel, die gebruik ik bij de hardboard-canvassen, dus de Schippers en Paintworks. De Ali's heb ik nog niet bedacht hoe ik die oppak. Misschien dat ik ze eerst wel opspan op een canvas van de action oid.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 12:57

Heb ik ook al aan zitten denken maar toen zag ik het ikea schoolbord :P Ik heb het canvas er net even op gehad en het lijkt een fijne werk hoogte te zijn :j Ga het straks of morgen eens proberen hoe dat werkt. Er zit ook een bakje waar je wat spullen op kunt leggen dus ik hoop dat het net zo handig is als dat ik denk _O-

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 13:26

Ik laat t gewoon liggen, geen idee hoe ik t zou moeten ophangen..... ik wil nu ook mijn volgende projectje ;(
Zijn er 3 onderweg :=

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 13:28

Yonker, wat is er nog onderweg? Ik heb er nog 1 onderweg, van e even grappige kat die de krant leest. Lijkt op onze kat dus leek me wel leuk!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 13:30

Paard, eland en een aap :+ allemaal van Ali :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 13:31

Naar het paard ben ik zo benieuwd! :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 13:31

Ik heb de adelaar ook besteld! Ben benieuwd :):)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 13:42

Ben heel benieuwd naar het paard! Adelaar klinkt ook goed :j

Ik wil zo graag begonnen maar dochter is nu thuis en die wil ook natuurlijk en nee vingerverf op papier is niet hetzelfde _O- :x

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 13:52

Afbeelding

Vond dexe nog van een paar jaar terug :D Bijna af maar de verf is inmiddels weg gegooid dus hij zal eeuwig onafgemaakt blijven :+

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 13:57

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 14:05

Je moet echt een foto delen als je het paard binnen hebt :#

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 14:14

Ja zal pas het nieuwe jaar worden ben ik bang, duurde heel lang voor t verzonden werd :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 14:39

Ja daar zijn ze over het algemeen niet zo snel in, vaak wachten ze tot ze ene batch kunnen versturen. Gelukkig hebben ze een bepaalde max tijd waarin ze moeten verzenden. Mijn kat duurde ook erg lang :j

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 15:14

Wat een mooie marit! Ik heb deze nog in mijn winkelwagen staan.. YANXIN DIY Frame Schilderij Nummers Olie Verf Wall Art Foto Decor Voor Woninginrichting A003
http://s.aliexpress.com/beQbmYrM
(from AliExpress Android) ik hou van kleur en dat sprak me bij deze er erg aan.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 15:18

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 15:44

Die is ook tof!!! Ik hou ook van kleur <3

En nu je t zegt ja idd _O- ik ben ook hp gek Haha

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 11:51

chocobroodje schreef:
[ [url=m/jE6THB.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze heb ik gister binnen gekregen, mijn eerste project.. hoe zouden jullie beginnen? Ik twijfel een beetje maar neig om boven in te beginnen (lucht en dak)

Pittig plaatje!
Volgens mij is de aanwijzing altijd eerst achtergrond zoveel mogelijk en erna het onderwerp.

Afbeelding
Intussen met het hertje die ik nog steeds een stuk pastelleriger vind dan op het voorbeeld, maar goed, hij is wel leuk hoop ik straks :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 12:07

Tof <3 heb jij die van schippers?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 12:12

Enjoy_ schreef:
Volgens mij is de aanwijzing altijd eerst achtergrond zoveel mogelijk en erna het onderwerp.)

Dan zou ik nog eerder andersom doen, eerst binnendeel (onderwerp) en dan de buitendelen. Dit omdat je dan minder met je handen over het geverfde deel schuift (en dus minder vettigheid erop krijgt). Mits je net als ik op een horizontale ondergrond schildert en de achterkant van je hand op het board leunt, anders maakt dat niet uit. ;-)

Maar sowieso maakt het bij acrylverf eigenlijk niet uit hoe je werkt. Ik werk heel graag van donker naar licht vanwege de randen van de vakjes meteen overschilderen.

Mijn grootste wens is om ooit nog eens de stallion van mijn avatar te kunnen schilderen zoals die echt moet. Heb nu zoveel meer ervaring en heel up close kan je goed zien dat ik toen nog niets wist dat je de randen moet overschilderen. Is gewoon zo lelijk met al die randjes zichtbaar. <—- ik bedoel de originele van PaintWorks, niet de Chinese rip-offs ;-)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 13:25

Ik ben begonnen :) hij zit op het bord, en dat werkt eigenlijk heel erg fijn.Het licht valt er zo mooi op, gaat ook veel priegel werk in zitten. Maar ik ben benieuwd hoe het er straks uitziet als ik verder ben

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 16:58

ahhhhh wat leuk dat ik dit toppic voorbij zie komen!! Ik heb ooit toen ik 6 was ofzo ook een schilderij gemaakt met paarden, alleen die kan ik nu even niet vinden... Maar dit toppic inspireerde me om weer een nieuwe te maken :D
Ik heb deze besteld op dekwast.nl hij komt morgen binnen ^_ ^ Ik ga volgende week zondag naar Sint Maarten samen met mijn broer om met mijn ouders (en andere familie leden die daar wonen) kerst te vieren. Ik vond deze zo gepast :D
Afbeelding

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:14

Dat is wel een leuke en toepasselijke idd :j Klinkt goed trouwens even lekker de zon in! Heeft je familie veel last gehad van de stormen daar?

Ik heb daar straks nog een beetje verder gewerkt, maar begon hoofdpijn te krijgen dus toen maar gestopt.. Overigens niet van het schilderen vermoed ik ;) Maar het is wel knetterend verslavend <<) :o

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:28

chocobroodje schreef:
Maar het is wel knetterend verslavend <<) :o

:') Erg heh. Bij elk vakje denk je, Oh, nog eentje, die kan nog wel even... en oh, daar zit nog eentje met dezelfde kleur, nou ja, nog eeeeeeeentje dan, maar da's dan echt de laatste... oh, maar...

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:44

chocobroodje schreef:
Dat is wel een leuke en toepasselijke idd :j Klinkt goed trouwens even lekker de zon in! Heeft je familie veel last gehad van de stormen daar?

Ik heb daar straks nog een beetje verder gewerkt, maar begon hoofdpijn te krijgen dus toen maar gestopt.. Overigens niet van het schilderen vermoed ik ;) Maar het is wel knetterend verslavend <<) :o

Mijn ouders niet. Ons huis was één van de gelukkige met nauwelijks schade, maar mijn oom en tante zijn alles kwijt.. hun huis is helemaal verwoest en zij wonen nu ook bij mijn ouders in huis.. ons huis is helemaal prima maar onze boten voor ons boten bedrijf is een ander verhaal en een dure grap om alles weer te repareren en herstellen... Maar het gaat de goede kant op.