[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tarenko

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 21:10

Mag je eigenlijk ook ingeschilderde tekeningen posten? :)

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 08:45

Dit cadeautje voor mijn broertje gemaakt van zijn nieuwe megapup
Lola
Graag tips & tricks

Afbeelding

Afbeelding

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:00

Afbeelding
acrylverf en olieverf op canvas. (24x30 volgens mij)

Iphone kwaliteit foto haha.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:50

Leuk weer! Ja schilderijen mogen ook!
Kittydylan: €10, vind m leuk (lijkt op arabiertje, klopt dat)? Mist alleen beetje diepte nog..
Janouk: leuk!! Denk dat formaat vrij klein is, dus tussen €30,00 en €45,00. Vind m heel mooi gedetailleerd!!
Isabelhx: hele mooie kleuren!! Het hoofd klopt niet helemaal qua verhoudingen maar misschien is dar de bedoeling ;) persoonlijk zou ik er €20-€45,00 voor geven ;)

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:56

Oja, m'n eigen werkje ook :) formaat is 100x120 en gemaakt met olieverf. Is wel slechte kwaliteit foto dus hij is niet vlekkerig in het echt/gruizig.. Is m'n eigen IJslander :)Afbeelding

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 08:15

Isabelhx: wat een gave kleurencombinatie. Aansprekend.
Anniek22: mooi. Ik heb nognooit met olieverf gewerkt. Het lijkt mij moeilijke techniek.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 17:12

janouk schreef:
Isabelhx: wat een gave kleurencombinatie. Aansprekend.
Anniek22: mooi. Ik heb nognooit met olieverf gewerkt. Het lijkt mij moeilijke techniek.

Persoonlijk vind ik het makkelijker met olieverf qua kleurgebruik en mengen dan acryl :) vind het heerlijk werken!
Nieuw werkje, A5, portretje.. H, HB en 2B potlood..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 17:39

A5 formaat met grafiet :)

Afbeelding

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 18:01

Ik Mis een beetje diepte, schaduw en uitstraling... €5,00. Gewoon dooroefenen :) de verhoudingen zijn goed!

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 09:44

Afbeelding
David Bowie R.I.P {tekening is te koop}

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:32

Vanavond taxeer ik jullie werkjes :)

Ondertussen hier een postje van mij.

Formaat : a4
Techniek : grafietpotlood

Afbeelding

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 10:46

Binky: zijn blik is erg sterk, hij kijkt je echt door de telefoon heen aan! Leuk zo'n combi met zwart-wit en kleur. Zo'n €15-25
Stefieke: wow, wat kijkt ie lief en ook slim :) denk zo'n €55,00-120,00! Heel mooi!

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 12:55

Stefieke: Prachtig!! niks op aan te merken, €100
Binky: Het is wel aardig als je zelf ook eerst even taxeert.
Wendy15: Ik vind hem erg goed! het enige wat ik mis is highlights, omdat het paard nu overal een beetje dezelfde tint heeft en hierdoor een beetje flets lijkt. €20
Anniek22: Mooi, maar ik mis donkere schaduwen! De achterkant van het haar en de zwarte vlakken op zn blouse zijn op de referentie veel donkerder dan op jouw tekening, waardoor je tekening er niet uitspringt zeg maar. €5. Paard: Erg goed! Hier zit wel Dat contrast in wat ik zelf erg mooi vindt! €100
IsabelHx en Janouk: Het is wel aardig als jullie eerst zelf even wat werken taxeren.

Edit: Oh sorry janouk je had op de vorige pagina getaxeerd :+ Wat is het formaat van je tekening?

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 13:48

hier nog een nieuw werkje van mij. Ik ben heel benieuwd wat jullie vinden! Gemaakt met blauwe balpen, formaat is A5 ongeveer.

Afbeelding

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:10

Horsenart95 schreef:
Stefieke: Prachtig!! niks op aan te merken, €100
Wendy15: Ik vind hem erg goed! het enige wat ik mis is highlights, omdat het paard nu overal een beetje dezelfde tint heeft en hierdoor een beetje flets lijkt. €20
Anniek22: Mooi, maar ik mis donkere schaduwen! De achterkant van het haar en de zwarte vlakken op zn blouse zijn op de referentie veel donkerder dan op jouw tekening, waardoor je tekening er niet uitspringt zeg maar. €5. Paard: Erg goed! Hier zit wel Dat contrast in wat ik zelf erg mooi vindt! €100
IsabelHx en Janouk: Het is wel aardig als jullie eerst zelf even wat werken taxeren.

Edit: Oh sorry janouk je had op de vorige pagina getaxeerd :+ Wat is het formaat van je tekening?

Ik snap wat je bedoelt. thx voor de tips! Zal zijn kraagje wat bijwerken denk ik ;)
Jouw tekening zag ik al langskomen op Facebook. :) vanwege t formaat en de materialen zo'n €50,00

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 20:32

Kitty Dylan: 7,50
Janouk: 25,- (zou misschien meer kunnen zijn twijfel aan de kwaliteit van de foto of die 'm niet erg verpest)
IsabelHX: 50,- creatief werk!
Anniek22: 5,- Met als pluspunten de neus en de mond en als minpunten; veel te weinig contrastgebruik en het haar.
Wendy15: Ook bij jou mis ik contrast. Verhoudingen zien er goed uit en een krachtige houding! Daarom 15,- Met meer contrast kon het minimaal het dubbele worden.
binky: mooie krachtige tekening! 35,- Met als pluspunten: De techniek: De simpelheid maar toch een heel sterk en krachtig portret neer zetten. Met als minpunten: de neus en zijn ogen hebben in principe wel dezelfde kleur maar zijn linkeroog is (of was) de pupil veel groter waardoor het slechts suggereerde op een kleurverschil)
Steffieke: 80,- (vanwege het formaat als het A3 was, dan had ik er meer voor getaxeerd) Maar gewoon een super tekening!
HorsenArt: 25,- (ivm klein formaat niet meer) maar wel knap met pen doe ik je niet na!

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 22:36

janouk: 30 euro zou ik geven, vind hem al zeer mooi.
isabelhx: leuke stijl heb je, ik zou er 25 voor geven
anniek22: leuke uitsnede, 50 euro, je 2de portretje 5 euro. Er mag voor mij wat meer contrast in.
wendy15: 10 euro.
binky: 10, leuks schetsmatig getekend en met kleur in de ogen. is eens wat anders
horsenart: 30 euro, zeer mooi gedaan!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:00

Kijk nog altijd mee, maar vind het nog steeds lastig te taxeren, maar hier komt ie :)

Janouk: 30 euro, vooral al omdat ik pastelkrijt zelf zo moeilijk werken vind ;)
IsabelHX: 60 euro; dat vind ik echt kunst, dan maakt het niet uit dat de verhouding niet helemaal kloppen. Prachtig.
Anniek 22: sorry, vind de IJslander niet zo mooi, maar vanwege formaat 25 euro.
De potloodtekening vind ik zelf mooier al mist die wat; taxeer die op 7,50
Wendy15: 15 euro
Binky: 25 euro
Stefieke1997: 50 euro (had hem eerst voor 40 opgeschreven, maar 10 euro omhoog omdat ik echt ver onder jullie taxatie zat; maar vind hem wel prachtig gedetailleerd)
Horsenart95: 25 euro; mooi, maar heb veel mooiere gezien

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:01

Wil dan hierbij gelijk mijn 'zwoegwerk' plaatsen; nog altijd aan het oefenen, maar eerste keer dat ik met kleurpotlood tekening heb gemaakt. A4 formaat.

Afbeelding

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 23:25

Isapaardje schreef:
Kijk nog altijd mee, maar vind het nog steeds lastig te taxeren, maar hier komt ie :)

Janouk: 30 euro, vooral al omdat ik pastelkrijt zelf zo moeilijk werken vind ;)
IsabelHX: 60 euro; dat vind ik echt kunst, dan maakt het niet uit dat de verhouding niet helemaal kloppen. Prachtig.
Anniek 22: sorry, vind de IJslander niet zo mooi, maar vanwege formaat 25 euro.
De potloodtekening vind ik zelf mooier al mist die wat; taxeer die op 7,50
Wendy15: 15 euro
Binky: 25 euro
Stefieke1997: 50 euro (had hem eerst voor 40 opgeschreven, maar 10 euro omhoog omdat ik echt ver onder jullie taxatie zat; maar vind hem wel prachtig gedetailleerd)
Horsenart95: 25 euro; mooi, maar heb veel mooiere gezien

Jamaar het gaat nu om deze he, niet om die anderen :+ Dat ik ten opzichte van deze betere werken heb weet ik, want hier heb ik ten opzichte van andere werken niet veel tijd in gestoken. Vertel me dan wat er beter kan. Daar heb ik meer aan!

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 09:37

Horsenart95 schreef:

Je hebt helemaal gelijk :o

Bij deze dus de laatste pagina:

Janouk: Ik vind meneer Anton er prachtig mooi op staan goed gedetalieerd. 20 euro
KittyDylan: Het paard is op zich mooi maar ik zou zelf met meer tinten grijs werken als je hem helemaal opvult. 5 tot 10 euro.
Janouk: De sintbernhard ik smelt hier.....wat geweldig mooi en lief! 45 euro
IsabelHx; Dit is helemaal mijn smaak was het een groot doek had ik er veel geld voor over nu 25 euro
Aniek22: Leuk {paard}......maar ik zou dit nooit kopen. 5 tot 10 euro
Aniek22: Jongen ,ziet er goed uit meer contrast maakt het nog mooier. 15 euro.
Wendy15 niets op aan te merken mooie tekening. 15 euro
Stefieke1997: Zo mooi! 50 euro
Horsenart95: ondanks dat ik niet getaxeerd had had ik het wel leuk gevonden om te weten wat je van mijn tekening vond ;)
Isapaardje: Dit is lieffff! dit hang je aan de muur! 50 euro.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 09:41

Horsenart95 schreef:
Jamaar het gaat nu om deze he, niet om die anderen :+ Dat ik ten opzichte van deze betere werken heb weet ik, want hier heb ik ten opzichte van andere werken niet veel tijd in gestoken. Vertel me dan wat er beter kan. Daar heb ik meer aan!

Hij is mooi, in verhouding en qua techniek, maar ik mis hier de levendige uitstraling die er anders in je werk zit. Hij leeft niet ... dit is gewoon een tekening.
Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, kan het niet anders uitleggen.

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:35

Isapaardje schreef:
Horsenart95 schreef:

Hij is mooi, in verhouding en qua techniek, maar ik mis hier de levendige uitstraling die er anders in je werk zit. Hij leeft niet ... dit is gewoon een tekening.
Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, kan het niet anders uitleggen.

Hmm, hoe had ik hem dan volgens jou levendiger kunnen maken? Bij deze had ik juist wel dat levende gevoel wat ik bij sommige van mijn andere snelle werkjes niet heb :+

Binky: het is toch logisch dat ik geen werken van mensen taxeer die zelf ook de moeite niet doen om te taxeren? Dan hoef je me er niet op terug te pakken hoor. Ik vind die van jou erg mooi, maar ik weet het formaat niet dus kan ik ook geen gerichte prijs schatten. Is deze uitsnede echt hoe de tekening is of is het ingezoomed? Ik vind juist deze uitsnede wel erg goed!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:45

Jeetje hoe leg ik dat uit ;)
Kijkend naar deze tekening is het wel echt een paard, mooi sprekend oog en mond. Dus ja dat is wel levendig maar, hij roept bij mij geen verdere emotie op zal ik maar zeggen.
Joh ik weet echt niet hoe ik het anders kan uitleggen. Het is een gevoel wat je wel of niet hebt.
En voor sommigen telt dat gevoel wellicht niet eens mee.
Het is net als met foto's maken. Ik zie soms prachtige foto's, werkelijk kunstig, maar toch is het een foto en niet of je zo in die foto kunt stappen en het onderwerp kunt aanraken. Dan kan een foto met een mobieltje genomen soms veel sprekender zijn.

En ja smaak verschilt, net of iets je al dan niet raakt.
Maar mij raakt deze tekening dus niet, dus vandaar iets lager getaxeerd :)

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 10:51

Aaahhh thanks voor je uitleg! :)
Oh wacht ik had die van jou nog niet eens getaxeerd haha. Ik vind dat echt een hele mooie stijl, moie kleuren en lekker los. Ik had misschien wat meer donkere schaduwen willen zien voor wat meer diepte, maar ik vind hem wel €70 waard :)