[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:47

Misschien gooi ik er straks nog even een eigen werkje in, nu eerst taxeren:D

Pag 130:

KittyDylan: ik vind het zachte effect erg mooi, maar mis vooral wat highlights en ook wat donkere schaduwen. Ik zou zeggen, €10 :)

Anniek22: eigenlijk hezelfde als bij KittyDylan. Ik mis contrast. Het is nu nog wat te simpel voor de verkoop denk ik, maar voor het materiaal €5

Binky: ik vind de ogen het beste onderdeel van de tekening! Die vind ik echt heel goed. De rest is wat krasserig, en daardoor mist het vorm. €15 voor de ogen;)

Juliaka: ik vind het eigenljk wel een heel mooi werk! Het enige wat mij een beetje stoort is dat de huid zo roze is. Wat is het formaat? Ik zou zeggen €30 voor A4:)

Binky: erg mooi portret! Net als bij de hond vind ik hem een beetje krasserig en mis ik diepte, maar misschien is dat wel gewoon jouw stijl:). Ik vind de ogen echt super! €50

JudithO: hond: Mooi! Je hebt de uitstraling goed weergevegeven. Dat vind ik altijd wel belangrijk. Ik zou zelf nog iets meer tijd hebben besteed aan het afwerken van de vacht, vooral op het lijf. Het mist daar wat diepte vind ik. €25
Cheetah: eigenlijk precies hetzelfde als bij de hond haha. Alleen vind ik de cheetah dan nog wat simpeler overkomen. Hij mag nog donkerder van mij:) €10

Hier nog iets van mij. Deze valt onder categorie snelle werkjes haha, maar ben toch wel benieuwd wat jullie er voor over zouden hebben. Zwart kleurpotlood op iets groter dan A4

Afbeelding

Anniek22

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 20:33

Ooooh dus jij bent horsenart op FB!! Haha :)
Ik vind m echt heel gaaf, beetje moeilijk om zoiets te taxeren... aan de ene kant als zo losse tekening denk ik max 35 euro maar ik ben gewoon niet rijk dus dan gaat bij mij helaas prijs omlaag ;) Als portret MINSTENS 70 euro, zeker omdat deze positie behoorlijk moeilijk is lijkt me..

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 21:48

Anniek22 schreef:
Ooooh dus jij bent horsenart op FB!! Haha :)
Ik vind m echt heel gaaf, beetje moeilijk om zoiets te taxeren... aan de ene kant als zo losse tekening denk ik max 35 euro maar ik ben gewoon niet rijk dus dan gaat bij mij helaas prijs omlaag ;) Als portret MINSTENS 70 euro, zeker omdat deze positie behoorlijk moeilijk is lijkt me..

Haha ja ik ben Tine's dierportretten op fb en insta :o . Dankjewel voor je taxatie!:)

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 10:46

Horsenart95 schreef:
Hier nog iets van mij. Deze valt onder categorie snelle werkjes haha, maar ben toch wel benieuwd wat jullie er voor over zouden hebben. Zwart kleurpotlood op iets groter dan A4

[ Afbeelding ]

Ik vind hem prachtig al hadden de achterbenen van mij iets steviger mogen zijn {breder}
50 Euro

En dan 1 van mijn laatste portretten Janis Joplin op A3 formaat met graphite
Afbeelding

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:56

ook moeilijk te taxeren, denk tussen €35,00 en 45,00. Vind het persoonlijk veel schetsen (geen probleem hoor), eerder gewoon opmerking..
Hier mijn verzorgpaard die vrijdag vertrokken is naar een nieuw thuis.. Het licht verandert beetje, vandaar twee foto's.
Afbeelding

Afbeelding
Edit: zie dat ze er gruizig uitzien. In het echt gedetaileerder bij ogen ;)

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:05

Ik doe er ook weer even een paar.

Leontine: Erg mooi. Foto op fb dat ie over een potlood (of was het pen?) springt is ook erg leuk. €50,-

(Je whippets worden ook alweer erg gaaf)

Binky: gaaf! Zeker met die tekst erbij. €35 a €40,-

Anniek: ook heel mooi. Zou er alleen iets meer contrast op zetten. De pony heeft wel een mooie zachte uitstraling! Nu 25,- meer contrast zou ik naar de €40,- gaan.

En wat vinden jullie dan van mijn mopshond?pastel 25 x 35
Afbeelding

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:49

Shettepret schreef:
Ik doe er ook weer even een paar.

Leontine: Erg mooi. Foto op fb dat ie over een potlood (of was het pen?) springt is ook erg leuk. €50,-

(Je whippets worden ook alweer erg gaaf)

Binky: gaaf! Zeker met die tekst erbij. €35 a €40,-

Anniek: ook heel mooi. Zou er alleen iets meer contrast op zetten. De pony heeft wel een mooie zachte uitstraling! Nu 25,- meer contrast zou ik naar de €40,- gaan.

En wat vinden jullie dan van mijn mopshond?pastel 25 x 35
[ Afbeelding ]

Wat bedoel je met contrast?
Je hond is leuk( alleen zijn z'n ogen wat mat lijkt het.. Ik zou lekker dooroefenen met schaduwen en glans! Tussen €10 en €15 denk ik. Ligt er ook aan of het een opdrachtje is of niet..!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 17:43

Horsenart95: Gaaf! Alleen achterbenen lijken wat raar te staan? Bij het rechterachterbeen lijkt er een soort draai in het onderbeen te zitten. Wel heel mooi, ik zou er 50,- voor geven.

Binky: 30,-. Wel knap hoe je mensen kunt tekenen.

Anniek22: Ik mis wat schaduw, voornamelijk onder het hoofd op de onderhals. Beestje heeft wel een hele lieve uitstraling! 20,-.

Shettepret: Ogen missen wat uitstraling. 20,-.

En nog eentje van mij: een witte leeuw, met grafiet op A4.
Afbeelding

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 19:55

Vind de leeuw ook beetje schetserig, als je lijft kijken zie je dat de tekening bestaat uit veel streepjes en de grond bijvoorbeeld gewoon een lijn met een soort zigzag. Misschien iets meer detail? Wel mooie verhoudingen hoor! Tussen €15,00 en 25,00 omdat de kop toch best gedetailleerd is ;)

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 15:24

Ik heb voor Binky, Anniek22 en JudithO eigenlijk precies dezelfde opmerkingen dus ik doe jullie even samen:). De verhoudingen zien er goed uit, maar ik zou meer contrast willen zien! Er zijn veel plaatsen op jullie tekeningen die veel donkerder kunnen, zoals bij Binky: De binnenkant van het haar, Bij anniek22: Onder de kin en eigenlijk de hele hals van het paard, Neusgaten, binnenkant van de oren, schaduw van het halster, en bij JudithO: De gedeeltes waar de leeuw de boomstam(?) raakt.
Binky: Ik zou zeggen €25
Anniek22: Ik weet niet wat het formaat is, maar ik denk €15
judithO:€15

Shettepret: Dankjewel!:) Ik vind die van jou erg leuk! Het enige wat ik kan opmerken is dat de lippen en tandvlees een beetje te mat lijken. Meestal zit daar wel wat glans op door vocht/spuug haha. Ik zou zeggen €50

En hier nog eentje van mij. Ik produceer veel tekeningen de laatste tijd haha. Gemaakt met een zwart kleurpotlood op 25x25cm karton

Afbeelding

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 08:56

Dankje! Super, supermooie tekening!! Tussen 50 en 75 euro :)

Maar wat betekent dat contrast eigenlijk? meer schaduw??

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 09:40

Wauw horenar. Mooi. Zoveel uitdrukking

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 14:37

Anniek22 schreef:

Contrast is het verschil in tinten of kleuren. Bij zwart wit tekeningen gaat het dus ook verschil in zwart/grijstinten tot het wit van het blad. Denk aan echt wit voor highlights en echt zwart voor de donkerste schaduwen, goed zichtbaar verschil in tint tussen de iets minder diepe schaduwen. Een hoog contrast is vaak heel fijn om naar te kijken en brengt leven in een tekening. In jou geval zouden er nog wat diepere schaduwen op mogen. Dan zou het koppie nog beter uit komen.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:13

Okee dankjewel!

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 20:23

Anniek22 schreef:

Op deze afbeelding zie je goed wat er bedoeld wordt met een hoger contrast. Hoe minder contrast, hoe vager en platter de afbeelding oogt. Hoe meer contrast, hoe levendiger en dieper de afbeelding oogt.

Afbeelding

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:19

Oooh.... :D

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:35

JudithO: 5,-
JudithO (hond): 7,50
Horsenart95: 30,-
binky: 15,-
anniek: 25,- mag meer contrast !!!
shettepret: 30,-
JudithO:De kop, m.u.v. de oren vind ik mooi gedaan en de rest is afgeraffeld, jammer! 5,- meer kan ik er niet van maken, ik denk dat je veel beter kan! ;)
HorsenArt: Ah dat is de kwaliteit die ik van je gewend ben: minstens 75,-

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:41

Anniek: ik ben even zo vrij geweest je tekening te bewerken om te laten zien wat er bedoeld wordt met meer contrast.
Afbeelding

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 10:34

Oh dankjewel, wat aardig! :D Ik durf niet zo goed om donker te maken omdat ik bang ben 'm te donker te maken maar dat hoeft dus niet :) Dankjewel!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 16:30

Ja ken het probleem Anniek22; ik durf ook (nog) niet goed contrast aan te brengen.

Ik taxeer op 15 euro.

Binky: 30 euro
Shettypret: 30 euro (ik vind zelf werken met pastel vreselijk moeilijk dus vind hem echt knap gemaakt)

JudithO: 10 euro. Hij lijkt mij op de een of andere manier niet af, eerste schetsopzet zeg maar

Horsenart95: wauw prachtig; 60 euro voor de fries.

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 17:31

Horseenart, mooie tekening. Ik zou daar 75 euro voor willen betalen.
Binky 35 euro, zo'n lieve blik. Smelt
Juditho ik vind de hond mooi, aansprekend. 25 euro. De Witte leeuw vind ik het mooiste 30 euro.

Geen tips van mij. Ik zit net zelf een jaar op les en wil nog heel veel leren.

Deze tekening heb ik voor kerst gemaakt voor mijn man. Het is drie keer zijn nieuwe paard, meneer Anton in pastelkrijt mi-teintes papier 32 x 41 cm

Afbeelding

En de andere haflinger is Armando in pastelkrijt mi -teintes papier 20 x 30 cm

Afbeelding

Ik hoor graag jullie tips en tricks. De manen blijf ik het moeilijkst vinden. Oefening baart kunst.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 21:35

De onderste is behoorlijk gelukt! Ongeveer €45,00-55,00 denk ik :) de bovenste verschillen gewoon, ik herken niet steeds hetzelfde paard maarja ik ken m natuurlijk niet in het echt ;) maar gefeliciteerd met je nieuwe paard dan! Zal leuk zijn om dat als kerstcadeau te krijgen ;) maar hoe dan ook, je bovenste tekening lijkt bijvoorbeeld qua vorm van neus en ogen beetje uit verhouding. Gewoon goed oefenen en kijken! Tussen €15,00 en €30,00

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:44

Janouk: 1e: 12,50
2e; 7,50

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 13:54

@horsenart95 Wauw! Zo'n 40,-? Mede door de grote en compositie
@binky Rond de 15,- denk ik?
@Anniek22 Mooi, maar ik mis wat contrast denk ik. (vind het zelf ook lastig hoor :) ) 20,-
@Shettepret Er lijkt iets vreemds, maar weet niet precies wat. Maar prachtige tekening hoor!! 25,-
@Judith0 Vind hem erg mooi. 20,-
@horsenart95 Niks op te zeggen, 45,-
@janouk Heel mooi, maar ik zie ook niet hetzelfde paard terug. Buiten dat erg mooi hoor. 20,-. De tweede ook. Die is ook erg mooi, vooral het neusje

Wederom.. Ik ben een ramp met taxeren :+
________

Gisteren snel gemaakt. Het geprobeerd veel contrast te gebruiken.
Afbeelding
Andorra van Jesse Drent

Tarenko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 20:46

Leuk topic! Ik doe graag mee. Alleen ik schilder meer dan dat ik teken :+
Mijn taxaties:

Horsenart95- Heel mooi, ik zou er zo'n 40 a 50 euro voor willen geven. Ik vind alleen de nek-hoofd aansluiting er een beetje apart uitzien. Maar daar kun jij waarschijnlijk niks aan doen :)

binky- Ik weet niet wat ik er voor zou geven, want het is niet echt mijn smaak. Ik vind haar wel mooi getekend.

Anniek22- Het paard heeft een hele zachte uitstraling. Ik denk dat ik er zo'n 20,- voor zou willen geven. Hij kan misschien wel wat meer contrast gebruiken.

Shettepret- Ik vind die van jou echt geweldig leuk! Ik zou er zeker 40,- a 50,- voor geven. Hij kan misschien hier en daar een beetje glans gebruiken, maar zonder vind ik hem ook al beeldig! :)

JudithO- Ik vind hem nog te schetserig lijken, ik denk 15,-.

Horsenart95- Ook heel mooi! 50,-

janouk- Leuk gedaan! Voor beide tekeningen 20-30,-Leuk topic! Ik doe graag mee.

KittyDylan- Ziet er goed uit, alleen voor mijn gevoel mist er iets. Maar ik kan er niet opkomen wat het is :=