[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sammyvriend

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:41

Lontje: 5,-. Mag veel meer contrast
Fiffell:ezel, 20. Misschien een achtergrond erbij?
paard: 10 euro. Nogal gewoontjes Knipoog Maar wel mooi!

high: Hoe krijg je in godsnaam die ogen erop? Geweldig! 20, 30.

Janique: Geweldige kleuren, leuk idee, vette uitdrukking. 25, 30 euro.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:50

sammyvriend schreef:
Lontje: 5,-. Mag veel meer contrast
Fiffell:ezel, 20. Misschien een achtergrond erbij?
paard: 10 euro. Nogal gewoontjes Knipoog Maar wel mooi!

high: Hoe krijg je in godsnaam die ogen erop? Geweldig! 20, 30.

Janique: Geweldige kleuren, leuk idee, vette uitdrukking. 25, 30 euro.

Dit was niet de tekening van Lontje zelf, maar van iemand anders die hem als een link geplaatst had en zij heeft hem even goed gemaakt Knipoog

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:55

oh ok Knipoog Nouwjah, diegene mag veel meer contrast dan Lachen

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:01

morgen hopelijk twee nieuwe tekeningen van mij...

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:25

@ XxLietjuhxX: foto is erg onduidelijk? Ik durf er zo niet zo veel over te zeggen Bloos

@ Fiffill: ik vind het beide leuke tekeningen. De ezel is iets te verzadigd naar mijn smaak, zou wat meer verschil qua tinten in mogen zitten, is bij het paardje al veel beter. Als het mijn eigen dieren waren 10 euro.

@ Highwaykind: ik vind 'm gaaf Ja die ogen zijn geweldig. 75 of meer euri's.

@ Janique: helemaal gaaf! Wat een onwijs leuke en mooie tekening, zou 'm zo aan de muur willen hebben. 75/ 100 euro Ja

En weer één van mijn hand:

Afbeelding

En in lijst:

Afbeelding

Formaat: iets groter dan A4.
Materiaal: Derwents op fotokarton.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:56

Thanks voor de taxatie! Ja

Fnanne : Oeh, vind deze zó goed! Maar dat wist je al Haha!.. Vind hem helemaal gaaf, voor een a-4 en met dit materiaal denk ik aan minstens €75,- voor groter formaat natuurlijk nog meer!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:17

Fnanne - heel erg mooi!! 50 euro (meer bij groter formaat).

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 15:26

Fnanne: Zo mooi!! Die achtergrond geeft de tekening echt meer sfeer, heel knap gedaan. €50.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:11

Fnanne: Super!! Heb hem al in je topic gezien, vind hem echt ongelooflijk mooi... ik denk rond de 60-70 euro...
Als je in opdracht werkt... Haha!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:11

fnanne: €50,00 mooie sfeer in de tekening!

(helaas geen tekeningen van mij, ben dus vergeten een foto van te maken en nu zijn de tekeningen samen met mn verslag al ingeleverd... )

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:30

fnanne: Super joh! Echt wel 70,-.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 19:26

Tijdje niet meer getekend.. geloof dat ik ben blijven steken op pagina 7 Nagelbijten / Gniffelen

love_fylkir_: Ik vind hem niet niet genoeg gedetailleerd. Het hoeft niet realistisch te zijn want volgens mij kan jij een hele leuke stijl ontwikkelen maar het is nu nog te veel 1 'vlak'.

Alena: Mooi! Het oog had je wat gedetailleerder kunnen tekenen maar alsnog 20,-. Ja

Wendy15: verhoudingen zien er goed uit Lachen jammer dat je de achterkant (achterbenen) gedetailleerder hebt gemaakt. Althans, zo lijkt het. Je had over de rest van het lichaam ook wat meer diepte kunnen brengen. 5,-

love_fylkir_: Bij dit schilderij vind ik je stijl veel beter tot zijn recht komen. Hier zou je wel 20,- voor kunnen vragen Lachen

Evelijn: mooi! veel details en de kat kijkt echt sprekend uit z'n ogen. 15,- Ja

Janique: Geweldige tekening! Waar haal je die inspiratie vandaan? Zeker wel 30,- voor deze Knipoog

Marthine: je foto's zijn niet meer zichtbaar..

Nujaro: Het lijkt wel alsof je heel grof papier hebt gebruikt. Ik denk dat iets fijner papier beter is voor jou. Ik zou er niks voor geven nu, de verhoudingen zitten hier en daar ook niet goed Knipoog

jaimyliefje
: ik kan er niet zoveel over zeggen. Het mist veel detail. Ik hang hier geen prijskaartje aan.

love_fylkir_: Ook bij deze vind ik je stijl niet helemaal passen. het lijkt haast een beetje afgeraffeld. Je gebruikt de kleuren wel goed Lachen

Fnanne; Wauw! Heel mooi! minstens 50,-

Lontje: Geweldig! vooral die manen Ja Jammer dat hij z'n oogje dicht heeft Knipoog Ook voor jou minstens 50,-

Josav: paard1: Knap wat je hebt neergezet. Jammer van die mond maargoed, dat kleine puntje maakt niets uit. Lachen Het is heel mooi hoe de aandacht naar het hoofd wordt getrokken, het hoofd is veel gedetailleerder dan de rest van het lichaam. 50,-
paard2: deze vind ik persoonlijk wat minder. Toch leuk hoe je met kleur hebt gewerkt. Er lijkt echt beweging in je tekening te zitten. 30,-

Vajente: 50,- OK dan!

astridjhu: goed in verhouding, 5,-

WannieSannie: nog even niks Knipoog

Jaimyliefje: hij mist veel detail en bovendien kloppen de verhoudingen niet. ook voor jou even niks.

Babe: mooi werkje weer! Ja 30,-

Ciinderella: 5,- Lachen

Mik_: ik heb het idee dat het bit wat klein is. Wel heb je heel mooi diepte weergeven Ja 25,-

Evelijn: 1: Leuk Lachen Jammer dat het oogje wat plat lijkt. 5,-
2: Het haar lijkt me wat kriebelig verder wel heel mooi Ja 10,-

Lunas: de oren lijken veel gedetailleerder, dat is jammer want het was veel mooier geweest als je in de vacht ook wat meer diepte had kunnen brengen. nu zo'n 20,-

Nujaro: net als je andere tekening vind ik ook deze nog niks waard.

astridjhu: jammer dat het wat afgeraffeld lijkt, 5,-

Rooslovertje: Leuk muur Haha! Het oogje lijkt een beetje dood, het was mooier geweest met een pupil er in Lachen nu zo'n 10,-

Lontje:1: mooi Ja 50,-
2: lijkt haast wel een foto! 65,-

Fnanne: 1: Felle kleuren! 8) zo'n 30,-
2: Deze vind ik persoonlijk mooier dan je 1e.. 50,-
3: en deze vind ik het minst. Lachen 25,-

highwaykind: heel mooi, alleen lijkt de mond wat raar.. Lachen zo'n 15,-

Ik ga zo verder met taxeren. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 19:46

sammyvriend: ik zie je tekening niet.

Sindbad; hij lijkt wat uit verhouding en onaf. nog niks hiervoor Knipoog

MlieZ88: leuk! Lachen 30,-

Evelijn; je zus:ze lijkt wat uit verhouding maar toch 15,-
paard: 10,- voor deze Lachen

highwaykind: jammer dat het contrast wat minder is in het echt. ik vindhem wel mooi zo. Lachen 20,-

Vajente: zoals je al zegt kloppen de oren niet helemaal maar toch vind ik dat niet echt storen. Lachen 35,-

merrieveulen: heel leuk! geen flauw idee wat je hiervoor zou kunnen vragen.. Denk toch al gauw zo'n 20,-

Fnanne: weer heel mooi Ja 30,-

oneilltje79: geweldig *LOL* denk wel rond de 100,- voor zo'n schilderij Knipoog

Fnanne: wauw dat oog is heel mooi gedetailleerd! Wow! 50,-

XxLietjuhxX: jammer dat het niet echt duidelijk te zien is, ik durf er nu niks over te zeggen. Knipoog

Fiffill: 1: het lijkt net allemaal teveel 1 vlak. Zou er niks voor geven Lachen
2: Beter dan je eerste, zit veel meer diepte in deze. 5,-

highwaykind: prachtig! Ja 50,-

janique: weer heel leuk idee Ja 50,-

Fnanne: Wauw, dit gaat toch wel richting de 100,- Ja heel mooi!

Tekening van mij:
Afbeelding
Houtskool A4

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:11

Plaudar: Mooi, lastig materiaal, houtskool, maar ik vind het heel knap dat je het zo weinig vlekken hebt gegeven. Het haar is heel natuurlijk en het shirtje en de mond is ook erg mooi. Jammer dat de tanden het beeld een beetje verpesten, omdat ze niet aan elkaar zijn. De 'walletjes' onder de ogen kloppen ook niet helemaal qua vorm en schaduw, maar dat is ook erg lastig. €15-20

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:28

Nieuwe taxaties:

@Fnanne: Al je werken zowel in potlood en in kleur zijn erg constant van kwaliteit. Daarom kun je er ook overal dezelfde prijs opplakken. Prachtige werken die zeker wel iets waard zijn!
Ik blijf bij mn vorige taxaties voor je kleur- en potloodwerken.

@Lietjuh: Jammer dat de foto zo overbelicht is, dit is echt erg lastig te taxeren.

@Fiffel: De 1e: 15,= , grappig! Clown De 2e: 12,50 , mag wat verder in doorgewerkt worden met meer lagen.

@Highwaykid: 20,= , misschien zou het gezicht mooier uitkomen als er nog iets contrast zat tussen de huidskleur van het gezicht en de kleur van de achtergrond

@Janique: 35,= , echt iets voor de echte liefhebber Clown

@Plaudar: 30,= heel goed gelukt, de ruimte tussen de tanden had ik minder zwart gemaakt, zodat de spleetjes ertussen niet zo naar de voorgrond gaan, maar superwerkje!

En de nieuwe werkjes van mij,
30 x 40 aqryl op doek:

Afbeelding

Afbeelding

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:31

oneilltje79: Weer zo'n mooie! Contrast is weer heel mooi aangebracht. Alleen valt mij op dat de achterbeentjes niet helemaal goed in vorm zijn. De achtergrond had wat mij betreft gewoon een kleur mogen hebben, dan komt je paard er beter uit, maar dat is persoonlijk Lachen. I like your style! €25

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:04

Ik zal morgen ook weer even taxeren, bij deze tekening van mij.

Afbeelding

a4-formaat.
6b potlood, 2h, h... en grafietstift. Tong uitsteken

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:17

plaudar: € 20,- 30,-
de ogen doen erg groot aan en de mond (tanden) storen me. haar en kleding wel erg netjes!!

oneilltje: 1 € 20,- te druk naar mijn idee en achterbenen kloppen niet helemaal
2: € 15,- het paard valt weg door de drukke kleuren eromheen, dat vind ik persoonlijk erg jammer. voor de liefhebber zullen beide tekeningen meer opleveren dat weet ik zeker.

mik: € 30,- 40,-
prachtig getekend, alleen de neusriem komt iets te getekend over en datzelfde geldt voor de vlecht, maar he.. ik doe het je nog langer niet na hoor!!!

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:27

Plaurdar: Knap dat je mensen ook al zo contrastrijk neer durft te zetten. Vind het een erg sprekend portret, en vind de tanden eigenlijk niet zo storen, als deze ook kenmerkend zijn voor het model en het een lijkend portret is €20,-

oneilltje79: Je weet hoe mooi ik je werk vind, allebei rond de €150,-

Mik_ : Erg leuke stijl, de omtreklijn maakt het naar mijn idee ietwat meer illustratief dan realistisch, maar alsnog is dit ook erg leuk om van je paard te hebben €15,-

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:49

Mik_: Leuk getekent, jammer dat je de vlecht iets minder realistisch hebt gemaakt, dat maakt de tekening minder 'echt'. 15 euro.

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 17:56

Ik moet dringend bijtaxeren.
Eerst deze tekening plaatsen en dan begin ik te taxeren.
Op A3-papier, potlood (tips altijd welkom):

Afbeelding

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 18:44

Pag. 11
Lontje: 1. dit is gewoon maf echt getekend. Dat dit uit potloden kan komen! +75 euro. 2. omdat hij donkerder is, vind ik deze minder. De vloer (is bijzaak maar hoort erbij) vind ik ook mooi gedaan, mooi verwerkt in het donker +40 euro
Fnanne: voor elke tekening 40 euro. De kleuren op de eerste tekening (voskleur) vind ik echt mooi: bijna fel, maar toch echt. Op de laatste tekening lijkt het kind me minder echt, beetje popachtig. De kleur + voorlok boven aan het hoofd van het paard vind ik wat minder gelukt.
Highwaykind: goed gelukt. De trui vind ik super (belettering!), alsook de hals van de vrouw. Minder vind ik de overgang van wang naar oor. 25 euro

Pag. 12
Sindbad: je kan al goed overweg met kleuren, er mag echter nog veel meer detail in je tekening. Nu kan die goed door als stripkat: 5 euro
MlieZ88: jammer van de nek en details die wegvallen bij de ketting, want voor de rest is die echt goed gelukt. Ogen en neus zijn goed gedaan: 15 euro
Evelijn_: mensen zijn moeilijk. De haren zijn goed gedaan, geen opmerkingen over. De ogen komen een beetje raar over (er staat er precies eentje scheef). Maar een mooie tekening: 15 euro. Bij het paard heb je een mooie stijl: iets naar de ruwe kant, maar toch heb je rekening gehouden met de details. De nek en manen zijn niet perfect, maar daartegenover vind ik de neus enorm goed gedaan: 18 euro
Highwaykind: habahaba, knap zeg. Wat ik het beste vind zijn de ogen en hals. Minder vind ik de neus, maar die heeft geen gemakkelijke neus om te tekenen, vermoed ik: 20 euro
Vajente: tja, echt goed. Geen opmerkingen: +50 euro

Laatste tijd komen er nogal wat poezen op bezoek hier.

Highwaykind: een knappe tekening. Ook hier zijn de ogen echt goed gedaan. Enigste minpunt vind ik het haar, lijkt me onaf: 20 euro

Pag. 13:
Merrieveulen: lijkt me een echt goed gemaakte prent voor in een strip. Als je op deze manier de karakters van paarden kan vastleggen, prima. Deze is dus heel macho-achtig: 10 euro. Ik ben wel benieuwd naar hoe je andere karakters vastlegt.
Fnanne: eens een andere positie van het paard, is leuk. De maantop en aanzet vind ik mooi gedaan. Het hoofdstel en de knotjes zijn ook mooi gedetailleerd gedaan. De ogen lijken me iets te klein. 25 euro
Oneilltje79: de eerste tekening vind ik beter gelukt dan de 2de .Bij de 2de tekening valt door het gebruik van dezelfde kleur in paard en achtergrond, het paard een beetje weg in de achtergrond. De achtergrond bij de 2de vind ik ook iets minder, omdat je tekent alsof er een aureool rond het paard is. Dit is puur op smaak en aureolen zijn niet mijn smaak, vandaar. Tekening 1: 30 euro, tekening 2: 20 euro.
Fnanne: enkele zelfde opmerkingen als bij de vorige tekening. Hoofdstel erg gedetailleerd, neus nu ook heel mooi. Ogen zijn in orde. Het hoofd opzich is heel mooi, het lichaam is ‘gewoner’ (maar begrijp ik volkomen, ik zie er ook tegen op om grote vlaktes te tekenen): 30 euro
Fiffill: Leuk gedaan. Je had alleen wat meer kleurschakeringen kunnen toepassen in de mond van de ezel. Nu zijn de tanden grijs en mondholte grijs, terwijl er zoveel meer kleuren in te zien zijn. Wat goed is, is dat je op het hoofd al rekening houdt met haargroeirichting. Dat doet veel aan het zicht in een tekening: 8 euro. In je 2de tekening kan je meer detail aanbrengen, meer grijstinten. 5 euro.
Janique: de details en de kleuren zijn echt goed. Ik vind het jammer dat je de hond kleren hebt aangedaan. Dat is persoonlijke smaak. Zonder kleren had die bij mij dus meer waard geweest. Nu : 15 euro.

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 23:25

Lunas
Zou je kunnen uitleggen wat je bedoelt met de nek en de details bij zn ketting?
want die opmerking heb ik nog neit gehoord en begrijp niet wat er je ermee bedoelt...
de haren zijn wit (vaak neit zoveel detail) en liggen op de ketting waardoor er stukken van de ketting wegvallen...
best logsich
leg uit Lachen

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 07:57

MlieZ88 schreef:
Lunas
Zou je kunnen uitleggen wat je bedoelt met de nek en de details bij zn ketting?
want die opmerking heb ik nog neit gehoord en begrijp niet wat er je ermee bedoelt...
de haren zijn wit (vaak neit zoveel detail) en liggen op de ketting waardoor er stukken van de ketting wegvallen...
best logsich
leg uit Lachen

Het gaat om het rechtse gedeelte nek en ketting op de tekening. De overgang van de vachtkleur zwart naar bruin vind ik minder dan in de rest van de tekening.
De ketting daar is ook onduidelijker geschilderd tegenover de rest op de tekening. Bij de rest kan je duidelijk zien dat het een ketting is en waar er haar over de ketting valt. Dat is goed zichtbaar. Dat heb je aan de rechterzijde niet. Daar geraak ik moeilijk aan uit hoe de ketting ligt, mede door de witte vlekken (waarschijnlijk als weerkaatsing bedoeld).

hoefnagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:49

Fnanne: Heel mooi gedaan, je kunt hier minstens €50,- voor vragen.

Plaudar: Ook heel mooi, een gezicht is altijd ontzettend moeilijk te portretteren. Ik denk ongeveer €25,- a €30,-.

Oneilltje79: Ik durf ze eigenlijk niet te taxeren, ik heb namelijk geen flauw idee wat je hiervoor kunt vragen, als je een liefhebber hebt kan je er denk ik een redelijk bedrag voor vragen. Ik schat ongeveer €20,- voor de eerste en €30,- voor de tweede.

Mik: Heel mooi gedaan, ik denk ongeveer € 20,-.

Lunas: Ontzettend mooi gedaan, je alle details er goed in verwerkt wat het geheel erg realistisch maakt. Alleen het (voor de kijker) linker oor oogt wat groot, maar ik weet dus niet hoe het oor er op de foto uit ziet. Ik schat ongeveer €25,-.

En dan nu mijn nieuwe tekening:

Gemaakt met houtskool, grafietpotlood (Soft) en H-, B- en HB-potloden.
Formaat: A3.
Afbeelding