[TEK/SCH] Challenge 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 13:59

Oe heel tof Elf! :j

Dank je Selina!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 16:28

Hier nu begonnen met een pasteltekening.
Nog niet echt ver maar m’n punt brak af en was m’n puntenslijper vergeten.

Afbeelding

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 21:32

Goeie illustratie Elfbeau! De huidskleur heeft een mooie diepte, soms kan dat afhankelijk van de gemengde kleur wat vlak lijken maar bij deze niet :)

Lekker fluffy al Selina, balen dat je niet verder kon

Na dat ik mijn vorig geposte schilderij klaar had kwam ik in de hyperfocus en heb de dag erna nog 2 werken afgerond :') allebei aquarel, wat anders dan wat ik normaal maak.

Afbeelding

Afbeelding

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-24 21:41

Bedankt Jis en Vikawiek! Zelf vind ik m natuurlijk ook goed gelukt :D

Selina, het wordt al ontzettend leuk! Komt het eindresultaat ook online? Wel jammer dat je niet verder kon.

Vikawiek, de schilderijen zijn heel tof geworden! De diepte in de in de paarden én de paarden zelf, wauw!

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 16:21

De bijleespost komt later omdat ik zo weg moet, maar hier twee werken klaar :D

Eerst twee kelken voor de Peach Fuzz challenge, want die moest ik nog doen :Y)
Afbeelding

En Medusa is ook klaar :)
Afbeelding

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 11:54

Morning!

@solleke_Noah mooi die lynx, erg leuke techniek

@signe, mooi portret! Fijne kleuren en lekker los

@Jis, gaaf dat je die masterclass gaat doen!

@Malenka, wat een super leuk egeltje, mooi dat oliepastel (Volgens mij heb ik dat ook nog ergens liggen in mijn atelier)

@Jis, prachtig dat ijsvogeltje De kleuren knallen op je af! Heel mooi ook met dat lijstje! Ben benieuwd naar hoe je verder gaat met die andere vogels.

@DjangoMette, ik heb bladgoud gebruikt. Al is het nog ietwat slordig (te veel haast/te weinig geduld)
Mooi je Percy portretten, ik herken hem zeker! Leuke serie
Mooi challenge werk ook! En medusa is ook prachtig geworden (Al die plooien :wow:

@Jindai, wat een schattig konijntje (juist dat stekelige geeft het een persoonlijkheid), heel sfeervol gedaan!

Oeh, love your mixed media That'sMe!

@Selina, dat hondje is prachtig geworden! zo mooi fluffy!

@Nick_en_ik mooi digitaal werk, heel schilderachtig

@ElfBeau wat een leuk fleurig portret!

@selina, dat ziet er veelbelovend uit!

@Vikawiek, wat een mooie sfeervolle werken! Mooi kleurgebruik ook!

En ik ben bij :):)

Nog een karakter uit het boek, de (niet zo) dapper Theodoor Constanteijn (met e-i-j)

Afbeelding

Het is een uitprobeersel/schets, de koninklijke onderscheiding moet o.a. anders

vikawiek

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 14:14

Wat een cutie <3

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 17:23

Ahh ik heb geen foto van hun reactie, want we mochten niet filmen, maar mijn favoriete band heeft nu mijn tekeningen *\o/*

Spot de tekeningen tussen alle presents die ze hebben gekregen :')

Verder wel een schets gemaakt voor de january challenge, maar helaas toch echt tijd tekort ben ik bang, maar ik ga het proberen!

Afbeelding

Afbeelding

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 17:38

Wauw wat tof dat je dat hebt kunnen geven!
Welk materiaal heb je gebruikt?

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 17:40

In dit geval op de ipad getekend en laten printen bij de printshop in mijn dorp! Had ze ook nog in het klein laten printen om gratis weg te geven aan fans in de rij, echt geweldige reacties gehad van iedereen

Wil nog wel eens deze pop-art achtige stijl proberen met verf, acryl of gouache, dat zou ook heel gaaf zijn denk ik

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 18:49

Wat gaaf polarize. Wat een Werelddag zal je gehad hebben.

@Elfbeau, alles mag in de challenge. Hou er alleen rekening mee dat ie voor iedereen toegankelijk moet zijn. Monopolie kennen de meeste mensen wel, maar the Elder Ring is wat onbekender om maar iets te noemen.
Twijfel? Pb me dan, denk ik even met je mee.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 19:45

Oh tof polarize, wat zal je genoten hebben!

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 20:27

Jaa het was echt zo gaaf!! Ik had meet en greet dus wist dat ik ze sowieso de tekeningen kon geven (en kijk ook even hoe gaaf de kleuren eruit zijn gekomen met printen, zo fel omg), maar echt unreal om recht voor ze te staan en hun reacties erop te krijgen. Het is dat het niet mocht van de staff, anders was een van de members zo opgesprongen van haar stoel om een knuffel te geven :')

Ik doe het vaker bij concerten, tekeningen van de artiest maken om weg te geven aan fans (ik maak dan vaak een donatiepagina aan voor de printkosten en krijg die meestal minimaal voor de helft wel gedekt daardoor), en de reacties zijn altijd zo leuk. Maar dit is de eerste keer dat ik ze echt aan de artiest zelf kon geven

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 22:17

Dankjewel allemaal! <3

Thatsme, wat een tof mixed media werk, heel mooi gedaan! :)

Jis, het ijsvogeltje is echt zo schattig, vind 'm heel erg mooi geworden! En wat een gave lijst heb je er voor gevonden ook! :)
De zebra ijsvogels zien er ook al veelbelovend uit.

Selina, mooi geworden, het geschilderde hondje! :) Knap hoe gedetailleerd het is!
Sorry, nu je het zegt zie ik idd dat het een sheltie is!
Ben nu al heel benieuwd naar je pasteltekening, het ziet er al goed uit!

Nickenik, mooi geworden! Vind het lossere en wat grovere knap gedaan, er zit toch genoeg detail in! :)

ElfBeau, heel knap gedaan, vind het erg mooi geworden en toffe achtergrond ook! :)

Vikawiek, ik vind ze allebei super tof en heel mooi! :) De mood van de paarden heb je mooi over weten te brengen. Vind de kleuren voor de 2e plaat heel mooi, je blijft er ook naar kijken.

Django_Mette, heel erg mooi! Zowel de kelken als Medusa, er zit zoveel detail in! Heel knap! :)

Sall, wat een fantastisch karakter is Theodoor Constanteijn (met e-i-j)! Grappig dat dit nog 'maar' een uitprobeersel is, ik vind 'm al erg geslaagd! :)

Polarize, wat super gaaf! Gaaf gemaakt en gaaf dat je ze hebt kunnen geven! :D Vind ze erg mooi! Wat een leuk idee ook, dat je soms wat maakt en weggeeft aan fans tijdens een concert!

Is het nieuwe thema voor de challenge al bekend eigenlijk? :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 13:19

Zo even een pagina terug lezen :=
Druk en ziek dus weinig tijd gehad

Elfbeau
Leuk ziet er vrolijk uit
Ik heb een nieuwe ipad jet Apple pen dus wil ook wat meer op procreate gaan werken kijken of ik daar wat mee kan

Selina
Mooi begin al, vlinderhondje?

Vikawiek
De eerste vind ik echt heel mooi, straalt rust uit :j

Django mette
Mooi je bloemen en medusa is super geherkenbaar knao zoveel diepte in de jurk en de hoed

Sall
Och constanteijn wat een scheetje

Polarize
Wauw super mooi geweldig kleur gebruik oogt simpel maar toch veel diepte en realistisch heel knap gemaakt
En ook hele leuk dat je onderwerp er zo blij mee was :j

Mijn schilderij 2.0 was droog genoeg voor laag 2 dus die heb ik er zo juist even opgemaakt volgende stap details

Daglicht en daglichtlamp :Y)
Afbeelding

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 17:45

Ik ga de challenge niet redden -O- vandaag wel een poging gedaan maar aan het herstellen van corona %)

Wat gaaf Polarize! :wow:

Later weer een reactie ronde

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 17:50

Heel veel beterschap voor jullie, Seven en Jis! :(:)

Vind zowel de achtergrond als het paard zelf al heel mooi, Seven! :oo

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-24 18:11

Mini bijlees-reactie-rondje:

Wat jammer Jis, als je wilt kan je alsnog je niet-afgemaakte-werk delen. Dat zou ik ook al leuk vinden :) en ook nog beterschap, corona hebben is echt geen pretje :knuffel:

Seven, mooi werk <3 En wat leuk dat je ook gaat procreaten! Ik vind het zelf best een uitdaging, maar als het lukt vind ik het extra leuk :D

Polarize, echt heel gaaf! Leuk gemaakt en wat leuk ook dat iedereen er blij mee was! Welke band was het?

Sall, leuke teckel! Ook leuk met dat lintje <3

Django Mette, :wow: Medusa en de kelken zijn heel mooi gedaan. Die streepjes bij Medusa lijkt me echt lang duren, hoe is dat gegaan?

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 18:28

Elfbeau, het was een vrij onbekende zuid koreaanse band, Rolling Quartz. Ze hadden nu de kleine zaal in de Melkweg en die was niet uitverkocht, dus gok zo'n 400-500 mensen bij de show. En dit was de grootste zaal van hun hele tour. Ik hou wel van die kleine artiesten, het is zo heerlijk persoonlijk en ze onthouden je echt.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 20:31

Ja ik vind het nog een best lastig programma dat procreate

Och jij ookal ziek jis
Hier geen corona maar wel keelontsteking en een huig die daardoor veel groter is mega irritant :(

Jindai
Dank je ben tot nu toe best tevreden met deze :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 11:32

Dank jullie wel voor leuke reacties op mijn werk en de beterschapswensen!

Wat naar zo'n keelontsteking Seven, slikken is een crime dan. Beterschap!
Keel valt mee hier gelukkig maar had een tijdje knallende hoofdpijn, die neemt nu af. Vorige keer had ik dat ook, blijkbaar slaat corona in op mijn hersenen :))

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 11:37

ElfBeau_067 schreef:
Wat jammer Jis, als je wilt kan je alsnog je niet-afgemaakte-werk delen. Dat zou ik ook al leuk vinden :) en ook nog beterschap, corona hebben is echt geen pretje :knuffel:

Dank je, dat is ook een idee en lief maar vind het dan wel een beetje jammer dat hij niet af is

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 12:17

Hi iedereen
*\o/* Het topic met de challenge resultaten staat live! *\o/*

Elfbeau neemt het stokje over voor februari. Wie wil maart doen? Niks hoeft, alles mag. We doen het omdat het leuk is en geen probleem als je niet mee wilt doen en gewoon lekker wil posten hier zoals altijd.

Een challenge gaat niet om het perfect werk of huiswerk maken dat af moet. Het is voor jezelf, even uit je comfortzone.

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 12:58

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 12:59

Ik wil gerust wel even kijken voor maart, moet dan wel nog brainstormen wat een leuke challenge zou kunnen zijn. :Y)

Ik heb hier overigens meegelezen maar as usual druk en ik mag ook deel uitmaken van de ziekenboeg hier momenteel :') Ik denk telkens 'Oh, ik maak een bijleespost' en kom er dan niet aan toe en ineens zijn we 5 pagina's verder en dan wordt het wel echt een meeega post. Ik vind het dan wel weer rot als ik mensen 'oversla', en zo zit ik dan in het eindeloze dilemma en post ik uiteindelijk niet, echt erg.