[TEK]Inktober 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:27

Leonie:
teeth: knap zeg! zo'n vooraanzicht lijkt me nog lastig.
throw: tof idee, ik vind het schaduw/lichtspel bij haar linkerhand erg goed gedaan.
hope: mooi hoor
disgusting: mooie kleuren! leuk idee en ik vind de gevel echt heel mooi gemaakt. net genoeg details om het tot leven te brengen!
slippery: knap gemaakt! is dat ook aquarel?

roodvos:
throw: goede beweging heb je erin gekregen!
hope: weer een heel mooie achtergrond, ik ben jaloers op hoe goed je kan werken met fineliners!
"dat is geen eikel" (disgusting?): hele goede schets! die tandjes zijn te schattig :D
slippery: heel leuk gedaan, mooie compositie
dune: knap, maar voor mij persoonlijk net wat minder wauw dan de rest :) ik denk dat ik een beetje contrast in de achtergrond ofzo mis. Maar de duinen vind ik wel erg mooi weergegeven.
armor: ge-wel-dig! fantastisch idee, fantastische uitwerking! je hebt het licht heel erg mooi weergegeven

biscuitje:
teeth, throw, hope: leuke potloodtekeningen! Hope vind ik echt een heel mooi idee.
disgusting: leuke tekening, mooie houding van de slang ook
dunes: tof gedaan! dat paarse, zijn dat struiken?

ayasha:
teeth: goed gelukt hoor, ik zie niets vreemd aan de rechterkant van het gezicht.
throw: leuke schets, simpel maar je hebt de beweging goed gevangen!
hope: wauw dat hart is mooi gedaan! heel realistisch.
disgusting: erg gaaf, die insecten! het gebruik van kleur maakt het echt af!
slippery: mooie schets! ik kijk enkel wat raar aan tegen het linker achterbeen (voor ons) maar wat een snoezig gezichtje!
dune: wow, mooi zeg!de oren zijn echt knap gedaan! (de rest ook natuurlijk, maar die vielen me op)
outpost: mooi! bij sommige prompts heb ik ook mijn vraagtekens :Y) (in mijn challenge zit onder andere 'interloper' en 'repose' )
geesten tekenen is erg moeilijk, ik denk dat je ze nu wat te veel hebt uitgewerkt waardoor ze te realistisch en dus echt ogen. Ik zou denk ik de achtergrond donker maken en dan de soldaten lichter inkleuren.

doedatje:
hope: leuk idee voor hope. mooi hoor!

ibbel:
sticky hope: mmm wat een nostalgie! leuk dat je enkel de suikerspin hebt gekleurd.
disgusting imagination: 'simpel' maar de spin zit toch weer heel goed in elkaar.
slippery en marionette: echt een heel leuk gecombineerd idee!
dune en hope: heel erg mooi!
rotten armour: mooi! zeker al die waterstroompjes vind ik goed gelukt, net zoals de reflectie in het water
outpost en symbiosis: goed gelukt! je bent erg goed in het 'minimalistische' :j
interloper en rocket: geweldig idee en knappe tekening! ik begrijp dat je enthousiast bent :D

telpeva:
undead cat: ooh wat een snoezig gezichtje. leuk idee!
old cat: haha geweldig!
flying cat: weer eens een supertof idee! leuk met die wolkjes erbij

molfre:
hope en throw: leuke schetsen!
disgusting: grappige tekening
dune: mooi hoor, ik zou hem zelf wel verder uitwerken, kan je alleen maar van leren!
armor: wat schattig <3

fair:
throw: mooi! zeker hoe je het haar hebt gedaan, en ik vind de armen en handen ook erg goed gelukt. mooi hoe je de lichtgevende bol hebt weergegeven.
hope: je hebt echt een herkenbare stijl! wat een mooi landschap qua stijl en compositie.
disgusting: hoe je rook hebt weergegeven vind ik echt heel gaaf gedaan! mooi dat je er nog eens met een dikke stift langs bent geweest.
slippery: altijd zo jammer als je gum je tekening verpest he!

Daihyo: wat een werk moeten die zentangles zijn! Is dat nu echt ontspannend om te doen ook? die met kleur vind ik echt mooi. (blauwe druppel en geel errond)

barbara:
hope, throw, disgust: mooie kleuren bij hope! wat een tof idee van throw!
dune: knap gedaan zeg! dat moet wel een heel werk geweest zijn zeker?
armor: wat grappig! de kat kijkt ook heel serieus erbij :D

straks mijn nr 12 en 13 even tonen, voor 14 heb ik iets in mijn hoofd dat lang zal duren dus vandaag zal ik nog niet bij geraken, hopelijk ben ik morgen weer helemaal mee!

Ayasha
Blogger

Re: [TEK]Inktober 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:32

Ik zag idd toen ik het opzicht dat bij geesten vaak 'lichter" gewerkt wordt. Ga later vandaag nog eens proberen op een ander papier en desnoods hier overheen plakken. :o :))
Misschien als ik een iets meer uitgewerkte "tent" maak dat ik dan ook al een eindje verder kom. Maar dus wel de "geesten" eerst tekenen gezien die het lichtste moeten blijven.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:41

Ik denk dat je bij geesten de achtergrond achter de geest licht moet weergeven binnen het lichaam van de geest - als je snapt wat ik bedoel. Een geest is doorzichtig (tenminste, zo worden ze meestal voorgesteld) dus de achtergrond is daar licht én zichtbaar door het eveneens lichte lijf van de geest.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:42

Ja ik denk dat het sowieso niet gemakkelijk is, dit roept om wat schetsjes om de beste methode te zoeken :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:45

Waar ik nog aan zit te denken is eventueel kleur toevoegen, en dan niet de soldaten inkleuren maar vooral de achtergrond, en dan de kleuren van het object achter de soldaten in een soort pastelkleur zodat het lijkt of de soldaten een soort doorzichtige witte waas hebben

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:47

Of de geesten juist een soort groenige/gele lichte kleur geven, alsof ze zogezegd wat licht uitstralen ? Dat wordt dacht ik soms ook wel eens gedaan. Al is dat misschien niet de beste optie bij soldaten die al een groen uniform aanhebben...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 14:52

Ik ga straks eens wat testjes doen (hoop iig straks wat tijd te hebben daarvoor). Groen heb ik liggend dus kan eventueel wel het gras en de tenten groen maken en de soldaten (licht)grijs. Als ik dan een "rand" om de soldaten een laat (of een sterk verdund groen ) hebben ze ook enige schijn. Geel heb ik niet dus dan zou ik met aquarel moeten werken. :=
Nu wil ik meer kleuren fineliners. _O-

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 15:08

Ben niet tevreden... de creativiteit ontbreekt me een beetje vandaag.
Afbeelding

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:28

Dag 12: Marionette

Afbeelding

Afbeelding

Dag 13: Hope

Afbeelding

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:48

Afbeelding
Outpost

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:01

Oh, mooie interpretatie (en uitvoering) :j :D

Ik mis de 'here be dragons' midden in de zee :+

Schemerdier: mooie 'hope' en is één van je marionetten nou gevallen? Sielugh! :D

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:14

Omg ibbel jaaa er moet nog ergens een zeemonster of zeemeermin!! Ga ik er morgen bij frutselen

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 19:58

Mooi werk weer schemerdier! En leuk die kaart zo barbara. :j

Ik heb afgelopen dagen gewerkt en dan heb ik echt geen puf om te tekenen. Ik heb deze avond nog even dag 13 - dune afgemaakt. Daar zal ik morgen even een foto van maken! En dan morgen beginnen met weer de dagen inhalen. :=

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 21:41

Lastig telpeva! Kan je ze niet gewoon overslaan en verder gaan met de katten die je wel leuk vindt? Het is toch voor de lol en de data zijn al geweest, dus het is niet alsof je dan in de toekomst een lege dag hebt.

outpost, morgen weer een reactierondje:
Ik had eigenlijk uitgebreidere plannen maar itegen de tijd dat ik die toren netjes met perspectieflijnen en alles in elkaar gezet had was ik er wel weer klaar mee, dus bleef het hierbij :')
Afbeelding

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 22:40

Dag 14: rotten

Afbeelding

Een scherpe foto nemen lukte echt niet, dus nog een heel stuk moeten aanpassen, daarom kijkt het een beetje raar weg...

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:38

ok ik loop zo ver achter dat het bijna niet leuk meer is. Helaas dit jaar echt geen tijd. Ik loop met tekenen 2 dagen achter en met uploaden 10 dagen? Bijlezen lukt me helaas dus ook niet dit jaar. Ik zie wel echt hele toffe tekeningen langskomen hier!

goed om toch wat voortgang te plaatsen toch maar wat plaatjes. Ze zullen wel geel zijn, want onze nieuwe lamp heeft een goudkleurige binnenkant :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sorry voor de lange post :-)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:32

Ik loop ook terug achter omdat we weides aan het afmaken zijn en ik perse mijn geesten goed wilde krijgen. :+

Afbeelding
Nog niet af, maar al veel meer ‘geest’ vind ik. :j

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 15:16

Rocket!

Afbeelding

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 16:14

Zo wat een inhaalslag pjer! Leuk zo al die soorten. :j

Ayasha, ik vind het goed neergezet hoor. Fijn om naar te kijken.

Molfre, dat doet mijn katten inderdaad. :+ leuk bedacht.

Inhaalslag

Dune
Afbeelding
De maan was wel een werkje en het meeste werk was eigenlijk wel de subtiele zwart overgang. := kan beter maar ik vind het wel prima. :)

Armor
Afbeelding
Deze heb ik in de avond gemaakt dus het was vanochtend even checken of het er in het licht ook oke uit zag. :+ maar gelukt gelukkig!

Een beetje horror momenteel. Excuus. :+

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:25

Er zat me iets dwars aan mijn Rocket en daar heb ik de rest van de dag op zitten broeden, tot ik me realiseerde dat Rocket geen schaduw had :o :+

Afbeelding

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 23:50

Dag 15: Symbiosis

Afbeelding

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 12:08

Schemerdier: Dag 15 wat leuk hoe beter ik kijk nu hoe meer dieren te voorschijn komen :)
Dag 14: goede interpretatie. Knap ook hoe je met zo'n losse stijl het zo sterk neer kan zetten.
Dag 12&13: ben van beide fan!

Molfre: De schaduw maakt het inderdaad goed af! Je outpost vind ik ook goed gelukt hoor. Wat voor programma gebruik je?

Fair: Wauw, wauw, wauw. Wat heb je een mooie stijl zeg. Beide echt geweldig!

Ayasha: Geesten zijn ook wel erg lastig om goed te tekenen haha. Tweede poging is inderdaad een stuk beter :j

Pjer: mooi gedaan allemaal! Welke challenge doe jij dit jaar?

Roodvos:Haha perspectief vind ik ook altijd minder om mee bezig te zijn. Maar het perspectief is wel goed gelukt bij deze. Je armor is trouwens echt perfect.

Barbaravdw: mooi bedacht! Ik zit zelf nog te denken wat ik met dit thema moet doen.

Ibbel: kuifje! Top gedaan weer :j

Even tot zo ver de bijleespost excuus als ik iemand heb over geslagen.

Voor degene die het vroeg ik gebruik nu bij alles inderdaad aquarel. Vind het wel prettig werken ook vooral om dat je vrij snel wel iets leuks ermee kan maken.

Ik zit zelf nog even vast op outpost. Ik hoop dat ik die vandaag nog af kan maken samen met storm.

Dune: (niet mijn favoriet haha)

Afbeelding

Armor (het is meer een no armor geworden haha)

Afbeelding

Rocket: De kleur komt niet heel lekker over. Hij is niet zo oranje als het lijkt.

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 12:43

Ah jouw armor komt wel binnen hier _Leonie, prachtig neer gezet!

Rocket is leuk. :+:

Ik vind je dune eigenlijk ook wel wat hebben. :j Hele mooie rustige uitstraling... Echt zo'n "zenn" tekening.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 12:55

Schemerdier: goed bezig! Jij houdt je ook echt aan 'inkt' ober hè. Inkt is een medium waar ik echt helemaal niets mee kan.

Pjer, mooie inhaalpost :j

Ayasha: jouw geesten zijn zo idd een stuk meer geest.

Fair en Leonie: ook al zo mooi en beide met een techniek waar ik (nog) niets van bak. Wat dat betreft zijn deze challenges wel een fijne uitdaging om eens wat te experimenteren.

Maar voor vandaag ben ik toch weer teruggevallen op m'n oude liefde, contékrijt:
Afbeelding

Wired storm - deze combinatie was niet al te lastig :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 13:34

Wauw! Erg mooi Ibbel! Die bliksemschicht! <3
Ik heb "rocket" vandaag af gemaakt, hoop storm ook nog te doen vandaag. Dan plaats ik ze vanavond samen.