[TEK] Januari's dagelijkse tekening uitdaging.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 14:14

Mja achtergrond mooier dan Pegasus...ik maak er altijd Pegagus van, blijft gewoon hangen. :')

Afbeelding

Femke_Tweety

Re: [TEK] Januari's dagelijkse tekening uitdaging.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 14:25

Ik ben gisteren aan het spelen geweest met wat ander materiaal.

Potlood, conté krijt, kleurpotlood en pen.

Is voor mij een uitprobeersel van materiaal.
Was leuk, beetje prutsen.

Twee tekeningen deze ronde.

Afbeelding

Afbeelding

Detail van de tweede

Afbeelding

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 14:30

Jis_ schreef:
Yep, ik doe Pegagus. := ..Zat nog even aan een vliegtuig te denken maar dat vind ik zelf echt niet leuk en Pegagus nog nooit gedaan dus voor mij het uitgelezen moment. :D Dat net gezegd hebbende bedenk ik nu nog wel iets heel leuks, misschien maar 2 inleven vandaag. :):)

Gaaf Ibbel, vogels zijn ook erg leuk om te doen. :j

Vogels en Pegasus vandaag tot nu toe.

Vliegtuig heb ik ook over gedacht, in combinatie met maandverband met vleugels, red bull en vleugelmoeren. Maar dat had wel een echte chaos tekening geworden :') :+

Écht, af en toe word ik moe van die kop van mij, associaties te óver... En beelddenken.
Meestal is het lollig trouwens, die kop.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 15:21

Femke_Tweety schreef:
Jis_ schreef:
Yep, ik doe Pegagus. := ..Zat nog even aan een vliegtuig te denken maar dat vind ik zelf echt niet leuk en Pegagus nog nooit gedaan dus voor mij het uitgelezen moment. :D Dat net gezegd hebbende bedenk ik nu nog wel iets heel leuks, misschien maar 2 inleven vandaag. :):)

Gaaf Ibbel, vogels zijn ook erg leuk om te doen. :j

Vogels en Pegasus vandaag tot nu toe.

Vliegtuig heb ik ook over gedacht, in combinatie met maandverband met vleugels, red bull en vleugelmoeren. Maar dat had wel een echte chaos tekening geworden :') :+

Écht, af en toe word ik moe van die kop van mij, associaties te óver... En beelddenken.
Meestal is het lollig trouwens, die kop.

:D Jij zit er zeker vol mee, hele leuke ook, meeste waren niet in mij op gekomen.
Ik ben nu bezig met nog één, uitwerking niet zo maar het gaat even om het idee, die vond ik wel leuk bedacht. :D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 16:43

Wat een leuke voor vandaag! Eigenlijk gisteren al gemaakt voor vandaag. Ook een vogel van mij, een gans in de regen... :)

Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 17:54

Geweldig Elanor. Jij maakt altijd van die tekeningen met een verhaal (wat je er zelf bij kunt verzinnen). Ontzettend leuk!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-20 20:19

Ik heb er ook één, na afwezigheid...Een vleugel van een jonge noorse stern, in silverpoint.
Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:32

Goh, komt opeens een herinnering opborrelen uit het moeras van mijn jeugd. Brugklas middelbare school, lijstje benodigdheden voor tekenles: potloden 2B, B, HB, H, 2H, gum, puntenslijper, vast-nog-veel-meer en 'een vleugel'.
Geen idéé wat een vleugel was (nou ja, dat is niet helemaal waar, ik wist prima wat een vleugel was, daar kwam geluid uit en had 88 toetsen, ivoor en ebbenhout) en als je niet wist dat het het officiele schoollijstje was, zou je snel geneigd zijn te denken dat die 'vleugel' thuishoorde in het rijtje 'aardbeienladdertje', 'vierkante gatenboor', of ' een doosje nagelgaten'.
Maar goed, de plaatselijke kantoorboekhandel wist precies wat het moest zijn, een vleugel dus: een set veren, vastgehouden door een dot was, en bedoeld om houtskool-, potlood- en gumresten van je tekening te vegen. Nóóit geweten dat het bestond, en geen idee waar mijn exemplaar in de loop der tijd verdwenen is. Hij zou best handig zijn, met al dat conté dat ik tegenwoordig gebruik.

Lang verhaal kort: daar doet jouw tekening me dus meteen aan denken :+

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:52

Ibbel schreef:
Goh, komt opeens een herinnering opborrelen uit het moeras van mijn jeugd. Brugklas middelbare school, lijstje benodigdheden voor tekenles: potloden 2B, B, HB, H, 2H, gum, puntenslijper, vast-nog-veel-meer en 'een vleugel'.
Geen idéé wat een vleugel was (nou ja, dat is niet helemaal waar, ik wist prima wat een vleugel was, daar kwam geluid uit en had 88 toetsen, ivoor en ebbenhout) en als je niet wist dat het het officiele schoollijstje was, zou je snel geneigd zijn te denken dat die 'vleugel' thuishoorde in het rijtje 'aardbeienladdertje', 'vierkante gatenboor', of ' een doosje nagelgaten'.
Maar goed, de plaatselijke kantoorboekhandel wist precies wat het moest zijn, een vleugel dus: een set veren, vastgehouden door een dot was, en bedoeld om houtskool-, potlood- en gumresten van je tekening te vegen. Nóóit geweten dat het bestond, en geen idee waar mijn exemplaar in de loop der tijd verdwenen is. Hij zou best handig zijn, met al dat conté dat ik tegenwoordig gebruik.

Lang verhaal kort: daar doet jouw tekening me dus meteen aan denken :+

Mijn ouders hadden dit ook op hun opleiding(allebei kunstleraar voor de middelbare school) en die hadden letterlijk een hele vleugel. Die hebben we nog wel ergens liggen zelfs

Edit, geen hele vleugel, maar wel een vleugel :+
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door vikawiek op 18-01-20 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 21:57

Het leek voldoende op een hele vleugel dat het dat misschien ook wel was. Maar ik ging er even van uit dat er geen dooien bij gevallen waren. De 'stomp' was in ieder geval met was afgedicht en het had nog het meest weg van een meeuwenvleugel. Vandaar dat ik ervan uitga dat het geen echte was.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 22:07

Ik gok wel echt.

De structuur van de vleugel en hoe de veren ten opzichte van elkaar liggen is anders niet haalbaar.

Ik heb zo'n ding ook ooit nog gehad.

En recent duivenvleugels in mijn vriezer, maar dat had met hondentraining te maken... :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 22:15

Zo'n ding ja. Heb net al even gegoogeld of ze uberhaupt nog bestaan, maar ik zou niet weten hoe ze officieel heten en kan niets vinden.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 22:53

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 23:43

Ik heb die van gisteren en vandaag maar gecombineerd :) :+ :Y)
Ik had voor beiden iets met varkens in gedachten :)
Afbeelding

yakari123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 00:56

Elanor schreef:
Wat een leuke voor vandaag! Eigenlijk gisteren al gemaakt voor vandaag. Ook een vogel van mij, een gans in de regen... :)

[ [url=m/La5BxQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze vind ik echt leuk!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 08:45

Pjer, geweldig!

If pigs could fly (we'd have pie in the sky? - of plak ik nu twee dingen aan elkaar die niet bij elkaar horen?) :+

Femke: dank voor het googelen, ik kwam er niet uit. Zat een mooie link bij van een winkel in kunstenaarsbenodigdheden, die heb ik even opgeslagen, voor later, als ik groot ben :))

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 10:28

De prompt voor vandaag kon ik ook wel wat mee. Niets is (voor mij) vreugdevoller dan de geboorte van een veulen, dus een klein schetsje van mijn Dora van twee jaar geleden (die zelf ook nogal vreugdevol kon rondstuiteren):

Afbeelding

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 10:56

Een simpele snelle vandaag, ik ga zo op Kijkduin aan ff uitwaaien.
Weinig tijd dus.

Ik vind dat ik nog wel wat bij te leren heb op verhoudingen bij mensen.

Dus die heb ik maar eens in wat vreugdevolle houdingen gezet, bij wijze van oefening!

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 20:31

Beetje druk geweest de afgelopen dagen... Wel alles kunnen doen.
Heerlijk weer om jullie werken te zien.
Elanor, de jouwe zijn zo mooi verhalend :j

Afbeelding

Afbeelding
Economie.
De schoorsteen moet roken :)

Afbeelding

Afbeelding
Gevleugeld.

En hetzelfde idee als Ibbel:

Afbeelding

Afbeelding
Vreugdevol.
:)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 21:16

Geweldig weer Fnanne.

Ik kon echt niets met die prompt economie, en nu dus wel :+
Ben opgegroeid onder de rook van Europoort, daar had ik best een tekening van kunnen maken...

Nou ja, ik heb gewoon nóg een tekening van een stuiterende Dora gemaakt:

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 21:20

Ik vond 'Economie' ook een hele lastige := maar toen we wat aan het brainstormen kwamen, kwam deze boven. Evenals 'brood op de plank', 'geld moet rollen' :)
Wat een vreugdevolle tekening :))

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 22:33

Je wordt direct vrolijk van de uitwerkingen van deze dag. :j Leuk allemaal! Een vreugdevolle jeugdherinnering van mij. :) Geen beste foto met het lamplicht, maar vooruit.

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 22:46

Wat super Elanor :j daar word je blij van :D

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 22:57

mijn vreugdevol.. ik vond het lastig een abstract iets uit te beelden dus dan maar een abstracte aquarell. van hartjes en felle kleuren wordt je altijd blij toch?
Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 13:58

Elanor schreef:
Je wordt direct vrolijk van de uitwerkingen van deze dag. :j Leuk allemaal! Een vreugdevolle jeugdherinnering van mij. :) Geen beste foto met het lamplicht, maar vooruit.

[ [url=m/b3ZFCO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die is geweldig <3

Ik doe niet mee met de challenge maar kom elke dag hier kijken naar alle mooie tekeningen :j