[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 15:18

Pagina 12
@Malenka: ahh dankjewel! Ja ik verkoop af en toe wel wat. Ik maak ook wel eens wat tekeningen op opdracht. :)
@_San87_: wouw wat mooi, het hertje springt helemaal van het papier af. Super knap en ook zo snel gemaakt!
@Esterke: wat een leuke tekening, leuk idee ook!
@Marrie_L: haha een roze evolutie, nou dat zou ook goed kunnen! Die vlag vind ik heel erg mooi, zeker van kleur, die verdient zijn eigen lijstje!
@_roodvos_: dat is het sprookje met de ezel, de hond, de kat en de haan die op elkaar staan. De details van het verhaal weet ik ook niet meer. :')
Wat een leuke stripjes! Bij deze stripjes ga je ook vanalles zelf bedenken!
@Wendy15: wat een mooie koppies, zeker de 1e spreekt me heel erg aan!
@Fnanne: nog meer van die leuke mini paardjes! Erg mooi getekende handen ook. Maar voor mij is het verhaal van de tekeningen wat donkerder. Het paard onder de wil van de mens, ze zien er zo zieilig uit |(
@Sjolvir: net een kleurplaat of een 'zoek de 7 verschillen' tekening. En dat bedoel ik natuurlijk positief, veel details en leuke grapjes erin verwerkt. Je 'doodles' zijn ook super!
@Pluizebolpum: hahaha ik mag jouw kat wel, klinkt als een echte kat! :P
Ooohhhh ik HOUD van staartmeesjes, zo onwijs schattig die vliegende bolletjes met staartjes, word ik altijd blij van, van jouw tekening ook!
En wat een mooi paard, teken je die uit je hoofd?
@Wendy15: dit schaapje heeft al zeker potentie! Ben benieuwd als die af is!
@_roodvos_: haha weer een vervolg op de verhuis serie. Leuke details ook!

Pagina 13
@NESCAFE: al mooie resultaten maak je en ben benieuwd hoe je project verder zal vorderen! Ziet er al top uit!
@Esterke: goed dat je er zo van geniet! We hebben allemaal onze pro's en con's, ik ben bijv weer baggerslecht in natekenen en ik kan alleen maar klein werken.
Zeker de laatste tijd merk ik dat ik niet zo resultaatgericht moet zijn en niet te veel naar anderen moet kijken, ik moet gewoon van het proces leren genieten. Krijg je zo veel meer voor terug. :)
Ik ben benieuwd naar je pastel paard!
@_Jis: wouwie, ik kan zelf echt niet fatsoenlijk schilderen, respect voor jouw kunsten, ziet er al super uit!
@Pluizebolpum: haha simpel en cute, jij hebt zoveel verschillende stijlen hehh? _/-\o_
@Fnanne: en deze tekening ziet er juist weer veel luchtiger en vrediger uit, meer de samenwerking tussen mens en paard :)
Wow, dat is een mooi beeld! Erg interessante workshop, misschien moet ik ook ooit zoiets volgen!

Oke oke, ik reageer straks weer verder, ik heb weer zin om te tekenen als ik dit allemaal zie!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 17:33

Hij is leuk Pluizebolpum! :D

Mooi fnanne, prachtig landschap. <3

Heel mooi geworden dat oog Esterke. :j

@NESCAFE, Golden is een merk acrylverf en de Open variant daarvan heeft een langere droogtijd in vergelijking met gewone acrylverf.

Prachtig San, heel leuk met kleur er bij.

Wat ontzetten leuk Lisette! Mooie kleuren en wat een diepte heb je er in gekregen.

Vind je paard al heel mooi Esterke. Mooie kleuren, is de neus en mond misschien iets aan de grote kant?

Lisette1205

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:01

Super leuk, dat jullie hem goed gelukt vinden! ik ben hier trouwens van plan meer in te gaan plaatsen, en jullie mooie kunstwerken te gaan bewonderen! Vind het vanaf kleins af aan (kleuter) altijd al leuk om creatief bezig te zijn *\o/*

Lisette1205

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:16

Ben nu trouwens met deze rekening bezig op school, mijn hond 2x getekent in 1 tekening. Hij is nog niet helemaal af, Afbeelding

Tips zijn altijd welkom!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:22

Leuk Lisette! Vind hem al heel geslaagd, gave achtergrond en stijl.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 18:34

@Pluizebolpum, oh, dat staartmeesje, zo zoet, gelpen, die heb ik ook nog, thanx voor de reminder, had vergeten dat ik die ook wel eens gebruikte op gekleurd papier.
Ik heb werkelijk geen kaas van Gimp gegeten, maar je paard is toch prima gelukt? Niet elk paard heeft de perfecte gebouwde en gespierde achterhand he!? Jij hebt gewoon een realistisch exemplaar getekend die allicht geen olympisch materiaal is.
Arme pinguin, hi hi heerlijk zo'n simpel begrijpelijke tekening.

@Wendy, handig toch zo'n tussendoortjes schaap, je herkent hem meteen en hij is ook passend bij de andere werkjes die ik van je heb gezien.

@Roodvos, dan die beer maar niet weggooien.. Heerlijk hoe je dat getekendhebt, zie het zo voor me, berg kinderspullen, volwassen mens dat het moet gaan opruimen...

@Nescafe, wauw... begin is al prachtig. Anatomie boeken zijn inderdaad wel handig, maar ook boeken waar kloppende bewegingen in staan, dus biomechanica, zodat beenzettingen ook kloppen.

@Jis, Vind hem heel mooi, omdat hij zo in die tonen is gebleven en gezicht vind ik goed gelukt. Ze kijkt een beetje bozig verbaasd om.. of beledigd, zo van wat moet jij daar... En weer wat nieuws geleerd, acrylverf kan je dus combineren met olieverf? Wist ik ook niet.

@Fanne, Je paard in de hand houden is weer een hele mooie geworden en bedacht, nou ja, zag.... met aantrekken van mijn fleectruitje (waar ik zelf met hotfix steentjes het logo van de fokker van Toobs, hand met daarin gestippeld paard :+ :D :P )
dat ik ook ooit wat met minipaarden in handen heb gedaan. Maar niet zo mooi en uitgebreid als die van jou.
Die met palletmes vind ik ook mooi, beetje de stijl van die tv schilder van vroeger, met veel baard en snor enzo.. die dan even een landschap voordeed. Waarbij je dan dacht, oh, ziet er simpel uit, maar wat je nooit van zijn leven na kon doen. De combi warme kleuren en sneeuw is mooi.

@Esterke, mooi oog, en als oefening een paard, ja ja, maar ik mocht willen dat ik zo voor het echt een paard kon tekenen en aan je vooruit gang ondertussen te zien, teken je nog snel ook, dacht dat gaat weken duren, maar hij is al bijna af.

@San87, hij is gewoon, mooi, leuk, en vind hem door de kleuern vrolijk, ook al kijkt hij beetje droef...

@Lisette1205, wat een leu, idee voor kersthangers of zo, en goed gelukt voor zo'n priegel dingetje. Denk dat je probleem met de neus is dat wat je ook wel eens hebt als je foto van dichtbij hebt, vertekend iets... omdat je voorhoofd vrij smal is met redelijk klein oog en oren dicht bij elkaar lijkt de neus in verhouding groot..Denk dat je gelijk hebt als je zegt dat neusje iets kleiner sou moeten, maar je kan hem nu nog inkorten toch? Moet zeggen het beoordeeld wel lastig omdat dat stuk helemaal nog wit is en de rest al gekleurd en best donker..
En weer wat geleerd... er bestaat pastelpapier en gewoon papier minder geschikt...

@Lisette1205, ik vind hem leuk, je hebt een eigen stijl van tekenen en kleuren. Je hebt een jachthond x?

Hier ook maar eens iets anders gedaan, maar dacht het met potlood te gaan doen, maar ja, dat gaat niet he!? Op te glad papier en ook nog papier met relief eringestanst. Dus A5je met een haas die uiteindelijk met marker, en Action metalic stiften is ingekleurd, vandaar geen fijn lijnwerk, die dingen zijn nou eenmaal groot. Achteraf had ik de haas beter op een bruinig/gouden papiertje kunnen tekenen, maar ik had een zilveren gepakt omdat die boven op lag.
Met en zonder flits maakt ook nog verschil.
(Het is dus echt zilver grijs papier)

Afbeelding

Afbeelding

Esterke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:10

Geloof me Sjolvir, eigenlijk is dat een slechte eigenschap van mezelf :o
Voor tekenen moet je je tijd nemen en geduld hebben en dat heb ik niet bij tekenen...als ik ergens aan begin wil ik het af hebben en liefst zo snel mogelijk, kan moeilijk stoppen en dat is soms fout want hierdoor overhaast ik soms dingen waardoor het waarschijnlijk beter kon dan het is... Haast en spoed is zelden goed...
Werkpuntje voor mezelf 8)7
Als ik soms lees hoelang mijn voorbeelden over een tekening doen die ik namaak val ik achterover en krijg ik het al benauwd... Dat paardje wat ik nu maak, staat bij de maker iets van 25u...nja dat kan ik er niet insteken...alles bij elkaar ben ik er tot nu toe drie uur aan bezig geweest en dat zie je toch wel dat er geen tijd ingestoken is :oo

Wat een mooie werkjes komen weer voorbij <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:11

Sjolvir schreef:
@Pluizebolpum, oh, dat staartmeesje, zo zoet, gelpen, die heb ik ook nog, thanx voor de reminder, had vergeten dat ik die ook wel eens gebruikte op gekleurd papier.
Ik heb werkelijk geen kaas van Gimp gegeten, maar je paard is toch prima gelukt? Niet elk paard heeft de perfecte gebouwde en gespierde achterhand he!? Jij hebt gewoon een realistisch exemplaar getekend die allicht geen olympisch materiaal is.
Arme pinguin, hi hi heerlijk zo'n simpel begrijpelijke tekening.

@Wendy, handig toch zo'n tussendoortjes schaap, je herkent hem meteen en hij is ook passend bij de andere werkjes die ik van je heb gezien.

@Roodvos, dan die beer maar niet weggooien.. Heerlijk hoe je dat getekendhebt, zie het zo voor me, berg kinderspullen, volwassen mens dat het moet gaan opruimen...

@Nescafe, wauw... begin is al prachtig. Anatomie boeken zijn inderdaad wel handig, maar ook boeken waar kloppende bewegingen in staan, dus biomechanica, zodat beenzettingen ook kloppen.

@Jis, Vind hem heel mooi, omdat hij zo in die tonen is gebleven en gezicht vind ik goed gelukt. Ze kijkt een beetje bozig verbaasd om.. of beledigd, zo van wat moet jij daar... En weer wat nieuws geleerd, acrylverf kan je dus combineren met olieverf? Wist ik ook niet.

@Fanne, Je paard in de hand houden is weer een hele mooie geworden en bedacht, nou ja, zag.... met aantrekken van mijn fleectruitje (waar ik zelf met hotfix steentjes het logo van de fokker van Toobs, hand met daarin gestippeld paard :+ :D :P )
dat ik ook ooit wat met minipaarden in handen heb gedaan. Maar niet zo mooi en uitgebreid als die van jou.
Die met palletmes vind ik ook mooi, beetje de stijl van die tv schilder van vroeger, met veel baard en snor enzo.. die dan even een landschap voordeed. Waarbij je dan dacht, oh, ziet er simpel uit, maar wat je nooit van zijn leven na kon doen. De combi warme kleuren en sneeuw is mooi.

@Esterke, mooi oog, en als oefening een paard, ja ja, maar ik mocht willen dat ik zo voor het echt een paard kon tekenen en aan je vooruit gang ondertussen te zien, teken je nog snel ook, dacht dat gaat weken duren, maar hij is al bijna af.

@San87, hij is gewoon, mooi, leuk, en vind hem door de kleuern vrolijk, ook al kijkt hij beetje droef...

@Lisette1205, wat een leu, idee voor kersthangers of zo, en goed gelukt voor zo'n priegel dingetje. Denk dat je probleem met de neus is dat wat je ook wel eens hebt als je foto van dichtbij hebt, vertekend iets... omdat je voorhoofd vrij smal is met redelijk klein oog en oren dicht bij elkaar lijkt de neus in verhouding groot..Denk dat je gelijk hebt als je zegt dat neusje iets kleiner sou moeten, maar je kan hem nu nog inkorten toch? Moet zeggen het beoordeeld wel lastig omdat dat stuk helemaal nog wit is en de rest al gekleurd en best donker..
En weer wat geleerd... er bestaat pastelpapier en gewoon papier minder geschikt...

@Lisette1205, ik vind hem leuk, je hebt een eigen stijl van tekenen en kleuren. Je hebt een jachthond x?

Hier ook maar eens iets anders gedaan, maar dacht het met potlood te gaan doen, maar ja, dat gaat niet he!? Op te glad papier en ook nog papier met relief eringestanst. Dus A5je met een haas die uiteindelijk met marker, en Action metalic stiften is ingekleurd, vandaar geen fijn lijnwerk, die dingen zijn nou eenmaal groot. Achteraf had ik de haas beter op een bruinig/gouden papiertje kunnen tekenen, maar ik had een zilveren gepakt omdat die boven op lag.
Met en zonder flits maakt ook nog verschil.
(Het is dus echt zilver grijs papier)

[ [url=m/7nBpqy.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gCZwvz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die doet me denken aan de haas uit Alice in Wonderland :D. Heel tof.

En zilver papier :oo? Gaaf zeg.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:31

Esterke schreef:
Nu zijn we tot hier [ [url=m/A0B0VT.jpg]Afbeelding[/url] ]
En ik denk dat ik er voor vandaag mee op hou, lukt me niet echt om de 1 of andere reden, zie ookal verschillende foutjes dat ik twijfel om hem verder af te maken :n
Kom dan nu ook nog bij de neus en er lijkt iets niet te kloppen...te kort? Waardoor ik niet durf verder te gaan omdat ik met zwart moet beginnen en in t achterhoofd dat het gewoon tekenpapier is, corrigeren met pastel in dan niet simpel, merk nu al dat de laagopbouw moeilijk is, het papier is verzadigd waardoor het overelkaar zetten van kleuren een hel blijkt, het pakt slecht waardoor je wat hard moet duwen en daardoor krijg je dan weer lijnen die te dik uitvallen bv bij de manen...

Ik kijk vooral naar Jason Morgan en Roby bear op YouTube.
jason volg ik op facebook. Echt een geweldige schilder/tekenaar Geeft je via messenger ook tips als je een vraag hebt over materiaal bijvoorbeeld ;)
Verder is Anne-Baukje van Realisme In portrait ook een toffe om te volgen. Heb van haar in december haar eerste boek gekocht "huisdieren tekenen in pastel".
Staan echt veel goede tips in.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:42

Gaaf die haas sjolvir! Dat grove vind ik juist heel leuk

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 19:58

Wat gaaf die haas Sjolvir!

(Je kan met olieverf over acrylverf maar andersom niet.)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:12

GROTE bijleespost

pagina 10
fnanne Wat leuk. Maar lekker ruiken? Vind verflucht met terpentine net minder fijn haha.
schilderij van paard ziet er echt al erg goed uit.
Esterkeoeh die pegasus is erg tof gedaan Love it.
Jis portret ziet er al goed uit.
sjolvirfjordje wordt leuk, glitters lekker mee experimenteren ;). Werkje met vloeibaar waterverf is ook niet mis.
xtitanicwat leuk al die hond. Komt helemaal goed hoor :) Dat oog is ook echt zeer gedetaileerd WAUW
_San87_Oh leuk hertje. Geweldig resultaat met maar kleuren fineliners. De bruine papierkeuze is echt super.
esterkeleuk hondenportret
eclair98leuk gemaakt.
fnanneze zeggen idd dat het een lekker drankje is. Moet het eens gaan proberen ik drink voornamelijk Amaretto en af en toe Limoncello (niet mijn paard haha) :P
Veulen Onske is blijkbaar erg populair om te doen :)

pagina11
esterkewauw en dan nog eens die schaduw erbij waardoor het lijkt of er echt een spin op dat kindje zit.
fnannefan van je werk :) en herken het veulen wederom.
pluizebolpumgave werkjes
sanneboh leuk die paarden
roodvoser past altijd wel wat extra bij haha
fnanneschattig zo minipaardje
sannebleuk gedaan weer
roodvosje verhuisplaatjes zijn echt leuk
pluizebolpumleuk getekend. Herken het wel van die achterhand.
fnanneweer zo een leuk minipaardje
juliaVHheb ze allemaal bekeken, nr 3 is mijn favoriet :)
pluizebolpumgeweldige kat heb je
kiwirisoh geweldig deze tekening.

pagina 12
_san87_och zo schattig hertje weer
esterkegeweldige tekening die leeuw in de spiegel is ook goed getekend
marie_lgoed weergegeven vind ik
roodvosinteressante stijl
wendy15leuke schetsen
fnanneocharme zo met de staart optillen, leuk getekend weer
sjolvirleuk plaatje met die vogelshrik, en die krabbels zijn erg schattig
pluizebolpumah staartmeesjes zijn het dus, leuke vogels he :) knap getekend, paard is ook weer leuk gedaan.
wendy15benieuwd naar zo een foto van een magneet als die af is :)
roodvosverkopen is ook een optie ipv weggooien ;) leuk weergegeven wel.

pagina 13
nescafedie wordt al echt sprekend, anatomie is ook erg interessant om te weten waar alles zit :j
jiswauw mooi en die kleuren zijn ook echt prachtig vind ik
pluizebolpumleuke pinguin hier helaas ook even geen inspiratie :n
fnanneknap werk weer. Winterplaatje is ook echt knap gedaan
esterkeknap oog, paard wordt ook al mooi.
sangoed uitgepakt hoor, wasbeer is heel aaibaar ook :)
lisetteknap op zo'n klein formaat

pagina 14
lisetteworden knappe honden
sjolvirknappe haas

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:12

helaas zelf even inspiratieloos...
maar week 3 is nog niet begonnen dus heb nog even denktijd

Kiwiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:25

Pagina 13
@Esterke: ohh wat ziet je paard er al mooi uit. Ach maak hem toch af, wat heb je te verliezen? Of hij is onaf, óf hij heeft een rare neus en je hebt weer wat geleerd, óf hij is goed gelukt. :) Ik vind hem iig al super!
@_San87_: ohh ik ben dol op wasbeertjes <3 Zo schattig!
@Lisette1205: Ach wat leuk zo'n klein schilderijtje. Knap gedaan en mooi van kleur!

Pagina 14
@Lisette1205: ohhh wat een mooi schilderij is het al, vind ik echt een mooie stijl! <3
@Sjolvir: wat een mooie haas! Mooi die grijze, zwarte en witte vlakken erin. En een leuk experiment zo met het zilvere relief papier!

Oke ik ben weer even bij! :P

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 20:28

Dit topic geeft me een reminder dat ik weer verder moet gaan, heel handig :)) ik zie alleen maar moois voorbij komen hier

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 21:23

Week twee zit niet mee :+ Tekeningen zijn mwah en ik kan ze ook niet uploaden {:)-:(

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 22:37

@lisette1205, mooi getekende honden. De kleuren en de achtergrond passen er goed bij.

@Sjolvir, ik vind de haas helemaal leuk!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:00

Afbeelding

Afbeelding

Esterke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 23:46

Kiwiris je hebt helemaal gelijk! Ben er dan ook meteen in gevlogen met een open gedacht, lukt hij niet dan heb ik t op zijn minst geprobeerd.
Iemand heeft me ooit gezegd; je moet fouten maken, uit je fouten leer je.
En voila zover heb ik hem, best trots, zie wel wat foutjes maar ach vind hem toch wel geslaagd. Mss hier en daar noch wat bijwerken...
Tips zijn welkom :D

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 00:48

Eclair98 leuke tekeningen. Tof dat je ook de Latijnse naam gebruikt steeds.

Esterke hij is prachtig hoor. Enige wat ik mis vind is de mond, maar voor de rest klopt die aardig goed. Ik vind paarden in dat perspectief al lastig, teken ze dan ook zeer vaak in het tegenovergestelde perspectief.

Dit is mijn laatste paard met pastel: toevallig in hetzelfde perspectief als de jouwe.
Art_Ificious @ [UK] [TEK][WIP]Falke Z sister's mare

Esterke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 01:32

Afbeelding

Mond wat aangepast, zo heeft hij toch al minder die hanglip _O-

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 08:34

In 2018 meegedaan en lang getwijfeld of ik me hier weer aan ging melden. Ik heb het best ver geschopt en heb besloten dat ik dit jaar 4 gedetailleerde tekeningen af wil ronden. Maar zonder te veel druk want dat heeft het tekenenen een stuk minder leuk gemaakt voor mij!

Ik ga als eerste weer aan dit project werken:
Afbeelding
Afbeelding

Kiwiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 08:42

@eclair98: deze tekeningen zijn niet mwah, ze zijn super leuk en cute!
Het mist alleen nog een dasje :P :')
@esterke: JEEEEEEEEJ!!! Je hebt hem toch nog afgemaakt. Super goed! En kijk nou naar het resultaat! Super mooi! En wow, dat heb je nog knap gefixt!
@murphypower: ohhhh ben benieuwd hoe die verder wordt! Neem je tijd, het moet leuk blijven! :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 13:40

Ik zit met mijn opa in het ziekenhuis. Wachten wachten wachten. Schetsboek mee maar ben niet helemaal in mn goeie doen dus het wil niet erg.
Heb wat tutorials opgeslagen om te oefenen.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 17:02

Mag ik me ook melden? Mijn doel voor 2019 is om me gericht te verbeteren (wat op het moment vooral het gebied van proporties en perspectief is :D ). Ik werk vooral met inkt en ecoline, hoe feller hoe beter ;)
Daarnaast ben ik dol op surrealisme en tekeningen met een wat diepere betekenis dan enkel "voor de mooi".

Dit is mijn persoonlijke favoriet, heel simpel maar ivm beperkte materialen (iets met midden in de rimboe in IJsland zitten) met pen getekend. En voor de netheid: ook een stift. Hij was bijna verkocht maar toen besefte ik me dat ie toch wel erg veel voor me betekent, dus hij hangt lekker in mijn eigen woonkamer in plaats van in die van een wildvreemde :')
https://i.redd.it/5xea9lhcxp521.jpg

En af en toe heb ik ook wilde uitstapjes naar acryl;
https://i.redd.it/12jbo7krvy121.jpg

Wou vooral in dit topic meegluren om misschien wat ideetjes op te doen en wat te leren.