[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:54

murphypower. vind de verhoudingen al erg netjes. Schaduwen is puur oefenen. Probeer daarin te experimenteren. Uiteindelijk weet je wel waneer je moet doseren of niet!

Azmay Vind hem toch erg netjes voor geen rondjes en dus ook met verhoudingen spelen. ik gebruik het nog wel erg graag, maar zo op deze manier tekenen kan je ook veel van leren natuurlijk!

sanneb De laatste heeft echt mooie verhoudingen!

xTitanic ....Ik wil.... draakjes tekenen... nu O.O Ziet er erg nice uit!

Quebelle Ben het met je tips en manier van werken erg eens! al wil ik soms het wel eens overslaan. Zeker nu ik wat sneller werk om elke dag wel iets te maken. maar het helpt wel super voor de verhoudingen! Ben benieuwd hoe je hem uitwerkt :D

Granoek Kan de verhoudingen niet super zien vanaf dit perspectief maar volgens mij gaat het toch erg goed ondanks dat je vooral de buitenlijnen werkt :j

Telpeva Ohhh wauw... wat een pracht werk met Copics... heb die dingen voor school moeten aanschaffen maar pfff, nooit mee kunnen werken.

Ik ben even uit de running geweest om hier te posten. Wel druk aan het tekenen geweest!

06/365
Afbeelding

07/365
Afbeelding

08/365
Afbeelding

09/365
Afbeelding

En achter de schermen druk bezig met aanvragen :j

Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:58

Nalonyda schreef:
murphypower. vind de verhoudingen al erg netjes. Schaduwen is puur oefenen. Probeer daarin te experimenteren. Uiteindelijk weet je wel waneer je moet doseren of niet!

Azmay Vind hem toch erg netjes voor geen rondjes en dus ook met verhoudingen spelen. ik gebruik het nog wel erg graag, maar zo op deze manier tekenen kan je ook veel van leren natuurlijk!

sanneb De laatste heeft echt mooie verhoudingen!

xTitanic ....Ik wil.... draakjes tekenen... nu O.O Ziet er erg nice uit!

Quebelle Ben het met je tips en manier van werken erg eens! al wil ik soms het wel eens overslaan. Zeker nu ik wat sneller werk om elke dag wel iets te maken. maar het helpt wel super voor de verhoudingen! Ben benieuwd hoe je hem uitwerkt :D

Granoek Kan de verhoudingen niet super zien vanaf dit perspectief maar volgens mij gaat het toch erg goed ondanks dat je vooral de buitenlijnen werkt :j

Telpeva Ohhh wauw... wat een pracht werk met Copics... heb die dingen voor school moeten aanschaffen maar pfff, nooit mee kunnen werken.

Ik ben even uit de running geweest om hier te posten. Wel druk aan het tekenen geweest!

06/365
[ [url=m/jkRSU8.jpg]Afbeelding[/url] ]

07/365
[ [url=m/kqjeMn.jpg]Afbeelding[/url] ]

08/365
[ [url=m/l5BfZ3.jpg]Afbeelding[/url] ]

09/365
[ [url=m/UwNV6e.jpg]Afbeelding[/url] ]

En achter de schermen druk bezig met aanvragen :j

[ [url=m/cKXYiB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je doet toch niet echt 1 dag over een tekening toch? Zijn allemaal zo uitgebreid :wow:

Nalonyda

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:01

06/365 = ongeveer 45 minuten? Was niet over uit over de kleuren
07/365 = ooit geschetst en ingekleurd in 2016. Maar heb ik in een avondje volledig afgemaakt :j
08/365 = begonnen rond 8 uur 's avonds en afgerond rond 11 uur :)
09/365 = Gister avond lineart gemaakt en ingekleurd, vandaag shading gemaakt sinds 8 uur tot net. :)

De aanvragen zijn schetsen van 20/30 minuten voor de klant :)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:04

En nu heb ik het gevoel alsof ik echt niet met mijn tekentablet om kan gaan. Zo mooi, nalonyda! <3

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:07

Ik kom ook binnenvallen, ik wil elk jaar meedoen maar het is me nog niet gelukt ook maar iets op papier te krijgen vanwege drukte. Ik zit nu ook midden in mijn examens dus januari gaat nog niet lukken, maarrrr ik wil proberen vanaf februari toch 1 of 2x per maand een tekening af te ronden.

Hele gave werken komen er al voorbij!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:09

Zo groot met markers daar zou ik ook niet meteen mee beginnen, papier op dat formaat verkopen ze ook niet overal en je verbruikt idd ook de inkt. Ik moest geloof ik 3 markers bijvullen tijdens dat project, ik had eigenlijk erger verwacht maar toch, het is toch weer geld. Bij mij gaat de blender het hardste, maar ik heb tot nu toe nog geen enkele hervulling leeg gekregen.

Mijn favoriete markerpapier is clairefontaine layout/manga papier, deze is dikker en daarop gaat het mengen wat lekkerder als op dunner papier. Het zal denk ik misschien wat meer inkt kosten vs dunner papier, maar het blenden gaat heel prettig hierop. Het papier heeft duidelijk een bovenkant (lichte grain) en een onderkant (glad, bijna plastic achtige coating) je tekent op de grain kant, en de gladde coating op de onderkant helpt om het papier waterdicht te houden. Nadeel is dat het niet in groot formaat te krijgen is.
https://www.gerstaecker.nl/Ondergronden ... apier.html
(penstore verkoopt het ook)

Mijn 2e keus is Canson Illustration
Het oppervlak en de kwaliteit voelt voor mij als vrij gelijkwaardig aan die van Clairefontaine, dit papier mist alleen de waterdichte coating (let op dat je er iets onder legt als je gaat tekenen, anders heb je markerinkt op je bureau, sneller als het papier van clairefontaine). Een voordeel is dat dit papier ook op groter formaat (tot 50x70cm) te krijgen is. Nadeel, dit papier is duurder.
https://www.gerstaecker.nl/Ondergronden ... -250g.html

Edit: ik vergeet gewoon het dunnere markerpapier! je hebt ook layoutpapier van 70gram, dit is doorgaans best wel dun papier met een coating, soms zelfs doorzichtig. Sinds ik 200gram en hoger gebruikt heb ben ik gewoon verwend en verpest, het dunnere papier gebruik ik niet meer.

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:16

Fennadev, Niet zo onzeker! Als je kijkt naar waar ik vandaan kom :')

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:18

Ik moet nodig reageren zie ik :D

Even reactie lijstje
Aaaschaaa
Prachtige orca, mooie overgangen, prachtige kleuren erg geslaagd

Murphypower
Goed begin, kijk nog even naar het oor die is wat rechthoekig terwijl die bij een paard erg veel rondingen heeft zeker vanaf deze positie

Azmay
Mooie schets, je hebt de basis lijnen al heel goed te pakken. Het neusgat lijkt nog niet helemaal te kloppen.

Sanne
Mooie schetsen, vooral de eerste twee spreken me aan. Ik kan geen mensen tekenen worden bij mij vrijwel altijd hetzelfde kwa blik etc dus ik vind dat het knap.

Titanic
Mooie draak, krachtig maar toch ook een zachte uitstraling

Murphypower
Durf meer schaduw te gebruiken, dat zal je tekening meer diepte geven. Ik weet dat het moeilijk is maar laat het ik kan het niet los en veranderd het naar ik doe het :D

Quebelle
Mooi om te zien hoe jij werkt. De manier due jij beschrijft word ook door veel toegepast. Ik werk zelf ook wel met cirkels en strakke lange lijnen om vanuit daar naar de vorm te komen. Toch merk ik dat ook kleine korte halen in een schets een geheel eigen beeld kunnen creëren die zeker niet minder is iedereen moet toch op zoek gaan naar zijn of haar eigen manier en stijl :D

Je schets vind ik erg mooi, ik vind de pose mooi iets de kin omhoog wat hooghartig zogezegd.
Ik vind mensen tekenen erg lastig zelfs met alle hulp lijnen, vaste maten etc word het nooit wat ik zou willen. Mijn stijl past niet bij wat ik wil wat het word :=

Granouk
Jou manier heb ik ook veel gedaan je kan er juist veel mee leren vind ik. Waar welke spieren zitten en wat bij welke been beweging bijv worden verdikt en meer opvallend is en dus meer schaduw laat zien. Zo heb ik voor spierleer ook enkel de uitlijnen getekend en het skelet erin, daarna de spieren daar weer over heen, zeer leerzaam :j

Je hebt de uitlijn en de eerste schaduw al goed te pakken ben benieuwd hoe je deze uit werkt.

Xyzutu
Mooie schetsen
Wat kunnen jullie allemaal goed mensen tekenen

Telpeva
Mooi is je werk geworden van texas. Erg knap met markers.
Sterkte nog met het verlies

Nalonyda
De uil is prachtig, mooi helder en toch warm ondanks de winterse omstandigheden :j

Ik ben momenteel vooral met m'n model paarden bezig en heb daar ook een airbrush voor aangeschaft. Daarmee wil ik ook gaan tekenen weer eens wat nieuws.

Maar eerst weer de pastels voor een honden tekening :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 00:05

Nou ik weet niet wat ik heb maar ik krijg echt niks zinnigs uit mijn vingers. Geloof het of niet, ik heb er meer als 3 uur over gedaan om tot DIT resultaat te komen. Ik ben maar gestopt ermee want het gaat totaal niet naar mijn zin. Morgen beter, hoop ik :+
Afbeelding

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 00:08

Ik lag ziek op bed, heb pc niet aangeraakt en op de tablet geen bokt. Was blijven hangen op pagina 5 :+
Net andere pagina's zitten doorkijken, scrollen vooral, nu een zere vinger gekregen, maar hoop inspiratie gekregen. Wauwwauw, wat een mooie tekeningen en schetsen komen hier voorbij.

Ik ga niet per tekening reageren, dat gaat een dagtaak worden, en zoals gezegd, ik mag al blij zijn als ik überhaupt zelf aan het tekenen ga.
In ieder geval geniet ik van jullie creaties en zoals gezegd, ik haal er inspiratie uit. Dingen om zelf uit te proberen, of verder op te oefenen. Dank daarvoor dus.

Hoop dat dat genoeg is om mijn tekening (tot dusver) te mogen laten zien waar ik nu aan bezig ben. Gaat hier vooral om te zien of ik met grafietpotlood de vacht mooi kan krijgen van een wit harig hondje :D

Afbeelding

edit: sorry voor de grote foto. Geupload via bokt. Hoe krijg ik ze kleiner?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 01:23

@ Telpeva: die dag had ik eergisteren toen ik een vrouwenhoofd probeerde. Dat werd zo dramatisch dat ik alles onder de ogen uiteindelijk maar gewoon weggegumd heb. :evaw:
Morgen is er weer een dag. 8-) Ik snap dat je ontevreden bent voor hoeveel tijd je erin hebt zitten, maar grappig genoeg vind ik hem er op een soort abstracte manier toch bijna 'af' uitzien. Zo'n wild en onaf werk past op de een of andere manier wel bij de snelheid van de galop, alsof het bewegingsonscherpte is van de camera.

@ Isapaardje; mooi, dat zachte grafiet voor zo'n pluizig hondje. Het zou zo een illustratie uit een boek kunnen zijn, daar kom ik wel vaker dit soort lijntekeningen tegen, erg geslaagd.

DanielleVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 02:18

Wat een hoop mooie werken komen er weer voorbij! Ik vind het onwijs leuk om alle verschillende stijlen te zien.

Nalonyda : wauw, die uil is onwijs tof geworden zeg, ik vind hem heel aansprekend! Net als al je andere werken, echt knap...! En wat grappig om te zien hoe je begonnen bent! Hoe lang is dat geleden?

Telpeva : Dat ziet er al veelbelovend uit! Ben benieuwd naar het eindresultaat! Correct me if I'm wrong, maar die draakjes van een paar pagina's terug zijn echt heel erg leuk! Vroeger tekende ik ook zo vaak draken, vind/vond dat echt gaaf.

Isapaardje: schattig! Hij ziet er nu al aaibaar uit! Ik ben benieuwd wat het eindresultaat wordt! Ik vind zijn blik en houding ook erg geslaagd! Wel lastig lijkt me dat.. een wit hondje tekenen, alles wordt bij mij zo gauw donker, zeker als je niet met kleur werkt !

Ik begon met dat ik één keer in de maand een tekening wilde maken, maar ik vind het zo leuk en wordt echt geïnspireerd door alle posts hier dat ik weer ben gaan tekenen! Dit keer met pen en zonder referentiefoto. Het is eigenlijk best leuk om eens andere materialen te proberen. Hierbij dus mijn tweede creatie van de maand:

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:12

Ookal is het een beeldje het is geschilderd dus hoort hier ook wel een beetje :D

Fotos maken met mobiel blijft slecht :=
Afbeelding
Afbeelding

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:26

Seven gaaf zeg! Die zou ik zo in mn huis zetten. Wat voor verf heb je gebruikt?

dannielevos Leuk dat je zo geïnspireerd raakt! Heb ik ook :j Je verhoudingen zijn echt goed, heel knap zonder referentie ook en dan ook nog met pen.

isapaardje Fijn dat je weer beter bent. Je hond vind ik goed gelukt. mijn weinig invulling toch een mooie aaibare vacht.

Telpeva frustrerend zijn die dagen. Bij mij werkt het om niet teveel druk op de uitkomst te leggen. Ik vind hem niet slecht alleen niet af voor m'n gevoel.

Ik ben vandaag wel blij met m'n resultaat. Ga houtskool steeds meer waarderen. Ik heb de realiteit losgelaten en eindelijk kwam er op papier wat ik in m'n hoofd had. Helaas nu wel verpest doordat ik hem gefixeerd heb.

Afbeelding

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 17:17

Wauw sanne ik vind hem prachtig <3

Ik heb met acryl beschilderd

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 17:30

@Nalonyda dat waar je weg komt is nog altijd 10.000 keer beter dan wat ik produceer :')

@Sanneb ik vind m gefixeerd ook wel wat hebben <3

@Isapaardje, je hebt heel goed de vacht weten te pakken zo, zelfs al is het wit op wit. Erg knap

@DanielleVos, bij mij wordt het met pen altijd 1 grote vlek. Knap getekend!

Ik zal zo meteen of straks na tienen even een kort werkje maken, misschien nog steeds een draakje(maar dan wordt ie wel chibi-style) of een paard. De andere tattoo moet ik echt even voor gaan zitten en dat lukt vandaag niet.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 17:38

Sanne, ook bedankt voor het posten van je opbouw :j
Ik vind het heel leerzaam :D

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 17:39

fennadev Deze foto's zijn van voor het fixeren :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 17:40

Wat is er mis gegaan met fixeren dan Sanneb, ik zie niks geks? Ik vind hem gewoon leuk

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 17:46

Oh ik dacht dat dat uitgeveegde kwam van het fixeren. Ik vind hem wel heel leuk.

Edit; zo gefrustreerd nou, heb het einde van mijn digitale papier bereikt, kan ik opnieuw beginnen :')

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:13

Ik vind het lastig om uit te leggen, maar sommige lijnen waren ineens een stuk donkerder waardoor het er niet meer uitzag. Toen ik net keek zag ik dat het wel weer meevalt, denk omdat het nu droog is?

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:38

Fennadev schreef:
Oh ik dacht dat dat uitgeveegde kwam van het fixeren. Ik vind hem wel heel leuk.

Edit; zo gefrustreerd nou, heb het einde van mijn digitale papier bereikt, kan ik opnieuw beginnen :')

Als je fixeert is het in principe niet mogelijk om een tekening uit te vegen. Daarom fixeer je :+

Heel gaaf Sanne! en waarschijnlijk is het idd nu opgedroogd en erin getrokken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:55

@ SanneB; als je fixeerspraybus te dicht op het papier houdt of te lang op een punt laat spuiten dan kun je inderdaad kleurverschillen krijgen doordat het papier en het krijt nat worden en daar beide op een andere manier op reageren. Vaak ziet het er direct na het fixeren niet uit omdat het dan nat is, maar als je het laat drogen dan krijgt het weer zijn oude kleuren terug. Ik ben zelf nogal neurotisch als het om fixeren gaat en gebruik altijd veel teveel spray, dus zo leer je dat soort dingen vanzelf... 8-)

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 22:55

Ik was denk ik iets te enthousiast met spuiten :j
Hij veegt iig niet meer weg :')

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 23:27

Draak schetsje van 20 minuten, had geen meer om m in te kleuren nu:
Afbeelding

@Sanne het wordt inderdaad donkerder bij het fixeren. Ik heb wel eens iets ongefixeerd meegenomen, toen zat het houtskool overal op in mijn tas :')