[CHALLENGE] 30 dagen schrijf challenge! 2.0

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 22:19

Zo weer een stukje verder gegaan aan het Teddy verhaal. In de quote de laatste alinea van vorige keer met een kleine toevoeging dik gedrukt. Ben opzicht wel tevreden er over. Voor nu is het kind denk ik een jongetje maar twijfel nog wel een beetje hahah. Ik weet geen namen voor jongetjes :') Ik ga nog niet zo hard als sommige van jullie maar mijn brein is helaas snel afgeleid hahaha.

Ben benieuwd wat vinden jullie tot nu toe?

Citaat:
‘’Kom je binnen? Je visite is er.’’
Ja mijn visite. Ik was namelijk jarig deze week en vandaag komen Oma, Opa en mijn oom, tantes op visite. Gisteren hebben mama en ik al taart gebakken voor iedereen. Het is een superhelden taart geworden. Met een cape!

Als iedereen weer naar huis is komt mama ineens binnen met een hele grote doos. Er zit papier omheen en een hele grote strik!
‘’Mama? Is dat nog voor mij?!’’verbaasd kijk ik naar dat hele grote kdootje.
‘’Ja die is voor jou.’’ Mama heeft een hele grote lach op haar gezicht.
Snel uitpakken! Ik trek de stik los en de doos valt open. In die hele grote doos zit een teddybeer. Nog verbaasder dan ik al was kijk ik mama weer aan.
Mama ziet het en zegt: ‘’Kom je bij me zitten met je beer? Ik heb nog iets belangrijks over hem te vertellen.’’
Met de beer ga ik bij mama zitten. Hij is wel lekker zacht.
‘’Dit is niet zomaar een beer schat. Als jij deze beer meeneemt als je gaat slapen hoef je voor die enge monsters niet meer bang te zijn. Als jij slaapt zal de beer ze namelijk voor je verjagen. Alle monsters in de hoek van je kamer maar ook die enge die onder je bed vandaan komen. Zolang je de beer altijd met je mee neemt naar bed en lief voor hem bent zal hij jou beschermen.’’
Ik kijk de beer onderzoekend aan. Hij ziet er wel wel lief uit! Maar zou ie ook monsters verjagen? Ik hoop het.
‘’Dankjewel mama.’’ Ik kruip nog even dicht tegen mama aan met de beer in mijn armen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:19

Zo. Ik ben weer bezig, ook met een langer verhaal *\o/*

maylotje

Re: [CHALLENGE] 30 dagen schrijf challenge! 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:41

Ben heel benieuwd!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:54

Een opzetje, vinden jullie het met humor geschreven? Dat is een beetje mijn doel :P

Ik weet niet hoe het begonnen is. Wel weet ik dat we met zijn allen vast werden gehouden in de stad. Agenten en soldaten hadden de opdracht gekregen iedereen die uit de stad wilde ontsnappen, dood te schieten. Ook wist ik wel dat winkels en huizen werden geplunderd door de Rebellen. De Rebellen waren eigenlijk gewoon wanhopige mensen die opzoek waren naar voedsel. Maar dat klonk niet zo spannend op het nieuws.

Ik wist ook dat ik nu boven op mijn kamer zat, in een studentenhuis. Met mijn voeten op de vensterbank, onderuit gezakt in een luie stoel en een glas cola in mijn hand, keek ik toe hoe de Rebellen tekeer gingen. De ramen van de winkels, tegenover mijn huis, sneuvelden bij bosjes. Mijn raam was nog heel, maar mensen konden gelukkig niet zo hoog gooien met stenen. Ik besloot, nadat de Rebellen afdropen en mijn cola op was, aan mijn verslag te werken. De docent in kwestie vond een Lock Down vast geen goede reden om iets niet af te maken.

Verwoed ging ik opzoek naar informatie over de Walrus en hun voorkeurs vin. Vaker dan me lief was, werd ik gestoord door schreeuwende Rebellen en huisgenoten. Ik stopte mijn oordopjes in mijn oren en kon zo nog een beetje doorwerken. Maar niet voor lang. Een van mijn huisgenoten, Kees, vloog naar binnen.
‘’Je moet komen helpen!”
‘’Wat is er zo belangrijk?’’ Ik trok mijn oordopjes uit mijn oren.
‘’Het is een zaak van levensbelang!”
‘’Is het belangrijker dan het verslag over de voorkeursvind van de Walrus van meneer van Oost?’’ Mijn huisgenoot leek even te twijfelen, maar schudde zijn hoofd. Kees kende meneer van Oost en zijn regiem ook, dus het moest wel echt belangrijk zijn. Ik stond op en ging mee naar beneden.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 19:57

Vind het persoonlijk meer met sarcasme :o

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:02

Vind ik ook goed :')

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:07

Haha :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:10

Ik vind het wel lastig, ik heb eigenlijk nog geen plot _O-

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:59

Vind het ook wel meer sarcasme maar wel leuk geschreven.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 21:12

Ik vind hem ook erg leuk!

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 08:40

Leuk geschreven, maar inderdaad sarcasme! Dat geeft ook niet natuurlijk. Humor is lastig en in mijn ervaring kan je niet schrijven in humor. Dat wordt een beetje te geprobeerd en dus sarcasme in mijn geval. Maar dat is persoonlijk. :j

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 08:56

Ik vind het ook niet echt humor, wat niet wegneemt dat het een heel leuk stukje is!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 19:51

Ik moet zeggen, ik ben lekker bezig :oo Als ik even tijd heb (in de les O:) ) typ ik er wat bij en ben zo een paar duizend woorden verder :j

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:16

In de les schrijven doe ik ook veel hoor O:), of in de trein. Dat gaat toch een stukje makkelijker dan thuis.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:31

En de docent denkt dan dat je veel aantekeningen maakt :')

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 20:37

Vooral dat, en als je dan glazig voor je uit aan het staren bent omdat je moet nadenken hebben ze het ineens door :Y)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 21:22

Alleen, ik ben bang dat ik nu te snel ga, maar ik ga er morgen weer aan zitten *\o/*

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:04

Ik heb het volgehouden, minimaal 200 woorden per dag... 2 dagen niet geschreven. Best trots op mezelf nu!

Inmiddels heb ik het verhaal gepubliceerd op Wattpad, nu heb ik het gevoel dat ik genoeg op voorraad heb mocht ik eens niet kunnen schrijven :D

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:56

Klinkt goed!

Ik heb niks geschreven. Misschien toch niet zo enthoilusiast over het verhaal. Vanavond ga ik iets anders schrijven; daar kijk ik al een dag naar uit, dus dat moet goed komen.

Ik heb ook niet niet gezchreven. Twee keer per week gaat er iets op mijn blog online. ;)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:05

Door examens ben ik helaas niet meer aan schrijven toe gekomen. Hoop snel weer verder te kunnen.