[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:21

prugelpiet schreef:
Ik vind alle boven mij erg goed gelukt!

Hooiveld; ik zou wat kijken naar de anatomie van een paard. Je tekent nu een bol hoofd. Probeer te schetsen, verschillende foto's en plaatjes te bekijken en blijf oefenen!

4/365
Tijd:+-30 minuten

[ [url=m/eLKOXM.jpg]Afbeelding[/url] ]

T&C meer dan welkom! heel graag zelfs :o

Ik vind het hoofd een beetje lang maar hij is mooi
Edit: ik zie dat de oren in verhouding met het hoofd ook een beetje groot zijn. Maakt niet uit, oefening baart kunst :)

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:23

prugelpiet schreef:
Ik vind alle boven mij erg goed gelukt!

Hooiveld; ik zou wat kijken naar de anatomie van een paard. Je tekent nu een bol hoofd. Probeer te schetsen, verschillende foto's en plaatjes te bekijken en blijf oefenen!

4/365
Tijd:+-30 minuten

[ [url=m/eLKOXM.jpg]Afbeelding[/url] ]

T&C meer dan welkom! heel graag zelfs :o

Ik vind idd ook het hoofd net iets te lang, hals/nek wat te dun en oren wat te groot.
Oog is ook wat te groot en mag wat kleiner, probeer het ook iets minder "menselijk" te maken :)

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:33

Nog bedankt voor jullie commentaar allemaal! Hoop het allemaal iets meegenomen te hebben in de volgende.

drawerlover; Mooi! Vind hem erg goed gelukt! Het enige wat me opvalt is dat de manen zo lekker wild zijn, maar de voorpluk niet mee doet, haha :P
prugelpiet: Goede schets al! Let nog wat op het oog, hij lijkt nog een beetje menselijk. Probeer ook nog wat meer te letten op details en schaduwpunten. Een oog krijg je bijvoorbeeld al snel sprekender door ook de oogkas te tekenen :)
horsesX; leuk gedaan al! Werk je met een voorbeeld? Oefenen baart kunst, het werkje waar je de meeste tijd in hebt gestoken vind ik het mooist uitgekomen :)
Fnanne: Pff, wat een gaaf en los werk. Vind het erg mooi. Maak je de schaduwstrepen allemaal uit de losse pols? Knap, het lijkt allemaal zo recht en gelijk enzo. Misschien probeer ik het ook een keer.
Nienke15: Dacht even dat het een digitaal werkje was, zo smooth lijkt ie! Ik vind hem helemaal gaaf, maar de staart springt eruit. Dat lukt mij nog niet zo goed. Prachtig en natuurlijk.
Pluizebolpum; De kunst van het weglaten zie ik erg in jouw werken, kan ik veel van leren! Erg aansprekend.
janigue; prachtige schetsen, weinig op aan te merken. Wat voor potlood geeft die mooie witte kleur? Valt erg op namelijk, als ik wit gebruik is dat vaak heel dof/vaal.

Hier de mijne voor vandaag, T&C welkom.

4 januari 2015 - Vulpotlood, crappy zwart gelpen-thingy en aquarelverf - 40 min
Afbeelding

Ik heb zelf nooit met aquarel gewerkt, maar vond het wel funny eigenlijk, smaakt naar meer!

Selina

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:36

Vind het echt leuk om te zien dat bijna iedereen een andere stijl heeft!
Flux, jouw paard is heel "gewoontjes" maar door de kleuren eromheen is dat juist mooier :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:37

Slina schreef:
Vind het echt leuk om te zien dat bijna iedereen een andere stijl heeft!
Flux, jouw paard is heel "gewoontjes" maar door de kleuren eromheen is dat juist mooier :)

Mee eens

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 23:39

Flux schreef:
drawerlover; Mooi! Vind hem erg goed gelukt! Het enige wat me opvalt is dat de manen zo lekker wild zijn, maar de voorpluk niet mee doet, haha

Haha nu zie ik het ook. Niet op gelet XD
Dankjewel voor het commentaar :P

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 00:00

Even kijken of uploaden helemaal lukt... ik bok momenteel mobiel en dit is meteen even een test om te kijken of ik mobiel uploaden zojuist voor elkaar heb gekregen (of niet :') )

Paard 002 is op papier gemaakt en moet ik nog scannen, deze loopt even vertraging op.

Paard 003, een digitale kleurenstudie, Fjord
Afbeelding
Materiaal: getekend op een tablet met stylus
Programma: autodesk sketchbook pro
Tijd: +- 30 45 minuten
Ik heb mij niet bezig gehouden met de verhoudingen, mijn focus lag op kleurgebruik en het spelen en oefenen daarmee :) tips over kleurgebruik zijn zeer welkom! (Ik heb contrasterende kleuren gebruikt in de schaduwen, en heb geen referentiemateriaal gebruikt omdat ik wou kijken hoe ver ik zou komen zonder,verder niet veel speciaals. Ik wil mijn kleurgebruik graag zien te verbeteren)

Paard 004, digitaal paardje
Afbeelding
Materiaal: tablet
Tijd: uurtje?
Tips zijn niet nodig, mijn doel was om plezier te hebben tijdens het tekenen en dat had ik bij deze tekening :) deze was puur voor de lol

Zijn mijn tekeningen te zien?

@Flux, je kleur gebruik vind ik heel mooi, het contrast van die kleuren zo naast een kleurloos hoofd spreekt mij erg aan, mooi gevonden!

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 00:13

:D Mooie inzendingen vandaag weer!

@Telpeva, leuke studies!
@Flux yay for aquarel *\o/* hij is leuk geworden. wbt t&C misschien meer water gebruiken bij aquarel voor vloeiendere overgangen, maar misschien is dat bij deze wel niet de bedoeling geweest :) Merk bij mezelf ook dat ik met deze oefeningen wat grover te werk ga dan normaal met aquarel :)
@Naaoommii leuk gedaan, volgende keer miscshien ietsm eer van het been of het been weglaten :?
@Prugelpiet: misschien kun je meer contrast erin verwerken?
@Fnanne: wat een leuke afwisseling van stijl is dit opeens :)

Hier is mijn Peerd du jour, Beetje een vlotje heb daardoor ook het papier wat beschadigd :+

4/365 - Dikke billen
Aquarel & Inkt 10,5 x 15 cm

Afbeelding

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 05:20

Afbeelding

mijn pixel.... helaas is een dag en week tekort om het in te kleuren. Maar na een klein jaar vind ik hem stiekem goed gelukt.

Dit was mijn laatste pixel van 2014 was af op 02-03-14
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2ibn ... xN0lON5PHQ

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 06:28

Xgwen,ik vind het goed gelukt hoor, de verhoudingen lijken iig te kloppen dus kan ik er nog wat van leren! Het enige dat me opvalt is dat er volgens mij een stukje bovenbeen mist, bij het been rechts achter. Die verdwijnt achter links en is dan foetsie haha. Verder knap hoor!!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 09:04

Gwennn: Is het een definitieve line-art of een schets? Als line-art zou ik nog wel de line-art opschonen :)
Je link doet het niet btw.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 11:31

Silverstorm: whoa.. daar heb ik echt niks op aan te merken, wat een gave tekening en een gave techniek! Ik wou dat ik dat kon! Nr 4 vind ik je beste tot nu toe :)
Mag ik vragen hoe je die achtergrond zo gekregen hebt? Want ik vind hem heel... heel.. heel gaaf <3

Gwen: ik ben wel nieuwsgierig naar je vorige line art maar de link doet het niet. Als je echt een jaar hebt stil gezeten op gebied van tekenen dan vind ik het best knap dat je het weer op wilt pakken, en dat het resultaat er meteen zo uit ziet :) Zelf ben ik niet zo op de hoogte van pixel art dus ik kan je verder geen tips geven.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 14:02

Flux; tof, de combi van kleur en zwart/wit :)
Telpeva: de vierde spreekt mij erg aan, mooi plaatje!
SS: erg mooi beeld zo.
XGwen: stukje been mist inderdaad, wat een werk zeg :)

Afbeelding
5/365
Acryl op papier.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:19

5 januari 2015
Flux: Oh wauw hele gave stijl heb jij!
xGwennn: wauw wat een werk! Gaaf!
Fnanne: Leuk zo zeg, die ogen zijn gaaf gedaan zo! :)

Dit is mijn werk van vandaag
voorbeeldfoto: http://boktimg.nl/img/m/WAuUtq.jpg, van Jinte, uit het aanvraagtopic
Afbeelding

Het oog is op de foto dus dicht/half dicht, vond dat erg lastig en heb het oog dus ook tig keer over gedaan.
Ook teken ik nooit mensen, dus dat was ook een uitdaging :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:01

Paard 005 grumpy paard
Afbeelding
Materiaal: tablet
Tijd: half uurtje
I drew a horse once
It was awful

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:25

Dit bericht moet weg maar hoe moet dat??
Laatst bijgewerkt door LoveGlove op 05-01-15 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:29

Wat leuk allemaal!!

Gwen: mooi!! Maar wat al eerder is gezegd ja dat stukje bovenbeen
Fnanne: leuke stijl ik vind het heel erg
grappig
Sanne: mooi voor als je nooit tekent. De verhoudingen zijn best goed. Maar je ziet wel grote verschillen. Dat maakt helemaal niet uit hoor oefening baart kunst :j
Telpeva: wat geweldig grappig. Ik lig hier helemaal in een deuk. Leuk bedacht

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:38

K doe dit om ook te oefenen met snelle schetsjes en er beter i n te worden. Ze zijn nog niet perfect heb r weinig tijd in gestoken ik ga nu weer even schetsen en wie weet zet ik die er morgen op.
Afbeelding
(Verhoudingen kloppen soms niet hoor ging met kleuren prusen)

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:22

Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:32

yvanna schreef:
[ [url=m/81g6ol.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel gaaf!
Wel lijkt de neus iets raar (nja, waar de bles hoort te zitten)

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:03

Slina schreef:
yvanna schreef:
[ [url=m/81g6ol.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel gaaf!
Wel lijkt de neus iets raar (nja, waar de bles hoort te zitten)

Klopt t lukte daar niet helemaal
Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:14

Mooi :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:18

Uiteraard iedereen bedankt voor de complimentjes en commentaar maar Flux, daar werd ik wel even erg blij van! Dat weglaten, daar heb ik juist altijd zo'n moeite mee en dan is zo'n compliment toch wel een erg fijn zittend veertje in het achterste. :D

Flux, "crappy zwart gelpen-thingy" :') , nah, die deed z'n werk anders wel aardig goed. Mooi hoofdje, dat er juist helemaal uit springt door de kleurtjes er omheen.
Telpeva, bij de eerste kloppen de kleuren zeker wel, ook de manier waarop je de schaduwen hebt neergezet. Had wel wat moeite om het hoofdje te vinden :o en jammer dat het wat onduidelijk is, ik denk dat ie anders echt wel best mooi was geworden. Die tweede behoeft inderdaad geen commentaar, die is gewoon hartstikke leuk.
Die laatste, nr.5 _O- Briljant.
Silverstorm, tja, die is gewoon weer hartstikke mooi.
xGwennn_94 Ook niets aan toe te voegen, behalve dat missende stukje been, maar dat zag ik pas toen ik ander commentaar las.
Fnanne, ook gewoon mooi. Kan soms helemaal gek zijn van een bepaald detail en in dit werk is dat het linkeroog. Dat vlekje wit maakt 'm zo echt.
xSannee Toch best gelukt hoor, 'het mens' is ook echt niet onaardig, zeker als je nooit mensen tekent. Details is echt een kwestie van oefenen maar de verhoudingen kloppen al aardig.
yvanna Die groene vind ik zelf het mooist, vooral die oren! Bij de laatste lijkt de achterhand verder weg te 'vallen'. Is ook zo'n kijk en oefendingetje. Moet ik zelf ook altijd heel goed bij kijken om al die benen netjes op een rijtje te krijgen.

Voor vandaag wilde het gewoon niet lukken. En toen poeslief ook nog commentaar kwam leveren (ze vindt dat ik mijn creatieve uitspattingen dien te bewaren voor het mooi opmaken van haar bordje eten :roll: ) bedacht ik dat ik dan maar gewoon iets moest doen wat meestal het minst mislukt. Simpel hoofdje.
Al zijn de oren ruk en heb ik nog steeds issues met de hals, het oog is al wat beter en ben heel blij met de mond.
Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 20:25

Uhu de mond is het mooiste

Het is zeker mooi

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:15

Pluis! :D Heel graag gedaan, ik meende alles wat ik zei! En het was echt een crappy zwart gelpen-thingy, want het ding stopte er om de haverklap mee. Inmiddels vervangen dus, zie beneden :)) Ik vind je nieuwe tekening ook weer prachtig, vooral de mond en het oog heb je heel mooi neergezet!
Yvanna: Je laatste update ziet er beter uit! Vind de achterhand ook bijzonder goed gelukt.
Telpava: Awesome :') Just awesome. Vind het stiekem wel meer een ezeltje :o
xSannee: Mooi gedaan, sterkneergezet. Vind de oren denk ik het mooist gedaan!
Fnanne: Oef, die blik. Prachtig. Zo los neergezet en ik blijf er naar kijken. Als ik een punt van kritiek moet geven dan zou ik zeggen dat het hoofd iets aan de smalle kant lijkt.
Gwenn: Gave pixelart! Ik weet eigenlijk niets van pixelart :+ Moet je dan echt pixel voor pixel tekenen? Of moet het pixellig lijken? Vind het in ieder geval knap.
SilverStorm: Bedankt voor de Yay! :D Vind jouw laatste echt gaaf, hoe heb je die achtergrond gedaan?

Hier de mijne! :D
5 januari 2015 - Permanent marker + aquarelverg - 2-3 uur
Afbeelding