[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 11:19

Hier een voorbeeld van het kinderding :')

Om een ideetje te geven hoe de voorkant was
Afbeelding

Ik ben begonnen bij de poes, die heb ik volgens de inkleur methode gedaan maar die vond ik zo lelijk (en zo niet lijken op de voorkant) dat ik de rest naar eigen inzicht heb gedaan :') Oja en de lucht en de bomen heeft m'n vriend gedaan :') Dus die zijn ook niet helemaal je-van-het hahaha.

Afbeelding

Odysseus

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 13:18

Ik heb overigens ook de gratis catalogus van Schippers aangevraagd... Ben benieuwd wat er allemaal instaat.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:19

ohh ben ook wel benieuwd of je er leuke dingen in tegen komt.. :P ik heb nieuwe kwastjes gehaald vandaag dus ben weer vol aan de slag.. :)

ik zit een beetje te kijken ik wil er een voor mijn moeder maken als ik met deze klaar ben maar weet niet zo goed welke.. :P zat zelfs te bedenken miss kan ik voor iedereen zijn/haar verjaardag in het gezin wel een maken.. :P heb ik weer een hoop te doen en denk dat het ook wel een leuk cadeutje is.. ik gan dan trouwens wel alleen van schipper maken.. :)

Focussed ik vind het wel een mooi resultaat. alleen weet ik niet of dat met elke lukt.. ;) ik ben er nu met 1 bezig en ik denk dat bij die mengen niet mooi zou zijn..

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 13:00

XxLiEsJuHhxX schreef:
hmm ik heb een andere aanpak eventjes gebruikt.. nummer 14 heb ik hoop ik nu helemaal klaar zo niet weet ik niet wat ik moet doen want ik heb geen druppel nummer 14 meer.. laatste stukjes heb ik al mengend gedaan.. nummer 15 is ook niet overdreven veel dus die morge meteen al vooraf gelijk wat water doorheen doen want bij 14 hielp dat niet meer.. :+

Nieuwe verf bestellen? Als je er een klacht van maakt (ergens is te weinig verf een klacht natuurlijk), dan krijg je het gratis.
Anders kost het iets van 2 of 3 euro ofzo. Dat zou ik er op zich ook nog wel voor over hebben.

Focussed schreef:
:D

Even een vraagje voor alle schilders hier!! Hoe schilderen jullie! Houden jullie je heel netjes aan de lijntjes en vakjes?
Ik heb jaren zelf geschilderd en ben dus heel er gewend aan mengen etc. Bij mijn schilderen op nummer die ik laatst heb gemaakt doe ik dus heel veel maar eigen inzicht. Ik hou me wel een beetje aan de hokjes maar laat de kleuren in elkaar overlopen bijv of ik meng de kleuren tot ik ze zelf mooi vindt (of maak van het paard een palomino ipv schimmel :+ )
Maar dit wordt mis alleen mooi bij die goedkope kinder dingen? Heb nu een van Schippers besteld en ben bang m te verpesten :(

Ik blijf netjes binnen de lijntjes en vakjes. Ik kan niet schilderen, dus ik waag me daar niet aan :+
Als je zelf gaat mengen enzo, dan zal je wel minder het schilderen-op-nummer-hokjes idee krijgen, want dat zie je van dichtbij wel.
Ziet er trouwens wel grappig uit, wat je bij dat kinderding gedaan hebt :j

JorisDy schreef:
Wat leuk dit! Vroeger ook veel gedaan. Denk dat ik er ook eentje ga aanschaffen. Welk merk is het beste en het fijnst? Schipper?

Hou wel van priegelwerkjes

Schipper vind ik tot nu toe de mooiste resultaten geven :j

Olifantenupdate:
Afbeelding
Deze klopt qua kleur aardig met hoe ie in het echt is :j

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 15:15

Moooooooii!!

Mijn luipaard van Schippers is binnen! Super service van het Hobby Huis!! :D

Ga hem netjes in de vakjes kleuren om dat een keer uit te proberen :D

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:31

Wauw de olifanten worden ook steeds gaver.. :P

Focusses ik ben benieuwd.. :P je houd ons wel op de hoogte over je vooruitgan he..!!

Ik heb nu de eerste 18 kleuren overal op zitten.. ik vind hem echt super gaaf worden.. vooral het middendeel en de kop van de panter vind ik echt heeel mooi worden..

Hier een waar je de kop goed ziet ook toen was ik nog niet echt met de paarse kleuren begonnen..
Afbeelding

En zoals hij nu is.. :D
Afbeelding

Nu nog een vraagje.. ik heb bedacht om mijn broers en ouders een schilderrij te maken en te geven met de verjaardag. Nu is mijn ene broer wel makkelijk qua wat voor schilderrij en heb ik de skyline van manhatten voor op het oog namelijk: http://www.hobbyhuis.nl/contents/nl/p27639.html
Voor mijn ouders is ook niet zo heel moeilijk.Mam is gek op bloemen en vooral orgideeen. Dus had ik deze bedacht: http://www.hobbyhuis.nl/contents/nl/p40438.html maar daar zit ik nu over te twijfelen omdat het weer een 3 luik is en voor het inlijsten en ophangen. Dus zit ik nu toch aan een andere te denken weet alleen niet goed welke.. jullie een idee of anders gezegd welke van schipper met bloemen vinden jullie het mooist.. ?
Voor mijn andere broer en schoonzus weet ik het echter helemaaaaal niet welke ik moet maken. Dus als jullie ideeen hebben hoor ik ze graag.. :D
wat meet over mijn broer en schoonzus. modern maar niet te modern, schippers, 2 poedels, dochtertje van 2 maanden oud. ik zat misschien te denken aan het vrijheids beeld: http://www.hobbyhuis.nl/contents/nl/p34232.html

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:53

Ik heb het linker paneel van de olifanten af en ben nu begonnen aan de rechter. Ik krijg de kleuren niet mooi op de foto met mijn telefoon dus heb ze proberen een beetje te bewerken. Hij lijkt in ieder geval het beste op het plaatje dat op de doos staat.

Afbeelding

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:20

Wauw wauw waauw die panter is werkelijkwaar prachtig!!!! Niet normaal!!

Die skyline van Manhattan is een goed kado denk ik! Die orchideeën ook! Ik vind ook die wat klassiekere bloemen erg mooi van Schippers maar weet niet of dat je moeders smaak is. Zoals deze
Afbeelding

En voor die schippers is misschien zoiets leuk?
Afbeelding
Afbeelding

NieneWiep: Wauw ik ben zo benieuwd hoe hij wordt als hij helemaal klaar is! Hoe groot is een zo'n paneel eigenlijk?

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:23

Dankje focussed ik ben ook echt helemaaaal verliefd op hem.. :P die wat jij hier neer zette de bloem vind ik ook echt mooi ik denk dat ik die doe in plaats van die orgideeen.. Mam is aardig van de klassiekigheid.. :)
Alleen voor mijn andere broer weet ik het nog echt niet.. :+

Edit: Die vuurtoren is ook wel leuk.. eens over denken.. :P

Nienewiep hij is echt mooi ook.. !! :D

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 10:15

Focussed, dankje! Het linker- en rechterpaneel zijn 20x50cm en het middenpaneel is 40x50cm. In totaal dus 80x50cm. Ik doe eerst de twee kleine om een beetje handigheid te krijgen en zo heb je ook een beter overzicht. Die grote stel ik uit tot het laatst. :Y)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:35

Jullie gaan hard hier! :D

Ik zit nu bij nummer 15 van de kleuren. Ik werk nummer voor nummer af. Zal kijken of ik er vanavond foto's op kan zetten.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:30

Wat grappig! Ik ben begonnen met een willekeurige kleur in de achtergrond :D Toevallig was dat nummer 16. En toen gewoon alles met nummer 16 gedaan (ook als het voorgrond is). En zo verder gewerkt...

Ik heb nu dit
Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 14:37

Wauw hij ziet er ook al mooi uit..!! vroeger begon ik met een willekeurige kleur en ging willekeurig verder.. :+ deze keer ben ik 1 bij 1 begonnen en zo oplopend.. :+ ik heb tot 24 alle panelen klaar vanavond zal ik een foto uploaden.. :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 12:51

IK heb die van Focussed ook gekocht vorig jaar maar het viel zo ontzettend tegen.. Het leek nergens op en de details waren niet te bekennen. Mijn paard werd geel teriwjl hij op het plaatje wit was :+
Als ik die schipper schilderijen zie begint het toch wel weer te kriebelen.. Het is alleen wel wat aan de prijs.

Ik twijfel tussen deze;
http://www.hobbyhuis.be/contents/nl/p35241.html - voorjaar
http://www.hobbyhuis.be/contents/nl/p27630.html - rivier :+
http://www.hobbyhuis.be/contents/nl/p37227.html - Herfst
http://www.hobbyhuis.be/contents/media/l_0034873.bmp - Manhatten
http://www.hobbyhuis.be/contents/nl/p38535.html - 4 jaargetijden

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 13:09

Ik heb de olifanten ook voor in Nederland besteld. Ben benieuwd

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 13:10

Ja de olifanten wil ik ook wel, maar die kan ik niet in m'n kamer hangen want m'n kamer is groen en dat kleurt niet :+

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 13:10

Ik vind die 4 jaargetijden wel leuk!

Ik heb vannacht na het stappen tot half 5 vanochtend gaan schilderen. Weet niet of dat zo verstandig was :=

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 13:22

Die van jou wordt ook al mooi Focussed! Leuk een keer een hele andere dan de olifanten.

Haha Boooo, verslavend he! Ik begin ook nog wel eens als ik 's avonds na mn werk thuiskom maar dan ben je al gauw weer een paar uur verder...

Ik ben nu hier met het rechterpaneel. Ik krijg het echt niet mooi op de foto met mn telefoon maar geen zin om de camera te zoeken. :Y)

Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 17:36

zoo jij gaat ook heel hard.. !! :)

Marit die van Manhatten ga ik bestellen binnenkort.. :)

Ik heb vandaag bezoek gehad de hele dag al dus ik ben niks verder gekomen.. :+

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:02

Ja gaaf is die hè! Maar ik denk dat ik als eerste de 4 jaargetijden ga bestellen. Die is niet zo heel duur en als het echt tegen valt oid heb ik in elk geval 1 kleine plaat af. Hoewel, dan heb ik er wel meteen 4 die ik moet maken..
Nu begin ik te twijfelen of ik toch niet Manhattan moet gaan halen :') Anders word het de rivier denk ik.

Edit; even nagedacht en ik ga de rivier bestellen! €25,- dus opzich wel een mooie prijs. Hebben jullie ervaring met verzenden? Hoe lang het duurt en of het door de brievenbus gaat etc? :)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:24

het is pakket post.. maar ze zijn wel snel..! :) hele goede ervaring had ik.. :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:26

Marit, ik loop nu tegen hetzelfde aan bij het luipaard. Veel minder detail dan op de doos :(

Gelukkig heb ik zelf 10 jaar geschilderd dus ik meng zelf en doe naar eigen inzit detail toevoegen. Ben nu bezig met de eerste laag en er komt nog een tweede laag overheen met meer detail !

Afbeelding

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:29

Hobby huis was bij mij heel snel! Voor 4 uur besteld is morgen in huis geloof ik.
Er staat bij ieder artikel of het met pakketpost moet of door de bus kan!

En ze zijn veel goedkoper dan de andere winkels en Schipper zelf .

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:33

Is het luipaard tegenvallend qua detail? :( Hij is toch van schipper? Ik dacht dat die altijd heel goed waren..

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 18:45

Ik lees al een tijdje mee in dit topic en als ik zo al die foto's zie.. Wil ik toch ook graag beginnen! Maar heb geen idee waarmee ik het beste kan beginnen :P

http://www.hobbyhuis.be/contents/media/l_0034873.bmp
Deze vind ik echt ontzettend mooi! Maar een beetje duur en groot om mee te beginnen.