[INFO] Sieraden maken! Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kai_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 18:31

Ik wordt altijd een beetje moe als mensen nat haar in een plastic zakje opsturen...
Op het moment dat het binnen komt ruik je het al! en zodra je het dan opendoet oeehhh..
Meestal gaat het daarna meteen de emmer met sop in! ff lekker weken!
Gelukkig gebeurt het niet zo vaak.

Hier nog wat nieuwe sieraden.
Ring in hars
Afbeelding
Kerst sieraad
Afbeelding
Afbeelding
En ik wilde iets met deze steen doen.
Afbeelding

iets te vroeg maar alvast een zeer creatief 2014 allemaal!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 20:39

Ieieie.... dat vind ik ook altijd zo vies natte haren!!! En wat ook smerig is is haren van een hond die echt ziek is geweest. Als je dat in een zakje afsluit dan val je bijna flauw.

Mooie sieraden zeg! Ik vind de ring echt prachtig <3

Ssmarty

Re: [CENTRAAL] Sieraden maken! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 20:40

Die armband is leuk zeg! Mooi kleuren ook :).

Kai_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:03

Dank jullie!

Weten jullie misschien waar ik eventueel lak leer strookjes voor sieraden kan vinden?

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:07

Kai_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:50

Ja zoiets maar dan glad!

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:15

Oké, ze hebben alleen deze.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:49

Toppunt zijn natte haren van mensen die roken... :=

Gave sieraden weer! Is de ring een stukje gesloten of helemaal open? Leuke kerstkleurtjes :)

Kai_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:26

De ring is helemaal rond. Dus geen stukje overheen gesmeden

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:47

nog een vraagje.
ik heb al op het internet gezocht maar kan t niet echt vinden.

welke maat knijpkralen, karbijnsluitingen en kettelstiften zijn normaal bij een gewone armband met kralen van 8mm ofzo.

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 03:22

@singasong: waar haal jij die holle kralen of blaas je ze zelf?
ik vind jou sieraden echt prachtig ;)

heb vanavond zelf een ketting gemaakt met veren van 1 van onze vogels *\o/*

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 10:05

Neptunus schreef:
@singasong: waar haal jij die holle kralen of blaas je ze zelf?
ik vind jou sieraden echt prachtig ;)

heb vanavond zelf een ketting gemaakt met veren van 1 van onze vogels *\o/*

Groothandel. Als je er een paar wilt overnemen mag je me pb-en.

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:19

gatver de gatver de gatver natte haren in een zakje... stinkt als een dooie otter... als je mazzel hebt dat er geen laag schimmel op zit van een centimeter... brrrrrr

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:22

Kai_Rosa schreef:
Dank jullie!

Weten jullie misschien waar ik eventueel lak leer strookjes voor sieraden kan vinden?

ik heb zwart lakleer voor je 1 cm breed en 2 mm dik in stroken van 60 cm

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 22:17

MiraLooks schreef:
gatver de gatver de gatver natte haren in een zakje... stinkt als een dooie otter... als je mazzel hebt dat er geen laag schimmel op zit van een centimeter... brrrrrr

Niet overdrijven hè! _O-

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 00:13

Vanmiddag snel gemaakt, ben m'n voorraad aan het opmaken ;) Niet heel bijzonder maar staat wel leuk!
Afbeelding

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 09:24

Leuk! Zoiets maak ik ook wel eens met platte ovalen natuurstenen.

Kai_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 10:14

Och hee! laat ik het goede voorbeeld trouwens maar nemen! Dames, Allemaal een gezond en goed 2014!

MiraLooks schreef:

_/-\o_ Jij weet de belevenis pratig te uiten in woorden!

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:05

ik ben even benieuwd hoe mijn collega paardenhaar sieraad maaktsters hiermee om zouden gaan:

Een mw. besteld bij mij een armband en een sleutelhanger- opdracht 1
Zij stuurt zwart haar
2 weken later besteld zij nog een armband en nog een sleutelhanger (en een zilveren hanger) - opdracht 2
Bij opdracht 2 stuurt zij bruin en zwart haar met het verzoek dit in de armband te verwerken en beide opdrachten gelijk af te leveren.
Haar stiefdochter is 6 december jarig of ik het voor die tijd af kan leveren - krap maar ik ga mijn best doen.

Doe ik iets heeeeel stoms...: ik ben bezig met eenzelfde armband (opdracht xx) als in opdracht 1 en tijdens het afwerken verkl**t ik de sluiting. Niet van de normale kwaliteit en ik polijst zo de verzilverde laag eraf... (en ik zit er bij en ik kijk er naar).... dom dom dom ik mail dit naar de mevrouw van opdracht 1 (en dus niet naar de opdracht XX).
Super stom: excuus aangeboden.... flink door het stof gegaan. Maar de toon is gezet.

Ik voel mij (terecht) schuldig en zet nu alles op alles om de opdracht voor 6 december af te hebben. Dit red ik op het nippertje en ik stuur manlief met piepende banden naar het postkantoor om het te verzenden. Ik heb met deze mw. hierover nog contact en verzeker haar dat het pakketje er logischer wijs de volgende dag moet zijn.

6 december; het drama ontvouwd zich als een toneelstuk.
3 boze telefoontjes - voice mail helemaal vol gescholden. Pakketje niet aangekomen. Vanaf het distributiecentrum krijgt zij van de PTT een mail dat het pakketje maandag wordt bezorgt.
WOE - DEND.....

Maandag: het wordt nog erger.... Ze vindt de armband van haar stiefdochter niet mooi. Ik had de haren niet mogen mengen en ze vind dat ze niet goed kan zien dat er zwart en bruin haar in zit. Ze vindt haar eigen armband niet mooi. Ik had alleen zwart haar moeten gebruiken dat had ik toch moeten snappen. De sleutelhangers zijn niet mooi want ik heb andere bedels/kralen gebruikt als op de foto.... kortkom het is bagger.

Ik bel haar op en vraag haar hoe ik het goed kan maken? Dat kan ze niet aangeven.
Dus doe ik haar een voorstel. Ze hoeft opdracht 2 niet te betalen of ik maak haar armband opnieuw met alleen zwart haar. Beetje voorzichtig geworden mail ik haar dit ter bevestiging.

Ik krijg een mailtje en jullie raden het al WOE - DEND. Zij wil en/en en de korting/en een extra armband.
Nu is het voor mij een hobby en hoef ik er niet rijk van te worden, maar er zijn wel grenzen.
Aangezien ik inmiddels tot de conclusie ben dat wat ik ook ga doen ik haar niet meer blij kan maken besluiten we in onderling overleg de koop te ontbinden. Ik heb daarbij wel als voorwaarde gesteld dat ik alle (!) onderdelen terug wil hebben (de haren mag ze er uithalen/knippen hof oe dan ook) maar ontbinden betekend de koop ongedaan maken dus ik mag mijn onderdelen terug en dan krijgt zij haar geld. Dit heb ik aan haar per mail bevestigd.

Het is inmiddels 7 januari (een maand later dus) en geen onderdelen en geen betaling.

hijg hijg; de vraag waar het om gaat:
1. zouden jullie haar gewoon laten betalen? Aangezien zij nu toch alle sieraden houdt
of
2. zouden jullie er op staan de koop ongedaan te maken ?? Zoals samen afgesproken

Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:36

Mira, ik ben bang dat je er naar kunt fluiten. Rotsituatie!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:41

Kan het niet precies uit je verhaal opmaken, maar zorg in het vervolg dat men vooraf betaald. Heb ook regelmatig gehad dat ik een armband klaar had en de koper zich vervolgens terugtrok of nooit meer reageerde op mail en telefoon. Nu begin ik pas zodra ik het geld binnen heb, ik doe werkelijk geen een stap zonder geld :+

Begrijp nu dus dat je geen geld hebt ontvangen en zij wel de producten in huis heeft? Je kan haar een herinneringsfactuur sturen met een bijgevoegd bericht dat ze nog steeds de optie heeft de onderdelen retour te sturen, echter heb je kans dat het al gebruikt is en evt. beschadigd. Andere optie is haar te laten betalen maar ik denk dat je daar al teveel 'service' voor hebt verleend, in die zin wat singasong zegt, ik denk dat je kan fluiten naar je geld..

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:45

elinebakker schreef:
Kan het niet precies uit je verhaal opmaken, maar zorg in het vervolg dat men vooraf betaald. Heb ook regelmatig gehad dat ik een armband klaar had en de koper zich vervolgens terugtrok of nooit meer reageerde op mail en telefoon. Nu begin ik pas zodra ik het geld binnen heb, ik doe werkelijk geen een stap zonder geld :+

Begrijp nu dus dat je geen geld hebt ontvangen en zij wel de producten in huis heeft? Je kan haar een herinneringsfactuur sturen met een bijgevoegd bericht dat ze nog steeds de optie heeft de onderdelen retour te sturen, echter heb je kans dat het al gebruikt is en evt. beschadigd. Andere optie is haar te laten betalen maar ik denk dat je daar al teveel 'service' voor hebt verleend, in die zin wat singasong zegt, ik denk dat je kan fluiten naar je geld..

Normaal bij mij ook eerst betalen. Maar ik had een fout gemaakt door haar de indruk te geven dat ik haar sluiting had verprutst. Ik dacht dat ik wel 1keer een uitzondering kon maken....

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:46

Fout van beide kanten en een leer voor de volgende keer... Heel zuur, maar ik ben bang dat ze niks gaat betalen. Ik weet niet hoe sterk je dan juridisch staat aangezien het om een relatief laag bedrag zal gaan.. Balen!

MiraLooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:49

Hmm elinebakker smaakje 3 die had ik nog niet verzonnen. Proberen waard..maar ik denk dat ze niet gaat betalen en ook niets gaat terug sturen. Lekker maak je 1keer een uitzondering om een klant extra van dienst te zijn.. Dat doe ik ook echt noit meer. Zelfs niet als ze super zielig zijn....

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:51

Oja, ook een tip. Vermeld op je website dat het een product is welke met de hand wordt gemaakt en dus kan afwijken van de voorbeeldfoto's op de website.
Zoiets moet ik er ook nog op zetten := Kan je in ieder geval daar op terugvallen indien nodig!