maar als er belangstelling is. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maar als er belangstelling is. 
) Een mutsje natuurlijk, maar zag ook iets met beenwarmers en een cape en een dekentje voor in de box/maxi Cosi /kinderstoel. Voor mezelf wilde ik een sjaalmuts en oei, misschien ooit, als ik heel goed ben, een vest/trui, maar daar droom ikDanseresje schreef:Ja, fijn boek is het. Welk patroontje ga je nu gebruiken?
Heb nu van een paar een proeflapje gebreid met effen garen, maar mijn sjaal wordt gemeleerd dus ik ben bang dat ik een niet te druk patroon moet kiezen. Zit nu te denken aan het schuin boordpatroon (015) of schuine ruiten (016), maar het kan nog veranderen 
. Ik had oorwarmers voor de cap bij EJ willen bestellen maar nu ga ik deze zelf maken.
patpen schreef:@Danseresje: meerderen aan het eind van de naald gaat hetzelfde als aan het begin van de naald: tot 1 steek aan het eind breien, tussendraad opnemen en gedraaid recht breien (dus achter insteken). Je hoeft geen nieuwe draad op te zetten.
Danseresje schreef:Maar kan je op die manier in een keer een twintigtal steken op zetten? Want je gaat ineens weer dat dubbele stuk voor om je cap bandjes breien.......ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Krissis schreef:Patpen is onze brei goeroe

. Moet natuurlijk wel wat meer lengte breien nog voor over het hoofd. Toch niet slecht voor dat ene uurtje. Wel even priegelen in het begin met maar 3 steekjes op 1 naaldje
. Dit is een leuk projectje voor een zondag met slecht weer!
)
. En dit flapje is inderdaad voor 1 oor.

. Kleuren komen niet mooi uit op de foto; het is bruiner dan het lijkt. Dit had ik bij de hand liggen, ooit gekocht uit opheffingsuitverkoop. Wilde eigenlijk effen zwart zodat het niet zo opvalt bij de cap, maar ach, een kleurtje mag toch ook wel?! Als mijn oren maar warm blijven
.
.