[CENTRAAL] Breitopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patpen

Re: [CENTRAAL] Breitopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 22:51

Is er iemand op het breitopic die belangstelling heeft voor een doos vol met wol? Het zijn bollen waar hele projecten (trui bijvoorbeeld) uit gemaakt kunnen worden. Waarschijnlijk ook wel losse bollen maar minimaal toch wel 5 bollen. Het is wol waarvan ik zeker geen project meer zal maken. Ik heb het nog niet bij elkaar gezocht (maar weet wel globaal wat ik heb) dus kan nog geen foto plaatsen. Helemaal voor niets wil ik het niet wegdoen maar bijvoorbeeld 0,25 per bol of zo. :PB maar als er belangstelling is.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 23:37

Ben benieuwd naar wat voor wol je hebt. Heb op zich wel interesse, maar zou wel graag foto's willen zien.

Snood is af, jeej! Was er ook echt wel klaar mee eerlijk gezegd, maar ben ook niet echt lekker.

Moet me even goed. Verdiepen in die oorwarmers. Er moeten op een gegeven moment flink wat steken gemeerderd worden, zodat je weer in de rondte kan breien, maar in mijn breibijbel heb ik niet staan hoe ik aan het eind van een naald moet meerderen. Of moet ik dan met een nieuwe draad opzetten en dan verder breien? Patpen, enig idee?

Zal zo nog ff linkje plaatsen van die oorwarmers.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 23:41

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 00:57

Bolletjes wol in de verkoop? Waar? :D
Ik heb wellicht interesse om er ff digitaal doorheen te snuffelen (of in het echie, weet niet waar je gelegerd bent?)
Heb nog wel wat opkomende projectjes voor dochterlief ( <3 ) Een mutsje natuurlijk, maar zag ook iets met beenwarmers en een cape en een dekentje voor in de box/maxi Cosi /kinderstoel. Voor mezelf wilde ik een sjaalmuts en oei, misschien ooit, als ik heel goed ben, een vest/trui, maar daar droom ik
Voorlopig alleen van, eerst wat makkelijkere dingetjes.

Die oormuffins lijken me iid wel wat voor onder een cap, goed idee!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 08:27

Danseresje schreef:
Ja, fijn boek is het. Welk patroontje ga je nu gebruiken?

Ben er nog niet helemaal uit :+ Heb nu van een paar een proeflapje gebreid met effen garen, maar mijn sjaal wordt gemeleerd dus ik ben bang dat ik een niet te druk patroon moet kiezen. Zit nu te denken aan het schuin boordpatroon (015) of schuine ruiten (016), maar het kan nog veranderen :+

Die oorwarmers zien er trouwens wel cool uit! Wij hebben ook alleen een buitenbak, dus zoiets kan zeker handig zijn.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 09:59

Die oorwarmers ga ik zéker breien! Bedankt voor de link :9. Ik had oorwarmers voor de cap bij EJ willen bestellen maar nu ga ik deze zelf maken.
Wol is eventueel te zien in de directe omgeving van Utrecht. Foto's is even lastig omdat het halve huis op zijn kop staat. Bovendien hebben we op dit moment weer lekkage -:(-

@Danseresje: meerderen aan het eind van de naald gaat hetzelfde als aan het begin van de naald: tot 1 steek aan het eind breien, tussendraad opnemen en gedraaid recht breien (dus achter insteken). Je hoeft geen nieuwe draad op te zetten.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 10:34

Gatver, een lekkage.... Balen zeg. Hopelijk is de schade beperkt en kun je dat verhalen. Neemt niet weg dat het knap waardeloos is en het extra werk/zorgen met zich meebrengt...

M'n schoonZus woont in Utrecht, wellicht dat ik tzt een bezoekje kan gaan brengen ;)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 10:57

Huurhuis dus dat scheelt wel. Maar dit is pas de 25e (?) lekkage in 5 jaar tijd. Begin dit jaar ook al 10x geweest. Wordt het spuugzat!!!!!!!!! Net een nieuwe vloer op de slaapkamer....

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:34

patpen schreef:
@Danseresje: meerderen aan het eind van de naald gaat hetzelfde als aan het begin van de naald: tot 1 steek aan het eind breien, tussendraad opnemen en gedraaid recht breien (dus achter insteken). Je hoeft geen nieuwe draad op te zetten.

Maar kan je op die manier in een keer een twintigtal steken op zetten? Want je gaat ineens weer dat dubbele stuk voor om je cap bandjes breien.......ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

Ow, balen zeg, van die lekkages. Misschien dat ik een keertje richting Utrecht kan, zal het wel even laten weten.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:59

Zo vaak lekkages? Dat is wel heel vervelend... Weten ze niet waar dat vandaan komt dan?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:08

Danseresje schreef:
Maar kan je op die manier in een keer een twintigtal steken op zetten? Want je gaat ineens weer dat dubbele stuk voor om je cap bandjes breien.......ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

Ik snap wat je bedoelt want ik heb het patroon gelezen en ben op zoek naar wol voor die oorwarmers. Dacht eerst effen zwart maar heb een hele leuke zwart/bruin/wit gemêleerde draad. Dus ik ga daar de oorwarmers van breien.
Maar die 22 steken kun je niet meerderen door een lus op te halen tussen 2 steken in. Die moet je opzetten met de draad waar mee aan het breien bent. Dat doe je door lussen te maken met je breidraad. Beetje lastig uit te leggen, ik heb wat plaatjes gevonden waar je misschien wat aan hebt!
http://www.jessica-tromp.nl/breisteken_ ... itches.htm
En dan even kijken bij: meerder meerdere steken aan het einde van een toer

Edit
Lekkages: zo'n 5 jaar geleden grote renovatie gehad met nieuwe kozijnen en (eindelijk) dubbel glas. Sindsdien lekt het regelmatig bij de dakkapel. Helaas is het bedrijf wat de renovatie heeft uitgevoerd failliet gegaan. Dus de 1e keer kwam een ander bouwbedrijf. Zoeken, wrs is dit/dat het probleem. Weer even verholpen. Bij de volgende lekkage kwam er weer een ander bedrijf want bedrijf 2 was inmiddels ook failliet. Die zijn er zeer regelmatig bij geweest. Nu heeft de woningbouw wéér bij met andere aannemer een contract afgesloten dus nu stond er weer een nieuw bedrijf op de stoep. Ellende daarmee is dat elk bedrijf het wiel opnieuw gaat proberen uit te vinden. Nu zou het probleem zijn dat de afvoer niet vast zat. Ik heb al zo veel oplossingen gehoord maar helaas is het probleem nog steeds niet verholpen. Met dit weer kon die man er weinig aan doen (had ook geen nieuwe afvoer bij zich) dus ze moeten volgende week terug komen om verder te kijken. En het merendeel van de woonkamer staat opgestapeld in onze slaapkamer. Die is wel groot (22 m2) maar als is alles iedere keer moet omzetten wordt ik er niet vrolijker op. De zijkanten van de dakkapel waren begin dit jaar vernieuwd omdat die helemaal uitgezet waren door al dat vocht. Kan dus straks weer gedaan worden...... Om moedeloos van te worden!
Laatst bijgewerkt door patpen op 08-10-11 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:12

Patpen is onze brei goeroe _O_

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:21

Krissis schreef:
Patpen is onze brei goeroe _O_

:oo :oo
Ik heb gewoon waarschijnlijk wat meer ervaring omdat ik (pas) 35 jaar brei. Natuurlijk ken je dan wel wat trucjes. Maar om mij nou uit te roepen tot brei goeroe :o

Edit:
Ik zit net te bedenken met die oorwarmers: als je er niet uitkomt om die steken op te zetten (wat ook niet altijd mooi is door het risico op gaatjes) kun je als alternatief 2 flapjes breien. Dan de helft van de hoofdband aan elk flapje en in het midden aan elkaar mazen! Waarschijnlijk ga ik dat doen :j

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:15

Denk dat je van ons allemaal de meeste ervaring hebt, dus ik ga mee met het feit dat jij onze brei goeroe bent!
Balen dat je ook steeds een ander bedrijf op de stoep hebt staan zeg... Dat maakt het alleen maar lastiger.

De erwtensoep staat hier inmiddels op, dus ik ga zo nog een proeflapje breien, ben er nog steeds niet uit hoe ik mijn sjaal wil maken :+

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:00

Ik ben begonnen aan een col voor mezelf, maar vind dit erg fijne wol dat ik um misschien weer uithaal en voor dochterlief een dekentje ervan maak. Maar... Vind de kleurtjes niet zo leuk, dus wellicht toch eerst de kol afbreien en andere wol halen. Van dat lekkere zachte <3

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:21

1 uurtje breien en zo ziet mijn oorwarmer er tot nu toe uit
Afbeelding

Afbeelding

Mijn eerste flapje is klaar :). Moet natuurlijk wel wat meer lengte breien nog voor over het hoofd. Toch niet slecht voor dat ene uurtje. Wel even priegelen in het begin met maar 3 steekjes op 1 naaldje ;). Dit is een leuk projectje voor een zondag met slecht weer!

@Krissis: ik heb nog heel zacht materiaal (roze) met iets glittertje erin wat in de verkoop is. Volgens mij kan ik daar wel bij voor een foto als je belangstelling zou hebben! Lijkt een beetje op pluche als het gebreid is.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:54

Waaaaah Patpen, wat een priegelwerk. Maar hoe moet ik me dat bedenken... Een lapje is voor 1 oor?

Betreft de wol: ik hou me aanbevolen, klinkt als een heerlijk wolletje voor m'n meisje (ongelofelijk, had nooit gedacht dat ik zoveel van iemand kon houden :o )
Ff spam :-)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Krissis op 08-10-11 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:00

Wat een gaaf kleurtje patpen!
Over die wol, heb je echt alleen wol te koop of ook iets katoenigs?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:32

Sokken eindigen met 2 steken op 1 naaldje dus ik ben wel wat gewend op die sokkennaalden. Dit zijn gelukkig dikke naalden! Volgens mijn berekeningen moet ik 36 naalden boord breien en daar zijn er nu nog steeds 8 van klaar. Ben dus nog niet verder dan de foto. Moest tenslotte ook gegeten worden :+. En dit flapje is inderdaad voor 1 oor.

Dit is de roze wol (zag net dat ik ook nog wit en blauw heb van dezelfde kwaliteit). Weet alleen niet hoeveel bollen ik er van heb :o
Afbeelding

En dit is een warme kleur geel (47% katoen). Daar heb ik 10 bollen van.
Afbeelding

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:40

Ik ga eerst ff denken of ik ook een voetenzak oid kan breien... Maar das idd een leuk kleurtje en lekker zacht, ik ken ze. Heb ze geloof ik in fel roze gehad.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:21

1e helft is af en de 2e helft staat op de pen (4 naaldjes boven het boord). De stekenverhouding klopte precies. Ben wel benieuwd hoe dat staat in de cap :D. Kleuren komen niet mooi uit op de foto; het is bruiner dan het lijkt. Dit had ik bij de hand liggen, ooit gekocht uit opheffingsuitverkoop. Wilde eigenlijk effen zwart zodat het niet zo opvalt bij de cap, maar ach, een kleurtje mag toch ook wel?! Als mijn oren maar warm blijven :brr:.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:25

Doe je snel, ben erg benieuwd naar het eindresultaat en hoe ie staat.
En zeker mag ie opvallen, bruin is wel mooi, misschien een leuk knalkleurtje ook wel in combinatie met een dekje in die kleur :D
(ben niet van de setjes, maar voor de liefhebber...)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:46

Ik behoor niet tot de "standaard" ruiters hoor! Na een medisch foutje ben ik via de revalidatie uitgekomen bij een manege voor gehandicapte ruiters. Dus ik heb geen setjes. Wel mijn eigen donkerbruine bontzadel (met een non skid lichtbruin zadeldek) en in de winter heb ik een camel anorak/jas. De kleuren van deze oorwarmers zullen er dus wel bijpassen. Op het grijs in de wol na, komen eigenlijk alle kleuren terug. Zowel in het paard waar ik altijd op rij, als mijn kleding. Wie weet hoeveel mederuiters op de manege straks ook zulke oorwarmers willen :=.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:47

Of de gemiddelde bokker...

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:49

Is ook een optie: voorraadje oorwarmers breien in verschillende kleuren en dan hier op bokt te koop aanbieden :list: