[VER] The mysterious life of Gwen Lawcy

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wiske23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:08

He heerlijk gelezen je slurpt me meeeeeeeeeeeeeeee in je verhaal, diepe zucht.

Typhoon

Re: [VER] The mysterious life of Gwen Lawcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:17

Mééééééér :D

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 22:46

breakthelaw schreef:
gaos spel je : chaos (2e alinea, 3e regel)
En hard op moet aan elkaar (hardop) (4e alinea, 2e regel)

Dankje! Heb het veranderd (in mijn document, kan het helaas hier niet meer veranderen).

Snackie schreef:
Ah nog een mooie droom van Alec :D
En gaat ze nog terug naar haar luxe leventje wat ze in het begin had?

Wie weet :))

wiske23 schreef:
He heerlijk gelezen je slurpt me meeeeeeeeeeeeeeee in je verhaal, diepe zucht.
Typhoon schreef:
Mééééééér :D

Vrijdag waarschijnlijk een nieuw deel. Heb vandaag op school 500 woorden geschreven, wie weet heb ik morgen nog een tussenuur dan krijgen jullie morgen al een update :j .

Ik heb trouwens nog een paar namen bedacht voor 'meneer de casanova,' welke vinden jullie het best?

Wulfram
Eden/Aiden
Duncan
Nevil
Dimitri (die had mn broertje bedacht := )
Devon

Ik had er nog een paar, moet ik nog even opzoeken.

wiske23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:29

:j Duncan is wel heel appart, oehhhhh ik verheug me weer op vrijdag

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:33

Idd Duncan is wel heel appart!
Ik heb nu al zin in vrijdag!!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:34

Denk dat je wel een naam moet kiezen die in die tijd ook voorkwam. Ik vind Aiden wel mooi :j

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 18:38

xSiep schreef:
Denk dat je wel een naam moet kiezen die in die tijd ook voorkwam. Ik vind Aiden wel mooi :j

Duncan is een hele oude naam, geloof dat Shakespeare in een van zijn stukken een personage genaamd Duncan had.

Vind Aiden ook een hele mooie naam, maar misschien is de naam te 'zachtaardig,' voor mijn personage. Mmmm moeilijk :=

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:40

Oh echt? :+ Ik denk bij Ducan eerder aan een moderne Americaan _O- Ik heb niks gezegd dan :P

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 18:47

xSiep schreef:
Oh echt? :+ Ik denk bij Ducan eerder aan een moderne Americaan _O- Ik heb niks gezegd dan :P

Citaat:
Macbeth is Shakespeares kortste en bloederigste tragedie. Hij vertelt hierin het verhaal van de moedige Schotse generaal Macbeth die van drie heksen de voorspelling te horen krijgt dat hij op een dag koning van Schotland zal worden. Verteerd door ambitieuze gedachten en aangezet door zijn vrouw doodt Macbeth koning Duncan en neemt bezit van de troon. Hij wordt een tirannieke heerser, overmand door angst en schuldgevoel en is verplicht om zelfs nog meer te doden om zichzelf te beschermen tegen ontmaskering. Het bloedbad leidt Macbeth en zijn meedogenloze vrouw naar krankzinnigheid en dood.

Gezellig verhaal he? :')

Grappig, een moderne Americaan, haha _O-

*zoekt op google naar de naam Duncan* resultaat:
Afbeelding
_O-

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 01:26

Ik ben met MacBeth bezig... haha

Gebruik je die foto voor de cover? :+ :') :=

Wie want moooor!

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 23:01

Barbie_Blue schreef:
Ik ben met MacBeth bezig... haha

Gebruik je die foto voor de cover? :+ :') :=

Wie want moooor!

Who knows :+

UPDATE! :D

Gillend van wanhoop word ik wakker. Een geur van as dringt zich in mijn neusgaten. Vlammen dansen voor mijn gezicht. Brand! Ik moet hier weg! Ik schiet overeind, maar mijn benen houden me niet, waardoor ik hard op mijn knieën val. Ik boor mijn vingers in de aarde, die nauwelijks mee geeft, probeer weg te kruipen van de hitte. Wanneer ik razend snel om me heen kijk om een vluchtroute te zoeken, zie ik dat er verder nergens vuur te zien is. Ik laat mijn blik weer naar de vlammen gaan en zie dat een kampvuur is. Ik herinner me weer waar ik ben en laat me rustig terug op de grond zakken. Niks aan de hand, ik lag gewoon met mijn gezicht naar het vuur toe gedraaid. Een koude tinteling trekt door mijn ruggengraat. Ik tast naar het deken dat ik in paniek van me af had gegooid, en trek het over mijn lichaam. Ik merk nu pas hoe koud het is. Ik rol mezelf op als een foetus en sla mijn armen om mijn benen om warm te blijven.

Ik staar naar het vuur, die me aan mijn droom waaruit ik wakker schrok doet herinneren. Omdat je mijn kind draagt. Ik slik de brok in mijn keel door. Het was maar een droom. Een domme nachtmerrie. Het betekend niks. ‘Helemaal niks,’ fluister ik om mezelf ervan te verzekeren. Maar diep van binnen is er twijfel. Wat als het een visioen was, wat als ik... als ik... zwanger blijk te zijn? Ik verbijt de tranen die in mijn ogen opkomen, knijp mijn handen tot vuisten. Nee. Nee, ik ben niet zwanger. Het kan niet. Het is niet mogelijk. ‘Wees sterk Gwen,’ spreek ik mezelf toe, ‘wees sterk.’

Alles komt goed. Weer een vraagteken. Komt het wel goed? Ik weet niet eens wat ik morgen moet doen, wat ik de dagen, weken, maanden daarna moet doen, waar ik heen ga. Hoe mijn toekomst eruit ziet. Alles is onzeker. Daarnaast kan ik me mijn verleden nauwelijks herinneren. En wie me meegenomen heeft. Wie is hij? Waar ken ik hem van? Waarom beschermt hij mij? Duizenden vragen schieten door mijn hoofd waar ik geen antwoord op kan geven.

Een krakend geluid komt achter me vandaan. Ik hou mijn adem in, luister ingespannen. Ik moet het me verbeelden, er is niemand. Niemand besluipt me, niemand wil me pijn doen. Niemand staart nu naar me, afwachtend als een aasgier. Een tak knapt. Ik knijp mijn ogen stijf dicht van angst. Het is een dier, een wild dier. Een vos, een zwijn, een weet ik veel wat. Het is geen persoon, geen mens, die zich in de struiken verborgen houd. Opgedroogde bladeren kraken zachtjes alsof er iemand overheen loopt. Ik bibber, niet van de kou dit keer, maar van angst. Doodangst. ‘Russel is dood, Black is dood, hij is dood, hij kan je niet doen, hij is dood, dood, morsdood, hartstikke dood, ik heb het zelf gezien, zijn bloed gevoeld, hem in zijn doffe dode ogen gekeken, hij is dood,’ prevel ik zachtjes met een trillende stem tegen mezelf, ‘hij is dood.’ Ik hoor de bosjes schudden, gevloek. Ik boor mijn nagels in mijn vlees. Mijn droge huid scheurt en bloed loopt als kleine watervalletjes over mijn handpalmen. Ik kan mijn eigen hart horen te keer gaan in mijn borst. ‘Auw! Verdomme, rotboom,’ vloekt een mannenstem.

Opgelucht laat ik mijn adem ontsnappen. De stem klinkt me vertrouwd in de oren. Het is de stem van de man die me hier gebracht heeft. Ik hoor hoe hij naar me toe loopt en naast me neer ploft. ‘Ik heb je hoop ik niet laten schrikken? Ik moest wat hout halen om het vuur aan de gang te houden. Het is ijskoud,’ zegt hij met een bibberende stem. Ik zeg niks, ik staar alleen maar naar de dansende vlammen. Hij slaat een deken om zich heen en staart net als ik zwijgend naar het kampvuur. En zo blijven we daar een tijd zitten, zonder een woord te wisselen. Zonder na te denken. Van de warmte genietend, en misschien zelfs een beetje van elkaars gezelschap.

Ik word wakker van vochtige druppels die op mijn rug vallen. Bloed. Uit zijn mond stroomt bloed, uit zijn borst spuit bloed. Glinsterend metaal steekt uit zijn lichaam. Bloed. Bloed. Bloed. Overal Bloed. Ik slaak een gil, rol opzij. Kijk naar boven in de verwachting een lijk in een van de bomen te zien hangen. Maar er hangt niks. Sneeuwvlokken dwarrelen naar beneden, veranderen door de warmte bij het kampvuur in water. Ik voel een hand op mijn schouder en hoor de schorre stem van de man die vraagt of het gaat. Ik knik en laat me weer op de grond zakken.

Hij gaat dichter bij me zitten en tilt mijn hoofd voorzichtig op. Hij schuifelt nog wat opzij en laat mijn hoofd op zijn schoot rusten. Met een hand streelt hij troostend mijn wang. Ik sluit mijn ogen en probeer te ontspannen. ‘Ik ben bang,’ fluister ik. Ik voel een drang, een drang om hem alles te vertellen, een drang om mijn gevoelens met hem te delen. ‘Ik weet het,’ zegt hij. ‘Nee, je weet het niet. Je hebt geen idee hoe bang ik ben,’ ga ik verder. Hij zwijgt, maar ik weet dat hij luistert. ‘Beelden, herinneringen schieten door mijn hoofd, verschrikkelijke herinneringen. Bloederige.. en..’ Ik slik de tranen door die naar boven komen, pers mijn lippen op elkaar. ‘Ze zijn zo levensecht, alsof ik alles nog een keer beleef. Kleine, onschuldige dingen roepen de herinneringen al op. Ik kan er niet meer tegen. Het doet zo’n pijn, dat ik.. dat ik.. het liefst een einde eraan wil maken.’ Tranen rollen over mijn wangen, vermengen zich met de gesmolten sneeuw.

Ik hoor hem slikken, zijn neus stilletjes ophalen. Hij huilt. ‘Het spijt me,’ hoor ik hem zeggen. ‘Het spijt me zo. Het is mijn schuld. Als ik eerder was geweest.. Als ik eerder had ingegrepen, dan was dit niet gebeurd. Ik had je moeten halen toen het nog kon. Maar ik kon niet. Ik.. Ik was laf. Verkoos mijn eigen gevoel boven dat van jou. Je redde mijn leven en ik heb dat van jou... kapot gemaakt.’ Ik weet niet wat ik moet denken. Ik kan er geen touw aan vast knopen. Ik heb zijn leven gered? Waarom? Hij heeft zijn eigen gevoel boven dat van mij gesteld? Waar heeft hij het over? ‘Ik... ik begrijp het niet,’ zeg ik met een trillende stem. ‘Dagen lang hield ik je in de gaten, zag je vriendschap sluiten met Black. Ik was jaloers, in de war. Vroeger was er die aantrekkingskracht tussen ons. We werden naar elkaar toe getrokken, waren smoorverliefd op elkaar. Onze liefde was geheim, ons geheim. Toen ik bijna vermoord werd redde je me, door je eigen leven te geven. Toen Black’s mannen zich over je heen bogen, je wonden verzorgden en meenamen, had ik me in de struiken verborgen gehouden. Degene die niet waren vermoord werden gevangen genomen, ik bleef alleen achter. Ik wist dat je een grotere kans had om te overleven als je mee zou gaan met Black. Als ik je had ‘gered’ was je nu dood geweest. Toch bleef het schuldgevoel knagen. Black is niet wie iedereen denkt dat hij is. Hij is gevaarlijk, gemeen, dodelijk. Hij doet zich voor als een goede man, gedraagt zich charmant en weet je precies zo te manipuleren dat je hem geloofd, vertrouwd. Wanneer je denkt dat hij je een goed voorstel doet, word je erin geluisd.’ Hij haalt diep adem en zwijgt. ‘Het klinkt alsof je er ervaring mee hebt,’ zeg ik zachtjes. ‘Meer dan me lief is,’ antwoord hij.

Ik knik, verwerk de informatie. ‘Wat bedoelde je met dat je laf was? Dat je mijn leven kapot hebt gemaakt?’ ‘Ik was laf, omdat ik wist dat hij je manipuleerde. Ik bespioneerde je door de ruit van je kamer, zag je lachen om iets wat hij gezegd had, zag je gelukkig zijn. Ik gaf het op. Je leek niet meer aan me te denken, je leek zelfs in ban te zijn van hem, je over te geven aan je lot. Wat zou het helpen om je bij hem weg te halen? Hij kan je dingen bieden die ik je niet kan bieden: een huis, een gezin, regelmaat in je leven, veiligheid, noem maar op. Ik dacht dat je beter af was bij hem. Maar ik wist diep van binnen dat het allemaal een groot spel voor hem was. Ik had moeten ingrijpen. Maar ik was te laat. En nu zal jij voor altijd die leed blijven voelen die hij je heeft toegebracht, omdat ik te laf was.’ Tranen rollen over mijn wangen, er lijkt geen einde aan te komen. Maar de tranen zijn niet vanwege mijn eigen verdriet, maar omdat ik huil om hem. Of voor hem. Hij geef zichzelf de schuld van iets waar hij niets aan had kunnen doen. Ik heb hem kapot gemaakt, niet andersom. Ik heb hem laten vallen, keihard laten vallen. Vanaf het moment dat hij me weg droeg uit de nachtmerrie, had ik al geweten wie hij was. Ik durfde het alleen niet aan mezelf en aan te bekennen. Mijn liefde voor hem was over, niet omdat ik hem Black heb zien vermoorden, maar omdat ik simpelweg gewoon mijn liefde voor hem ben kwijtgeraakt, ben vergeten. En ik was te laf om het aan mezelf toe te geven. Ik koesterde een droom van een liefde uit het verleden, een man waar ik van hield en voor altijd van zou houden. Terwijl de liefde in de realiteit veel harder is, over kan gaan, verkeerde wendingen kan nemen. ‘Het spijt me Valko,’ fluister ik. ‘Het spijt me.’

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:08

Awwwwww :(

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:17

Prachtig stuk!! Ik had zo gehoopt dat 't Valko zou zijn, en 't is gewoon Valko! Alleen wel jammer dat ze niet meer van 'm houd.. :\

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:23

Ze herinnert het zich nog niet , thats all :D

wiske23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:26

Weer heeeeeeel mooi geschreven. Jij bent gewoon goed :j :+:

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 13:08

Snackie schreef:
Ze herinnert het zich nog niet , thats all :D

_/-\o_

Geweldig mooi stuk weer!
Moreeee!!

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:57

super mooi stuk weer!! :D

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 20:36

Dankjulliewel! Ik ben nu druk bezig aan het herschrijven, gaat al erg goed. Het verhaal word veel volwassener en echter, en de spellingsfouten worden eruit gehaald. Ik probeer voor de zomervakantie het verhaal helemaal klaar en herschreven te hebben zodat ik misschien naar een uitgever kan stappen. Helaas betekend dit voor jullie dat er per week maar 1 update bijkomt en dat ik over een tijdje er mee stop (hier plaatsen). Als het gaat lukken met de uitgever, dan kan ik naar degene die willen een pb sturen. Indien het niet gaat lukken ga ik erover nadenken het als een e-book zelf uit te geven. Dit zijn nog maar ideeën, het enige dat ik tot nu toe zeker weet is dat ik het verhaal drastisch ga veranderen, maar nog wel de mooiste punten erin laat zitten.

wiske23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:24

Mooie toekomst plannen heb je gemaakt, hierbij wil ik jou heel veel succes en geluk wensen, ik vind jou geweldig zeg dat maar tegen je toekomstige uitgever. <3

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:13

Als je het naar de uitgever brengt, dan moet je het hier wel laten wissen :j

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 23:34

Veel succes!

Enne, ik wil hem anders wel via de mail verder lezen :D

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 01:09

En ik bied me ook aan om evt. verder te lezen haha!

Ik hoop voor je dat het lukt!!

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-12 16:38

Snackie schreef:
Als je het naar de uitgever brengt, dan moet je het hier wel laten wissen :j

Dat gaat dan ook gebeuren :) Vandaar dat ik binnenkort stop met hier te plaatsen en vraag het topic te verwijderen. Degene die willen zou ik een lijstje van kunnen maken en die krijgen dan een bericht over hoe het verder gaat met dit verhaal.

wiske23 schreef:
Mooie toekomst plannen heb je gemaakt, hierbij wil ik jou heel veel succes en geluk wensen, ik vind jou geweldig zeg dat maar tegen je toekomstige uitgever. <3

Dankje wat lief van je :D Zal ik je op de lijst zetten?

Barbie_Blue schreef:
Veel succes!

Enne, ik wil hem anders wel via de mail verder lezen :D

TheHorseInn schreef:
En ik bied me ook aan om evt. verder te lezen haha!

Ik hoop voor je dat het lukt!!

Dankjulliewel, ik zet jullie op de lijst! :D

wiske23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:44

Wil je mij ook op de lijst erbij zetten, is veel te leuk

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:09

Ik zou ook heel graag op de lijst komen! Echt een ontzettend leuk verhaal!