Cyntje schreef:Thanks
Die rand op de neus komt omdat de neus en het hoofd beide apart gehaakt worden en je de neus dus over dat gedeelte legt en 'erop' naait
Oké... ik snap hem! Vind het echt kunstig allemaal...
Hoop dat mijn kikker lukt!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
imd schreef:Ik heb dit en 't vorige topic al een beetje doorgelezen, maar ik was benieuwd waar het patroon vandaan komt van de cupcakes uit de openingspost. Weet een van jullie dat?(edit: foto 4 dus)
Citaat:Wat betreft het haken: Het is geen probleem wanneer u een mutsje haakt. We hebben hier alleen geen patroon voor. Het staat u vrij om een eigen patroon te gebruiken. Zoals hierboven al aangegeven is het belangrijk dat het mutsje voldoende warmte geeft. Daarbij is het belangrijk dat u aandacht schenkt aan de volgende punten:
· Materiaal: zoveel mogelijk wol (het liefst fijne wol), waarbij géén of zo min mogelijk synthetische stoffen in verband met brandgevaar;
· Geen touwtjes of pompons; dit kan verwondingen veroorzaken;
· Kleur: alle kleuren behalve wit of ecru; deze kleuren worden geassocieerd met de rouw. Ook zwart is niet erg gangbaar in India;
· De mutsjes worden uitgedeeld aan pasgeborenen van 0 t/m 6 maanden. In de tabel hieronder vindt u de bijbehorende maten.
Maattabel mutsen
33cm omtrek 0/3 maanden
37cm omtrek 3/6 maanden
Kaplaars schreef:Misschien heeft iemand er iets van meegekregen:
Er is een landelijk actie geweest waarin gevraagd werd of mensen mutsen willen breien voor baby's in India.
Nu heb ik een mailtje gestuurd naar die organisatie met de vraag of ze misschien ook een haak patroon hadden, zodat ik ook mee kon doen.
Dat hadden ze niet, maar voor de andere liefhebbers die iets goeds willen doen, plaats ik hier een stukje uit de reactie:Citaat:Wat betreft het haken: Het is geen probleem wanneer u een mutsje haakt. We hebben hier alleen geen patroon voor. Het staat u vrij om een eigen patroon te gebruiken. Zoals hierboven al aangegeven is het belangrijk dat het mutsje voldoende warmte geeft. Daarbij is het belangrijk dat u aandacht schenkt aan de volgende punten:
· Materiaal: zoveel mogelijk wol (het liefst fijne wol), waarbij géén of zo min mogelijk synthetische stoffen in verband met brandgevaar;
· Geen touwtjes of pompons; dit kan verwondingen veroorzaken;
· Kleur: alle kleuren behalve wit of ecru; deze kleuren worden geassocieerd met de rouw. Ook zwart is niet erg gangbaar in India;
· De mutsjes worden uitgedeeld aan pasgeborenen van 0 t/m 6 maanden. In de tabel hieronder vindt u de bijbehorende maten.
Maattabel mutsen
33cm omtrek 0/3 maanden
37cm omtrek 3/6 maanden
Ik ga een avondje opofferen