[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:26

Wat heeft leeftijd ook weer te maken met de kwaliteit van een tekening?

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:57

Helemaal niks :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:25

drafbalk schreef:
Ow, sorry. Niet gezien.
Van die diepte is het idd zo.
Maar in mijn ogen gaat het hier al steeds beter mee.

Maar of het beter gaat doet er hier in het topic niet toe ;) Gaat er om wat het eindresultaat waard is.. Voor verbetering en tips kun je beter gewoon een topic op UK openen.. Daarom zette ik bewust al een stukje boven mijn taxaties om dit soort discussies te voorkomen ;)

Ben het er idd mee eens dat leeftijd niks met de waarde van een tekening te maken heeft.. Gaat om het eindresultaat, en of pietje of klaasje dat gemaakt heeft doet er niet toe dan imo :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:15

Wendy15 schreef:
Maar of het beter gaat doet er hier in het topic niet toe ;) Gaat er om wat het eindresultaat waard is.. Voor verbetering en tips kun je beter gewoon een topic op UK openen.. Daarom zette ik bewust al een stukje boven mijn taxaties om dit soort discussies te voorkomen ;)

Ben het er idd mee eens dat leeftijd niks met de waarde van een tekening te maken heeft.. Gaat om het eindresultaat, en of pietje of klaasje dat gemaakt heeft doet er niet toe dan imo :)

Ik merkte het op, omdat er in deze reeks minimaal twee tekeningen zijn gepost met de mededeling: Ik ben nog maar 13 (of zo). Ja, en ik ben 23, so what? :+

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 14:56

Waarschijnlijk is dat bedoeld om te voorkomen dat er 'hard' commentaar geleverd gaat worden op het betreffende werkje. Geen probleem toch?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:49

13
@ kurida1: je verhoudingen kloppen nog niet helemaal ,
ook mag je wel meer werken met schaduwen en contrast, ik zou er nu nog niks voor geven.
@ milan_lover: de verhoudingen kloppen wel aardig , maar van mij mag je nog wel meer schaduwen in het paard stoppen
en een lichtpuntje in het oog maken, zodat het wat meer tot leven komt. 20.-
@ hd: het is een vrolijke tekening, net zoals al je tekeningen, toch blijft het niet mijn smaak :) , 10,-
wendy15: hij is echt prachtig geworden hoor!, niks aan toe te voegen , 70 :j
@ feno: er mag wel wat meer contrasten in, dus 10,-

12
@ drafbalk: je mag nog wel wat meer werken in je contrasten en je schaduwen, zo ook mag het oog wel wat meer 'leven'. 10,-
@ koetje: hij is erg leuk, heeft een leuke sweer, maar de ogen mogen wel wat meer sprankelen, 20,-
de rest komt nog :j

mijn tekening :D
Mijn eerste mensen tekening, (Taylor Lautner)
op A4, 2B & 4B potlood.
Afbeelding
voor de tips (die ik graag wil voor verbetering)
[UK] [TEK] mijn eerste mens op papier (Taylor Lautner)

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:56

Kurida1: om eerlijk te zijn zou ik er nog geen geld voor geven.. even dooroefenen!
_bitje_: mooie lijnen zitten erin zou er toch wel 15 piek voor over hebben!

en dan nu mijn eigen creatie: Afbeelding

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:57

Hoihoi

Ik heb ook weer nieuwe dingen, maar zal eerst hier even taxeren :D

PAGINA 14

Soeboenoe, leuk , zacht uitzient werkje ; sommige delen al mooi contrast, maar ik zie graag nog meer diepte ! En veeg het potlood uit ? volgens mij wel toch ? persoonlijk hou ik daar niet van. 10-15 euro

Bitje, leuk potret, zitten sterke en mindere sterke punten in. Zo'n 15 + euro.

Kurdia, Persoonlijk vind ik hem niet echt super. Oren manen, het is het gewoon nog niet . Voor je leeftijd wel netjes hoor ! doorgroeien dat komt goed ! 5 euro

Milan Lover, weet het niet, het heeft wel wat, en aan de andere kant oogt hij niet af. ook 5 euro

horseydude, en weer een typisch schilderijtje ! Het witte, de glans zeg maar, vind ik niet zo mooi. Het is dof ! probeer eens wat puurder wit erop te zetten :) ( omdat de rest van je kleuren ook zo helder zijn ) Kan ook een smaak kwetsie zijn hoor ! 15 + euro

PAGINA 13

Feno, deze vind ik wel erg vaag. Geen diepte en schaduwen, jammer, ik zou er niets aan geven :)

WEndy, dit is de eerste die ik echt verkoopwaardig vind kwa kwaliteit :) niet zo groot, 30-40+

( even een boel overslaan, die ik weer allemaal net niet vind, ook steeds rond de 10-30 max euro.. dus even doorskippen, wil je wel perse een bod, meld maar )

Fnanne, leukleuk:D ik hou wel van die stijl. Als hij veel groter was geweest, zou hij nog meer spreken denk ik :D als je hem aan de muur hangt haha, maarja, ik hou dan ook van groooot. Minstens 100 tot 250

Wuis : leuke tekening ! 50

Nou dit was het voor nu dan wel, ga de andere keer wel meer doen :)

Afbeelding

Deze zal wel laag getaxeerd worden door het onderwerp := het was een opdracht, dus je moet even voorstellen dat je fan van micheal jackson bent en dit ook nog jou hondje is :) 50 x 60

Afbeelding

70 x 90, hij komt niet echt mooi over op de foto maarja

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:51

Nu ben ik ook maar eens aan de beurt!

Eerst wat taxaties:

Pagina 12:
drafbalk: 25,- Meer details, maar de verhoudingen kloppen wel!
koetje10: 30,- Erg lief plaatje!
Xyris: 30,- Mooie, sterke kleuren , jammer dat 'ie scheef op het papier staat
Wuis: 20,- De verhoudingen kloppen niet en de kleuren vind ik te vaag

Pagina 13:
Xfeno01X: 5, Ik vind het allemaal te onduidelijk en zonde dag die naam daar dan zo bovenstaat
Wendy15 : 35,- Een fijne, frisse plaat om naar te kijken
Horseydude: 10,- Voor op een kinderkamer erg leuk, je hebt je eigen stijl, alleen spreekt deze mij niet zo aan
Milan_lover: 10,- Weinig detail en de achtergrond doet wat kinderlijk en krasserig aan.
Kurida: 0,- Sorry, ik vind dat er bijna niets aan de tekening klopt, blijf oefenen want het zit er zeker wel in!

Pagina 14:
_Bitje_ : 35,- Straalt kracht uit door je manier van tekenen, goed gedaan!
Soeboenoe: 20,- Je hebt je eigen stijl, leuk!
Lalunamyo: de eerste: 60,- Prachtig gedaan, alleen het hondenhoofdje mist wat detail!
de tweede: 200,- Wat een talent! Echt een geweldige plaat!

Nu de mijne!
Het moet Zenyatta voorstellen en met hulp van bokkers ben ik tot dit resultaat gekomen.
A3, 120 grams, 15-20 uur
Afbeelding
Afbeelding
(kwaliteit foto is enorm verslechterd door uploaden!)

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:48

dankje wel voor je hoge bod !

Die van jou is ook mooi geworden ! stoor me aan een klein dingetje,
achter bij zijn lijf, die bobbel wat denk ik de kont daar is :) Vind ik er raar zitten, kan aan mij liggen, of het komt door het lichtval

Hoofd is mooi :) gedetailleerd ! 70 euro voor nu :)

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:54

Citaat:
achter bij zijn lijf, die bobbel wat denk ik de kont daar is :)

Haha ja dat is inderdaad een kont, bedankt voor je taxatie!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:14

Tekeningen die ik (nog) niks waard vind, taxeer ik niet :) Tips ga ik geven als er een gewoon topic op UK wordt geopend, zo blijft het voor iedereen overzichtelijk :j

Pagina 10

heathfield: Probeer het wat dekkender te maken :) 5 euro

koetje10: Ik vind de kaak mooi ingetekend! :j Verhoudingen kloppen nog niet helemaal :) 5 euro

xkimmx: Leuke stijl, maar niet mijn smaak :) 5 euro

Fnanne 1: Echt een superwerkje! :j 100 euro
Fnanne 2: Ook superleuk, mooi houding gekozen :j Lichtspeling is ook erg leuk! 50 euro

lalunamyo: Mooie opzet! Mooi kleurgebruik ook, alleen die kont vind ik nog een beetje te breed en dik (en een beetje lachwekkend _O- Sorry :D ) Ik had graag wat meer detail in de staart willen zien :j 40 euro!

Wuis: Leuk hoor, verder niks op aan te merken! 20 euro :)

_San87_ : Binnen acht uur? :oo *valt van stoel* Supergaaf! 70 euro!

babe: Supermooi werkje van jou! Ik vindt persoonlijk het baluw iets te overheersend, waardoor het geheel wat kouder wordt. :) Maar dat kan ook een beetje aan mijn beeldscherm liggen, of aan de foto! 75 euro!

Pagina 11

Fnanne: Gaaf, maar niet mij stijl :) 75 euro!

Wuis: Ik ben zelf niet zo'n fan van de manen, ik vind ze iets te dreadlockerig! :) Verder vind ik hem heel gaaf, mooie warme kleuren! 40 euro!

Pagina 12

koetje10: Volgensmij had je in deze tekening helemaal teh feeling te pakken :D Ik vind hem superleuk! 30 euro!

Xyris: Mooi kleurgebruik, ik vind hem alleen zo bladvullend en opzichzelf :) 15 euro

Wuis: Ik vind dit kwa anatomie een van de mindere werken van jou, al vind ik hem kwa highlights erg gaaf! Ik vind de benen ietwat dun en de oogjes staan een beetje scheef :) 20 euro

Pagina 13

Wendy15: Heel helder kleurgebruik, hij spat van je doek af! Supermooi! 50 euro!

Pagina 14

_Bitje_: Ik vind hem echt geweldig kwa contrast, kwa verhouding vind ik hem een stuk minder. Probeer echt je schets 100% te hebben voordat je met tekenen begint! Ook het haar had ik iets meer details in willen zien :) 10 euro

soeboenoe: Mooi zacht, aparte stijl :j 15 euro :j

lalunamyo: Ik vind hem apart, maar wel leuk! 35 euro! 2) Deze vind ik gaaf! Leuka aparte stijl! 75 euro

Horsiegek: De neus is nog niet 100% neer mijn gevoel, maar ik vind hem echt heel gaaf verder! 85 euro

Mijn creatie:

Oefening met houtskoolpotlood, A4 formaat, papier van Papierfabriek Schut, zuurvrij :) 3 uur werk ongeveer.

Afbeelding

:)

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:11

@xDonja: Bedankt voor je taxatie!
Ik vind die van jou erg mooi geworden voor een oefening, zwart is moeilijk, daarom wil ik je als tip meegeven om de lichtinval echt licht te maken, nu wordt het op sommige plekken een wat vaag geheel. Verder een gaaf plaatje!
€25,-

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 08:34

ik zal ook weer even taxeren
_bitje_ ik vind hem mooi ik den k dat ik er €20 voor zou geven
soeboenoe hier zou ik niks voor geven sorry het lijkt behoorlijk uitgeveegd alsof het paard geen haar heeft
lalunamyo de hond: niet mijn stijl ehh.. €30
het mens: ook niet mijn stijl €35
horsiegek erg mooi ik zou er €25
xdonja erg mooi ook €25

ik heb zelf nog niks

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 10:35

@horsiegek; erg mooi! 100,-
@lalunamyo; eerste tekening vind ik erg mooi! Heel erg mooi kleurgebruik en verhoudingen zijn ook erg mooi! 200,- euro! tweede vind ik ook wel mooi, maar niet mijn smaak: 150,-
@soeboenoe; Ik vind hem erg mooi geworden, maar het oor valt er af; 20 euro
@milanlover; 10 euro, vind het wel leuk maar mag meer schaduwen in verwerkt zitten, het lijkt nu een beetje omtrek
@_Bitje_; erg mooi geworden, haar is alleen wat krasserig, 50,-
@kurida1; vind de nek niet zo mooi, 2,50,-

de rest komt later, ik weet dat het niet op volgorde staat, ik weet niet of dat erg is?

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 10:40

@thoraklover hihi ja klein inschattingsfoutje :P maar het was mijn allereerste portret van een peerdje :P

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 10:40

O:)

Mij vergeten :D

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:27

haha mijn dingen worden dus van 30 tot 200 geschat, hmmm hoezo smaakverschillen :D:D

xDonja : Verhoudingen kloppen geloof ik wel als ik snel kijk, maar je heb alles wel erg donker, probeer wat licht is gewoon een keer echt wit of bijna wit te laten :) je krijgt dan veel meer diepte en daar word de tekening sprekender van ! nu 20 euro

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 15:54

lalunamyo, dat geld voor die van mij ook. Maar dat maakt toch niet uit? We hebben hier geen echte taxateurs zitten natuurlijk.

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 20:56

ik vind het ook alleen maar leuk ! zo krijg je iedereens smaak een beetje te weten :D niet dat ik dat allemaal gelijk onthou, maar toch !

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:37

Ik weer, met eindelijk weer eens een paardenplaat!

Afbeelding

Taxaties:

_Bitje_: wat een mooie zeg! Zeker € 30 waard!

soeboenoe: heel mooi ook! € 45,-

lalunamyo: € 100,-

xDonja: € 50,-

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 10:37

horseydude, deze vind ik wel weer leuk :) 30 euro,

Is het niet een idee, om in plaats van grijs potlood, hier inkt te gebruiken ? oost indisch zwart inkt ? denk dat hij dan nog sprekender gaat worden :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:10

lalunamyo schreef:
horseydude, deze vind ik wel weer leuk :) 30 euro,

Is het niet een idee, om in plaats van grijs potlood, hier inkt te gebruiken ? oost indisch zwart inkt ? denk dat hij dan nog sprekender gaat worden :)

Leuk idee, ware het zo dat ik niet zo'n vaste hand heb... (schiet dan uit als gevolg een verziekte plaat... |( )

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:27

Horsiegek: Heel mooi 75,-
Xdonja: Wel een beetje donker maar erg mooi in verhouding. 30,-
Horseydude: aparte stijl maar wel fijn om te zien. 25,-

Afbeelding
gemaakt op A4 formaat met grafiet potloden, verschillende hardheden.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 18:54

Is ie al af? :) Ik vind hem bij de ogen heeeel erg gaaf, de rest vind ik nogal vlak :)

Voor nu 10 Euro :)