[CENTRAAL] Sieraden maken!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:13

Ik ga zelf altijd graag naar BirGem in Schoonhoven. Ze hebben helaas geen site, maar hier zit het: Lopikersingel 11
2871AP Schoonhoven
0182-387064

Ze hebben een hele hoop, cabochons, veeeeeel mooie facet geslepen stenen (ga zelf altijd zowat kwijlen als ik daar ben :o ) maar ook bijvoorbeeld hele snoeren met parels voor een leuke prijs.

Verder werk ik dus ook in een soort juwelier en ga ik wel eens mee naar de beurs in Urecht (jaarbeursplein), maar daar moet je wel een KvKnummer voor hebben geloof ik. Daar hebben ze genoeg stands waar ze hele snoeren edelstenen verkopen... voor inkoopsprijs dus :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:50

Ah jaaa dat is om de hoek :P
Ik ben zoekende naar een mooie (regenboog)maansteen cabochon, maar als ik al wat kan vinden zijn het hele kleintjes.

Ik had een foto beloofd die het verschil laat zien tussen 2 manieren van presenteren.
Ben momenteel een stukje collectie aan het uploaden, dan zal ik meteen ook even een foto schieten van de crystal chain op mijn werkblad.

jolijnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:14

holly schreef:
Ponybeads en paardenbeads.
Ik zat me inderdaad ook even af te vragen wat je met ponybeads bedoelt.

Twinkle leg je anemoon zo - voor je op tafel of op je been.
Hou de draad bij je buik zeg maar.
Als je dan je grote en kleine kraal geregen hebt, rijg je door de basiskraal terwijl je de armband "laat liggen".
Je lus trekt nu langzaamaan kleiner richting je armband en op die manier haakt de lus minder snel achter de kraaltjes.
Af en toe is het nodig om, voordat je nieuwe kraaltjes rijgt, je de draad even "ontdraaid", want dat is waardoor je overal achter komt te hangen en knopen erin krijgt.
Een foto als het klaar is, is altijd leuk!

Hallo Danielle.
Wat moeten we ons voorstellen bij een draad met een trosje eraan?

haha jha dat begon ik dus ook doorte krijgen toen het bijna af is :+
ik zal seker foto's maken (moet toch nog altijd juweeltjes fotograferen straks)
dus komt zeker deze avond of morgen :D
ben immidels weer aan een volgende set begonnen met die techniek, vind het een hele leuke maniier en ook heel mooi om te zien :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:20

Het verschil is duidelijk denk ik, maar we nemen het effies door.

Boven de foto gewoon gemaakt zonder ergens naar te kijken, met flitser aan.
- lelijk geplaatst.
- van voor dof, van achter spiegelt het zo van de foto af.
- de blauwe ondergrond stoort en trekt tevens de kleur van het sieraad naar beneden.
- linkerbovenhoek is nog een randje van iets anders te zien.
- sieraad ligt zomaar ergens, niet mooi in het middenpunt (en daarmee wordt dan niet bedoelt pietje precies in het midden)
Etc etc.

Onder.
Uiteraard kunnen foto's altijd beter en mooier, maar in princiepe kijk je op dit plaatje naar niets anders dan waar ik graag wil dat je naar kijkt.
Witte ondergrond, foto netjes opgefleurd met omrandingen, sierlijke naam erbij etc.

Het hoeft allemaal niet perfect (dat zijn de mijne ook niet), maar het maakt net dat beetje verschil.

Afbeelding

Afbeelding

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:31

ik ga dit zeker even volgen....ik doe kettingen oorbellen enc maken van die kleine mini kraaltjes (ben de naam ff kwijt) soms ook van andere maar momenteel niet veel op voorraard...

ik kocht ze bij pipo's in heerlen een winkel waar je vanalles krijgt op creatief gebied.

holly

Re: Sieraden maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:42

Hallo Alexandra
Rocailles?
En in de winkel kopen betekend ook vaak duurder he, wist je dat?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:24

Wat is het stil hier ineens. Liggen de kralen in de kast?

Singasong ik heb van de week mezelf eindelijk van de uitstelstoel gekregen en bij Trudy (black crow) een ketting en armband besteld. Nu de rest van de spulletjes er nog bij zoeken en dan ga ik toch echt eens een poging wagen een cabochonsetje te maken.
Aan de ene kant heb ik er zin in, aan de andere kant denk ik, helpie waar ga ik toch aan beginnen haha.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:26

holly: wow wat een prachtige armband!! Mooie foto ook :j

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:28

Thanks Wendy.

Paxine mag ik zeggen dat ik je buffelo bill leuk vind? Vind de naam echt super passen bij de model.

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:29

singasong schreef:
pasdedeux schreef:
Ik kom me ook melden. :wave: Ik maak zo af en toe sieraden, meer voor mezelf dan voor anderen, aangezien ik meestal al meer dan 65 euro kwijt ben voor het materiaal. Ik zal binnenkort eens wat foto's maken van mijn creaties.

:wow: 65 euro? Ik ben heel benieuwd naar jouw creaties!

Het is allemaal een beetje otazu stijl veel bling bling. Zal van de week foto's maken en plaatsen.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:40

holly schreef:
Paxine mag ik zeggen dat ik je buffelo bill leuk vind? Vind de naam echt super passen bij de model.

Dankjewel! Ik verkoop het ook best aardig.Mensen vinden het blijkbaar erg leuk zo'n rhythmbead :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 09:35

holly schreef:
Wat is het stil hier ineens. Liggen de kralen in de kast?

Singasong ik heb van de week mezelf eindelijk van de uitstelstoel gekregen en bij Trudy (black crow) een ketting en armband besteld. Nu de rest van de spulletjes er nog bij zoeken en dan ga ik toch echt eens een poging wagen een cabochonsetje te maken.
Aan de ene kant heb ik er zin in, aan de andere kant denk ik, helpie waar ga ik toch aan beginnen haha.

Leuk!!
Gewoon beginnen en je zult zien dat het heeeel verslavend is :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 09:37

paxine schreef:
holly schreef:

Dankjewel! Ik verkoop het ook best aardig.Mensen vinden het blijkbaar erg leuk zo'n rhythmbead :D

Heb ik iets gemist?? Ik heb jouw foto helemaal niet gezien van Buffelo Bill.

Gebruik jij ook die ijzeren knijpertjes? Waar koop jij die, want ik kan er verdorie niet meer aankomen >;)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:05

Goedenmorgen.

Buffelo Bill staat bij commercieel SS.

Ik heb wel al veeeeelleeee ideeen van hoe het moet gaan worden.
Ben alleen erg bang dat ik er niets van bak. In mijn gedachten ziet het er allemaal leuk uit, maar volgens mij is het erg moeilijk om het daadwerkelijk zo mooi vol, levendig en fleurig te "borduren".

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:40

@singasong:Je kan bij commercieel kijken maar ook in m,n onderschrift bij de paardensieraadjes :D Buffalo bill is een rhythmbead ;)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:23

paxine schreef:
@singasong:Je kan bij commercieel kijken maar ook in m,n onderschrift bij de paardensieraadjes :D Buffalo bill is een rhythmbead ;)

:D Ik heb hem even opgezocht ;) Hij is leuk hoor!
Ik maak ze ook maar dat had je wss al gezien op mijn site?

Ik herhaal mijn vraag nog maar een keeraan jou.... waar koop jij die ijzeren knijpertjes? Ik ben er hard naar op zoek maar kan ze nergens vinden ;(

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:24

holly schreef:
Goedenmorgen.

Buffelo Bill staat bij commercieel SS.

Ik heb wel al veeeeelleeee ideeen van hoe het moet gaan worden.
Ben alleen erg bang dat ik er niets van bak. In mijn gedachten ziet het er allemaal leuk uit, maar volgens mij is het erg moeilijk om het daadwerkelijk zo mooi vol, levendig en fleurig te "borduren".

Gewoon je fantasie gebruiken :D ja, of je moet via een bepaald patroon borduren, dat kan natuurlijk ook!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:42

Het idee is er, of iig er floept van alles door mijn gedachten.
Het is het daadwerkelijk maken waar ik een beetje bang voor ben er niets van te bakken.
Heb jij dat niet dan, dat je denkt oe ik ga dit en dat maken, en dat het resultaat veel simpeler en kaler uit valt?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:43

holly schreef:
Het idee is er, of iig er floept van alles door mijn gedachten.
Het is het daadwerkelijk maken waar ik een beetje bang voor ben er niets van te bakken.
Heb jij dat niet dan, dat je denkt oe ik ga dit en dat maken, en dat het resultaat veel simpeler en kaler uit valt?

Nee, eigenlijk niet... als je begint rondom de steen met kraaltjes dan gaat de rest vanzelf, tenminste bij mij :D

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:52

@singasong:Heb je site even bekeken,die van jou zijn ook mooi!
Sorry ik vergat je vraag over de knijpertjes te beantwoorden :o
Ik heb die knijpertjes van een fotoketting afgesloopt.Die kun je bij de Xenos kopen.Kost iets van 3,95 en dan heb je 25 knijpertjes.Weet niet of dat goedkoop is maar ik kon ze nergens anders vinden.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:08

Echt leuke dingen komen er allemaal voorbij! Zitten jullie toevallig ook op sieradenforum.nl ?! Ik wel, momenteel niet echt actief maar erg leuk forum, leuke aanbiedingen ook.

Hebben jullie nog favoriete webshops?
voor 'normale' dingen haal ik veel bij http://www.creadream.nl
voor 'bijzondere' dingen kijk ik graag bij http://www.ozizo.com
Beide hebben goede snelle levering! Goede prijzen.

Als iemand toevallig nog iets weet:
Kwastjes
Ik ben op zoek naar kwastjes in veel verschillende kleuren. Bij voorkeur geen grote (van 4 tot 6, hooguit 8 cm). Welke webshop heeft die hele kleine in verschillende kleuren (creawerk en ozizo zijn tot nu toe het beste wat ik gevonden heb, maar bij voorkeur het hele kwastje in een kleur, dus niet het touwtje wat er boven omheen gewikkeld zit in een andere kleur). Of ze nou van koort of dunne touwtjes zijn maakt niet uit, allemaal prima.
Maar zou fijn zijn als ik niet bij tig verschillende webshops moet bestellen. Heb in ieder geval wit/zwart/grijs/roze/geel/rood/groen/blauw/turquase/bruin/paars, zegmaar zo'n beetje alle kleuren van de regenboog.
boekenlegger
Ik heb ze eerst bij sayila besteld, maar iemand nog enig idee waar ik eentje (bij voorkeur beetje betaalbaar, hoeft geen zilver of verzilverd) met boeken-motief en met paarden-motief (of hoefijzers, iets in die richting) kan vinden?!
rubberen ketting
rubberen ketting met slotje en verlengketting, bij sayila uitverkocht, nu eerst bij Eeks besteld. Wie weet uit ervaring nog goede/mooie?!

Ga binnenkort mijn site maar eens over de hoop gooien, heb allerlei nieuwe ideeën die nodig overzichtelijk op m'n site moeten! :D
vooral de kwastjes moet ik nodig hebben!

(EDIT: wat betreft de webshops, ik heb géén kvk!)

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:13

Ik heb boekenleggers bij www.corakraal.nl gekocht.Zijn er zowel met als zonder werkje en erg goedkoop!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:53

@ pasdedeux, ik ben ook erg benieuwd naar je creaties :D
@ Holly, het is indd een enorm verschil qua presentatie. Ik kijk zelf vaak al niet eens meer verder als de foto's "bagger" zijn :)

Oeeh, het begint wel weer te kriebelen, van de week maar even spulletjes inslaan!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:11

paxine schreef:
@singasong:Heb je site even bekeken,die van jou zijn ook mooi!
Sorry ik vergat je vraag over de knijpertjes te beantwoorden :o
Ik heb die knijpertjes van een fotoketting afgesloopt.Die kun je bij de Xenos kopen.Kost iets van 3,95 en dan heb je 25 knijpertjes.Weet niet of dat goedkoop is maar ik kon ze nergens anders vinden.

Die kniijpertjes heten ook wel krokodillenbekjes of klemmen en zijn een elektronica onderdeel. Praxis, Gamma of lokale dhz zaak heeft ze wel.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:20

Moeten ze wel weten wat je bedoeld......hier werd ik uitgelachen :( en hadden ze ook niet in het assortiment