sheela schreef:... Maar wij vroegen ons af hoe paarden reageren op dat enge ding? En als ze er aan gewend zijn, gaan ze dan lopen klieren met die bal of valt dat mee?
Mijn ene paard staat op een paddock, waar aan een kant een strook gras van ca. 1-1,5 mtr zit, voordat de volgende paddock komt. Daar heb ik de val vanavond opgehangen. Ik heb haar het ding voorheen laten zien, maar ze was er niet byzonder van onder de indruk
.
Hier dan mijn beloofde foto´s
:

De klamboe; ik heb het gaas uit de hoepel geknipt...

... en de hoepel met een paar zware moeren verzwaard

De in elkaar geschoven flessen heb ik met van dat dikke plakband aan de trechter geplakt (waarvan ik dat tuutje en het handvat heb afgesneden)

Omdat ik de klamboe omgekeerd heb (zodat de hoepel onderaan komt te hangen), had ik bovenaan zoveel gaas over
. Daarom heb ik stukken aan elkaar genaaid en het overige gaas weggeknipt (rotkarwei, niet aan te raden
!).

Vanavond was het dan eindelijk zo ver: mijn val hangt
!!

En ja hoor: de eerste dazen zijn gevangen
!

Ik moet morgen nog even stevig plakband om het gaas/trechter doen, want zoals je hier kan zien vliegen een hoop dazen tussen de trechter en het gaas
.
De foto´s zijn ong. een uurtje nadat ik de val heb opgehangen gemaakt (vanavond om een uur of 6). Er zaten in de fles iets van 10 stuks en in het net zeker iets van 30, dus ik kan geloof ik zeggen dat het ding een succes is
!!