[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:10

Ik heb over je post heen gelezen Century. Je hebt helemaal gelijk naar mijn mening :)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:15

Lang niet meer gepost (en gekeken) hier.
Art_lficious, Mooi, maar de mond lijkt niet te kloppen. €25,-
bokworst, Mooi. €20,-
Hannah41, Kei gaaf! €30,-/€40,-
Art_lficious, €35,-. Ik vind hem erg mooi, maar er mist iets.. wat weet ik eigelijk niet.

Weer een tekening van mij. Zat meer contrast is, kreeg het niet fatsoenlijk op de foto (was trouwens een cadeautje)
Afbeelding

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:53

Ik denk 1 uur mee bezig geweest, A5. Grijs potlood, H, HB en 2B. Was opdrachtje ;)

Afbeelding

Afbeelding

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:56

kittydylan: let op de details :) lekker dooroefenen met de pupil in het oog!
Edit: zie trouwens dat mijn tekening er beter uitzag op de telefoon dan op Bokt hihi :)

Meloen

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:10

Moderatoropmerking:
Ik heb een flink aantal off-topic berichten weggehaald. Dit topic is bedoeld om je werk te laten taxeren. Het is prima om je werk of je geschatte waarde zo nu en dan wat toe te lichten, maar ik verwacht dat dit dan respectvol gebeurd. Verdere communicatie kan via de PB. Kritiek (goed onderbouwd en respectvol) kan in een eventueel aangemaakt UK topic worden gegeven. Ik wil jullie verzoeken om hier in het vervolg om te denken.

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:23

Hanna - erg mooi! Zeker 80,-

Kittydylan - leuk hoor, je gaat steeds meer vooruit :) voor nu 5,-

Anniek - ik heb mooiere van jou gezien, voor deze zou ik geen geld over hebben, sorry.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:36

hanna41 ;ik zou er wel 50 voor over hebben zeker als het inclusief lijst is dit is wel mijn smaak.
bokworst :Ik hou ook van tekenen met grafiet maar ik mis lichte delen in je tekening ik vind hem erg donker 30 euro
Art_ ificious: Het vosje vind ik prachtig 45 euro het paard wat minder 20 euro
Horseydude: Ik wil best geloven dat er een markt voor is maar in mijn kamer zou ik het niet hangen dus kan k het ook niet taxeren.
Kittydylan: mooi maar ook bij jouw mis ik iets licht {alles is grijs} 15 euro
Anniek22 : De blik heb je wel te pakken maar ook jouw tekening vind ik te "grijs" kan me wel voorstellen dat als het je hond is je er erg blij mee zou zijn 25 euro.

Dan nog 1 van mij:
A4 met pastelpotlood
Afbeelding

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:03

Binky - de ogen en neus zijn erg mooi geworden! Vacht vind ik alleen iets te eentonig qua kleur en ietwat krasserig overkomen. 25,-

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:38

Dankje voor de taxatie! Let goed op de overgangen bij je tekening binky, hij is namelijk idd wat krasserig. Ook lijkt de neus wat breed. Ik zou er zo'n 20-30 euro voor betalen..

juliaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:43

Hoii ik ben nieuw! Ik "teken" vooral met aquarelpotloden wat een aardige uitdaging geeft. Heb laatst een poging gedaan om "het Afghaanse meisje" na te maken. Ik was er erg blij mee totdat het fout ging met het gezicht. Ik kreeg er geen mooie diepte in en de mond is net wat verschoven.. Ook zijn de kleuren net iets anders door mijn mobiel(feller rood en het groen is juist minder fel...). Geen idee of het geld waard is. Wat vinden jullie ervan?

De taxatie van de laatste drie:
KittyDylan: Ik vind de hals erg mooi, het hoofd ook alleen vind ik de ogen iets te klein en ze hadden wat sprekender gemogen, 5 euro
Aniek22: vind het hoofd erg mooi, snap niet wat die ovaal om zijn nek doet? dat voegt niet zoveel toe. 5 euro
binky: Wat een leuke hond! Vooral dat scheve oortje, had wel wat meer kleurvariatie in gemogen. 20 euro

Mijn creatie:

Afbeelding

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 15:42

juliaka schreef:
Hoii ik ben nieuw! Ik "teken" vooral met aquarelpotloden wat een aardige uitdaging geeft. Heb laatst een poging gedaan om "het Afghaanse meisje" na te maken. Ik was er erg blij mee totdat het fout ging met het gezicht. Ik kreeg er geen mooie diepte in en de mond is net wat verschoven.. Ook zijn de kleuren net iets anders door mijn mobiel(feller rood en het groen is juist minder fel...). Geen idee of het geld waard is. Wat vinden jullie ervan?

KittyDylan: Ik vind de hals erg mooi, het hoofd ook alleen vind ik de ogen iets te klein en ze hadden wat sprekender gemogen, 5 euro
Aniek22: vind het hoofd erg mooi, snap niet wat die ovaal om zijn nek doet? dat voegt niet zoveel toe. 5 euro
binky: Wat een leuke hond! Vooral dat scheve oortje, had wel wat meer kleurvariatie in gemogen. 20 euro

Mijn creatie:

[ [url=m/5WHnWW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat bedoel je met "die ovaal om z'n nek?"
Ik vind je tekening leuk alleen niet heel speciaal. Goed dooroefenen dan kom je er vast ;) ik heb er nu nog niks voor over sorry. Goed oefenen ook met diepte van het laken en de huid ook al is het moeilijk ;)

juliaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 16:35

Anniek22 schreef:
juliaka schreef:

Mijn creatie:

Ik vind je tekening leuk alleen niet heel speciaal. Goed dooroefenen dan kom je er vast ;) ik heb er nu nog niks voor over sorry. Goed oefenen ook met diepte van het laken en de huid ook al is het moeilijk ;)

nou ik denk dat het ovaal het lijf moet voorstellen ofzo? Zou ik niet zo gedaan hebben..
Dankje voor je reactie! Had er zelf ook niet heel veel voor over gehad omdat ik het gezicht raar vind haha. Toch was ik er een beetje trots op!

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 18:32

juliaka schreef:

Mijn creatie:

Ik vind je tekening leuk alleen niet heel speciaal. Goed dooroefenen dan kom je er vast ;) ik heb er nu nog niks voor over sorry. Goed oefenen ook met diepte van het laken en de huid ook al is het moeilijk ;)[/quote]

nou ik denk dat het ovaal het lijf moet voorstellen ofzo? Zou ik niet zo gedaan hebben..
Dankje voor je reactie! Had er zelf ook niet heel veel voor over gehad omdat ik het gezicht raar vind haha. Toch was ik er een beetje trots op![/quote]

Sure dat mag ;)

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 10:06

Ik vind de ogen van je Afghanistan meisje goed gelukt de blik die ze had is er in aanwezig de neus daar in tegen te recht maar zeker geen verkeerd portret, 10 euro?

Afbeelding
Mijn laatste tekening een babygorilla op A3 tekenpapier met een 1B potlood.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 10:54

Heel mooi zo met één potlood! Die blik die hij heeft is echt babyachtig, dus ik denk zo'n 45-55 euro. Cute :)

juliaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 13:18

binky schreef:
Ik vind de ogen van je Afghanistan meisje goed gelukt de blik die ze had is er in aanwezig de neus daar in tegen te recht maar zeker geen verkeerd portret, 10 euro?

[ [url=m/h3zNtU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn laatste tekening een babygorilla op A3 tekenpapier met een 1B potlood.

Dankjewel :) Ik moet zeker nog werken aan gezichten, is veel lastiger met aquarelpotloden omdat het in een keer goed moet zijn...
Ik vind jouw aapje erg leuk, mooie blik in die ogen. De mond alleen een beetje scheef ofzo? Kan ook zijn omdat ik schuin moet kijken :D

Zou er 40 euro voor geven, als het in kleur was geweest had ik er meer voor gegeven ;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 13:24

Kittydylan: 7,50
Anniek: 5,-
binky: 10,-
juliaka: 5,- (vanwege de verhoudingen die niet kloppen)
binky: Stuk mooier als die hond naar mijn mening. Heeft ook iets ouds wat hem speciaal maakt: 50,-

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 17:23

Kittydylan: €5,- : leuk, maar ik zie liever iets meer structuur in de vacht (in dit geval heel subtiel). Ook mist het oog diepte.
Aniek22: €5,- : oogjes zien er leuk uit!
Binky: €15,- : mooi, maar ik mis wat contrast in de vacht
juliaka: €10,- : gezicht klopt inderdaad niet helemaal, maar dat had je zelf ook al in de gaten ;)
Binky: €35,- : erg leuk gedaan, maar ik mis toch wat donkerdere kleuren.

En nu een die ik net af heb.
Een cheeta, op A4, met grafiet. (Links slechte, onscherpe foto, rechts met flits)

Afbeelding Afbeelding

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:24

ik zou meer proberen met grijstinten te werken, hij is helaas nog erg vlak..Voor nu 5-7,50 euro, maar als je die grijstinten meer gebruikt meteen een hogere prijs want de blik heb je te pakken!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:28

Dus toch nog wat donkerder maken. Ga eraan werken. Dank voor je feedback!

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:31

Als je klaar bent misschien nog een x plaatsen? Dan krijg je vast andere taxaties, iig van mij! ;)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 18:45

Doe ik!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 16:15

Ik gooi er nu eerst een andere in.
Dit was een cadeautje.
A4, grafiet.

Afbeelding

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 18:14

En de cheeta wat donkerder:
Afbeelding

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 18:41

nogmaals: blik heb je, maar maak ze echt donkerder en bij de hond mis ik mooie overgangen qua kleuren. Ze komen zo gewoon beetje vlak over (cheeta is al beter). Cheeta 7,50 en hond 5 euro.