[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anniek22

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:24

Ik vind de ogen en de haren mooi spreken. Ik denk misschien iets zachter zijn met kleuren.. Ongeveer €20,00.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:59

yvanna: € 50,-

Isapaardje: € 25,-

Aartje: € 30,-

Horsenart95: € 50,-

Stefieke1997: € 50,-

Mijne:

Afbeelding
Lijkt simpel, was het niet! (is ook verkocht voor een flink bedrag!)

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:10

Horseydude: Ik denk zo'n 25 euro. Het is mijn stijl niet en dan gaat bij mij de prijs omlaag, sorry. Niet dat ik zeg dat ik het zelf kan maken ;) mag ik wel vragen voor hoeveel je ze verkoopt?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:45

Anniek22 schreef:
Horseydude: Ik denk zo'n 25 euro. Het is mijn stijl niet en dan gaat bij mij de prijs omlaag, sorry. Niet dat ik zeg dat ik het zelf kan maken ;) mag ik wel vragen voor hoeveel je ze verkoopt?

You won't believe it maar deze ging van de ene eigenaar naar de andere eigenaar voor €150,- :oo Blad is wel van enorm formaat hoor, iets van 50 cm bij nogwat...?

€25,- is ook wel lekker! :)

ja ik schrok me wild!

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:50

Okee...! Tja als het groot is en je ervan houdt kan ik het me best voorstellen dat het naar een hoge prijs gaat! Gefeliciteerd met de verkoop ;)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 22:52

Anniek22 schreef:
Okee...! Tja als het groot is en je ervan houdt kan ik het me best voorstellen dat het naar een hoge prijs gaat! Gefeliciteerd met de verkoop ;)

Bedankt, maar heb er nog meer hoor! :)

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 01:17

HorseyDude schreef:

Mijne:

[ [url=m/doq9OB.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de mijne Horseydude ?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 08:36

binky schreef:
HorseyDude schreef:

Mijne:

[ [url=m/doq9OB.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de mijne Horseydude ?

OOOOOOOOOH SJIPS! Sorry sorry sorry sorry!

€ 50 elk :) (prachtig by the way, ik kan absoluut geen mensenhoofden tekenen... :o )

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:49

pagina 127:
aerdenhout1: Ik vind ze wel leuk, maar er mist wel wat leven in de ogen. 30 euro
Horsenart95: paard: vind het erg prachtig gedaan toch, simpel maar toont wel veel diepte en doet me denken aan de merrie die ik rijd :P 50 euro
hert: Wauw vind ik machtig mooi: 80 euro
Duijfje: mag meer detail in, voor nu 15 euro
Tyrcanol: verhoudingen kloppen niet helemaal en mis wat details. 20 euro
_bokworst: 30 euro, vind het heel leuk gedaan
Nayomie: de bovenste 2 katten vind ik heel leuk gedaan, maar de onderste 2 dieren zijn weer minder mooi getekend met name de snuitjes. 30-40 euro voor het geheel

pagina 128
yvanna: mooi alleen de witte omlijning had ik niet gedaan,. Ik had in jouw plaats gekozen om dan eerst de achtergrond te doen en dan pas het paard :) 25 euro
Isapaardje: leuk gedaan, zou wat meer opvullen en diepte verwerken, 10 euro
Aartje: ondanks het gemiste oogje toch knap neergezet: 50 euro minstens
Horsenart95: 80 minstens :)
Stefieke1997: hé die zag ik op facebook al. 70 euro (voor de nieuwe update met betere oogjes)
binky: vind de pastel mooi maar het pastel niet goed in het papier verwerkt: 20 euro. voor de grafiet: 15 euro, mag wat meer contrasten in vind ik.

pagina 129:
HorseyDude: persoonlijk niet iets dat ik zou kopen en vind het ook simpel ogen, maar wel schattig (al was het niet simpel volgens jou) 25 euro
Voor een muurschildering van zoiets in een kinderkamer ofzo zou ik wel meer uitgeven.

Mijn meest recente tekening iets groter dan A4:
Afbeelding

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:22

Horseydude - 20,- leuk gedaan! Wat onwijs veel geld zeg! dat zou ik er zelf niet voorover hebben, maar altijd mooi meegenomen toch?

Ikzelf ben niet helemaal tevreden over deze tekening, ben benieuwd hoeveel jullie hem waard vinden. (Hij had eerst een glinstering in zn oog, maar opdrachtgever vond hem zonder mooier!) gemaakt met grafiet.
Afbeelding

EDit; ik zie dat er weer een tekening bij is gekomen! Art_ficious - 20,-, het hoofd vind ik erg mooi, maar de mond klopt niet ten opzichte van het hoofd heb ik het idee, dat haalt mijn prijs flink omlaag!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:36

de mond staat idd iets te hoog (niet veel echter)

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:39

Hmm ik heb ook het idee dat de mond (en ook de neus) iets meer van de zijkant zijn getekend dan de rest van het hoofd, dus niet alleen de plaatsing van de mond imo..

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:41

voorbeeldfoto staat in mijn topic ;)
daar heb ik tevens enkel op de mond het foutpuntje gekregen en de neus niet.
[UK] [TEK][WIP]black gold

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:49

artificious: Ik vind het paard heel mooi alleen is het zo jammer van de 'verdraaide' mond. Hij heeft een beetje erge krul erin zitten, snap je? Ik vind het paard eigenlijk wel erg mooi, ik denk zo'n 35 euro? misschien iets meer, zeker als de mond bijgewerkt wordt! ;) Wil niet banketstaverig overkomen hoor..
bokworst: misschien is het gewoon het paard hoor, maar ik vind de mond beetje hondachtig overkomen?? Ik zie er niet echt een paardentong in.. ;) De oren lijken ook erg groot in verhouding met de rest van het paard, maar het kan natuurlijk paard eigen zijn.. ongeveer 20 euro. wel grappig die krasserige en toch gedetailleerde vacht!

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 23:15

Art_Ificious schreef:
pagina 127:

binky: vind de pastel mooi maar het pastel niet goed in het papier verwerkt: 20 euro. voor de grafiet: 15 euro, mag wat meer contrasten in vind ]

Daarom volg ik een cursus dit portret in pastel is van mijn eerste drie lessen, voor deze had ik nog nooit met pastelkrijt gewerkt :o

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 15:51

Afbeelding
+/- A4 formaat, in kleurpotloden. De kleuren zijn ietsjes warmer in het echt.
Wat zouden jullie voor een tekening als deze geven, er vanuit gaande dat het je eigen hond was?
(Ik heb hier 20 euro voor gekregen, maar ben benieuwd wat jullie netjes vinden.)

Stefieke: Rond de 45 euro :) Mooie tekening, alleen de ogen mogen nog wat helderder, maar dat is al eerder gezegd!

Binky: Ongeveer 20 euro, de pupillen van het meisje zijn niet op de zelfde hoogte dat geeft een vreemd beeld, en de mond vind ik net niet helemaal fijn kijken. Er zou ook nog wat meer diepte in mogen. Maar, het totaalbeeld ziet er leuk uit! Ga zo door!
De vrouw vind ik ook erg mooi, maar wel flets. Met iets meer contrast zou ik er meer voor geven. +/- 15 euro.

Horsedude: Sorry, niet mijn ding. Ik zou hem persoonlijk dan ook op ongeveer 15-20 euro taxeren. Maar gefeliciteerd met de verkoop!

Art_Ificious: Ziet er erg kunstig uit, mooi! Het beeld bevalt me erg zo, maar als je echt realistisch wilt valt er nog wel aan te spijkeren. Ook de mond vind ik iets minder. Ongeveer 25 euro.

_Bokworst_: Mooie stijl! De ogen lijken wel dood in mijn ogen (ookal zei de eigenaar dat hij/zij het liever had, had ik persoonlijk toch nog even naar gekeken) en de mond klopt ook niet helemaal. I=Hij is A4? Zoja, ongeveer 25 euro.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 18:23

Hannah41 ik zou voor zo'n tekening (als het mijn hond was) toch zeker wel 50 euro geven. Mede ook omdat je een mooie achtergrond erbij gemaakt hebt.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:27

p 127
bokworst: 15,-
nayomie: 20,-

p 128
yvanna: 20,-
isapaardjes; 5,-
Aartje: 45,-
Horsenart: 60,-
stefieke: 75,-
binky: 1e: 30,- 2e; 60,-

p 129
HD: 5,-
Art_Ificious: 2,50
bokworst: 5,-
hannah: 35,-

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:31

saskiakefie schreef:
HD: 5,-

Alle kleine beetjes helpen, nietwaar? :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:33

Ik kan me voorstellen dat ie op strip/cartoongebied meer waard zou zijn maar ik heb persoonlijk niks daarmee, keek/kijk ook nooit naar cartoon/animatiefilms.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:42

saskiakefie schreef:
Ik kan me voorstellen dat ie op strip/cartoongebied meer waard zou zijn maar ik heb persoonlijk niks daarmee, keek/kijk ook nooit naar cartoon/animatiefilms.

Achja :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:43

Nouja voor deze heb ik zelfs 50 euro gekregen (van een Nederlander) en dat was in 2012, van diezelfde persoon nog 1 opdracht gehad en van een andere nederlander al 3 of 4 opdrachten gehad elk aan mijn vraagprijs. Denk dus niet dat ik te veel vraag hé

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:44

Hoewel ik niet zo vaak reageer, lees ik dit topic altijd graag even bij. Maar nu wil ik graag even reageren. Ik vind jullie beide -saskiakefie en Art_Ificious- nogal onrespectvol naar elkaar reageren.
Het punt van dit topic is denk ik een beetje dat er wordt getaxeerd op wat iemand er persoonlijk voor zou geven (waar iedereen volledig vrij in is). Helaas vergeten mensen echter vaak hoeveel werk er in een tekening/schilderij zit en wat voor materiaalkosten er bij komen kijken. Daarnaast kan een tekening een enorm grote persoonlijke/emotionele waarde hebben, terwijl het een ander zogezegd niets doet.

Als puntje bij paaltje komt gaat het er maar net om 'wat de gek er voor geeft'. En dat is soms lastig als het gaat om kunst, want smaken verschillen nu eenmaal. Het liefst zou je willen dat een taxatie opweegt tegen het aantal uren werk/materiaalkosten. Helaas is dat vaak niet zo in dit topic. Dit zou kunnen betekenen dat het niet helemaal de smaak is van die persoon (bijvoorbeeld niet realistisch genoeg). Als het je doel is om realistisch te werken betekent dat alleen maar dat je wat beter zou moeten oefenen. Als dit niet je doel is; so be it. Genoeg andere mensen op de wereld die het wel mooi vinden en er meer geld voor neer willen leggen. :)

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:59

Anoniem schreef:
Het punt van dit topic is denk ik een beetje dat er wordt getaxeerd op wat iemand er persoonlijk voor zou geven (waar iedereen volledig vrij in is). Helaas vergeten mensen echter vaak hoeveel werk er in een tekening/schilderij zit en wat voor materiaalkosten er bij komen kijken. Daarnaast kan een tekening een enorm grote persoonlijke/emotionele waarde hebben, terwijl het een ander zogezegd niets doet.

Als puntje bij paaltje komt gaat het er maar net om 'wat de gek er voor geeft'. En dat is soms lastig als het gaat om kunst, want smaken verschillen nu eenmaal. Het liefst zou je willen dat een taxatie opweegt tegen het aantal uren werk/materiaalkosten. Helaas is dat vaak niet zo in dit topic. Dit zou kunnen betekenen dat het niet helemaal de smaak is van die persoon (bijvoorbeeld niet realistisch genoeg). Als het je doel is om realistisch te werken betekent dat alleen maar dat je wat beter zou moeten oefenen. Als dit niet je doel is; so be it. Genoeg andere mensen op de wereld die het wel mooi vinden en er meer geld voor neer willen leggen. :)

precies. Ik heb ook zat opdrachtjes gemaakt op 14- en 15-jarige leeftijd en vraag soms ook gewoon 75 euro die ook echt wel worden betaald terwijl mensen hier voor 15 euro taxeren ;)

hanna41:Ik vind m echt heel mooi, tussen 50 en 65 euro.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:05

Anoniem schreef:

Dit probeerde ik in mijn vorige post te zeggen. Er worden hier meningen gegeven, daar kan je het mee eens zijn of niet. Het is niet nodig elkaar aan te vallen of in de verdediging te schieten, naar mijn mening.