[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 19:43

Wat een gave schilderijen! Ik wist niet dat dit bestond voor volwassenen, nog nooit gezien in ieder geval :D
Vind die van Dallista ook wel erg mooi :j

Waar kopen jullie dit?

sandorra

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 20:42

O dalista die is leuk..... mocht je nog ruimte over hebben dan hou ik mij ook aanbevolen :D ;)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 20:53

joeluna schreef:
Wat een gave schilderijen! Ik wist niet dat dit bestond voor volwassenen, nog nooit gezien in ieder geval :D
Vind die van Dallista ook wel erg mooi :j

Waar kopen jullie dit?

Schipper is Duits, dus bijvoorbeeld amazon.de (boven 20 euro gratis verzenden, en die schilderijen zijn dat al heel snel, haha). Of het hobbyhuis online (real life store in Goes, zo uit mijn hoofd).

Voor PaintWorks en Plaid kan je bij US bedrijven terecht, zoals hersschners en amazon.com ... maar de douane vindt dat ook heel leuk. :-/

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:26

Ik ben inmiddels weer bijgekomen van een heerlijke tijd in Aken, mekka van de paardensport. <3
Voor degenen die overwegen ooit nog eens te gaan (doen!), die Junghans Creativ-Shop zit op loopafstand van het CHIO (dus *niet* in het centrum, maar bij de Soers, Gut-Dämme-Str. 4). Het zit precies tussen een paardensport winkel (Equiva) en een giga DIY winkel + bakkerijtje in. Aanradertje als je even de benen wilt strekken tussen de wedstrijden door... of als je niet geheel toevallig daar de auto hebt geparkeerd. :+
Uiteraard heeft de winkel ook een webshop. https://www.junghanswolle.de/
Overigens zit er ook een hele goede hobbyshop in het centrum, tegenover de Mayersche boekhandel, op kruipafstand van de shuttlebussen naar het CHIO (gratis met een kaartje voor het concours), maar die verkoopt geen Schipper.

Ik wil met alle liefde een paar Weihnachtsbaekerei-en versturen, maar 1. de verzendkosten zijn dan veel duurder dan het ding zelf, en 2. het zijn nogal grote dozen, en de enige dozen die ik heb waar ze in zouden kunnen passen heb ik zelf te hard nodig om mijn PbNs in te bewaren. :') Dus ik zal eens kijken of ik wat tegenkom aan verzendmateriaal.

Status updeetje linker paneel Japans kitschy tafereeltje.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 12:18

En toen was ie af!

Afbeelding

En stiekem al begonnen aan volgend projectje. Een *kuch kuch* Royal & Langnickel, maar ik gebruik hun verf niet en wow, dat scheelt Zo Veel! Het ziet er al heel aardig uit, dat zou me nooit gelukt zijn met die crappy niet-dekkende verf die erbij zit.

Afbeelding

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 12:43

Dallista schreef:
En toen was ie af!

[ [url=m/hkHN9E.jpg]Afbeelding[/url] ]

En stiekem al begonnen aan volgend projectje. Een *kuch kuch* Royal & Langnickel, maar ik gebruik hun verf niet en wow, dat scheelt Zo Veel! Het ziet er al heel aardig uit, dat zou me nooit gelukt zijn met die crappy niet-dekkende verf die erbij zit.

[ [url=m/41pHS3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow <3
Mag ik vragen waar je de laaste heb gekocht?

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 12:45

Ohh wat is de Fuji ontzettend mooi geworden! Heerlijk romantisch plaatje!

En oh, wat zal dat schelen als je hun verf niet gebruikt. Ik heb deze ook ooit gemaakt vroeger, wat een crime was dat met de bijbehorende verf. Ben benieuwd naar het eindresultaat! :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 13:11

Dank voor de leuke reacties! Ben er ook wel een beetje verliefd op (okay, dat was ik natuurlijk al, hahaha).

nardxash schreef:

Natuurlijk! Ook bij de Junghans Creativshop in Aken, voor 8,50 euro zo uit mijn hoofd. (Ja, bijna drie keer zo duur als de Schipper 4-luik dus :+ ). Maar ja, springpaard, da's wel helemaal mijn ding, dus dan toch maar kopen en zelf wat kleurtjes erbij zoeken.

Maar is on-line vast ook wel ergens te krijgen. Het is nr PJL18 "Show jumping".

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 18:59

Dallista schreef:
Dank voor de leuke reacties! Ben er ook wel een beetje verliefd op (okay, dat was ik natuurlijk al, hahaha).

nardxash schreef:

Natuurlijk! Ook bij de Junghans Creativshop in Aken, voor 8,50 euro zo uit mijn hoofd. (Ja, bijna drie keer zo duur als de Schipper 4-luik dus :+ ). Maar ja, springpaard, da's wel helemaal mijn ding, dus dan toch maar kopen en zelf wat kleurtjes erbij zoeken.

Maar is on-line vast ook wel ergens te krijgen. Het is nr PJL18 "Show jumping".

Dankjewel ga ik kijken of ik hem kan bestellen vind het schilderij geweldig <3

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:01

Jaren geleden ook een schilderen op nummer gedaan en kon nu de verleiding niet weerstaan, soms vraag ik me wel af waar ik aan begonnen ben, wat een gepriegel.
Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:19

Ach wat een snoepie. Op los canvas uit China?

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:32

Ja, aliexpres, ben nog niet op de helft hoor, hij zit op een boomstam en er hangt nog een hele staart onder ;)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:43

Wel heel gaaf, die vos!

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 13:07

Oh, die Vos is gaaf! Is het acrylverf?
Lijkt me een leuke om te maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 13:09

Die vos vind ik ook prachtig! Welke seller bij Ali heb je besteld? Ben wel benieuw dwat die nog meer heeft.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 13:36

Het is acrylverf en de seller is, hoe bedenk je het, painting by numbers store, ik heb wel veel geduld moeten hebben, want vosje was onderweg de weg kwijt geraakt, toen dat zeker was hebben ze meteen een andere opgestuurd, die wel redelijk vlot hier was. Was in totaal €7,79 kwijt, incl. verzendkosten.

Als echte beginner zou ik hier niet aan beginnen, door de wel hele kleine vakjes ben je snel het overzicht kwijt en er zijn een paar vakjes zonder nummer, dus dan mag jezelf even laten zien dat je wel wat kleurengevoel hebt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 13:42

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 15:10

Ik heb het niet zo op dit soort sellers. https://m.nl.aliexpress.com/s/item/3255 ... 343xIupKS& is bijvoorbeeld een (hele slechte en ongetwijfeld niet legale) kopie van de originele van PaintWorks, en zo zijn er nog meer.
Maar ja, er zitten hele mooie plaatjes tussen... Ga vast nog wel een keertje overstag. ;-)

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 17:38

Op Alie wordt van alles gekopieerd lego, borduurpaketten, ondergoed en alles wat je nog meer kunt bedenken.
Sommigen zijn slechte kopieen, bij anderen zie je het verschil alleen in de prijs, iedereen is vrij om zijn keus te maken.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:14

Grainey schreef:
, iedereen is vrij om zijn keus te maken.

Too true. Ik heb net 8,50 euro uitgegeven aan Royal & Langnickel, ging ook met pijn in mijn hart om die lui te supporten hahaha, maar ja, plaatje was te leuk. Net als die ene met de vleugel... Als ik al niet teveel nieuwe PbNs had gekocht de afgelopen weken... <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 19:20

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 19:32

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:30

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:08

Ik maak eigenlijk nooit geen paintings, dus ik herken de kopieen niet, maar op die laatste site zie ik wel dat die paintings rechtstreeks van aliexpress komen, ik herken de drie blauwe penseeltjes en de stickertjes op de verf. Dat zie je trouwens vaker, ook met borduurpaketten, worden de chinese kopieen gewoon onder de oorspronkelijke europese merknaam weer op internet gezet, voor de oorspronkelijke europese prijs.
Dat is gemakkelijk winst maken en je ziet vanzelf waar het schip strand. Is gewoon mensen oplichten.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:33

Zo heb ik die mooie PbN van de grey stallion (zie avatar) ook al vaker voorbij zien komen, maar alleen als (lelijke) kopietjes.
Ooit, ooit ga ik hem nog weer origineel vinden. :-)