[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shettepret

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 08:00

Leuk topic! Doe graag mee!
Pak ik even de laatste 3:

Anniek22: niets nog sorry

Bokworst: heel erg mooi, zeker 30,- a 40,- euro

Nayomie: ik denk dat je voor dit geheel zeker 75,- kan vragen!!

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 08:53

nayomie heel mooi gemaakt lijkt mooi echt! ik vind de houding van die onderste kat alleen niet zo mooi. tussen de 45 em 55

bokt worst erg mooi gedaan gezien het formaat vind ik dit tussen de 20 en 35 waard

anniek erg mooi gemaakt alleen ik xou er nog niks voor geven sorry

tyrcanol erg mooi en leuke pony is dat een welsh? ik zou er 25 euro voor vragen

duijfje mooi gedaan io zou nog meer details willen zien in de vacht ik zou er nu nog niks voor geven

hhorsenart tussen de 45 en de 50 heel mooi gedaan
2e is tussen 25 en 35

ik ben benieuwd hoeveel jullie deze waard vinden
pastel op pastel papier. kleiner dam a4
Afbeelding
[UK] [uk][tek/wip] pony Jezabel van de Zonnehoeve

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:10

Nayomie: Na wat langer bestuderen kan ik me wel voorstellen dat je meer vraagt ervoor (logisch). Ik vind het jammer dat (mijn mening) de kop van de kat onder een beetje scheef getekend is, alsof zijn neus, ogen, bek en oren niet op een rechte lijn zitten. en de hondenogen (zijn moeilijk natuurlijk) lijken beetje plat. denk dat als die iets feller en vuriger waren geweest dat het heel mooi zou worden en meteen meer 3D.
yvanna, vanwege het formaat rond 20 tot 25 euro. vind de glans en de manier waarop je haartjes maakt erg mooi!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:39

Enorm bedankt voor jullie taxaties!
Anniek, heel erg bedankt voor je feedback. Daar kan ik absoluut wat mee. :D

Yvanna: mooi hoor! 30 euro :)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 23:20

Wat een leuk topic en wat komen er mooie tekeningen voorbij.

Heb vroeger veel (voor mezelf) getekend, en het onlangs weer opgepakt.
Voor nu teken ik vooral vanaf eigen foto, en voor eigen cadeautjes, maar wellicht wil ik in de toekomst toch opdrachten aannemen.
Maar geen idee wat het eigenlijk waard is, dus hierbij mijn post.

Canson tekenblok, papier, formaat A4, Bruynzeel potloden

Afbeelding

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 23:51

Isapaardje schreef:

Voor nu teken ik vooral vanaf eigen foto, en voor eigen cadeautjes, maar wellicht wil ik in de toekomst toch opdrachten aannemen.

[ Afbeelding ]

zou je zelf eerst even willen taxeren? :)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 10:48

Ik dacht dat dat niet perse hoefde (openingspost). Anders had ik hier niet geplaatst, want heb echt geen idee wat tekeningen waard zijn, dus als ik wat 'roep', dan roep ik ook maar wat :)
En dat geeft voor de makers ook geen goede referentie dan.
De tekeningen van horsenart95 en bokworst vind ik erg mooi en zou ik zeker zelf ook voor willen betalen, vooral die op suedepapier.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:52

Isapaardje schreef:
Ik dacht dat dat niet perse hoefde (openingspost). Anders had ik hier niet geplaatst, want heb echt geen idee wat tekeningen waard zijn, dus als ik wat 'roep', dan roep ik ook maar wat :)
En dat geeft voor de makers ook geen goede referentie dan.
De tekeningen van horsenart95 en bokworst vind ik erg mooi en zou ik zeker zelf ook voor willen betalen, vooral die op suedepapier.

Het word eigenlijk wel verwacht, bovendien maakt het niet echt uit wat je taxeert, gewoon zeggen wat jij er voor zou willen geven is genoeg. :)

Ik vind de verhoudingen end. van je tekening mooi, maar de uitvoering wat minder (niet denkend, weinig contrast en een beetje krasserig). Voor nu ongeveer 5-10 euro, maar met wat oefening kan dat zeker fiks omhoog. :)

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 00:07

Isapaardje schreef:

[ Afbeelding ]

ik vind je tekeningen mooi, mis helaas alleen die power in de ogen van de dieren. En de snuit lijkt ietsjes te kort? Voor nu 5-10 euro. vind m nog beetje eenvoudig ;) Als t wat gedetailleerder wordt gaat de prijs zo omhoog!

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 07:45

Pag.124
@yvanna: Wat een mooie dynamisch werkje! Ik zou er 75,- aan besteden. Ergens had het paard er voor mij nog iets meer uit mogen springen, door een groter contrast te maken. Maar dat moet je zeker niet als kritiekpuntje zien, maar als mijn persoonlijke smaak. Vind het een gave plaat en zou m zo op hangen.

@amy495: Leuk, grappig, lief.. Ik zou er alleen niet zo veel aan uitgeven. 15,- voor het idee..

@Cocodox: Wat is het formaat van de tekening? Ik zou er tussen de 40 en 80 euro voor geven afhankelijk van het formaat..

@Lunameyza: Gaaf, leuk werk, mooie contrasten, neigt meer naar fantasy. Niet mijn persoonlijke smaak, maar wel knap werk. 40,- 45,- en de paarden 30,-

@HorseyDude: Grappig, maar ik vind het geheel niet echt compleet ogen.. Maar qua tekenwerk ben je volgens mij zeker op de goede weg! 10,-

@_baxter_: Heeel mooi. Maar gzien de witruimte die over is, taxeer ik m toch op A4 formaat en dan zou ik rond de 35,- zitten

@Tyrcanol: Leuke tekening, 30,-

pag.125
@Horsenart95: wouw, kijk dit is het serieuzere werk. ;) Hond en kat. Mis alleen een beetje meer geheel in de tekening. Had zelf een andere compositie gekozen denk ik.. 60,- (ivm formaat)

@Nayomie: Mooi en al erg realistisch. Voor digiarts zou ik zelf wat minder uitgeven. (persoonlijk) Vind dit wel 40 euro waard.

@Anniek22: Ik denk dat ik heel erg met je eigen prijzen mee zou gaan. Misschien nog wel iets hoger zelfs!

@fair: Leuke tekening, mag nog wel wat realistischer 30,-

@Horsenart95: aah wat een mooi stokstaartje! 45,-

@LeoniL: Mooi speels werk. Denk dat ik er 50/60 euro voor zou geven

@Sunny44: Leuk en grappig. Neigt eerder naar strip dan realistisch. 30,-

@Lunameyza: Deze vind ik al mooier. 45,-

Pag.126
@MartyMcfly: Leuk, strak en knap gedaan. Ben zelf niet goed in personen. 50.-

@Amy495: Zachte tekening. Mag echt nog wat meer contrast in. 25,-

@Art_Ificious: Ik vind je werk wel wat hebben. 30,-

@Yvana: Arabier is leuk. 40,- de autobus minder, maar wel knap gedaan. 20,-

@Amy495: Dit vind ik dan weer niet zo;n sterke tekening. Wel leuk en de verhoudingen kloppen aardig.. 10,-

@_bokworst: Cool. Zou het alleen zelf niet kopen, maar uhm lastige deze.. 40 euro...?

De volgende pagina's zal ik de volgende keer taxeren. Moet zo de deur uit, dus rond het even af.

Dit is mijn laatste werk. (Let wel, de kat mist een oog dus het kan wat gek over komen)

(tussen A4 en A3 in)
Afbeelding

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:21

Dank jullie wel, ook voor de tips. Kan ik wat mee.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 12:52

Aartje schreef:
Pag.124
@yvanna: Wat een mooie dynamisch werkje! Ik zou er 75,- aan besteden. Ergens had het paard er voor mij nog iets meer uit mogen springen, door een groter contrast te maken. Maar dat moet je zeker niet als kritiekpuntje zien, maar als mijn persoonlijke smaak. Vind het een gave plaat en zou m zo op hangen.

@amy495: Leuk, grappig, lief.. Ik zou er alleen niet zo veel aan uitgeven. 15,- voor het idee..

@Cocodox: Wat is het formaat van de tekening? Ik zou er tussen de 40 en 80 euro voor geven afhankelijk van het formaat..

@Lunameyza: Gaaf, leuk werk, mooie contrasten, neigt meer naar fantasy. Niet mijn persoonlijke smaak, maar wel knap werk. 40,- 45,- en de paarden 30,-

@HorseyDude: Grappig, maar ik vind het geheel niet echt compleet ogen.. Maar qua tekenwerk ben je volgens mij zeker op de goede weg! 10,-

@_baxter_: Heeel mooi. Maar gzien de witruimte die over is, taxeer ik m toch op A4 formaat en dan zou ik rond de 35,- zitten

@Tyrcanol: Leuke tekening, 30,-

pag.125
@Horsenart95: wouw, kijk dit is het serieuzere werk. ;) Hond en kat. Mis alleen een beetje meer geheel in de tekening. Had zelf een andere compositie gekozen denk ik.. 60,- (ivm formaat)

@Nayomie: Mooi en al erg realistisch. Voor digiarts zou ik zelf wat minder uitgeven. (persoonlijk) Vind dit wel 40 euro waard.

@Anniek22: Ik denk dat ik heel erg met je eigen prijzen mee zou gaan. Misschien nog wel iets hoger zelfs!

@fair: Leuke tekening, mag nog wel wat realistischer 30,-

@Horsenart95: aah wat een mooi stokstaartje! 45,-

@LeoniL: Mooi speels werk. Denk dat ik er 50/60 euro voor zou geven

@Sunny44: Leuk en grappig. Neigt eerder naar strip dan realistisch. 30,-

@Lunameyza: Deze vind ik al mooier. 45,-

Pag.126
@MartyMcfly: Leuk, strak en knap gedaan. Ben zelf niet goed in personen. 50.-

@Amy495: Zachte tekening. Mag echt nog wat meer contrast in. 25,-

@Art_Ificious: Ik vind je werk wel wat hebben. 30,-

@Yvana: Arabier is leuk. 40,- de autobus minder, maar wel knap gedaan. 20,-

@Amy495: Dit vind ik dan weer niet zo;n sterke tekening. Wel leuk en de verhoudingen kloppen aardig.. 10,-

@_bokworst: Cool. Zou het alleen zelf niet kopen, maar uhm lastige deze.. 40 euro...?

De volgende pagina's zal ik de volgende keer taxeren. Moet zo de deur uit, dus rond het even af.

Dit is mijn laatste werk. (Let wel, de kat mist een oog dus het kan wat gek over komen)

(tussen A4 en A3 in)
[ [url=m/dZyNjs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dankjewel voor de taxatie! :D
Ik vind je werkje heel erg mooi en zou m eigenlijk als ik zelf een kliniek zou heben zo in de wachtkamer hangen, vind me echt heel mooi! Tussen 50-80 euro :)

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 00:10

Ik kom weer eens taxeren :D

Pag 127:
duifje: ik vind hem mooi, maar nog iets te simpel. Ik zou meer verschil in tinten in de vacht willen zien. €20
Anniek22: De verhoudingen zien er goed uit! Hij kan wel wat meer contrast gebruiken denk ik. Als je het haar tekent, denk dan in plukken. Je hoeft dus niet elke haar te tekenen want dan gaat het op spaghetti lijken:). Verdeel het haar dus in plukken en vul die een voor een in met schaduw, highlights en af en toe een individuele haar.
_bokworst: ik vind hem prachtig! hele simpele stijl eigenlijk maar wel heel realistisch:) €50
Nayomie: super! Oefen goed op verhoudingen want die zijn nog niet 100%:). Voor alle 4 bij elkaar €60

Pag 128
yvanna: mooi! Ik kan alleen niet veel details zien doordat de tekening zo klein in beeld is:p. Ik vind de kleur van de achtergrond heel mooi samen gaan met het paard! €30
Isapaardje: leuk gedaan! Ik mis alleen wat contrast en ik vind hem wat afgeraffeld overkomen. Ik denk dat als je er iets meer tijd in had gestoken had het een stuk netter/realistischer was geworden:). €15
Aartje: erg mooi!! Ik vind het katje zelf echt heel goed gelukt :D . Ik denk dat hij tegen een witte achtergrond meer opgevallen zou hebben, en ik vind de kat misschien iets aan de kleine kant op het papier. Maarja dat is misschien meer kwestie van smaak :) €70

Hier een van mijn laatste werken, op A3. gemaakt met grafiet en een zwart kleurpotlood :)

Afbeelding

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 20:43

Aartje; heel mooi, super realistisch! 70/80,-

Horsenart: prachtig, het is net een zwart/witfoto waar je naar zit te kijken. 100,- ?

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 21:14

Yvanna : 20€
Isapaardje : 10€ ik vind het mooi maar wat ruw uitgewerkt.
Aartje : 50€ Zeer mooi!
Horsenart : 100€ Prachtig! Zeer mooi uitgewerkt

Hier mijn eigen lieve meisje bizoe.
A4 (grafiet)

Afbeelding

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 23:06

Stefieke: ben ik het maar of zijn de oogjes wat glazig? vind m wel erg mooi uitgewerkt dus tussen 50 en 75 euro :)

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 23:22

Stefieke: oogjes vind ik ook wat glazig, jammer! Anders vond ik hem meer waard. 50,-

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 23:49

_bokworst schreef:
Stefieke: oogjes vind ik ook wat glazig, jammer! Anders vond ik hem meer waard. 50,-

Ik snap wat jullie bedoelen maar waarom vinden jullie het storen?

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 07:53

Hij zou veel meer spreken als het anders was (denk ik).

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 10:26

Isapaardje: leuke tekening, zou ik zo €20,- voor geven!

Aartje: wauw!! Heel gave tekening en ook erg leuk neergezet! Techniek, kleuren, pose.. €65,-

Horsenart: super mooi!! €70,- / €100,-

Stefieke: nu €50,-. Ik stoor me niet aan de ogen.. Snap wel wat mijn voorgangers bedoelen maar wellicht zijn de oogjes van je hondje nu eenmaal zo.
Het enige wat mij 'stoort' (als je het al zo kan noemen) is hoe je de tekening gecentreerd hebt. Als je de witte lijn ook onderaan de tekening had zitten (afbeelding dus meer in het midden) had het een mooier effect gegeven denk ik.
Zou er dan €65.- voor gegeven hebben.
Weet niet of je express gekozen hebt voor deze opstelling? Kan ook natuurlijk.

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 13:00

Shettepret schreef:
Isapaardje: leuke tekening, zou ik zo €20,- voor geven!

Aartje: wauw!! Heel gave tekening en ook erg leuk neergezet! Techniek, kleuren, pose.. €65,-

Horsenart: super mooi!! €70,- / €100,-

Stefieke: nu €50,-. Ik stoor me niet aan de ogen.. Snap wel wat mijn voorgangers bedoelen maar wellicht zijn de oogjes van je hondje nu eenmaal zo.
Het enige wat mij 'stoort' (als je het al zo kan noemen) is hoe je de tekening gecentreerd hebt. Als je de witte lijn ook onderaan de tekening had zitten (afbeelding dus meer in het midden) had het een mooier effect gegeven denk ik.
Zou er dan €65.- voor gegeven hebben.
Weet niet of je express gekozen hebt voor deze opstelling? Kan ook natuurlijk.

Uitsnede van de foto was zo :)

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:31

Stefieke1997 schreef:
Yvanna : 20€
Isapaardje : 10€ ik vind het mooi maar wat ruw uitgewerkt.
Aartje : 50€ Zeer mooi!
Horsenart : 100€ Prachtig! Zeer mooi uitgewerkt

Hier mijn eigen lieve meisje bizoe.
A4 (grafiet)

[ [url=m/lpNIPc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even ogen aangepast en ingescand voor betere kwaliteit, is dit beter om te taxeren

Afbeelding

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 07:40

Veel sprekender zo!
Heel realistische tekening. Als de uitsnede ook zo is (je ziet nu de witte rand niet) dan ga ik van mijn €50,- naar €65,-.

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:26

Veel beter en sprekender! Ik ga van 50 naar zeker 75,- :j

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 21:58

Omdat ik echt niet weet wat ik zou moeten vragen voor mijn tekeningen zou ik daar graag wat hulp bij krijgen van jullie.
Zelf zal ik de laatste drie hier op waarde schatten voor mij : Aartje, 45 euro prachtig eenoogje!
Horsenart, hier hou ik van geweldig mooi 65 euro.
Steffieke1997,mooi hoor alsof hij om een hoekje komt kijken net echt ook 65 euro.

En dan mijn portret op A3 formaat met pastelkrijt
Afbeelding

Afbeelding
A4 formaat met grafiet