[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rena100

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:44

Nou voor mij is dat juist goed, want als het te lang duurt dan haak ik snel weer af...dan leg ik het weg en pak het nooit weer op :P

Iets simpels vind ik wel fijn om mee te beginnen. En daarbij vind ik het plaatje ook leuk om uiteindelijk op te hangen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:15

Fuji <3 <3

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 15:57

Jans schreef:
Fuji <3 <3

Ja, is ook echt mijn ding. Prijs mezelf nog steeds zo gelukkig dat ik hem destijds heb mogen aanschouwen van dichtbij met een strak-blauwe hemel, geen wolkje aan de lucht. Was echt magnifiek.

Updeetje maar weer eens, heb veel geschilderd en de zon gemeden.

Afbeelding

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 08:45

Gaaf zeg, heb mijn aliexpress ook binnen. Ik twijfel of het wel olieverf is wat ik erbij heb gekregen, mengen met terpentine wil namelijk niet heel goed (maar ook weer niet heel slecht). Met water krijg ik ook wel verf van mijn kwast af dus ja...wat is de beste manier om te bepalen wat voor verf het is?

Het ruikt ook niet heel extreem.

Ik ben met de meest donkere kleur begonnen, geen idee of dat heel handig is eigenlijk, waar beginnen jullie mee? En verven jullie dan eerst alles in die kleur of wissel je tussendoor tussen kleuren?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:32

Rena100 schreef:
, waar beginnen jullie mee? En verven jullie dan eerst alles in die kleur of wissel je tussendoor tussen kleuren?

Van donkere naar licht is aan te raden. Begin in elk geval niet met wit of andere heel lichte kleuren als je net als ik op (!) de lijntjes schildert (ik doe dit altijd, je wil er zeker van zijn dat ze onzichtbaar worden). Je kan dan namelijk later moeilijk zien waar de randjes precies lopen, dus waar je al geschilderd hebt. Dit omdat wit heel slecht zichtbaar is op de witte (!) achtergrond.
Van donker naar licht heb je dit probleem nooit.

Ik probeer per kleur te schilderen, maar zeker als je niet hoeft te mixen is het heel makkelijk om tr switchen tussen kleuren, dus geen probleem als je weer eens een kleur tegenkomt die je al hebt gehad (bij de kersenbloesem komt dat veel voor!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:39

Ik eindig ook altijd met de lichte kleuren :j en ik werk van achtergrond naar voorgrond zegmaar.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:16

Onze alie schilderen op nummers zijn allemaal met acrylverf, denk dat je er wel van mag uitgaan dat die van jou ook acryl is, acryl is water oplosbaar en droogt snel, olieverf wil nog wel eens een laagje olie op drijven en moet je goed roeren, ruikt ook meer, droogt langzaam en de combinatie olie en water is nog nooit een succes geweest, dus bij olieverf terpentine.
Anders een beetje verf op een penseel doen en in water steken, met olieverf krijg je dan een kring in het water, met acrylverf gebeurt er niets, misschien een beetje verf wat er af komt. Als het echt olieverf is kun je met water je penseel niet schoon maken.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:51

Ik twijfel omdat bij de advertentie bij ali staat dat het olieverf was. Het droogt wel snel, maar een dag later is het nog wel een beetje plakkerig, daarnaast is het ook erg glanzend, waardoor ik wel twijfel.

Dat met water ga ik even proberen. Ik wou dus mijn penselen schoonmaken met wat terpentine en dat wou wel, maar niet van harte. Daarna kwast onder water gehouden en afgeveegd aan een tissue en dat werkte ook, dus ja ik twijfel :P

Maar wel slim aan gedaan dus om met donker te beginnen (goede eerste ingeving).

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:10

Bij alie staat soms in de beschrijving van zo'n painting eerst dat het olieverf is en later staat er dan weer in dezelfde beschrijving acryl, denk soms dat de vertaling van het chinees naar nederlands daar iets debet aan is, onze acryl glanst ook.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:35

Nou het is overduidelijk acryl, loste mooi op in water :) en daar ben ik blij mee want dat werkt veel sneller dan olieverf :)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 20:57

Dallista wat ga je ontzettend hard!!

Hier ook weer eens een update van de uil. Het gaat erg langzaam, zoveel details! Nu pas 3 kleuren gehad. Maar als ik zie hoe mooi hij wordt...

Afbeelding

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:34

wow die uil wordt ook gaaf!

Ik heb nu 2 kleuren klaat (op de foto nog niet helemaal), maar het begint erop te lijken.
Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 16:07

JudithO schreef:
Nu pas 3 kleuren gehad. Maar als ik zie hoe mooi hij wordt...

Nou en of! Ik vind het altijd zo leuk dat die plaatjes van PaintWorks zo echt lijken, alsof ze gewoon uit het cardboard kunnen stappen/vliegen.

Rena, mooie poes! Dus het is op een los stuk canvas? Da's dan waarschijnlijk wel wat goedkoper met verzenden geweest dan die ene die ik een paar jaar geleden had, dat was gestretcht op een frame. Misschien ga ik dan toch nog eens de gok wagen en een nieuwe bestellen!

Hierbij midden-panel klaar. *\o/*
Ben alleen niet echt happy met de zwanen. Heb niets tegen de beestjes, maar om de een of andere reden vind ik ze gewoon niet passen bij de rest van het beeld...

Afbeelding

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 21:21

Wow super mooi geworden Dallista! De zwanen lijken iets minder gedetailleerd/meer contrast dan de rest, maar alsnog heel mooi!
Hoe groot is het?

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 22:02

Je moet het denk ik ook zien alsof er scherp gesteld is op de brug en de zwanen dus wat vervaagd zijn..

Hij is echt prachtig Dalista! :D

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 18:50

Dispar_Vulgo schreef:
Hoe groot is het?

midden paneel is 40 x 50 cm. Redelijk groot dus, oftewel, grote vlakken, weinig detail. Schildert dus erg snel weg.

Ik denk dat al dat wit/lichte tinten van de zwanen teveel afleiden van het gehele beeld. Het trekt de aandacht, en dat wil ik nou juist niet. Ik heb een Mt. Fuju, een Japan bruggetje, sakura everywhere en een waterval, waarom zou ik naar twee zwanen willen kijken?

In het weekend maar eens verder met het linker paneel, misschien...

Dank voor de leuke reacties! <3

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 14:08

Ja klopt, was opgerold stuk canvas. Was 6 euro zo uit mijn hoofd dus super goedkoop. Ben inmiddels bijna klaar, maar heb geen foto ervan. Moet nog twee kleurtjes :)

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 14:22

Bij aliexpress zijn er (in 99%) geen verzendkosten, dus dan maakt het niet uit hoe groot het is.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 14:31

Klopt, alleen de paintings met frame zijn een stuk duurder. Ik ga die kat van mij gewoon op een andere canvas (van de action) vastnieten. Dat moet wel te doen zijn. Had ook naar frames gekeken, maar die zijn duurder dan een canvas van de action :P

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 19:55

Een van de leukste deals die ik ooit ben tegengekomen in PbN. Bij Junghans Wolle in Aken verkopen ze deze Schipper vier-delige Weihnachtsbaekerei.
Er liggen twee stapels van bij elkaar zeker vijftig (!) dozen van dit specifieke set in de koopjeshoek. Zal wel ergens uit een warehouse zijn gekomen of zo?!
https://www.amazon.de/gp/aw/d/B00N95I6E ... _mk_de_DE=ÅMÅZÕÑ&qid=1500652832&sr=8-1&pi=AC_SX236_SY340_QL65&keywords=schipper+Weihnachtsbäckerei&dpPl=1&dpID=61xtqysqFZL&ref=plSrch

Prijs: 3 euro en geen cent meer.

:-)

En deze heb ik ook meegenomen. Het zijn maar tien basiskleuren, de rest is mengen, dus heel moeilijk kan het niet zijn om zelf acrylverf te vinden i.p.v. dat crappy spul van R&L. Maar het plaatje is zo leuk. (Ben natuurlijk in Aken voor het CHIO, dus past goed!)

https://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B00114 ... how+jumper

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 23:01

:oo

Ik wil ook naar Aken -O-

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 16:48

Jans schreef:
:oo

Ik wil ook naar Aken -O-

Ben er vanochtend weer even langs gegaan.
En nog een paar dozen meegenomen (maar niet zoveel als op de foto!). :+
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 16:51

Als je er eentje over hebt of er nog eens komt mag je die wel naar mij opsturen :))

Fauchon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 17:28

Oh die zijn leuk zeg, en dat voor 3 euro. Mazzel!!!

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 19:36

Ohh wat een toffe deal dalista!
Jammer dat Aken niet naast de deur ligt haha :P
Inderdaad als je er nog één (of 2) over hebt dan hou ik me ook aanbevolen hihi.

De Fuji is echt super mooi!

Rena, ben benieuwd hoe die van jou wordt ook!

Hier ligt het schilderen even stil. Net een verhuizing achter de rug en druk met van alles en nog wat. Merk ook dat ik de kwaliteit van de verf steeds slechter vind worden en de lol er een beetje af gaat.