[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 16:11

Afbeelding

Vandaag deze afgemaakt.
Onze kat Maggy, we hebben Maggy vorige week op een leeftijd van 18,5 helaas moeten laten inslapen....

Fijne kerst iedereen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-20 17:00

huricane schreef:
[ [url=m/M1AqQs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vandaag deze afgemaakt.
Onze kat Maggy, we hebben Maggy vorige week op een leeftijd van 18,5 helaas moeten laten inslapen....

Fijne kerst iedereen.

Wat knap dat je dan nu al haar kon tekenen. Sterkte met je verlies :knuffel:

huricane

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 17:16

Dankje Selena.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 18:05

Huricane, sterkte met het verlies.
Mooi eerbetoon gemaakt.

Jis wat gaaf in een vogelhut!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 18:22

Whhaahh...door giga drukte op het werk om alles af te krijgen voor ik weg zou gaan helemaal niet in de gaten gehad dat dit topic onbedoeld ontstipt was. Teveel gemist om overal op te reageren, heb vooral plaatjes gekeken :D

Maar wat een mooie werken zijn er langs gekomen zeg!! Art, ik vind de op zij zij liggende poes echt by far je beste werk tot nu toe. Echt heel mooi geworden.

Wow San wat een geweldige set potloden heb jij wel niet van de kerstman gekregen. Geweldig mooi! Zijn dat alle kleuren van coloursoft? Hoeveel potloden zijn dat wel niet? En wat een mooi cadeau voor schoonmamma!

De vlaamse gaai vind ik ook weer prachtig. Vooral die kleuren. Ben zelf op dit moment (nou ja al een paar maanden maar het schiet niet op door tijdgebrek) bezig met een portret in een beetje dezelfde kleuren. Dingetje wat ik wel geleerd heb met dit portret, meng aan het begin genoeg voor hetzelfde schilderij en/of schrijf op hoe je dingen gemengd heb. Door drukte portret een tijd laten liggen en heb dus grote problemen om dezelfde kleuren terug te mengen. Zal als ik iets verder ben een foto laten zien maar krijg het nog niet goed op de foto, een keer bij daglicht proberen.

Verder teveel om op te noemen! Ben echt denk ik bijna wel een maand off line geweest. Maar veel vogels gezien. Leuk. Ik heb nog nooit een vogel getekend of geschilderd. Groenlingen, die ik toevallig laatst in Jis haar fotoos tegenkwam zijn mijn favoriet. Zitten veel in en om de bak waar ik rij met mijn paard en die wil ik graag een keer mooi op de foto zetten en vervolgens schilderen. Die zijn altijd zo koddig als ik dan net op de lijn rij waar zij zitten. Maar meestal als ik ze zie zit ik op mijn paard en dat is lastig fotograferen.

Ik lees een overleden hond en kat. Heel verdrietig. Ik ben zelf altijd helemaal van slag als ik een huisdier moet laten gaan, dus heel erg veel sterkte met het verlies! :(:)

Baan is klaar, in januari begin ik weer met wat nieuws (werk in de detachering dus elke paar jaar wissel ik van werk) en dan ga ik weer fanatiek meedoen in dit (of het 2021) topic. Heb me opgegeven voor een on-line schilder cursus waarbij ik een portret van Frans Hals ga schilderen (Dame met de handschoenen). Lijkt me fijn om eens wat techniek te leren, want ik doe maar wat op gevoel.

Verder wil ik iedereen hier hele een hele fijne kerst en een super uiteinde wensen. Dat 2021 maar een heel veel mooier jaar mag worden als 2020, want dat is voor velen toch wel een heel moeilijk jaar geweest.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:00

Huricane, mooie kat. Gecondoleerd met het afscheid ervan. Y;(

Ben gestart aan de vogel...
Beetje lastig om de juiste kleur voor de snavel te vinden maar dit heb ik nu al.
Tekening wordt op A4 formaat maar vogel staat er lekker groot op. Ik hoop dat ik goede details in de veren kan weergeven uiteindelijk.
Afbeelding

Gebruikte kleuren tot nu toe
Afbeelding

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:17

Dankjewel iedereen.
Goed begin art :j

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:38

Klein stukje verder.
Beetje lastig om de kleuren goed op foto te zetten. Heb het met gsm wat meer naar voor gebracht de kleuren...

Edit, denk dat de kleuren wat Feller en dekkender mogen
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 12:54

Fijne feestdagen allemaal *\o/*

Wij hadden gister de eerste kerst dag dus vandaag even niets
Prachtige fotos jis
Die ijsvogel wat zijn ze toch mooi <3

Art
Ontzettend leuke uitdaging
Veren zijn moeilijk vind ik

Geweldig gemaakt selina <3 :D

Hurricane
Wat een flinke leeftijd had ze al, maar het komt altijd te vroeg. Ontzettend veel sterkte met het verlies. Heel bijzonder hoe je haar hebt gevangen op papier. Realistisch en toch duidelijk gemaakt. Heel erg mooi eerbetoon

Begin ziet er goed uit art, nog wat meer kleur in het koppie zal hem zeker meer diepte geven

Deze kleine dame heb ik vandaag afgemaakt
Ijsvogel 2.0 met pastel op 10 x 15 wat een gepriegel :=

Afbeelding

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 15:28

oji schreef:
Wow San wat een geweldige set potloden heb jij wel niet van de kerstman gekregen. Geweldig mooi! Zijn dat alle kleuren van coloursoft? Hoeveel potloden zijn dat wel niet? En wat een mooi cadeau voor schoonmamma!

Even geknipt, hoor :P.

Het zijn alle kleuren, inderdaad, 72 in totaal <3.

@Seven, mooi <3.

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 18:35

Dankje Seven, je ijsvogel is prachtig.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-20 20:29

Dank je san en hurricane

Een betere foto in het lijstje

Afbeelding

Ik heb nog zo'n lijstje dus nu bedenken wat ik daar in wil maken

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 13:36

_San87_ schreef:
Mooi zeg <3.

Wij hebben een roodborst nestje in de tuin <3. Sinds een paar dagen zien we steeds een paartje roodborsten naar dezelfde plek terugkeren. Zo leuk.

Jij ook fijne kerst, Jis!

Wat leuk! <3

Wat grappig je poes op de kerstkaart Selina, heel leuk gedaan.

Prachtig huricane, hele mooie kleuren <3 sterkte..

Heel herkenbaar oji, dat bij moeten mengen en ik doe niet anders omdat ik graag zuinig werk, met huidskleur vind ik dat nog het lastigst.
Ze zijn prachtig die groenlingen, vond het ook jammer dat ik er geen mooi foto's van heb. Maar op zich kan ik er toch wel wat mee denk ik.

Wordt mooi Art. Vooral nu de plek om het neusgat er mooi, kleuren snavel is lastig. :j

Mooi Seven! <3

Wilde zo graag een Zijdevlinder schilderen, een vlinder met een IJsberenvacht, heel bijzonder en een beetje buitenaarts. Ik gebruik verschillende referentiefoto's.

Portretlinnen 40x30 met olieverf.

Afbeelding

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 15:43

Oogjes klaar
Afbeelding

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 20:52

Wouw jis. Prachtig, ik ben fijn van je kunstwerken!

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 21:13

Dank je huricane! <3

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 22:28

:wow: JIS... *Sprakeloos*

Seven heel knap die ijsvogel en dat op zo'n klein formaat... Ik zie heel veel details erin.

Vogel heeft fellere kleuren gekregen. Dmv pastelkrijt verkregen, met pastelpotloden wil ik dan bovenop deze laag structuur/diepte aanbrengen.
Heb nog een 3,5 week dus komt wel goed. Rustig aan werken.
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 23:00

Beetje verder met de vogel...
Details op het kopje beginnen te komen
Afbeelding

Edit: 20 minuten verder....
Genoeg voor vanavond om me niet blind te staren erop

Afbeelding

Jis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 10:53

Dank je! :D

Het gaat goed, hele mooie kleuren. :j Heel lastig lijkt me met dat kleine beetje zwart overal.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 12:47

Idd lastig
Ter vergelijking van hoe groot het eigenlijk is
Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 16:27

Je eigen kat schilderen is zo handig. Iedere keer als ik ergens over twijfel, ga ik de kat bestuderen. Tot ergernis van de kat :+
Ik vind hem zo tof worden en dat zeg ik niet snel <3

Afbeelding

Art: Parkiet op dat formaat lijkt me lastig. Succes!
Jis: Die mot, staart je echt eng aan _O- Ik krijg er de kriebels van en dan doe je het goed haha want ik houd niet van insecten dus hij lijkt :')
Seven: Mooi zo in het lijstje! Ik wil als volgend projectje een ijsvogel doen. Veren lijken me lastig.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:59

Wow Selina, je kat lijkt echt wel bijna een foto. Knalt echt van het papier af!

IJsvogel komt heel mooi uit in die lijst met perspectief.

Ik vind die achtergrond bij de vlinder en de gaai, bijna aquarel achtig maar dan met olieverf echt supermooi. Geeft allebei de schilderijen een hele gave sfeer. Ik moest even opzoeken hoe een zijdevlinder eruit ziet. Bijzondere beestjes.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-20 15:39

Schilderij ook eindelijk afgerond. Bij het lijf m'n perfectionisme maar losgelaten en eerst alles in vlakken geschilderd en toen eroverheen. Weet nog niet of ik schilderen leuk vind haha :+

Acryl A4 op papier

Afbeelding

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 12:12

Selina schreef:
Je eigen kat schilderen is zo handig. Iedere keer als ik ergens over twijfel, ga ik de kat bestuderen. Tot ergernis van de kat :+
Ik vind hem zo tof worden en dat zeg ik niet snel <3

[ [url=m/1m8k9u.jpg]Afbeelding[/url] ]

Art: Parkiet op dat formaat lijkt me lastig. Succes!
Jis: Die mot, staart je echt eng aan _O- Ik krijg er de kriebels van en dan doe je het goed haha want ik houd niet van insecten dus hij lijkt :')
Seven: Mooi zo in het lijstje! Ik wil als volgend projectje een ijsvogel doen. Veren lijken me lastig.

Wauw Selina wat een sprankelend begin. Het lijkt wel een foto :)

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 13:15

Zo he, prettige feestdagen allemaal! Ik heb een paar dagen m'n computer/mobiel uit laten staan, dat was fijn. Nu heb ik de rest van de week vrij om het huis op te ruimen, te tekenen en lekker te relaxen. Even een bijleesrondje:

Pepperr: toffe mandala, wat een engelengeduld heb jij! Ziet er erg netjes uit.

San: Mooi kerstpakket <3 Daar zul je veel plezier aan hebben!

Huricane: Wat een prachtige tekening van Maggy, ziet er erg zacht uit. Sterkte met je verlies. Deze tekening is een mooi aandenken.

Art: De vogel ziet er goed uit! Niet makkelijk met die veertjes.

Seven: Je ijsvogel is mooi geworden en ziet er helemaal af zo in het lijstje.

Jis: Wat een fascinerend diertje, die zijdevlinder. Het schilderij is zoals altijd prachtig, de achtergrond vind ik ook erg geslaagd. <3

Selina: De tekening van je kat wordt echt prachtig, ik kan niet wachten tot ie af is! Ik kan me voorstellen dat je er blij mee bent <3 Het paard ziet er ook goed uit, zeer geslaagd! Op naar je tweede acrylschilderij? :)

Ik heb van mijn vriend twee lampen gekregen met het idee om te gaan streamen. Nu nog een webcam, maar degene die ik wil is overal uitverkocht. We zien wel of het er ooit van komt :D

Afbeelding

Daarnaast heb ik ook prachtige boeken gekregen <3

Afbeelding