[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 21:27

Riraito schreef:
Ik teken ook vooral cartoonachtig, dus dat zouden mensen hier waarschijnlijk ook niet echt mooi vinden. Ik vind je tekeningen een beetje richting vore gaan de laatste tijd, was dat de bedoeling? Dat is een vrij kleine doelgroep en ik denk dat er hier überhaupt weinig mensen zijn die in dat wereldje zitten.

Was even een kleine periode maar ben toch weer vredelievend aan het tekenen...

En dan dit: [UK] Anthro VS non-anthro...

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 08:36

Pag 124:

Yvanna: ik vind de sfeer in het schilderij echt heel mooi, net als het paard zelf! Ik zou hier €120 voor over hebben :)
Amy495: welk formaat is het? Ik vind hem mooi, maar hier en daar kloppen de verhoudingen niet helemaal denk ik. de ogen zien er erg klein uit, en de neus en mond staan wat te veel naar rechts? Van mensen heb ik niet zoveel verstand, dus pin me er niet op vast haha. Ook had ik wel wat meer contrast willen zien. Als het A4 is €25
Cocodox: aww wat een poepies! Wat is het formaat? Ik vind ze echt heel mooi! Voor A4 €60 :)
Lunameyza: 1 en 2. Wat is het formaat? Wel erg mooi, zeker het contrast bij beiden! Voor A4 €50
3 en 4. Wauw, die vind ik zoo mooi! Vooral de eerste <3 . Vind het wel moeilijk om digitaal werk te beoordelen, maar waarschijnlijk heeft er veel werk in gezeten! €60 voor beiden :)
Horseydude: sorry, nog niets waard. Ik vind hem een beetje flets. De lijnen hadden veel donkerder gemogen naar mijn smaak :j
_baxter_: de tekening zelf vind ik mooi, maar wel erg klein voor op A3. Er is nu iets te veel ruimte over zeg maar :) . De kreukels zijn ook jammer :P . Het contrast in de tekening vind ik wel erg mooi! €25
Tyrcanol: mooi hoor! Ik vind de hals alleen een beetje gek? Doordat je hem zo 'bol' hebt afgesneden lijkt de hals ook een hele bolle vorm te hebben. €40

Pag 123:

Noaenkelly: waauuw, die vind ik zo mooi <3 €90 :)
_leonie: jammer van het papier inderdaad, dat stoort mij een beetje. De tekening zelf vind ik echt super! €55 :)
Yvanna: tekening: ik vind hem mooi, maar mis wat contrast. Ook kijk ik wat raar tegen de ogen aan? €30
Amy495: mooie kleuren! Let wel goed op de verhoudingen, want die kloppen nog niet helemaal. Verder zou je de staart ook wat 'losser' kunnen tekenen, dus wat meer los wapperende haren. Nu is het zeg maar een homp haar, waardoor het dat speelse verliest :) €15
Noox: beetje moeilijk te zien, maar ik vind hem wel erg mooi! Ik kan niet echt zien hoeveel detail er in zit, maar ik denk €70?

Edit: toch nog maar eentje van mij:p. Het is maar een kleine tekening, op A5. Wel mijn meest tijdrovende A5je tot nu toe denk ik haha.
Afbeelding

Cocodox

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 14:44

Horseenart95, thanks, het formaat is A3 :)

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 15:06

Cocodox schreef:
Horseenart95, thanks, het formaat is A3 :)

Oh, dan wordt het €100 :)

amy495

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 15:11

Horsenart95: 30-40 euro. Erg mooi!
Formaat van de tekening is a4 ja.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:03

Horsenart95: Ik zou er echt minstens €75,00 vor betalen, het kost veel tijd en het is erg realistisch. Het formaat is niet heel groot maar het zijn wel 2 dieren als je snapt wat ik bedoel. Mag ik 1 tipje geven? Ik vind de hond niet heel erg 'kijken', door het lichte in zijn ogen. als het ietsjes donkerder was geweest denk ik dat dat echt de finishing touch was geweest. mag ik vragen hoeveel je er nou uiteindelijk voor vroeg??

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:39

Leo: 50 euro, prachtig :))

Tyrcanol: 25 eruo :j

Baxter: 30

HorseyDude: Sorry, niks.

Lunameyza: 45 per stuk ongeveer :)

Cocodox: 35 euro :)

Amy: Sorry, ook niks. Verhoudingen kloppen nog niet helemaal

Yvanna, prachtig! 150 euro!

Deze is voor A4 formaat :)
Afbeelding

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:47

Anniek22 schreef:
Horsenart95: Ik zou er echt minstens €75,00 vor betalen, het kost veel tijd en het is erg realistisch. Het formaat is niet heel groot maar het zijn wel 2 dieren als je snapt wat ik bedoel. Mag ik 1 tipje geven? Ik vind de hond niet heel erg 'kijken', door het lichte in zijn ogen. als het ietsjes donkerder was geweest denk ik dat dat echt de finishing touch was geweest. mag ik vragen hoeveel je er nou uiteindelijk voor vroeg??

Je hebt een scherp oog hoor! Dat van die ogen viel me ook pas op, maarja hij is al weg:p
Ik heb er 40 euro voor gevraagd:)

Nayomie: Suuper mooi! Het oog vind ik er echt uitspringen, heel realistisch :j hmm, 65 euro?

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 09:02

OKee, van mij zou er dan eigenlijk wel wat bij mogen maar het is natuurlijk jouw keuze ;-)

Hier nu iets van mij. De eerste en de derde zijn hoesjes beschilderd met olieverf. De tekening is A3 formaat en het paneel is geschilderd in opdracht op ongeveer 50 x 65 cm, ook met olieverf.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 09:05

Wauw, Anniek toch! Dat ziet er zeer gaaf uit, mag ik vragen hoeveel je er voor vraagt?

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 09:06

Waarvoor? :-D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 09:08

Anniek22 schreef:
Waarvoor? :-D

Uuuuuh, gewoon schieuwnierig naar de prijzen! :))

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 09:11

Foto 1: €10,00 voor dan hoesje + willekeurig portret, dus mag je zelf kiezen als klant + verzenden. Alleen schilderen doe ik voor €7,00 als iemand zelf een hoesje heeft en het op komt halen.
Foto 2: €17,50 ivm groot formaat en veel tijd (zo'n 5 uur bezig)
Foto 3: Ook €10,00 voor hoesje + willekeurig portret, dus je mag zelf kiezen als klant + verzenden.
Foto 4: Omdat het paneel alleen al €25,00 kostte, werd het €75,00. Dit omdat de lessen die ik eraan besteed duur zijn en de verf natuurlijk ook. ;-)

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:39

horsenart95: 90,-, mooi helder, fijne lichtval!
Nayomie: 40!
Aniek22: voor de hoesjes 20,-. En voor de houtschildering wel 40,-!

A3 formaat!
Afbeelding

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:57

Fair: in de eerste opslag vind ik m heel mooi, maar hoe langer ik ernaar kijk, hoe meer kleine dingetjes ik zie. (Ik ben wel heel kritisch hoor ;-) ) ik zou zeggen lekker dooroefenen! Zoals de buik van het paard stopt op een manier dat het lijkt alsof de kont beetje misvormd is. En de kar misschien beetje bijwerken op verhoudingen net als de mond van het paard. Ik zou er nu denk ik €15,00 voor geven.

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 15:46

Anniek22:
telefoonhoesjes: Vind ik moeilijk te taxeren. Hmmm, 10 euro vind ik wel een goed prijs:)
Tekening: Zit nog te weinig detail en contrast in naar mijn smaak. 20 euro voor het formaat:)
Hondjes: Erg mooi! Er hadden nog wat meer details in gemogen, maar dat lijkt me op hout erg moeilijk. €50 :)

Fair: Ik vind hem mooi! Het hoofd van het paard lijkt alleen iets uit verhouding. €60

Deze heb ik net af. Er is een potentiële koper, maar ik heb geen flauw idee wat ik zou kunnen vragenXD
Formaat is A4, grafiet.

Afbeelding

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 19:07

Dankje! Horsenart: ik denk €50,00. Mooie details!

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 21:23

Lang geleden dat ik hier wat gepost heb. Nu ik weer wat actiever teken (waarschijnlijk tijdelijk dankzij de vakantie, maar soit.) bekijk ik ook weer de topics op ‘Uit de Kunst’. Ik ga de laatste 5 pagina’s taxeren, de pagina’s ervoor niet. Sorry :)
Ik taxeer naar wat ik ervoor zou geven. Waarschijnlijk lager dan de echte waarde. Ik zal het zoveel mogelijk proberen te onderbouwen.

P 120
Tycranol: 20 euro. Het is een heel leuk portret. Maar hij lijkt nog niet helemaal ‘af’. Er mag wat meer lef in. De plaatsing op het papier lijkt niet helemaal lekker. Maar het is zeker een net werk! Ga zo door.

Nayomie: 25 euro. Ik vind het een strak portret. Ik ben er nog niet helemaal uit wat je stijl is. Het lijkt een beetje een mix tussen cartoon en realistisch. Leuk!

Aniek22: Wat een enorm schattig hamstertje. Mooi hoe het blauwe van de achtergrond, terug komt in de vacht! Het oogje spreekt. Ik vind het lastig om ook werktijd in de prijs mee te nemen. Met een redelijk ‘uurloon’ wordt de prijs weer heel hoog. 20-30 euro?
De konijnen zijn schattig. Ik vind hem verder niet heel interessant kwa kleurgebruik. De koe vind ik kwa kleuren wel interessant, maar de verhoudingen liggen niet helemaal lekker. Daar zou ik niets voor geven.

Horsenart: Afzonderlijk vind ik het hele nette portretten. Vooral de linkerhond springt er echt uit! De kat vind ik iets minder, daar lijkt minder contrast/diepte in te zitten. Persoonlijk vind ik de portretten wat abrupt stoppen. Daardoor lijkt het geen geheel. Maar het zijn wel drie goede portretten! 60 euro

KittyDylan: Ik zou hier nog niets voor geven. Er mag wat meer contrast in. ( Iets meer donker, maar ook iets meer licht, zodat je highlights krijgt)

Annelinnie: Ik kan je werk helaas niet zien 

Horsenart: Bij deze vind ik de plaatsing op het papier fijner om naar te kijken. Maar de werkjes zelf vind ik wat minder. Het lijkt alsof er nog wat lagen missen. 30 euro

Annelinnie: Fijn werk@ Mooi hoe dat blauwe er doorheen komt! 40 euro.

KittyDylan: Ik zou hier niets voor vragen. Jammer dat het papier er doorheen komt.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:05

P 121

Cloudspoetry: Geweldig portret! Het lijkt echt op je afte komen. In het oog mag meer leven 60 euro

Nayomie: Ik vind het een leuk werk. De verhoudingen lijken hier en daar niet helemaal te kloppen. Ik zou er nog niets voor vragen.

EmmaVZ: Ik vind de kleuren heel fijn om naar te kijken. Toch wel 50 euro.

Jitske25: Het werk lijkt nog niet echt ‘af’. Door de plaatsing op het papier mis ik een lichaam.

P122
Horsenart: Wat een onwijs schattige pup! Sprekende ogen, leuke compositie: Ja, ik ben fan! 60 euro

Amy495L Een goed begin wat betreft schaduw en licht plekken. Gewoon lekker doorgaan, voor nu zou ik er nog niets voor geven.

Dirndl: Ik kan je werken helaas niet zien..

Hannah41: Ik houd van je kleur gebruik! Misschien iets te blauw, maar ik hou er van! 50 euro

Century: Ik zocht de schilderijen.. Geonden :P Lekkere kleuren. Super realistisch.
Bij de tweede kijk ik wel wat vreemd tegen de boom (?) aan.
De eerste 100 euro, de tweede 75.

Fair: Wat kijkt ze triest! Ik mis wat contrast. Er zit weinig diepte tussen de draak en de vrouw. 10 euro

Anniek: Ik vind je kleurenwerken sterker. Ik mis nog wat uitwerking. Ik zou hier niets voor vragen.

Horsenart: Ik heb nu een paar pagina’s getaxeerd, Ik bekijk eerst de tekening voordat ik kijk wie het gemaakt heeft. Bij jouw hoef ik niet meer naar de naam te kijken. Ik kan je stijl herkennen. Leuk! Ik vind de tong juist leuk. Maakt het wat speelser!
De kat: 30 euro
De hond 60 euro.

MartyMcfly: Mooi kleurgebruik. Mooi hoe dat rode van de achtergrond terug komt in het gezicht van de jongen. 40 euro

P 123
Jolijn: Wauw! Ik ben fan! Er lijkt iets niet helemaal te kloppen aan de vrouw, de neus en mond hadden een fractie naar rechts gemoeten. Maar je techniek is super! 100 euro
Die penselen: Prachtig. Heerlijke kleuren. 80 euro
Die vogel: Fijne achtergrond tegenover het gedetailleerde vogeltje. 100 euro

Amy: Lekker door blijven oefenen! Voor nu zou ik er nog niets voor geven. Tip: Zorg ook dat je het raster weer helemaal weg haalt als je schets klaar is. Dat staat netter :)

Leonie: Wat een aandoenlijk beeld! Ik mis nog wat contrast. Voor nu 50 euro

Horsenart: Ik vind dit een van je mindere werken. Wel mooie contrasten, maar verder vind ik hem erg statisch. 20 euro.

Voor nu laat ik het even hierbij. Ik kan weinig nuttigs meer toevoegen :)

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet niet tot hoe groot deze tekeningen afgedrukt kunnen worden. :)

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 00:42

LeonieL schreef:
Horsenart: Ik vind dit een van je mindere werken. Wel mooie contrasten, maar verder vind ik hem erg statisch. 20 euro.

Oei, die kwam even hard aan :( . Kan je uitleggen wat je bedoelt met statisch?
Wel bedankt voor je eerlijkheid hoor, en leuk dat je mn stijl herkent!

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:45

Bedankt voor de taxaties en de tips!

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:09

Bedankt voor de taxaties! Ik ga binnenkort weer de nieuwe werkjes taxeren

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 14:19

Ik heb geen verstand van taxeren (en al helemaal niet van digitaal) maar ga een poging wagen.
P. 124

Yvanna; Wauw! Heel mooi gemaakt! 120 - 150
Amy495; Al heel goed bezig maar mist nog wat detail en contrast (met name de licht vlakken). En de verhoudingen kloppen niet helemaal. 5 - 10
Cocodox; Erg mooi. Kijk nog wel een beetje raar aan tegen de oogjes. 40 - 50
Lunameyza; De portretten erg mooi gemaakt! Rond de 50 per stuk. De digitale, de bovenste vind ik erg mooi 30. De onderste iets minder vooral denk ik omdat de achtergrond warme kleuren heeft en het paard koud en lijkt daardoor er niet bij te horen. 20
HorsyDude; Ik ben totaal onbekend met furries… Ik zou zo zeggen niets. Misschien als je de lijnen echt zwart maakt dat het wat meer cartoon achtig lijkt, het minder flets lijkt en daardoor meer waard lijkt. Ik vind het figuurtje wel grappig en goed in elkaar zitten.
Baxter; Jammer van de kreukels en de indeling verder erg mooi 30
Tyrcanol; Mooi kleur gebruik! 40

P.125
Horsenart95; Heel mooi! Wat kijkt die hond over enthousiast :) 70 - 80
Nayomie; Prachtig! Super realistisch. Kijk alleen een beetje raar tegen de manen aan. 50
Anniek; De hoesjes. Blijft dat goed zitten? Vind het wel erg leuk 15. Foto 2: Mist nog wat detail. 20 voor het formaat. Het hout. Erg leuk. Zou iets meer detail mogen hebben. Maar geen idee of dat materiaal zich daar voor leent. 60
Fair; Hele mooie sfeer. Zitten nog een paar kleine verhouding dingetjes is. 30 - 40
Horsenart95; Heel mooi realistisch. Krijg alleen op de een of andere manier een beetje wintergevoel bij de achtergrond… 50.

Nou ben ik benieuwd wat jullie van mijn werkjes vinden. En of jullie ze al uberhaubt wat waard vinden :)

Pastel op ongeveer A5, suede karton;
Afbeelding Afbeelding

Pastel op A4;
Afbeelding

Lunameyza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 15:23

Weer eentje af *\o/* Ik heb hier ongeveer 8/9 uur aan gezeten, geheel uit mijn hoofd. Grootte is 149,79cm x 76,2cm (kan natuurlijk kleiner gemaakt worden omdat het een digitaal bestand is, en vergroot worden tot 120%). Gemaakt in Photoshop CC met een Wacom Cintiq 13HD, copyright kan worden weggehaald als de koper dat wilt (hij is al verkocht). Tips zijn hartstikke welkom!

Ik wou echt dat ik zelf ook taxaties kon doen, maar ik ben er te slecht in en wil geen verkeerde taxaties geven :')

Afbeelding

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:28

Je kunt geen verkeerde taxaties geven...... Dit is puur je mening. Wat jij er voor over zou hebben.

Iedereen bedankt voor de taxaties.
Zal er van de week zelf ook nog even taxeren.