MerelBormans schreef:Voor mij geldt de volgende regel:
Iedereen mag foto's na tekenen, voor eigen gebruik mag je altijd foto's natekenen maar let wel op, op het moment dat je een foto online zet of op een andere manier publiceert moet je toestemming hebben van de betreffende fotograaf (wettelijk geregeld).
Ik vind het prima als mijn foto's worden gebruikt voor portfolio doeleinden mits de benodigde credits worden gegeven (even een linkje naar mijn website of facebookpagina bij het werk) en ik het werk te zien krijg.
Op het moment dat er commercie in beeld komt (je verkoopt het werk of laat afdrukken/andere producten maken van het werk en je verkoopt die. Oftewel je verdient er op wat voor manier dan ook geld aan of je gebruikt het werk voor reclame doeleinden) zullen we even om de tafel moeten. In veel gevallen ga ik ermee akkoord en soms vraag ik dan een percentage van het verkochte werk (immers, zonder mijn foto zou dat werk er niet zijn geweest). Geen zorgen ik bijt niet.
Dus voel je vrij om mijn portfolio door te snuffelen. Heb je een foto uitgekozen en getekend, dan laat ik dat ook weten aan de eigenaar van het paard (mits die er is, de foto's in Spanje zijn op stallen gemaakt bijvoorbeeld) maar ben je van plan hem te verkopen, neem dan even contact op.
Helemaal helder!