[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MartyMcfly

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 11:49

@hannah41 op A3 :)

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 15:01

Zo dat is groot ook nog! Rond de 70-100 euro? Afhankelijk van wat je van de zanger vind?

MartyMcfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 15:46

@ hannah41 woww :o nooit gedacht dat iemand zo'n hoge taxatie ervoor zou geven

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 15:52

Een vriendin van mij is fan van EXO, ze herkende hem meteen haha. Ik zou €50,- zeggen :)

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 16:47

Ik meld me hier ook weer eens...
Ben erg benieuwd naar taxaties van mijn meer recente werk :D

maar natuurlijk eerst zelf taxeren! Ik heb een aantal pagina's gedaan, hopelijk genoeg...

p. 120
EMMAxSAMMY netjes :j Er zou wat mij betreft nog iets meer kleurvariatie en detail in de vacht mogen. €35

Tyrcanol ziet er goed uit! Wel een beetje 'gladjes', er zouden wat meer haartjes zichtbaar mogen zijn. Op de een of andere manier pakt het oog me niet helemaal. €45

Nayomie oei, digitaal werk... daar ben ik niet zo in thuis. Aangezien ik hier echt geen idee van heb ga ik er geen waarde aan toekennen, maar ik vind hem erg mooi!

Anniek22 wat een ontzettend leuke werkjes! 1 en 2 mag je zeker €20 voor vragen, de koe spreekt mij minder aan, €10

Horsenart95 Ik vind de dieren zelf erg mooi uitgewerkt, maar qua compositie vind ik het een beetje losstaand en de afsnijding van de dieren wat abrupt. €50

KittyDylan typisch tekeningetje! Sprekende houding van de pony, wel zou er meer contrast in mogen en het oog wat sprekender. €10

Annelinnie _O_ petje af! Ontzettend mooi! Fijn kleurgebruik. Het formaat kan ik niet uit je posts aflezen, maar ervanuitgaande dat het ongeveer iets is als 50x50, dan zou ik er zeker €150 of meer voor vragen.

Horsenart95 veel beter qua compositie en "overvloeien" dan de vorige! Mooi! €50

annelinnie weer mooi kleurgebruik! Is de foto wazig of is de tekening dof?? De afsnijding zou wat mij betreft iets zachter mogen en het oog sprekender (meer contrast). €100

KittyDylan zelfde commentaar als de vorige keer; er mag nog meer contrast in en het oog meer gedetailleerd. Jammer van het grove papier! €10

p. 121
cloudspoetry Het oog valt mij direct op, lijkt niet helemaal juist geplaatst en ook wat dof doordat er enkel grijs- en zwarttonen in zitten. De tekening is vlakkig, de vacht ongedetailleerd, maar dat is ook een kwestie van stijl zo te zien! €70

Nayomie de voorpluk is door de schaduw nogal hard gescheiden van het hoofd. De oren zijn een beetje groot (of ligt dat aan mij?) €20

EmmaVZ prachtig! €70

Jitske25 de ogen hadden minder fel gemogen! Deze springen erg in het oog (:P ). de neus is wat plat, verder ziet het er netjes uit :j €7,50

p.122
Horsenart95 mooi! Alleen het (voor ons) rechterachterpootje 'hangt' er een beetje bij, daar had misschien wat schaduw niet misstaan. Fijn, gedetailleerd uitgewerkt! €45

amy945 kleurrijk werkje! Ik zou goed oefenen met diepte en wellicht ook een achtergrond (of kleurtje).

noaenkelly sprekend werk! en groot ook! €85

Dirndl (alleen het eerste werk, de tweede afbeelding wil hij niet weergeven helaas) ook weer
zo'n sprekend schilderij! Mooi hoor! €140

hannah41 mooi qua kleurgebruik en stofuitdrukking! De achtergrondkleur vind ik alleen niet goed passen, helaas. €40

century prachtig! Talent hoor! Wel vind ik de tekeningen iets te 'smooth', had voor mij iets minder gemogen. A3 €80 en de A4 €55

fair apart... niet helemaal mijn stijl, maargoed dat maakt niets uit natuurlijk. Je hebt het mooi gedaan. Ik vind het geheel nog wat op een grijs vlak lijken, probeer met iets meer volume en contrast te werken. €25

anniek22 ook in deze tekening zou meer volume en schaduw mogen, vooral in het gezicht. €5

Horsenart95 dat tongetje stoort mij niet, schattig juist! €30 de hond is ook erg netjes, maar ik ga mee in het commentaar dat het wat 'braaf' is. Wat piekende en uitstekende haartjes zou het geheel iets losser maken. €55

anniek22 paardje ziet er leuk uit! €15 de tekening met koptelefoon heb je duidelijk verbeterd, al mag het nog iets meer/wat gewaagder van mij! €7,50 de schildering op het telefoonhoesje... dat lijkt me een gepriegel! €10

MartyMcfly pakkend werk! Wel zou ik graag ieeets meer kleur zien in het gezicht van de jongeman, net een klein beetje meer. €45, al denk ik dat een fan er meer voor over heeft!

Nu een paar werkjes van mijn hand...

[1] Houtskool en grafiet, A3 (40x30), op Canson Bristol papier

Afbeelding

[2] kleurpotlood op A4 (20x30)

Afbeelding

[3] Houtskool en grafiet, +- 40x30, op grijs Canson MiTeintes Touch

Afbeelding

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:55

Bedankt voor de taxatie! Ik vind alle drie de werken erg netjes! Ik vind het een leuke stijl en zou tussen de 70 en 125 euro ervoor geven :-)

amy495

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 16:21

Afbeelding

A4 formaat met 1B, 2B en 4B potlood.
Zal zo op de pc andere mensen taxeren

Edit:

Pagina 121:
cloudspoetry : 80,-
Nayomie : 40,- Mooie details
EmmaVZ : 60 – 70 euro. Eeg gaaf!
Jitske25 : Nu nog niks. Vacht ziet er al wel goed uit!
Pagina 122:
Horsenart95 : 70 – 80 euro. Erg mooi! Ogen en details zijn erg mooi gedaan.
noaenkellie : 50 – 60 euro. Mooi gebruik van contrast.
Dirndl : Foto’s kan ik helaas niet zien.
hannah41 : 40 – 50 euro. Kleurgebruik is erg mooi!
Century: Eerste 150,- tweede 100,- . Vind het zelf een erg gave stijl en mooi kleurgebruik!
Fair : 40,-
Anniek22: 5,- Mooi voor de eerste keer!
Horsenart95: 50,- ( allebei ) Vind de tong bij de eerste juist wel leuk.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 17:57

Amy: €10,00, misschien klinkt t raar maar ik vind t hoofdstel t mooiste... Probeer meer schaduwen te maken, meer details en iets speelser. Je gaat de goede kant op!

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:38

Amy495: €10 Het mag net wat gedetailleerder. Probeer er iets meer vachtstructuur erin te krijgen. En iets meer kleurverschil in de manen te creëren.

XJolijn: Wauw! De twee grote zeker €100-150 euro. De a4 €75. Omdat hij net wat kleiner is. :)

MartyMcfly: Mooi kleurgebruik. Ik vind het misschien wel jammer dat je de rechter schouder hebt weg gelaten. Maar zeker €70.

Anniek22: Ik heb het gevoel dat bij de schildering van het paard de verhoudingen misschien ergens niet helemaal kloppen > €15 euro. De tekening en het hoesje rond de €10. Je tweede poging is al een stuk beter. Kijk nog eens naar het haar hoe je daar meer kleurverschil in kan brengen.

Horsenart95: Persoonlijk vind ik het wel een beetje storend om zo het tongetje te hebben. Maar dat is natuurlijk net wat je wilt. Verder blijft ie prachtig dus op dit formaat €50. De hond is ook prachtig €75-100.

Fair: Aparte stijl, maar vind hem persoonlijk voor mij nog wat te grof getekend. €35

Century: Mooi kleur gebruik, en overgangen. €100

Hannah41: Drentse Partrijs? Ik vind hem net iets te blauw. Maar kan aan mijn beeldscherm liggen. De ogen zijn wel heel gaaf. €75

Sorry ik kan hem niet draaien met de bokt upload. Maar ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Het is op 65x 50cm Formaat

Afbeelding

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 07:30

__Leonie schreef:
Amy495: €10 Het mag net wat gedetailleerder. Probeer er iets meer vachtstructuur erin te krijgen. En iets meer kleurverschil in de manen te creëren.

XJolijn: Wauw! De twee grote zeker €100-150 euro. De a4 €75. Omdat hij net wat kleiner is. :)

MartyMcfly: Mooi kleurgebruik. Ik vind het misschien wel jammer dat je de rechter schouder hebt weg gelaten. Maar zeker €70.

Anniek22: Ik heb het gevoel dat bij de schildering van het paard de verhoudingen misschien ergens niet helemaal kloppen > €15 euro. De tekening en het hoesje rond de €10. Je tweede poging is al een stuk beter. Kijk nog eens naar het haar hoe je daar meer kleurverschil in kan brengen.

Horsenart95: Persoonlijk vind ik het wel een beetje storend om zo het tongetje te hebben. Maar dat is natuurlijk net wat je wilt. Verder blijft ie prachtig dus op dit formaat €50. De hond is ook prachtig €75-100.

Fair: Aparte stijl, maar vind hem persoonlijk voor mij nog wat te grof getekend. €35

Century: Mooi kleur gebruik, en overgangen. €100

Hannah41: Drentse Partrijs? Ik vind hem net iets te blauw. Maar kan aan mijn beeldscherm liggen. De ogen zijn wel heel gaaf. €75

Sorry ik kan hem niet draaien met de bokt upload. Maar ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Het is op 65x 50cm Formaat

[ [url=m/ukh0v6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lastig vind ik. Het is een mooie tekening en een groot formaat... Persoonlijk zou ik zelf nog iets meer donker en licht tinten aanbrengen, dat maakt de tekening wat lichter. Nu denk ik 100 euro en anders veel meer :-) je komt er wel hoor!

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:23

Pag. 123:

xjolijn: Alledrie prachtige werken! Voor de A3tjes 150 euro, en voor de kwasten/penselen 70 euro. Super mooi gedaan!
Amy495: Opzich goed gedaan. Ik zou voor de afwerking wel het raster nog even uitgummen;). Verder vind ik het oog iets tegenvallen. Daar had nog wel iets meer leven in gemogen. 15 euro :)
Leonie: Vertederend plaatje, en groot ook! erg mooi gedaan. Het kan misschien door de foto komen, maar ik had nog wel iets meer contrast willen zien. 200 euro:)

Nu nog eentje van mij.
Ik ben wel benieuwd wat jullie dit waard vinden, aangezien ik dit niet in opdracht heb gemaakt. Wat zou het waard zijn als 'gewoon een paard' zeg maar?
Formaat is A3

Afbeelding

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:41

Leonie: Er zit echt emotie in dit beeld en dat heb je ook mooi over weten te brengen. Alleen had ik inderdaad ook graag iets meer contrast willen zien. Vanwege de grootte en de emotie zou ik er zeker 150 voor geven!
Horsenart95: wauw wauw wauw! Jouw stijl vindt ik echt gaaf! Heel fijn, zacht en realistisch. Misschien een puntje is dat de anatomie van het paard voor mijn gevoel wat beter kan. Bijvoorbeeld spieren e.d. Deze zouden misschien nog iets beter kunnen worden weergegeven? Moeilijk uit te leggen ;) Maar echt gaaf! Ik zou er zeker 150-200 euro voor geven.

Dan nu een nieuw werkje van mij. Hij is 40x32. Gemaakt met pastel potloden zwart/wit maar vooral verf. Op een stevig papier (van de heutink, is wit maar ben de naam kwijt...). Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden!

Afbeelding een van het geheel.

Afbeelding en een van de leeuw zelf.

De kleur is in het echt net wat witter. Alvast bedankt!

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:09

Wauw wat een bedragen zeg! Zoveel had ik niet verwacht.

Horsenart: Heel mooi gedaan met de licht inval. Ik vind wel het middenstuk van het paard alsof er inderdaad iets van defenitie mist? Maar voor a3 75 euro.

Noaenkelly: Apart gedaan zo op een donkere achtergrond! Er is wel iets met het oog waar ik niet helemaal mijn vinger op kan leggen. Misschien net wat te groot. Wel is de vacht echt prachtig gedaan :) 75euro

En dit is een tekening met grafiet op A4. Tijdje terug gemaakt op goedkoop papier waardoor hij niet helemaal uit de verf komt. Maar ben toch benieuwd wat jullie ervan vinden en nog tips hebben.

Afbeelding

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:11

Bedankt leonie! Dat van het oog klopt! Leuk dat je het ziet haha. Ik hen dot expres gedaan voor het overbrengen van emotie. Maar misschien heb ik het dan toch net iets teveel overdreven... :s

Ik zou je werk taxeren op ongeveer. 50-75 euro. Ik vind het object dat je tekent erg bijzonder en origineel. Ook de manier van tekenen past goed bij wat het plaatje uitbeeldt. Als tip zou ik geven, iets meer detail in het gezicht (voornamelijk de ogen) aan te brengen. Deze valt nu een klein beetje weg in de rest van de tekening, terwijl juist dat erg sprekend is! Maar verder super gemaakt!

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:32

xjolijn prachtig! tussen de 70 en 100 euro

Amy 30 euro mooi gedaan

xleonie prachtig tussen 60 a 80 euro in

horsenart super mooi 60 euro

noaenkellie mooi gedaan 30

__ Leonie 60 70

hoeveel vinden jullie mijn schilderij waard? 50 bij 50 cm in acryl

Afbeelding

Afbeelding

en deze tekening op a4
Afbeelding

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:11

yvanna: ik zou er wel 70+ voor over hebben. :)

amy495

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 16:41

Yvanna: schilderij 80-100 euro. Erg mooi!
Tekening 40-50 euro

Afbeelding

Pastel op a4 formaat

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 17:06

@Amy495 Je bent al goed op weg, de glans op het lichaam bijvoorbeeld ziet er echt goed uit! Daarin tegen vind ik de verhoudingen minder en sommige delen als de staart wat diepte missen. Voor nu ongeveer 10 euro. Hoewel ik zeker denk dat je nog veel beter kunt worden! :)

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 11:56

hee,
ik heb echt geen tijd voor een rondje sorry sorry, binnenkort zal ik er 1tje doen (als ik er aan denk :Y) )
deze heb ik voor een bokker gemaakt, maar nu die af is twijfel ik enorm over welke prijs reëel is.
Het is met kleurpotlood op A3, heb er zo'n 10 uur aan gezeten gok ik.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hm ze zijn wel erg klein zie ik, hier dan maar ook linkjes naar de foto's via facebook maar dan is de kwaliteit ook niet echt geweldig
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=55F00959
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=5623835A
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=55ED07AF
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=5629DDCA

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 08:33

Sorry dat ik zo binnen kom vallen, maar na het zien van vele tekeningen in dit topic ontstond er een vraag bij mij. Namelijk: (de mensen hier die met houtskool/grafiet werken), gebruiken jullie een raster voor de verhoudingen of doen jullie het puur op het zicht/gevoel?

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 09:06

Cocodox schreef:
Sorry dat ik zo binnen kom vallen, maar na het zien van vele tekeningen in dit topic ontstond er een vraag bij mij. Namelijk: (de mensen hier die met houtskool/grafiet werken), gebruiken jullie een raster voor de verhoudingen of doen jullie het puur op het zicht/gevoel?

kan allebei

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 09:10

Weet ik, daarom vraag ik het ook... Ik ben benieuwd naar welke techniek het meest wordt gebruikt.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 09:11

Cocodox: Ik heb jaren lang een raster gebruikt maar telkens klopte toch de verhoudingen niet, ook al had ik een redelijk dicht raster. Nu doe ik het door middel van meten. De foto print ik uit, en dan zet ik een aantal punten, meet hoe ver die van de bijv de linkerrand af staan en als ik een A4 REF foto heb maar ik wil een tekening maken op A3 dan vermenigvuldig ik het. Zet die punten weer op mijn tekening en de rest teken ik zelf in. Een andere methode, maar waar ik zelf nog wat onzeker in ben, al kan ik het opzich best wel is dat ik het tekenpapier op een ezel zet, een foto houdt ik ervoor en ga op een afstand staan zodat de hoeken van de foto precies passen in de hoeken van de tekening.. volg je het nog? Dan doe ik 1 oog dicht, pak een punt op de foto, haal snel de foto weg, kijk erdoorheen en zet dat punt op de tekening.. Best moeilijk uit te leggen dus die laatste methode en sowieso niet erg bekend. :)

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 09:15

Saskiakefie, zo dan, die moest ik even drie keer opnieuw lezen :o
Zet je alleen punten op de rand van wat je tekent dan? Of ook punten waar bv een detail moet komen?
Ik teken namelijk nooit met raster, omdat ik dat zelf niet handig vind.
Probleem is nu dus dat verhoudingen niet altijd kloppen en dat verpest mijn tekening aanzienlijk.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 09:15

Nog een andere methode is 'overtrekken' op bijv een lichtbak of tegen het raam. Voor mij voelt dat een beetje als 'vals spelen' en leer ik er weinig van maar wordt bijzonder veel gebruikt. (veel zullen dit niet direct toegeven of draaien er omheen :o )