[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:58

Eat een mooie kat heb je gemaakt napie
Heel mooi gemaakt de kleuren zijn ook spot on.

Mooie kleuren e4d
Grappig dat je het zegt van de black Beauty dat was ook een beetje waar ik aan dacht toen ik besloot voor deze foto te gaan :j

Wat een leuk idee selina en wat heb je er een mooie plank van gemaakt <3

Heb zelf ook wel lopen malen of ik dat wil aanbieden met mn naam bordjes. Hout en verf met een al erop geschetste tekening en naam dan hoeven mensen enkel zelf nog te verven en daarna te lakken :D

Maar voor nu eerst maar weer een grote tekening begonnen voor mezelf nu we toch "vakantie" hebben

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:07

Selina schreef:
Je kon bij een bedrijf een thuispakket voor een schilderij kopen. Heb er ook wel eens een workshop gevolgd voor Corona dus leuk om nu thuis aan de slag te gaan. Ze leveren je alle materialen en blad met uitleg. Al heb ik dat ook wel losgelaten op een gegeven moment. Ga hem aan m'n muur hangen in de woonkamer <3

Acrylverf op hout.


[ [url=m/jl1j6l.jpg]Afbeelding[/url] ]

OMG wat cool! Dat ken ik helemaal niet, heb je een link?

@Seven, looking good! Je stand portret en je nieuwe werk.

Ik hoop vanavond m'n roodborst af te maken. En dan duimen dat de passe-partout op tijd komt :').

Solleke_Noah

Berichten: 11130
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 15:07

Selina schreef:
Je kon bij een bedrijf een thuispakket voor een schilderij kopen. Heb er ook wel eens een workshop gevolgd voor Corona dus leuk om nu thuis aan de slag te gaan. Ze leveren je alle materialen en blad met uitleg. Al heb ik dat ook wel losgelaten op een gegeven moment. Ga hem aan m'n muur hangen in de woonkamer <3

Acrylverf op hout.


[ [url=m/jl1j6l.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat superschattig! Heel geslaagd!

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:13

Lastig nu met de post he
Ik wacht al 3 weken op iets van gerstaeker dat moet nu in nl zijn

Hopelijk krijg je het op tijd

Ik ben bezig met het portret terwijl mn kleine man even naar de tv kijkt
Afbeelding

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:25

Zo voor vandaag is het klaar :D
Afbeelding

Selina

Berichten: 14399
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-20 17:39

Bedankt voor de leuke reacties! Als je zoekt op "Schilderen & meer" dan vind je hun website. Ze zitten in Bennekom maar ze versturen de pakketten ook.

Seven: Vind het een leuk idee om naambordjes aan te bieden, zouden mensen zeker doen denk ik. Goede invulling van je vakantie. (Door de lockdown nu thuis of?)

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:48

Ja dat is waar :j wellicht toch maar eens wat mee doen bedankt voor je feedback selina

Edit
Ik ben eigenlijk altijd thuis we hebben een akkerbouw bedrijf maar nu is onze zoon ook thuis en heeft dus vervroegd vakantie :D
Ons werk gaat wel gewoon door.

kallipooh

Berichten: 1640
Geregistreerd: 25-03-08
Woonplaats: Cambridge, UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 19:08

Prachtige werken, allemaal! Ik lees nog steeds met plezier mee, maar heb helaas niet veel tijd om zelf te tekenen/posten. Ik hoop het snel weer op te pakken :j

eva1969

Berichten: 4039
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 21:25

Mooie kat Napie, de kleuren zijn echt super!!

Selina ben je al verder met je kat? Ogen en achtergrond zijn prachtig.
Je houten plank ook heel leuk!

Seven mooi, ben vooral benieuwd naar je dames samen, mooi formaat ook!

Mijn nijn is af, niet helemaal tevreden doordat het wit niet meer zo goed pakte op het velours.

Afbeelding

Selina

Berichten: 14399
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-20 21:47

M’n kattentekening staart me elke dag aan vanaf m’n bureau (echte versie ook trouwens) maar huiswerk ging voor |(

Je konijn is mooi geworden!

eva1969

Berichten: 4039
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 21:57

Thanks!

Stay strong Selina :=

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 22:19

Niet tevreden zegt ze, tr*t hij is echt prachtig <3 wat een prachtige diepte en zo aaibaar. Ik ben jaloers :j

Aahh selina, maar werk gaat voor.

Ik ben iets verder
Zo jammer dat de kleuren niet overkomen zoals ze zijn. Vooral de paars en blauw tinten vallen wat weg net als de details. Nouja betere foto volgt later weer eens. :D
Afbeelding

eva1969

Berichten: 4039
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 22:24

Hahaha thanks Seven!

Oh die rimpels in de hals zijn geweldig!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 22:29

Ik ga helemaal met Seven mee wat betreft je konijntje Eva... Het velours gaat je dus ook goed af hoor :D

Hier bezig aan een opdracht...Maar ook wéér een verrassing voor iemand via een collega van me.

eva1969

Berichten: 4039
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 23:04

Thanks Art

E4D
Berichten: 490
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 11:35

Vraagje onder de experts:
Ik heb een vlinder op een aquarelblok gemaakt (is van Action dus niet beste kwaliteit ik weet het, is om te experimenteren) hij bolt dus wel iets op ook al is dit papier voorgespannen. Super handig, maar nu wil ik een nieuw vel gaan gebruiken om zondag een ander aquarel werk op te gaan maken. Kan dit? Zo ja hoe doe ik dat? Moet ik papier met de vlinder er voorzichtig vanaf halen en opnieuw op een bord/plank karton spannen/plakken? Ik heb twee foto's toegevoegd misschien geeft dat wat meer duidelijkheid.

Afbeelding

Afbeelding

kallipooh

Berichten: 1640
Geregistreerd: 25-03-08
Woonplaats: Cambridge, UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 11:56

Lief konijntje, Eva! Ik vind het prachtig op velours, heel mooi.
Seven, die blik <3 Wat knap!
E4D: Ik heb niet echt ervaring met voorgespannen blokken, ik vind ze niet zo handig, maar volgens mij kun je het er inderdaad gewoon afhalen en op een nieuw oppervlak plakken. Ik ga wel eens met een strijkijzer over m'n schilderijtjes, dat gaat best op een lage instelling met een schone theedoek erover. De tape komt er dan wel af door de hitte, maar je kunt altijd opnieuw plakken.

Ik ben met een schilderij bezig voor mijn zus, ze wil een schilderij van haar harp met wat bosdieren. En ik heb ook kerstkaarten gemaakt voor vrienden en familie. Ik kan niet wachten tot kerst, dan heb ik 10! dagen vrij om lekker creatief bezig te zijn <3

Aquarel en gouache op A3 (nog lang niet klaar, natuurlijk)
Afbeelding

Kerstkaart: eerst met aquarel en gouache geschilderd, ingescand, afgedrukt, en vervolgens met glanzende verf (van Finetec) over de tekst gegaan. Ik heb zo 25 kaarten met de hand afgewerkt, het was veel werk maar geeft wel een leuk effect.

Afbeelding

En m'n beste vriendin wou een set kerstkaarten die ik twee jaar geleden heb gemaakt, dus heb voor haar een pakketje samengesteld:

Afbeelding

Selina

Berichten: 14399
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-20 12:10

Wow, dan kun je netjes werken als je over die letters bent gegaan.
Super mooie kerstkaarten <3

kallipooh

Berichten: 1640
Geregistreerd: 25-03-08
Woonplaats: Cambridge, UK

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 12:28

Sommige zijn beter gelukt dan andere, ik kreeg er krampen van in m'n hand :') Maar al bij al ben ik tevreden. Jammer dat dat metallic-effect niet gewoon uit m'n printer komt :D

eva1969

Berichten: 4039
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:00

Wauw Kallipooh, dat schilderij voor je zus wordt prachtig <3

De kerstkaarten zijn ook top!

E4D, sorry geen ervaring mee

Ben zelf begonnen aan een veulenportret, ik hou van vakantie!!

Selina

Berichten: 14399
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-20 13:06

Ik wil ook vakantie _O-
(Nog een weekje O:) )

E4D
Berichten: 490
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:50

@kallipooh bedankt voor de tip, ik had ook offline iemand gevraagd en die zei dat ik het blok het beste in 2en kon snijden dus dat ga ik doen en het "gladstrijken". +:)+
Mooie werken, maak je de kerstkaarten gewoon voor de leuk of verkoop je soms ook?
Ben benieuwd hoelang je met deze kaarten bezig bent geweest?

@eva1969 ik vind nijntje lief! *\o/*

eva1969

Berichten: 4039
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:00

Thanks E4D!

Vandaag een beginnetje gemaakt met het veulen. Ik sjees altijd van links naar rechts en van boven naar beneden en werk al gaande hier en daar alvast wat delen uit.
Afbeelding

kallipooh

Berichten: 1640
Geregistreerd: 25-03-08
Woonplaats: Cambridge, UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 21:36

E4D schreef:
@kallipooh bedankt voor de tip, ik had ook offline iemand gevraagd en die zei dat ik het blok het beste in 2en kon snijden dus dat ga ik doen en het "gladstrijken". +:)+
Mooie werken, maak je de kerstkaarten gewoon voor de leuk of verkoop je soms ook?
Ben benieuwd hoelang je met deze kaarten bezig bent geweest?

@eva1969 ik vind nijntje lief! *\o/*


Goeie tip, hoop dat het goed uitpakt!

Dank je wel! Twee jaar geleden heb ik kerstkaarten verkocht op een kerstmarkt, van een vos, beer en rendier. Dit jaar heb ik niets te koop aangeboden, niet voldoende tijd. Ik wil niet weten hoelang ik aan de kaart met het roodborstje heb gewerkt :') Het schilderijtje zelf duurde ongeveer anderhalf uur, dan nog een uurtje het ontwerp afmaken en alles afdrukken en op maat snijden/vouwen, en dan ongeveer een kwartier (of misschien wel langer) per kaart om de tekst glanzend te maken. Dus al bij al zit er toch zo'n 9 uur werk in voor 25 kaarten. En dan moest ik er nog iets liefs opschrijven voor m'n familie ook :D

Je veulen ziet er mooi uit, Eva! Ik ben benieuwd hoe deze eruit komt te zien. Het oog is al erg sprekend!

Jis_

Berichten: 11781
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 16:33

Wat leuk dat Eekhoorntje op hout Selina.

Prachtig Seven!

Wat een heerlijke fluffy tekening Eva, <3 Ik zie niet wat er aan scheelt voor jou, prachtig geheel!

Heel gaaf kallipooh! <3 Die harp met bosdieren maar ook je Vosje en Roodborstje, zo mooi!

Heel benieuwd hoe je veulen gaat worden Eva.


Kon vandaag even verder met mijn Gaai


Afbeelding