Hee wat leuk! Ik post ook wat . Hoeveel vinden jullie dit waard? Het is ongeveer A2 getekend in pastel.
Dirndl
Geplaatst: 28-04-15 20:00
Pagina 121
Cloudspoetry: Vind 'm erg gaaf, alleen lijkt de nek wat afgeraffeld, wat jammer is! 80 euro
Nayomie: Hij lijkt qua verhoudingen niet helemaal te kloppen, maar lijkt me ook dat de foto uit een gekke hoek genomen is. Lekker verder oefenen, maar vooral het stuk hoofd tussen de ogen is al heel goed. 10 euro
EmmaVZ: lekkere stijl heb je, heel fijn om naar te kijken. Zo fijn ongedwongen 60 euro vanwege het kleine formaat, op groter zeker potentie voor >150 euro imo.
Jitske25: voor een eerste keer helemaal niet slecht! Hij lijkt nog wat plat, met name de neus. Ook zijn zwarte haren nooit zwart - probeer de volgende keer het zwarte potlood links te laten liggen en met bruin, blauw, rood en grijs te werken, geeft een veel natuurlijker effect. Zou er nog niks voor geven, lekker oefenen
Pagina 122
Horsenart95: jeeeutje wat een detail! Heel gaaf 65 euro
Amy495: zou hier nog geen geld voor geven, maar je bent op weg! Probeer met kleuren te spelen, maar voornamelijk door veel te schetsen een gevoel te krijgen voor verhoudingen. Succes!
noaenkelly: het is gebruikelijk hier eerst zelf een aantal (zie ongeveer hierboven) werken te taxeren voor men zelf iets plaatst. Maar vind 'm heel tof geworden, heb je topic ook gezien! 75 euro voor dit formaat, en probeer volgende keer een foto in daglicht te maken (lijkt alsof dit nu niet zo is?), dat doet je werk meer eer aan!
Hier twee werken in olieverf, ben benieuwd! Vooral omdat de meeste van de geplaatste werken hier paarden en realistische werken zijn, ben ik nieuwsgierig naar het commentaar hierop
Ooh sorry dirndl! Dat had ik niet begrepen . Bedankt voor de taxatie en de tip! Dan zal ik maar beginnen met jou werk
Dirndl: 1e werk zou ik zeker 150/200 euro voor geven. Dat is ook een stukje eigen smaak, ik vindt hem namelijk prachtig . Vooral die eigen stijl. Het 2e werk vind ik ook erg mooi en knap maar iets minder origineel. Maar ook deze nog 150.
Horseandart95: wauw prachtig gewoon! Die details en vooral het gevoel dat erin ligt! Ik zou er 75-100 euro voor geven.
Amy495: Je bent goed op weg! Ik zou er nu ook nog niet wat voor geven maar je moet zeker door gaan! Met nog iets meer oefening en dan zou ik er zeker wat voor geven!
Dankje voor je taxatie. En grappig dat je het zegt: het 1e werk is vrij, het 2e in opdracht, en dus ook niet mijn normale keuze voor een schilderij Dus ben het met je eens!
Anniek22
Geplaatst: 29-04-15 12:43
Horsenart: wat een grappig perspectief! Ik zou hier zo'n 100 euro voor geven, simpelweg omdat het niet zo groot is. Wel leuk hoor! Amy495: ik vind de kleuren leuk maar de verhoudingen kloppen niet echt. De ogen zitten te ver naaf voren en de neusgaten te dicht bij elkaar. Wel mooie kleurovergangen! Ik denk €10,00 omdat de verhoudingen mij gewoon wat storen.. Noaenkelly: nooi!! Ik zie hier veel tinkers langskomen Ik vind t formaat erg goed passen bij het paard. Minstens 125 euro!! Dirndl: cool, de eerste is minstens 300 euro waard, en je lievelinsplekje ken ik dus niet. Ga af op je gevoel. Ik kan t noet goed zien op de foto maar denk ook minstens 300 euro, ook vanwege het formaat!
Amy495: mooi, maar nog wat simpel en uit verhouding. Ik had de ogen ook graag wat levendiger gezien. €5 Noaenkelly: errug mooi! Vooral de uitstraling die het paard heeft vind ik erg goed . Vind ht geheel wel wat flets overkomen, maar dat komt misschien door de foto. €80 Dirndl: ik vind ze allebei prachtig! Het eerste werk is wat losser dan het landschap, maar qua sfeer vind ik de eerste wel mooier . Hmm, denk €250 voor de mevrouw en €300 voor het landschap . Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd wat je voor het landschap gevraagd hebt
Thanks voor de complimenten en taxaties dames. Ik mag volgens mij met m'n prijzen iets omhoog Heb 100 gevraagd voor het landschap, de mevrouw is (nog) niet te koop
Nayomie: Mooi! Ik vind de manen iets minder (hoe ze stoppen vooral). Qua prijs zou ik denken aan 30 euro of iets dergelijks. Jitse25: Goed op weg, maar ik vind het dier een beetje een griezelige uitdrukking hebben. Voornamelijk door de ogen. Voor nu 10 euro ongeveer. EmmaVZ: 60 euro (Er vanuit gaande dat het je eigen dier was zeg maar?) Horseart95: Leuk perspectief! Ik vind hem persoonlijk wel iets te licht (misschien wat meer contrast?), maar dat is ook smaak. 70 euro ongeveer? Amy495: Voorlopig nog niets, maar je bent goed bezig! Noaenkelly: Prachtige sfeer, mooi gevoel erin. 70 euro? Dirndl: Ik kan alleen de bovenste afbeelding zien (de vrouw). Die vind ik echt geweldig, heel mooi. 250 tot 300 euro?
Ik ben benieuwd wat jullie dit waard zouden vinden (als het überhaupt iets waard is natuurlijk ) Het was een cadeautje voor een buurvrouw, maar aangezien steeds meer mensen nu ook een tekening willen. Iets kleiner als a4, kleurpotlood. De foto vertekend wel iets, maar ik kreeg het niet beter als dit.
Mag ik mee taxeren? Ik teken zelf wel maar nog niet € waardig, wie weet in de toekomst. Heb wel echt van alles gekocht. (Pastel en pastel papier, grafiet gebruiken jullie hier speciaal papier voor?)
Zit tot september nog thuis dus ben wel aan het tekenen.
Overigens ben ik heel erg slecht in maten...!! Dus excuus als ik verkeerd taxeer vanwege de maat.
122 Hannah14: Vind hem erg realistisch. Lijkt op de foto alleen wel een beetje te blauw. Weet niet of dat door de foto komt? Mooi gelukt met de haartjes! €30
Dirndl: Ik zie de tweede foto niet helaas. Vind de eerste wel erg gaaf! Zou €80 - €100 ervoor geven. Mooi om zo op het doek te krijgen met zwart-wit.
Noanenkelly: Vind hem wel leuk, maar lijk bij de kaak niet helemaal te kloppen. Hij spring ook niet echt uit het papier. (beetje vlak kwa kleur) €20
Amy: Leuk werkje, maar ik zou er niks voor geven. Keep on working!
Horsenart95 : in 1 woord: Awesome! Voor de tekening zou ik zeker €80 geven
121 Jitske25: Knap voor eerste keer hond! €10
Emmavz: Knap werk! €50
Nayomie: Volgens mij kloppen de verhoudingen niet helemaal? Kwa ogen en de neus. Vind de vacht dan wel weer realistisch. Vind het dus een beetje moeilijk te taxeren.. €15 ivm verhoudingen als die wel zouden kloppen iets van €30-€50.
Cloudspoetry: Vind hem erg realistisch, al lijken de ogen aan de wat kleine kant? €60
Lang geleden dat ik hier ben geweest, al heb ik wel meegelezen Ik zag dat mijn laatste reactie ergens in 2014 was, ik ga niet alles vanaf toen taxeren want dan ben ik een dag kwijt. Taxaties vanaf pagina 120:
Pagina 120
EMMAxSAMMY: Verhoudingen zijn prima, uitdrukking is ook erg mooi. Ik zou graag meer kleur willen zien, dat maakt je tekening veel levendiger. Het is nu wat flets - 30 euro Tyrcanol: Leuk, ik mis nog wel wat kleur om het geheel nét wat levendiger te maken - 50 euro Nayomie: Ik vind het hoofd heel mooi, het lichaam en met name de schouder hadden wat meer afwerking gemogen - 30 euro Aniek22: 1. Zo schattig Ik vind het oog heel mooi erin staan. De neus/mond hadden iets meer afwerking mogen hebben - 20 euro 2. Ook erg mooi gedaan, de achtergrond past precies bij de sfeer. Ik had iets meer kleur willen zien, maar leuk gedaan! - 30 euro 3. Verhoudingen lijken niet helemaal te kloppen, ogen zijn wel erg leuk gedaan - 10 euro Horsenart95: Ik vind met name de linkerhond erg mooi! De kat lijkt een beetje flets. Wel erg knap! - 100 euro KittyDylan: Verhoudingen zien er goed uit! Er mag meer contrast in - 15 euro annelinnie: Ik heb heel lang naar je tekening zitten kijken, omdat ik het zo knap gedaan vind en om er zelf van te leren. Heel levendig. De witte haartjes zijn misschien wat te hard. - 150 euro Horsenart95: Verhoudingen zien er goed uit, ogen zijn erg mooi. Ik vind ze wel wat lichtjes, beetje te 'zacht'. - 30 euro annelinnie: Ik vind de uitsnede een beetje plotseling, maar het beeld zelf is mooi - 75 euro KittyDylan: ZElfde opmerking als hierboven. Probeer meer details erin te verwekren - 15 euro
Pagina 120
cloudspoetry:Ik vind hem leuk gedaan, maar ik kijk wat gek tegen het (voor ons) linkerneusgat aan. Het lijkt net niet in de juiste 'draaiing' te staan tov de rest van het hoofd - 75 euro Nayomie: Ik heb het idee dat de verhoudingen net niet helemaal kloppen. De oren hadden wat meer detaillering mogen hebben - 20 euro EmmaVz: Even wat anders dan ik normaal van je zie, maar ik vind hem erg gaaf geworden. Hele bijzondere uitstraling - 50 euro Jitske25: De ogen heb je erg netjes gedaan. De rest had wat meer details mogen hebben - 20 euro
Pagina 122
Horsenart95: Die ogen, geven precies de juiste uitstraling voor een mopshond - 40 euro amy495: Leuk gedaan, probeer meer kleur te gebruiken en meer contrast. - 10 euro noaenkelly: Ik denk dat de foto je tekening geen eer aan doet, hij lijkt nogal flets. Ik had meer details in de hals willen zien - 65 euro Dirndl: 1. Niet helemaal mijn smaak, maar wel erg bijzonder - 100 euro 2. Mooi gedaan, geeft goed de sfeer weer! - 125 euro hanna41: Ik vind de kleuren erg mooi! - 75 euro
Nu twee werkjes van mijn kant, beide al even geleden:
Cloudspoetry; 60,- aparte eigen stijl! Nayomie: 20,- ik vind hem persoonlijk nog niet zo realistisch. EmmaVZ: 60,- mooie kleuren! Jitske25: 10,- ik vind het nog niet erg verkoopbaar, maar wel goed kleurgebruik
Horsenart95: zeker 60,- mooie details. Amy495: 10,- al een goed begin! Noaenkelly: 50,- netjes. Dirndl: minimaal 200,- mooi werk! Hannah41: 30,- Century; 150,- wat een realisme en mooie smooth kleuren.
Ik ben niet heel goed in taxeren. Sorry.
Hier een net gemaakt werk van mij. A3, zit 1 uur en 20 minuten tijd in. Ik kreeg hem niet gedraaid.
Anniek22
Geplaatst: 04-05-15 21:29
Century: Aparte stijl.... Ik denk 45 euro per stuk, het is mijn stijl niet echt maar vind m wel netjes gedaan verder. Fair: He, ik ken nog iemand die zo tekent, grappig.... Minstens 35 euro, vind m ook netjes getekend! Hier die van mij: Eerste keer een mens getekend, ca A5..
Horsenart95
Geplaatst: 04-05-15 21:40
Century: beide prachtige werken! De eerste vind ik wat mooier qua kleurgebruik, daar zit wat meer contrast in zeg maar. Voor de bovenste 120 euro, en de onderste 70 Anniek22: voor de eerste keer is hij erg mooi! Ik had nog wel wat meer schaduw in het gezocht willen zien, en het haar had nog iets verder uitgewerkt gemogen. Omdat het zo'n kleine tekening is zeg ik 5 euro
Edit: fair vergeten Fair: mooi, maar mag nog meer contrast in. Vooral meer highlights zeg maar. Wel erg mooi gedaan! €30
Deze is op A5, en ik ben er niet erg trots op. Ik krijg veel commentaar over de tong, dat ik hem beter weg had kunnen laten. Vinden jullie de tong afdoen aan de waarde van de tekening?
En hier mijn laatste werk op A4. Deze vind ik dan wel weer mooi
Allebei gemaakt met grafiet
Anniek22
Geplaatst: 11-05-15 16:05
Ik vind de tong wel grappig, alleen (klinkt misschien bot) herken ik de tong niet echt... Misschien iets donkerder en meer schaduwen? Ik vind allebei de tekeningen wel heel mooi getekend dus ik zou hier in ieder geval €80,00 voor geven. Mag ik wel zeggen dat ik ze iets te braaf vind? Ik mis een beetje 'speelsheid', dus haartjes die net in de verkeerde richting staan enzo. Maar je tekent echt heel mooi dus mijn complimenten! Hier nog drie dingen van mij, wat zouden jullie hiervoor geven??
Opdrachtje op plankje, ongeveer 12x23 cm.
Tweede keer proberen een plaatje na te tekenen, de eerste keer proberen staat verder boven op de pagina..
En dan mijn nieuwste project: Hoesjes schilderen van telefoons. Het is olieverf op plastic, softcase voor iPhone 5. Ik weet niet of dit hier geplaatst mag worden maar ik probeer het Bedankt alvast!
Anniek22: 10 euro, mooie tekening horsenart95:50 tot 60 per stuk, vind ze beide erg mooi en stoor me totaal niet aan de tong anniek22: alles 10 per stuk.
en nu ik weer, eerste keer dat ik in mn leven een portret schilder, en dan dit keer was het Do Kyungsoo een Koreaanse zanger (een van de leadsingers in Exo) ben benieuwd!