[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anniek22

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:08

Jeey Ik Ben reactie 3000 :-) Horsenart: ik denk 75 euro. Zou graag iets dikkere lijnen ook willen zien.annelinnie: 100 euro, wel mooi!
Kittydylan: 10 euro. Goed oefenen op de verhoudingen! :-)

cloudspoetry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 21:47

Tyrcanol: Amai, groot formaat ! Zoals de rest heeft gezegt probeer met meer met licht en schaduw te spelen, maar is heel mooi en zeker op zo'n formaat is het niet makkelijk ! 35€

Nayomie: Pachtig ! De halster is inderdaat wat minder maar vind hem zeker rond de 20-25€ waard.

Anniek22: Heel schattig ! :D de cavia en konijn zou ik rond de 15€ schatten maar de koe vind ik wat minder 10€

Hierbij een tekening in pastel potlood op A3 formaat, heb al veel tips i.v.m het oog en halster en maak me wat zorgen over mijn prijzen hierdoor dus ik zie hier hoeveel hij waard is, alavst hartelijk bedankt !
Afbeelding

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:09

Cloudspoetry: 75 euro. Vind m beetje te plat en ik vind m geen uitstraling hebben. Sorry. Het oog moet waf feller zegmaar, wat knallender :-)

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 13:55

KittyDylan: mooi, maar ik vind het effect dat het papier geeft niet zo goed bij grafiettekeningen passen. Verder is het paard erg uit verhouding. Ik zou er nog niks voor geven, maar wel door blijven oefenen hoor +:)+
Cloudspoetry: zag hem al voorbij komen op facebook, en mijn eerste reactie was waauw! :))
Ik vind hem erg mooi. Het oog valt iets tegen idd, maar de oortjes maken dat weer helemaal goed. Ik vind hem juist wel uitstraling hebben! 100 euro. (Had even op je site gekeken, en ik denk dat je prijzen wel wat omhoog kunnen hoor :j )

@anniek22: wat bedoel je met dikkere lijnen?

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:05

Horsenart: ik vind de haren opde wangen wat te dun. Het lijkt alsof alles even dik is ..

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 17:59

Anniek22 schreef:
Horsenart: ik vind de haren opde wangen wat te dun. Het lijkt alsof alles even dik is ..

Aah oke. Ja deze hondjes hebben sowieso wel een fijne vacht met op de wangen hele lange fijne haren. Een verschil in diktes zal er vast wel zijn, maar viel niet zo op op de voorbeeldfoto's. Ik heb de vacht ook wel extra fijn gehouden, omdat ik bang was de uitstraling van de hondjes te verpesten. Maar wel heel erg bedankt voor je taxatie hoor! Ben er blij mee :)

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:23

Ik vind m nog steeds eigenlijk boven de 150 euro, maar ik vind ze gewoon wat doorschijnend en vind dat niet bij echte paarden :+ ... Ik zou het haar gewoon iets dikker tekenen op de wangetjes en boven op de kop. Verder echt heel schattig en mooi hoor!!!

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:54

Ik neem aan dat je honden bedoelt Anniek22 :P
Nee maar ik begrijp wat je bedoelt hoor. Ik probeer nog een beetje een middenweg te vinden tussen te grof en te fijn. Maar 75 euro voor a4 vind ik een compliment hoor, tis meer dan ik vraag :)

cloudspoetry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 00:29

Horsenart95 schreef:
KittyDylan: mooi, maar ik vind het effect dat het papier geeft niet zo goed bij grafiettekeningen passen. Verder is het paard erg uit verhouding. Ik zou er nog niks voor geven, maar wel door blijven oefenen hoor +:)+
Cloudspoetry: zag hem al voorbij komen op facebook, en mijn eerste reactie was waauw! :))
Ik vind hem erg mooi. Het oog valt iets tegen idd, maar de oortjes maken dat weer helemaal goed. Ik vind hem juist wel uitstraling hebben! 100 euro. (Had even op je site gekeken, en ik denk dat je prijzen wel wat omhoog kunnen hoor :j )

@anniek22: wat bedoel je met dikkere lijnen?

Oh wat leuk dat je me op facebook volgt ! :D hartelijk bedankt voor de tips, het oog sukkel ik inderdaat nog vaka mee door de kwaliteit van de foto's die ik binnen krijg.

cloudspoetry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 00:31

Anniek22 schreef:
Cloudspoetry: 75 euro. Vind m beetje te plat en ik vind m geen uitstraling hebben. Sorry. Het oog moet waf feller zegmaar, wat knallender :-)

Te plat en geen uistraling? Kan je aub wat gedetailleerder zijn aub?

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:17

Dit is een topic waar je tips geeft en taxeert, als je boos wordt omdat ik zeg wat ík vind moet je maar niks plaatsen.
Wat ik bedoel is dat ik vind dat het paard te plat is. Ik vind m niet lelijk maar leeg. De witte vlek is te groot in t oog, de weerspiegeling is in het echt maar klein in het echt. Ik zou ook meer wimpers en haartjes schilderen, en meer schaduwen gewoon dooroefenen!
Ik mis ook haartjes op de nek en vind bovendien het glimmende iets te veel.. De verhoudingen kloppen wel en ik vind de oortjes en de maantop leuk. Het hoofdstel is ook netjes gemaakt.

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:03

Als ik me er even mee mag bemoeien :+
Anniek22: Ik denk niet dat cloudspoetry het boos bedoeld had. Ik zou 'te plat en geen uitstraling' ook niet opvatten als tips. Ik snap dan wel dat ze hier wat meer uitleg bij wilde :)

Heeft niemand meer een nieuw werkje? Ik vind taxeren zo leuk :P

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 17:15

I do!

Op dit moment kan ik niet taxeren ivm mobiel maar ik taxeer later.

A4. Grafiet.
Afbeelding

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:46

Sorry, ik ben echt verschrikkelijk met waardes etc, dus als jullie het niet erg vinden geef ik alleen wat tips :)

Pagina 120
@EMMAxSAMMY: Ziet er al heel goed uit, je zou nog wel wat meer spieren en details op het hoofd kunnen maken, die ziet er nu wat simpel uit vergeleken de neus en het oog! Ook lijken de highlights in de manen wat vlekkerig, ik weet het niet, of het moeten random grijze haren voorstellen? :P

@Tyrcanol: Je techniek ziet er goed uit, maar je kunt nog iets meer oefenen met verhoudingen

@Nayomie: Wederom weer een mooi werkje! Manen blijven een puntje :P Probeer mooie nette aansluitende lijnen met bogen erin te maken, geen rechte en ook niet meerdere korte streepjes en ook niet dat ze allemaal netjes recht naast elkaar zitten, dan wordt het wat te netjes en te gemaakt. Het kost een hele hoop tijd en moeite, I know all about it haha, maar dan heb je ook wat!

@Anniek22: Die cavia en konijnen zijn echt geweldig! Heel leuk dat beetje verf in de hoeken, geeft een mooi effect! Bij de koe zie ik alleen nog wel een beetje verhoudingen foutjes, maar ik weet niet of dit bedoeld was, gezien de koe ook groen is en dus niet realistisch bedoeld? :P

@Horsenart95: Wauw! Erg mooi, veel detail etc! De dieren lijken alleen nog wel wat leegjes/transparant, kweet t niet goed :P

@KittyDylan: Mooie tekening! De oortjes mochten van mij nog wel wat groter en let op dat het niet te vlekkerig wordt door het uitvegen. Ik mis ook een lichtpuntje in het oog

@annelinnie: Ik heb hier helemaal niks om op aan te merken, prachtig gewoon!

@Horsenart95: Alweer een mooi werkje, maar hier mocht persoonlijk wel ietsje meer contrast in, wel weer erg mooie fijne details!

@annelinnie: Ik kijk een beetje raar tegen het voorplukje/knotje aan en er mochten iets meer highlights bij, maar hij is erg mooi!

@KittyDylan: Ik vind het papier wel echt zonde, de textuur leidt een beetje af van de tekening. Ik mis weer een lichtpuntje in het oog en deze keer wat te weinig details overal, maar de neus is erg mooi gedaan!

Pagina 121
@cloudspoetry: Manen zijn iets te netjes en te donker vergeleken met de neus, en de hals kijk ik nog wat raar tegen aan, maar ik vind m gaaf!

@Nayomie: Ziet er goed uit! Ik vind de onderlip nog wel een beetje klein, die had wel onder de bovenlip uit mogen komen en de manen stoppen wat abrupt en te netjes :)

Mijn werkje, op 24x32cm, iets groter dan A4, met acryl :) (copyright er even digitaal op gezet)
Afbeelding
^ goede foto's nemen is hier altijd een probleem...

Jitske25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:55

@cloudspoetry: Ik zou er op dit moment 50 euro voor geven. Wat mij ten eerste opvalt is dat de voorpluk nogal aan het hoofd geplakt zit. Dit zou best wat boller (luchtiger) kunnen. Ten tweede vind ik de gehele tekening over het algemeen een beetje aan de fletse kant, dit kan ook aan de foto liggen maar zoals ik het nu zie mag je best wat diepere kleuren gebruiken. (Voor hetzelfde geldt ziet hij er in het echt wel beter uit dan op de foto hoor! :p) Ja, en dat oog weet je zelf ook al ;) Verder vind ik het een leuk koppie hebben, oog voor details! Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dit is wat ik denk naar mijn mening! :)

@Nayomie: Zeer fijn werk, vind alleen de gekozen pose niet zo mooi. Groot hoofd klein lichaam, maar dat is net de hoek waaruit de foto genomen is (neem aan dat je een foto erbij had). Verder goed gedetailleerd! 40 euro

@EmmaVZ: Mooie diepe kleuren! Van mij mogen de manen wel wat meer fijntjes (dunner) maar dat is natuurlijk wel wat moeilijker. :p 60 euro

Dan een tekening van mij, A5 formaat, kleurpotloden, 2.5 uur werk. (Eerste keer dat ik een hond teken)
Afbeelding

Hier de video-versie:

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:59

Nayomie: Mooi gedaan! Misschien heeft het paard grote oren van zichzelf, maar ik denk toch dat ze iets te groot zijn. Ik had ook nog wel een wat sprekender oog willen zien. Het contrast in de tekening vind ik erg mooi! 20 euro :)
EmmaVZ: Prachtig! 70 euro :)
Jitske25: Ik werd eerlijk gezegd een beetje afgeschrikt door de ogen. Ik denk dat de pupillen wat te klein zijn, en iets te opvallend. Er mag dus wel wat meer diepte/schaduw in de ogen om ze wat levendiger te maken :) . Er mag ook nog wel wat meer diepte in de oren. De vacht ziet er goed uit! Ik zou er nu nog niks voor geven, ook door het kleine formaat :)

cloudspoetry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 00:46

Anniek22 schreef:
Dit is een topic waar je tips geeft en taxeert, als je boos wordt omdat ik zeg wat ík vind moet je maar niks plaatsen.
Wat ik bedoel is dat ik vind dat het paard te plat is. Ik vind m niet lelijk maar leeg. De witte vlek is te groot in t oog, de weerspiegeling is in het echt maar klein in het echt. Ik zou ook meer wimpers en haartjes schilderen, en meer schaduwen gewoon dooroefenen!
Ik mis ook haartjes op de nek en vind bovendien het glimmende iets te veel.. De verhoudingen kloppen wel en ik vind de oortjes en de maantop leuk. Het hoofdstel is ook netjes gemaakt.

Amai zeg sorry hoor maar ik had jouw reactie niet slecht genomen dus kalm aan ! Hangt mijn neus er nog?! En zoals Horsenart95 zegt is 'geen uitstraling en plat' geen tip daarom dat ik details vraag. Dat jij hem te plat vind maakt mij helemaal niets uit en doet mij niets want de persoon voor wie het is is meer dan super blij mee en dat is het belangerijkste aan mijn ogen. Wat haartjes in de nek toevoegen en de glans minderen ga ik niet doen aangezien het zo op de foto staat. Maar goed ik maak hier verder geen woord meer aan vuil.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 08:46

cloudspoetry schreef:
Anniek22 schreef:

Amai zeg sorry hoor maar ik had jouw reactie niet slecht genomen dus kalm aan ! Hangt mijn neus er nog?! En zoals Horsenart95 zegt is 'geen uitstraling en plat' geen tip daarom dat ik details vraag. Dat jij hem te plat vind maakt mij helemaal niets uit en doet mij niets want de persoon voor wie het is is meer dan super blij mee en dat is het belangerijkste aan mijn ogen. Wat haartjes in de nek toevoegen en de glans minderen ga ik niet doen aangezien het zo op de foto staat. Maar goed ik maak hier verder geen woord meer aan vuil.

Okee sorry. Had een beetje t idee dat je boos was of zoiets, nog mijn excuses. Ik hoop dat ik niet heb gezegd dat ik m niet mooi vind, ik vind m nog steeds erg mooi, ik maak geen grapje, ik zou dat niet zo 123 maken hoor ;-) .. Het was alleen dat wat ik vond wat beter kon. Maar ik ben ook perfectionistisch dus ik hoop ook dat ik niet al te negatief overkwam..? Nog sorry.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 08:50

EmmaVZ: Is dit een bang, angstig of boos paard of is dit gewoon zo'n soort houding?
Ik vind m erg mooi gemaakt qua kleuren en schaduwen enzo. Ik denk 50 euro?? Dit omdat het een klein formaatje is.. ;-)
Jitske25: Ik herken meteen het ras en de vorm :-) . Ik vind t een goed begin, gewoon dooroefenen en kijken naar heel veel plaatjes! Ik denk nu nog maar 10 euro, simpelweg omdat het erg netjes is getekend maar de oogjes en snuitje toch net niet kloppen naar mijn mening.. Ga zo door!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 10:38

De oren lijken groter op de foto, maar dat valt mee. De foto is alleen een beetje ongelukkig van boven genomen :Y) Maar thanks voor de taxaties en tips! :D

Jitske25, ik vind hem niet erg bijzonder, ik zou zeggen een eurootje of 10.

EmmaVZ, ik denk zeker 75 euro. :j

Cloudspoetry, ik vrees, als ik zo de rest zie qua prijzen dat ik daar wat onder zit. Ik dacht aan een euro of 65/70. :o Inderdaad het oog. Kan niet precies vertellen waar het aan ligt, maar ik denk aan het feit dat ik dat rechthoekig blokje in het oog mis (weet even niet hoe die heet :Y) )

0verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 15:08

.
Laatst bijgewerkt door 0verwijderd op 25-05-22 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 16:28

Vond ik ook apart maarja. Het zag er erg boos uit zegmaar, sorry hoor.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 16:49

Hij lijkt me verstandig als niemand verder hierop in ging. Voorkomt meer spanningen. :)

cloudspoetry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:19

iertje93 schreef:
cloudspoetry schreef:

waarom vraag je dan nog om taxaties en tips......

De reden waarom ik om taxtatie vroeg stond er bij en ik wist niet dat "plat en geen uitstraling" gezien was als tip. Ik vroeg vriendelijk om meer details en mijn neus werd er af gebeten. Is niet omdat de klant tevreden is dat je moet blijven vast zitten en niet vorderen. Maar goed als details en vriendelijkheid vragen te veel is zal ik inderdaat maar best niets meer plaatsen.

cloudspoetry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 21:25

Nayomie schreef:
De oren lijken groter op de foto, maar dat valt mee. De foto is alleen een beetje ongelukkig van boven genomen :Y) Maar thanks voor de taxaties en tips! :D

Jitske25, ik vind hem niet erg bijzonder, ik zou zeggen een eurootje of 10.

EmmaVZ, ik denk zeker 75 euro. :j

Cloudspoetry, ik vrees, als ik zo de rest zie qua prijzen dat ik daar wat onder zit. Ik dacht aan een euro of 65/70. :o Inderdaad het oog. Kan niet precies vertellen waar het aan ligt, maar ik denk aan het feit dat ik dat rechthoekig blokje in het oog mis (weet even niet hoe die heet :Y) )

Bedankt, jouw prijschatting komt overeen met mijn prijzen eigenlijk :D
Bedankt voor je tips, zal ik zeker aan werken !