[VER] Meidendingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_xsharon

Re: [VER] Meidendingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:47

Echt Heel goed verhaaL!

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 21:16

Leuk stuk weer Lachen Heb 1 foutje ontdekt:

Citaat:
Ga nou niet bij de hand doen

Volgens mij is dat gewoon bijdehand aan elkaar Lachen

victorielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 13:30

Chrisje92 schreef:
Leuk stuk weer Lachen Heb 1 foutje ontdekt:

Citaat:
Ga nou niet bij de hand doen

Volgens mij is dat gewoon bijdehand aan elkaar Lachen

Dankjewel Lachen Inderdaad, toen ik het schreef zat ik ookal te twijfelen Tong uitsteken

victorielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 14:09

Tadaa!! Deel 10 Lachen
Sorry dat het zolang duurde maar ik had totaal geen inspiratie meer.. Tong uitsteken
En ik wilde geen flutdeel schrijven hahah Tong uitsteken En dan deel 6, ik ben er
aardig tevreden over.. Bloos

Veel leesplezier!

Deel 10

Ze hoorde hoe de grijze bmw startte en met piepende banden in haar richting kwam. Karlijn reageerde niet, bleef enkel voor zich uit kijken en maakte geen vaart in haar passen. Als ze zou laten zien dat ze wou vluchten van hem, zou hij haar 10 keer zo hard terug pakken. Dylan sneed haar met zijn auto de weg af. Met een ruk stond de auto voor haar stil. Ze bleef stil staan en glimlachte overdreven lief toen zijn geblindereerde raam naar beneden ging. Dylan glimlachte echter niet. De blik die hij in zijn ogen had voorspelde niet veel goeds. Karlijn boog haar hoofd iets opzij, waardoor ze de persoon naast Dylan kon bekijken. Het was een blond meisje, eigelijk was het geen meisje te noemen. Ze had haar haren strak in een staart en vast geplakt met liters gel. Haar make-up was uiterst overdreven en met té dikke eyeliner opgemaakt. Ze zag er nou ook niet echt als een lievertje. Nee, eerder een vechtersbaas. Ze keek me aan met een vuile arrogante blik. Karlijn kon een glimlach niet onderdrukken. Met een grijns keek ze terug naar Dylan die me nog steeds woedend aankeek. ''Als blikken konden doden...'' Wispelde ik zachtjes met een grijns op lippen. ''Houd je bek!'' Dylan ontplofde en maakte wilde gebaren met zijn handen. ''Wie denk je wel niet dat je bent? Je bent niet meer dan een vies goor sletje! Denk je werkelijk dat Sana je geloofd?! Na wat je haar geflikt hebt?!'' Karlijn keek hem aan, uiterst koeltjes. ''Als jij er zo van overtuigd bent dat Sana me niet geloofd, waar maak je je dan druk om?'' Ze trok vragend een wenkbrauw omhoog. De vechtersbaas naast Dylan ging iets naar voren zitten om het spektakel beter te kunnen zien. Karlijn wierp een arrogante blik op haar. ''Inderdaad Dylan, je had gelijk. Ze ís een hoertje.'' Met een zelfvoldane grijns zakte het meisje weer terug in Dylan's dure bekleding van zijn auto. Nu begon Dylan te lachen. Karlijn keek hem aan. ''Ik heb altijd gelijk Angela.'' Lachend keek hij weer naar Karlijn die nog steeds niets aan haar koele uitdrukking had veranderd. ''Nou als je het niet erg vind ga ik weer. Tenminste dat is wat jíj wilde.'' Ze wilde aanstalte maken om om de auto heen te lopen. ''Met dé brief ja.'' Karlijn hoorde iets in zijn stem dat ze niet vertrouwde. Ze keek hem aan. In één klap had hij ervoor gezorgd dat ze kwetsbaar was. Dylan zou tot alles in staat zijn, maar dan ook echt álles. ''En nu je die brief gepost hebt...'' Karlijn herstelde zich en kreeg haar koele blik terug. ''Sorry, het ging vanzelf. Tja soms ben ik zo in dromenland en weet ik niet wat ik doe.'' Ze glimlachte weer een neppe lieve glimlach naar hem. Niet dat Dylan erom kon lachen. ''Ik zal jou dadelijk eens laten dromen.'' Hij wilde zijn portier openen maar keek toen naar Angela die naast hem zat. ''Angela, grijp dat sletje..'' Snauwde hij haar toe. Ze knikte en grijnsde vol leedvermaak naar hem. Ze stapte uit de auto en liep op Karlijn af. Dreigend liep ze 2 rondjes om haar heen om haar keurend te bekijken. Ze lachte, net zo gemeen als Dylan door de telefoon had gedaan. Karlijn keek terug, uitdagend. ''Wat wil jíj mij doen?'' Vroeg ze lachend. ''Wat wil jíj mij nou doen?'' Herhaalde ze waarna ze weer uitbundig lachtte. ''Dadelijk breken je gemanicuurde nageltjes nog. Maak maar alsvast een afspraak bij de plastische chirurg, want als ik met je klaar ben ben je niet meer dan een miezerig mormel.'' Dreigde ze vol leedvermaak. ''Ik ben hier tenminste de enige die iets van manicure af weet. Het is een wonder dat je het woord manicure kent.'' Karlijn zag hoe de uitdrukking op het gezicht van het meisje dat Angela zou moeten heten, veranderen. Dylan genoot overduidelijk van het tafereel en keek met een brede grijns toe. Karlijn keek hem vernietigend aan, iets wat ze beter niet had moeten doen. Zodra ze haar blik afwende naar Dylan haalde het meisje uit. Ze sloeg ook niet als een meisje. Nee, gewoon kei hard met haar vuisten er bovenop. Door de onverwachtse klap viel ze tegen de grijze bmw aan. Verbaasd keek Karlijn op naar Angela die er vanaf de grond reusachtig uitzag. Ze stond met haar handen in haar zij en keek grijnzend naar Karlijn die half op de grond, half tegen de auto aan lag. Karlijn krabbelde tegen de auto aan overeind en weerde ondertussen enkele klappen af. Ze was ingesloten, ze kon geen kant op. Het enige wat ze kon was zich verweren. Klap na klap. Plots stopte klappen en opende Karlijn voorzichtig haar ogen. Angela keek haar lachend aan. Iets in Karlijn ontplofte. Ze sprong weg van de auto waardoor ze alle vrijheid had. Dit had Angela niet verwacht. Verbaasd keek ze naar Karlijn die net op dat moment een fikse klap recht in haar gezicht gaf. Haar hand tintelde ervan. Nu was het Karlijns beurt om te lachen. Met een zoete glimlach keek ze naar Angela. Haar wang was rood gloeiend, maar al snel verdween haar verbaasdheid en werd ze nog agressiever. Ze begon op Karlijn in te slaan die na enkele rake klappen inzakte op de grond. Toen begon het meisje tegen Karlijn aan te schoppen, overal waar ze haar maar kon raken. Ze hapte naar adem toen ze een paar trappen in haar buik en tegen haar rug kreeg. Het leek of ze naderhand imuun werd voor de pijn. Doodstil bleef ze op de grond liggen, in elkaar gedoken, wachtend totdat ze stopte. Het meisje duwde Karlijn opzij zodat ze met haar rug op de grond lag. Karlijn opende haar ogen. ''Was dat alles?'' Fluisterde Karlijn zachtjes terwijl ze met een pijnlijk gezicht over haar voorhoofd wreef. ''Of dit alles is? O nee hoor meisje. Dit is pas het begin.'' Angele hurkte en zette haar knie in Karlijns buik waarna ze haar keel vastgreep. Karlijn verroerde zich niet en bleef het meisje strak aankijken. Ze hoorde de autodeur open gaan en de voetstappen van Dylan. ''Los.'' Snauwde Dylan alsof Angela zijn hond was. Angela gehoorzaamde en liet Karlijn los en ging recht staan. Dylan hurkte en keek Karlijn aan. ''Je hebt een stomme zet gedaan. Ik had je toch wel wat hoger ingeschat.'' Ze verafschuwde de grijns die Dylan op zijn lippen had terwijl hij tegen haar praatte. Karlijn gaf geen antwoord. ''Ik hoop dat mijn spelletje je nu duidelijk is. Ik blijf doorgaan... Voor jou eindigd het pas als jij het spelletje meespeelt. Eerder niet.'' Hij ging weer rechtstaan en tilde Karlijn met zijn gespierde armen omhoog. Ze wankelde even en sloot haar ogen tegen de duizeligheid. Toen keek ze Dylan weer aan. ''Nooit Dylan, nooit.'' Fluisterde ze nijdig. Dylan haalde zijn schouders op. ''Je doet het allemaal zelf. Wanneer word je nou eens verstandig?'' Dylan keek naar nog eenmaal aan en duwde Angela toen voor zich uit naar de auto. ''Instappen.'' Snauwde hij weer waarna hij zelf instapte. Karlijn volgde hun met haar blik. Ze hoorde hoe hij de auto startte en daarna wegreed. Ze zag hoe Angela nog eens achterom keek naar haar. Ze zuchtte diep en liep naar het bankje aan de overkant van de weg. Zou hier ooit een einde aan komen? Zou Sana haar ooit geloven. En als Sana haar zou geloven, hoe moest dit alles dan opgelost worden? Het was wel duidelijk dat Dylan van plan was Sana kapot te maken, en mij ook als ik niet meespeel. Maar dat gaat nooit gebeuren. Geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt.

Ze moest daar minstens een uur gezeten hebben. Gedachtes flitste door haar hoofd. De verschillende mensen die voorbij waren gekomen had ze niet eens opgemerkt. Maar hun haar wel. Ze keken een voor een naar het meisje dan inelkaar gedoken op het bankje zat. Alsof ze zich afsloot voor de hele wereld en niemand toe zou laten. Daarna liepen de mensen weer verder zonder nog maar enige aandacht aan het meisje te schenken. Wie weet als een van hun naar haar toe was gegaan, dat alles nu anders was. Maar de angst die Dylan haar aan had gejaagd werd met de minuut groter. En met de minuut stopte ze de gebeurtenissen dieper weg. Weg op een plek waar niemand ook bij zou komen. Het was nu een geheim van haar. Ze wist dat als ze zou praten Dylan haar kapot zou maken. Het leek alsof ze in dat uur volledig was veranderd. Veranderd door haat en angst. Haat tegenover Dylan die haar dwong haar beste vriendin te breken. Maar ook was ze bang voor hem. Voor zijn blik. Zijn ogen konden zo intens boos kijken dat de rillingen over je rug liepen. Ze herinnerde zich ook het moment van het feest. De blik die hij toen had gehad. Alsof hij écht naar haar verlangde. Alles was een leugen geweest. Hij had helemaal niet naar haar verlangt. Het was gespeeld en dat maakte haar juist zo bang. Hij kon op ieder moment zijn wat hij wilde...

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:00

Goed geschreven!
het lijkt net alsof een vriendin ofzo dit verteld! best wel eng.
Maar erg mooi geschreven!

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:05

idd goed geschreven Lachen Je schrijftstijl leest echt lekker. Toch heb ik weer een foutje kunnen ontdekken Schijnheilig

Citaat:
Maar hun haar wel.

Hun moet zij zijn. Hun geeft een bezit aan en in deze zin gaat het om een persoonlijk voornaamwoord, dus zij. Lachen

_xsharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:23

Echt een goed verhaall!
en die kleine foutjes lees ik overheenn!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:28

Chrisje92 schreef:
idd goed geschreven Lachen Je schrijftstijl leest echt lekker. Toch heb ik weer een foutje kunnen ontdekken Schijnheilig

Citaat:
Maar hun haar wel.

Hun moet zij zijn. Hun geeft een bezit aan en in deze zin gaat het om een persoonlijk voornaamwoord, dus zij. Lachen

maar zij haar wel? Tong uitsteken

Vesper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:31

Goed stukje weer hoor!

...en mij ook als ik niet meespeel. Maar dat gaat nooit gebeuren. Geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt.

Je schrijft de hele tijd in de verleden tijd alleen ga je hier even in de tegenwoordige tijd, misschien moet je dat even veranderen Lachen

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 16:56

Ik wil het ook volgen hier even een stipje

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:11

wat een geweldig stuk weer Haha!

Larnaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:24

Goed stuk weer! Ja

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:44

Britt_Sisi schreef:
Chrisje92 schreef:

maar zij haar wel? Tong uitsteken

Ja? O nee nou ben ik zelf in de war..

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:45

Vesper schreef:
Goed stukje weer hoor!

...en mij ook als ik niet meespeel. Maar dat gaat nooit gebeuren. Geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt.

Je schrijft de hele tijd in de verleden tijd alleen ga je hier even in de tegenwoordige tijd, misschien moet je dat even veranderen Lachen

Ik denk dat dat is wat zij zegt of denkt . toch? want dan kan je toch in de tegenwoordige tijd gaan?

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 18:55

oeee.
leuk stuk weer..
wel eng Tong uitsteken

o_mariska_o

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 19:32

ik heb vandaag alle delen pas gelezen en ik vind ze echt super!! Haha! ga zo door!!

_Deniise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:17

o_mariska_o schreef:
ik heb vandaag alle delen pas gelezen en ik vind ze echt super!! Haha! ga zo door!!

ja dat vind ik ook! Haha!

Vesper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:19

Britt_Sisi schreef:
Vesper schreef:
Goed stukje weer hoor!

Ik denk dat dat is wat zij zegt of denkt . toch? want dan kan je toch in de tegenwoordige tijd gaan?

Het hele verhaal is in de verleden tijd geschreven. Knipoog

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:33

maar als iemand iets zegt dan kan dat toch in de tegenwoordige tijd?

bijv in een verhaal komt dit voor;
Ik zei tegen haar ' je haar zit leuk'

je praat toch niet als je iets zegt in de verleden tijd?
offf ben ik nou gek Huilen van het lachen

Vesper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:45

Haha ik kan het niet uitleggen. Laat maar zitten, zo erg is het niet Vork

victorielove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 20:51

Bedankt voor jullie reacties en verbeteringen. Met die hun/zij ben ik niet uit dus laat het zo staan, heb geen idee hahaha..

Met dat stukje met over verleden, tegewoordige tijd hoort wel zo. Alles wat er gedaan wordt word in de hij/zijvorm verteld en in verleden tijd. Alles wat wordt gedaan of gezegt in de ikvorm en de tegenwoordige tijd.. Knipoog

Vesper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:54

Okee. Ik snap het ook niet maar geeft niet dan Vork Als jij het maar snapt Huilen van het lachen

Wienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:36

Iedere keer verras je me weer! Wat een verhaal, ik kruip het liefste het beeldscherm in om er in te zitten! Ontzettend gaaf! Ik kan niet wachten tot wat nieuws (A)

Blesje_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:24

Britt_Sisi schreef:
Vesper schreef:
Goed stukje weer hoor!

Het is in het hele verhaal 'haar' en opeens is het 'mij', dat vind ik een beetje verwarrend.
Verder echt een super verhaal!! Haha!

Vesper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 15:42

Aaah, dat was het Vork