[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:12

zouden jullie deze ook willen doen? ik had het in een topic geplaatst, en ik heb inmiddels een heleboel aanvragen binnengekregen van mensen die er ook één willen van hun paard. nu wil ik dat best doen, maar ik wilde er wel vergoeding voor vragen. het is op A4, schets met potlood en uitgewerkt met pen. ik ben met een dergelijke tekening tussen de 4 en 6 uur bezig...

Afbeelding

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:33

merrieveulen: Leuk, weer eens wat anders! Ik vind je tekening goed in elkaar zitten, met een paar lijntjes heb je al een heel paard op papier gezet, dat lukt niet iedereen. Misschien zou je een foto van het paard erbij kunnen zetten, dan weten we ook of je echt de eigenschappen van het paard goed doorvoert. Nu zou ik tussen de €5 en €10 schatten Lachen.

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 15:59

Merrieveulen ik had al gereageert in je topic en het is ontzettend knap dat je het zo kan!
als je voor iemand zijn of haar paard gaat tekenen dan kan je er zeker wel 20 euro voor vragen.
ik vind dat edelweis1 nooit zo gul is Tong uitsteken
ik zou alleen voor de verkoop nog een achtergrond erbij 'suggereren'!
en nog wat meer lijntjes in de staart, al zijn het er maar een paar
lekker gaan verkopen hoor!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 19:12

edelweis1 schreef:
merrieveulen: Leuk, weer eens wat anders! Ik vind je tekening goed in elkaar zitten, met een paar lijntjes heb je al een heel paard op papier gezet, dat lukt niet iedereen. Misschien zou je een foto van het paard erbij kunnen zetten, dan weten we ook of je echt de eigenschappen van het paard goed doorvoert. Nu zou ik tussen de €5 en €10 schatten Lachen.

het is niet waarheidsgetrouw, zo heeft Faram een grote bles en sokken, maar ik vind het niet mooi om dat er als een lijn in te tekenen dus ik heb ze weggelaten. de tekening moet vooral het karakter uitstralen, wat dat betreft is dit echt Faram, maar ik heb geen foto waarop een vergelijkbare (werkelijke) uitstraling te zien is.

@ MlieZ88, bedankt... mensen kunnen zelf aangeven of ze er een achtergrond bijwillen, net als met de aftekeningen. maar € 10,- kan ik er dus wel voor vragen?

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:47

@merrieveulen, het is heel knap als je een karakter op papier kan zetten, als dit duidelijk haar is qua karakter, mag je inderdaad wel €10 vragen Ja.
@MlieZ88: Ik ben zeker niet gul Knipoog, je kan wel hele hoge bedragen op het topic zetten, maar je moet wel reëel blijven, mensen zullen niet snel bij je kopen als je prijzen net zo hoog zijn als die van meer bekende mensen, zij zijn ook met kleine bedragen begonnen Ja. Maar iedereen taxeert voor zichzelf en dat is juist het mooie van het topic Lachen.
Okee, ik blijf vanaf nu weer on-topic Knipoog.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:27

edelweis1 schreef:
@merrieveulen, het is heel knap als je een karakter op papier kan zetten, als dit duidelijk haar is qua karakter, mag je inderdaad wel €10 vragen Ja.

dit is Faram ten voeten uit, maar Snatje lukt me bijv. nog niet erg, tenminste de laatste keer dat ik (overigens zonder ingeving, meestal moet die wel eerst komen) ging zitten. Flicka is ook gelukt, helaas A3 dus ik moet er een foto van maken nog, scannen lukt niet. maar goed, die twee heb ik al erg lang (faram 8,5 jaar en Flicka 3,5 jaar), dus ik weet hoe ze zijn, en hoe ik dat in meer 'vermenselijkte' emoties uit kan beelden. met een vreemd paard wordt dat toch moeilijker, ik ken de typische bewegingen en houdingen van zo'n paard niet, mensen geven wel een karakterbeschrijving, maar goed, het blijft lastiger dan je eigen paard. ik denk dat het gewoon een kwestie is van proberen.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:05

Tijd om een inhaalslag te maken Lachen

Pagina 11

@ Nujaro: ik vind het geheel wat te grof en onafgewerkt. Niet iets waar ik persoonlijk geld voor zou geven.
@ Astridjhu: knap dat je je aan een mens durft te wagen. Ik vind het geheel best 'lekker' ogen maar heb ergens de indruk dat het slechts een opzet/ schets is. Ik zou er nog geen geld voor vragen.
@ Rooslovertje: mooi fjordje Lachen had nog verder uitgewerkt mogen worden waardoor het wat concreter zou zijn. Bijvoorbeeld: het oog wat verder uitwerken, wat meer contrast erin. Daardoor gaat het meer leven/ spreken denk ik. Als het mijn paardje was: 5 euro.
@ Lontje: beiden vind ik ze geweldig gaaf. Goed uitgewerkt, duidelijk neergezet. 100 ero per stuk minstens.
@ highwaykind: ergen las ik ook dat je je werk overtrekt. Dat vind ik jammer, maar; als je het niet had verteld had ik het niet eens doorgehad. Waar kijken we dan naar? Als ik enkel kijk naar wat je hier plaatst en wat dus af is vind ik het gaaf, minstens 50/ 75 euro.
De kanttekening er nu bij dat het is overgetrokken, daar heb ik het nu maar even niet over. Ik vind het jammer, maar dit is in mijn ogen een taxatietopic waarbij we het niet over het proces hebben.

Pagina 12

@ Sammievriend: jammer dat het verschil tussen het paardje zelf en de ogen zo groot is. Ze lijken nu een beetje plat te worden. Ik zou even flink dooroefenen en aandacht besteden aan de details Lachen
@ Sindbad: hele mooie opzet, al klopt hij hier en daar wat betreft de verhoudingen niet helemaal. Ik vind 'm nog wat egaal, zou volgens mij best wat nadrukkelijker op papier gezet mogen worden. Als het mijn kat was: 5 euro.
@ Mliez88: volgens mij heb je de foto met flits gemaakt? Hij spiegelt nu waardoor er volgens mij mooie details wegvallen. Er zitten mooie elementen in. 30 euro.
@ Evelijn_: over de eerste- ik heb bewondering voor mensen die mensen durven neer te zetten. Ookal klopt het werk anatomisch niet helemaal, het spreekt wel Ja 10/ 15 euro.
Over de tweede kan ik niet helemaal objectief oordelen Bloos Ik zou er zeker wel 25 euro voor over hebben Ja
@ highwaykind: wedereom, uitgaande van alleen het eindproduct: 50/ 75 euro.
@ Vajente: heel mooi. 50 euro minstens.
@ highwaykind: de afsnijding komt wat vreemd op mij over. Het geheel wat minder 'gelikt'dan je andere werk. 25 euro.

Pagina 13

@ merrieveulen: leuk Haha! paarden-karikatuur Knipoog
Zeker als het werk lijkt kan je volgens mij wel 20 euro vragen Knipoog Hoewel het me moeilijk lijkt om de gelijkenis te pakken als je een paard niet kent.

En weer eentje á la moi:

Afbeelding

Formaat: A4
Materiaal: potlood (2b)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:08

mooi werk! ik heb geen idee wat zoiets waard is, ik blijf dan ook even meelezen om de slag te pakken te krijgen! sorry, beeje offtopic...

als het mijn paard was en het lijkt écht op hem (ook de oogopslag/ blik, dat vind ik zelf altijd erg moeilijk) dan betaal ik voor zo'n tekening wel 75 Euro, of ben ik nou krenterig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 11:10

@merrieveulen: heel leuk Ja je kunt inderdaad wel zon 20 euro vragen. wel moeilijk om paarden die je niet kent zo neer te moeten zetten..
@fnanne: heel leuk 10 Ja ik ben altijd weer verbaast als ik zie wat je nu weer neer hebt gezet *LOL* ik heb niet echt commetaar.. alleen dat het iets krasserig is aan de rechterkant van de kaak (maar dat had ik ergnes gelezen Clown ) ik ben heel moeilijk in prijzen geve maar 50 euro kun je er zeker wel voor vragen Ja (als het niet meer is Knipoog )

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 14:16

Fnanne: Heel mooi uitgewerkt! En heel knap, een paard van de voorkant is heel lastig (*spreekt uit ervaring). Toch zou ik graag de foto erbij zien, want er vallen me een paar puntjes op. Je kan op je tekening wel de kaaklijn vinden, maar niet de onderlip en onderkaak, het kan zijn dat je foto uit een appart perspectief komt. De ogen zijn wat klein in vergelijking met het lange neusbeen van het paard, kan ook aan het getekende paard liggen Ja. Verder heel mooi met schaduwen, je hebt zelfs aan de schaduw van de keelriem gedacht, heel goed! €25, mits die voorgaande punten overeenkomen met de foto Knipoog.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:02

Ik ga ook maar een keer meedoen!
Hier mijn werkjes:

acryl op doek 50 x 70 (Winsome in Zwolle)
Afbeelding

acryl op doek 30 x 40 (O`Neill)
Afbeelding

En wat taxaties:

@Fnanne: Ik denk niet dat de bedragen voor grijs grafietpotlood niet astronomisch hoog liggen, ik schat deze op Geld, geld! 75,=
Je andere tekeningen iets verder terug vind ik zeker Geld, geld! 130,= waard op A4 formaat
@Merrieveulen: Als de karikatuur echt typerende kenmerken en overeenkomsten van het voorbeeld laat zien mag je daar zeker Geld, geld! 20,= voor vragen, lijkt me wel erg moeilijk om dat voor elkaar te krijgen.
@Highwaykid: Ik schat jou tekeningen op Geld, geld! 20,= voor potloodwerken en Geld, geld! 25,= als je ook gebruik maakt van materiaal als houtskool e.d.
@Vajente: 120,= op A4 formaat
@Evelijn: Paardenportret: Geld, geld! 25,= en mensen portret Geld, geld! 30,=
Er zijn wel veel concurrenten die voor heel weinig geld prachtige portrettekeningen van mensen kunnen maken.
@MlieZ88: Geld, geld! 40,=
@Sinbad: Geld, geld! 10,=
@Sammyvriend: Geld, geld! 10,=
@Lon: Geld, geld! 100,= voor de 1e en Geld, geld! 140,= voor die 2e sluipende kat, prachtig!
@Rooslovertje: Geld, geld! 15,=

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 15:07

oneilltje79: Ik hou heel erg van jou stijl, die zie je niet vaak! Het is echt iets aparts van de rest. 1e: Heel mooi, alleen het hoofd komt wel heel groot over in vergelijking tot de rest, kan er ook door als een groothoofdig paard met een lange nek,dus daar mag ik niet over zeuren Tong uitsteken. Achtergrond mag van mij iets minder druk, dan komt het paard er iets meer uit €35-45 Ja.
2e: hier vind ik de ogen heel groot, afgezien van dat ook weer een hele mooie tekening. Ook hier vind ik de achtergrond wel druk, maar mooier aangepast. De hals toont ook iets te bespiert, maar dat kan ook bij je stijl horen. €25-30

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 17:42

oneilltje79: 10?? wowie dankje dat had ik echt niet verwacht!

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 18:02

highwaykind: 10,-
Vajente: 15, 20
highwaykind: 5 (en die andere 20 Gaaaap Tong uitsteken)
merrieveulen: Leuke stijl Knipoog iets van 15, 20,-. Je zou hem vlak (computer of een soort verf, weet niet meer welke (of gewoon podlood)) kunnen inkleuren, maar niet te gedetailleerd. of hoe je het ook schrijft Tong uitsteken

Fnanne: De neusrug klopt denk ik niet. Verder istie gaaf! 20, 25

oneilltje79: Ik vind allebij je tekeningen te druk Lachen Maar dat kan ook zijn omdat het niet helemaal mijn stijl is Tong uitsteken Wel erg knap, ongeveer 20 voor beide.

Sorry dat er bij sommige niks bijstaat, maar ik had heel veel en toen was het weg :'(

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 19:35

Iedereen bedankt voor de reacties Lachen

@ Edelweis: http://i20.photobucket.com/albums/b234/ ... detail.jpg
Hierbij een linkje naar de foto. Kwaliteit was helaas slecht, paardje was al overleden. Aan de hand van andere foto's heb ik er nog wat details uit kunnen halen Knipoog

@ Oneilltje: beide hele mooie werken en ó zo herkenbaar jouw stijl.
Persoonlijk spreekt mij de tweede meer aan maar neemt niet weg dat het beiden mooie werken zijn.
Winsome: 100 +
O'Neill: idemdito, misschien wel meer.

Ik heb er weer eentje:

Afbeelding
Potlood (2b) op A4.
Aantal eraan gewerkte uren: teveel Clown Bloos 14 ongeveer...

[edit] verkeerde link...

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 20:08

Wow, deze is echt super! Ik vind het altijd moeilijk om te taxeren en ik geef ook niet zoveel geld meestal, maar deze echt wel 75 ofzo!

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 21:17

Fnanne: 1e nu met foto beoordeeld: €50, ik vind het heel knap hoe je uit die foto zo'n tekening maakt. De foto is inderdaad ook niet uit een makkelijk perspectief.
nieuwe: Heel chique paard, heel mooi getekent. Sommige lichte stukjes mogen van mij iets minder vegerig. €50 ook.
Sorry voor mijn vorige taxatie, moest ik echt even bijstellen Ja.

hoefnagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:29

highwaykind: heel knap gedaan zeg! Ik denk dat hij op z'n minst €20,- waard is!

merrieveulen: heel leuk gedaan! Ik zou het je niet na kunnen doen in ieder geval, maar ik zou niet weten wat je ervoor zou kunnen vragen... ik schat ongeveer €10,-?

fnanne: Wauw! Wow! meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen, heel knap gedaan. Ik denk minimaal €50,- maar misschien nog wel meer.

oneilltje: je het een leuke stijl! Maar ook bij deze geldt voor mij, net al bij die van merrieveulen, dat ik geen idee heb wat je ervoor kunt vragen. Ik denk minimaal €25,-.

Fnanne: Ook deze is prachtig, ik denk bij deze ook minimaal €50,-.

Het is alweer een tijdje geleden, maar ik heb er ook weet eentje af. Ik weet niet hoe je foto's in een topic moet zetten dus zet ik hier even een link neer. Het zijn de laatste 4 foto's.

http://www.mijnalbum.nl/Album=HXY7HKOJ

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:25

Merrieveulen : Leuk gedaan zeg! Lijkt me inderdaad erg moeilijk om dit bij een paard van iemand anders te doen, omdat je deze niet door en door kent. Weet je de gelijkenis wel te pakken zou ik met rond de €10,- beginnen.

Fnanne: Ik pak even je beide tekeningen in 1x hoor! Ik vind ze beiden super, echt bijzonder hoe jij een paard op papier weet te zetten. Stuk voor stuk hebben ze een prachtige uitstraling! €50-75 ,-

Oneilltje79: Vind jou een echte kleurentovenaar Ja beide heel aansprekende werken, maar ik denk wel dat je van deze stijl moet houden. Ik vind het prachtig, en schat ze dan ook rond de €150,-

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 13:41

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 15:19

Ik heb ook nog twee tekeningen, ze zijn ingescand en daardoor is de structuur erg achteruit gegaan (je ziet de haren niet meer echt).

Grijs potlood op A4 formaat (stevig aquarelpapier) Er zit hier nog wat grijs onder de nek, maar dat is inmiddels al weggegumd.
Afbeelding

Grijs potlood op A4 foormaat (stevig aquarelpapier)
Afbeelding

@ Fnanne: Zeker wel 50 euro!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 15:48

Fnanne - mooi! Met 1 potlood is het best lastig zulke verschillen in licht/donker te krijgen, helemaal als je niet "veegt" (of hoe dat officieel ook heet). 20 euro.

Fiffil - beide 5-10 euro.
----------

Riëlle
A3, grafiet, 16 uur of zo.

Referentie : Faux Topic met toestemming.

Klik voor vergroting.
Afbeelding

grid lijntjes op sommige plekken nog wel wat zichtbaar - dat even negeren aub

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 19:07

Hoi allemaal,

Toch nog ff een toelichting op mijn post hierboven. Die tekening is van XxLietjuhxX Ze heeft hem in 'mijn album' staan maar omdat ze niet weet hoe ze ze zichtbaar neer moet zetten heb ik dat even gedaan. Vergeten jullie niet om deze ook mee te nemen in je taxaties?

Ik ga binnenkort ook weer even wat taxeren.

Gr. Lon

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:31

XxLietjuhxX : ongeveer €5,- ziet er al supergoed uit, misschien wat meer contrast werken, voor wat licht donker verschiL!

Fiffil: €7,50 Vind de tweede al een stuk mooier dan de eerste qua verhouding, naar mijn idee is de hals van de ezel wat te breed. Verder wel leuke aansprekende tekeningen Ja

Highwaykid: Erg knap dat je zo bent bezig gegaan met het commentaar dat je over je heen hebt gekregen. Jij hebt het overtrekken helemaal niet nodig! Moet je zien wat je op papier zet! Vind hem precies lijken, alleen de kin vind ik ietwat te puntig €30,-

Hier ook weer een werkje van mij:
Pastel-potlood en krijt op A-3 formaat.
Afbeelding

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 11:11

XxLietjuhxX: Erg jammer dat de kwaliteit van je foto niet al te hoog is, daardoor is het voor mij te moeilijk om te taxeren, want ik weet niet precies hoe het er in het echt uitziet.
Fiffill: 1. Heel leuk thema! Netjes uitgevoerd, het mag van mij iets minder vegerig en meer contrast. Aan je verhoudingen kun je misschien iets beter werken. €5-10
2. Ook leuk getekent! Hier heb je meer contrast gebruikt! €10
highwaykind: Heel mooi, vooral die ogen. Ik vind het knap dat de tekening zo'n 'zachte' uitstraling heeft. €25
janique: Ik vind hem erg komisch en heel mooi in de kleur zitten! Alles klopt, dus: €35-45