[verhaal] De nieuwkomer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_Eline_

Re: [verhaal] De nieuwkomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 17:38

Wauw weer een spannend stuk hoor Haha!
Je eindigt ook weer op een spannend moment Scheve mond Ik kan niet wachten op een nieuw stuk Haha!

marthine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 20:08

ohoohoho meer,meer Tong uitsteken gruwelijk spannent Knipoog ahaaaw nou *alle indiaane kreten gehad Knipoog* haha wacht met spanning op een volgend stuk Haha! Haha!

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 20:25

Weer een pracht stuk!
Waarom nou weer een eng einde, nu wordt ik nóg nieuwsgieriger! *LOL*

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:43

aah spannend einde!
ben benieuwd Tong uitsteken

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 21:52

Evaa_ schreef:
Waarom nou weer een eng einde, nu wordt ik nóg nieuwsgieriger! *LOL*

Moet toch zorgen dat jullie blijven lezen Knipoog

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 10:49

En dan nu een keer snel een nieuw stuk!

De deur gaat open. “O, hoi pap.” Rick haalt opgelucht adem. “Hoi Rick, hoe was het op school?” Vraagt zijn vader. “ow prima hoor, niks bijzonders.” Antwoordt Rick. Die wonen hier ook nog denkt Rick, en moet lachen om zichzelf dat dat hem even ontschoten was. “We willen friet gaan halen, je moede heeft geen zin om te koken. Wat wil jij hebben.” Vraagt zijn vader. “Euh, nou ik sla het eten over als je het goed vind, heb een beetje buikpijn en niet echt honger.” Verontschuldigd Rick zich. “Ik ga zo even naar het meertje, misschien dat de buitenlucht goed doet.” Zijn vader knikt en verdwijnt weer in de woonkamer.

Rick loopt de deur uit. Zijn gedachten dwalen af terwijl hij richting het meertje loopt. Zou het lukken om Rudolf op te sporen? Hoe zal hij reageren? Een koude rilling gaat door hem heen. Rudolf zal wel boos worden. Daar wil Rick even niet aan denken. Dan denkt hij aan Crissie. Het warme gevoel is gelijk weer aanwezig, waardoor zijn buikpijn ook gelijk minder wordt.
Hij denkt aan vakantie, samen met Crissie lekker weg. Nergens rekening mee houden en doen waar ze zelf zin in hebben. Geen rare gebeurtenissen, of vreemde huizen en enge dingen.
Rick denkt aan vanmorgen en voelt zich toch wel opgelucht bij de gedachte dat er nu geen geesten meer in zijn huis zitten. Gelijk volgt weer de gedachte aan Rudolf en het lichaam van Ferdi in de kelder. En zijn ouders weten nergens van, die zouden het waarschijnlijk ook niet eens geloven. Daarbij hebben ze het veel te druk samen en hebben ze toch geen tijd om naar mijn verhaal te luisteren. Maar niet vertellen dus voorlopig.

Zo zit Rick een tijd op het bankje. Het begint al te schemeren, hij heeft nog niks van Crissie gehoord bedenkt hij zich ineens. Dan ineens staat ze voor zijn neus. “Je ouders vertelden dat je hier was, je hebt je telefoon niet bij, slimpie!” Zegt Crissie met een lach. “O, nu je het zegt! Sorry.” Zegt Rick. “geeft niet” zegt Crissie en gaat naast Rick op het bankje zitten. “Mijn moeder heeft het adres” zegt Crissie dan. Rick is ineens weer helemaal wakker en alert. “O! das mooi! Waar is het?” vraagt Rick. Crissie zucht. “ Het is in een klein dorpje ruim tachtig kilometer verderop.” “We kunnen op de scooter”zegt Rick zonder te aarzelen. Verwondert kijkt Crissie hem aan. “tachtig kilometer! Weet je wel hoe ver dat is? Daar doe je een halve dag over.” Zegt Crissie. “Dan gaan we zaterdag, hebben we de hele dag de tijd.” Zegt Rick serieus. “Weet je het zeker?” vraagt Crissie nogmaals. “We gaan toch samen,” zegt Rick met een knipoog “als ik met jou ben kan het me niet lang genoeg duren.” Crissie lacht. “Nou goed dan, maar dan moeten we ons wel goed voorbereiden.” Rick knikt. “Ik zorg voor de route, we nemen wat broodjes en drinken mee en zorgen dat we voldoende geld bij hebben voor benzine en evt meer eten of drinken.” Crissie lacht. “dat gaat wel goed komen hoor ik al wel.” Zegt ze.

De rest van de week kruipt voorbij. Rick blijft de opluchting en spanning door elkaar voelen. Er gebeuren geen vreemde dingen meer, maar de gedachte om Rudolf onder ogen te komen vind Rick toch wel beangstigend. Hij heeft deze week veel tijd met Crissie en bas doorgebracht, ze hebben lekker gevoetbald wat ook erg goed was als afleiding en hij heeft Bas weer eens gezien. Rick gaat ook gewoon naar school. De vrijdag duurt helemaal lang.
Rick telt alle minuten van elke les af. Aan het einde van de dag valt er een last van hem af. Eindelijk die schoolweek voorbij, die duurde deze week veel langer als de andere. Rick hoort het zichzelf bijna denken en bedenkt dat dat eigenlijk wel belachelijk klinkt.

Crissie wilde nog even naar haar pony, dus Rick fietst alleen naar huis. Hij zet zijn fiets in de schuur en gaat via de achterdeur naar binnen. Op de keukentafel ligt een briefje: “Rick, je vader moet voor het werk dit weekend naar het Duitsland, ik ga met hem mee. Zondagavond zijn we weer thuis, je kunt ons mobiel bereiken. Voor eten en wat lekker heb ik gezorgd. Kus mamma.” Lekker is dat denk Rick, ben ik hier het hele weekend alleen.

Rick pakt wat te drinken en ploft op de bank. Hij haalt zijn mobieltje uit zijn zak en ziet dat hij een smsje heeft ontvangen. “Hey Rick, mijn oma is ziek, ze woont ver weg en mijn ouders zijn erheen, kan ik misschien bij jou slapen anders ben ik hier alleen? X Crissie.”
Rick stuurt terug. “Laten mijn ouders ook toevallig het weekend weg zijn.! Je bent welkom hoor meissie! Kunnen we samen lekker een filmpje kijken. X Rick” In de smsjes die volgens spreken ze af dat Crissie om acht uur bij Rick is. Rick besluit even naar de videotheek te gaan om een leuke film uit te kiezen. Crissie vond een enge film wel leuk, wat voor Rick ook wel interessant is want dan komt ze natuurlijk lekker dicht tegen hem aan zitten.

Rick ruimt zijn kamer op en maakt een bed op in de logeerkamer, dan kan ze kiezen of ze alleen wil slapen of dat ze bij Rick gaat liggen. Voor de eerste keer deze week vliegt de tijd en voor Rick het weet is het acht uur. De bel gaat om precies acht uur. Crissie is altijd precies op tijd. Rick doet de deur open en is blij dat Crissie er is. “He moppie” zegt Rick met een lach. “He knapperd” zegt Crissie terug. “Ik heb een mooi film gehuurd, een enge.” Zegt Rick. “Ow leuk!” zegt Crissie verheugd. Rick legt uit dat ze haar spullen boven mag leggen en dat ze mag kiezen waar ze wil slapen, op de logeerkamer of bij hem op de kamer. “Dan kies ik toch echt voor jouw kamer.” Zegt ze met een ondeugende glimlach. “Prima,” zegt Rick “weet je de weg?” Crissie knikt en loopt naar boven. Rick schenkt vast wat te drinken in en zet een schaaltje chips op tafel. Rick ploft met de afstandbediening weer in de bank. Crissie komt beneden en gaat naast hem zitten. “Ja hij kan beginnen!” zegt Crissie.

Gedurende de hele film zit Crissie dicht tegen Rick aan. Rick kan duidelijk merken dat Crissie het spannend vind en vind het fijn dat ze zich bij hem veilig voelt. Ze lassen nog een pauze in om even bij te komen. In de pauze geeft Rick Crissie voorzichtig een kus op haar voorhoofd, Crissie kijkt op en brengt zich met haar gezicht dichter bij Ricks gezicht. Haar lippen raken de zijne en er volgt een gepassioneerde zoen. Ze gaan helemaal in elkaar op en vergeten dat ze eigenlijk een film aan het kijken waren. Al snel liggen ze samen op de bank te zoenen. Rick vind het geweldig en heel erg spannend. Hij wil niet verder gaan uit angst om Crissie pijn te doen. Hij beseft op zulke momenten extra dat hij haar echt respecteert. Na een tijdje gezoend te hebben ligt Crissie met haar hoofd op de borst van Rick. Ze zetten de film weer aan. Rick geniet er ontzettend van ondanks dat hij bij de enge stukjes af en toe nagels in zijn buik voelt.
Hij moet er stiekem wel een beetje om lachen.

Na de film is het half twaalf. Ze willen morgen vroeg op en besluiten dan ook maar op tijd te gaan slapen. Samen gaan ze naar boven. Rick ligt al in bed als Crissie nog in de badkamer aan het omkleden is. Ze komt de kamer binnen in een satijnen kort slaapjurkje wat maakt dat Rick zijn hart een slag mist. Wat is ze ongelofelijk mooi. Ze komt naast hem in bed liggen.
“Dit is niks voor mij, weet je dat?” zegt ze dan. “Je hoeft niet bang te zijn.” Zegt Rick “Ik doe niks wat jij niet wil, zal mijn handjes keurig thuis houden.” Crissie knikt “Daar twijfel ik ook niet aan, ik geloof echt wel dat jij me echt respecteerd.” “Ik vind het al helemaal geweldig om bij je te zijn, prijs mezelf gelukkig dat je hier bij me wil slapen.” Zegt Rick “dan kan ik je beschermen als die enge monsters uit de film hier komen.” grapt hij. “nouhou!” roept Crissie “Ik was ze net een beetje vergeten” lacht ze. Samen liggen ze heerlijk rustig in bed en hebben ze het nog eens over de volgende dag en alle dingen die er al gebeurd zijn. Het is ook allemaal niet niks. Na ongeveer een uur valt Crissie in De armen van Rick in slaap. Kort daarna valt Rick ook in slaap.

Middenin de nacht wordt Rick wakker. De koude bries van de afgelopen weken is weer duidelijk aanwezig. Ook lijkt het of er weer vegen op de muur staan. Crissie ligt nog op zijn arm, hij wil haar niet wakker maken en zeker niet als er iets engs is, hij blijft rustig liggen en besluit later wel te gaan kijken. Dan hoort hij heel duidelijk voetstappen de trap opkomen, Rick kijkt naar de deur die met een heel zacht piepje voorzichtig open geduwd wordt. Rick werpt snel een blik op Crissie om te kijken of zij niet wakker wordt, als hij ziet dat ze slaapt kijkt hij weer naar de deur, het is erg donker, maar er staat duidelijk een schim in de deuropening met een groot ding in zijn hand. Rick zijn adem stokt en hij probeert rustig te blijven, Crissie mag niet wakker worden. Langzaam komt de man dichterbij en Rick slaat zijn arm om Crissie heen.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:00

aaaaaaah meer !!!
nu ben ik zo nieuwsgierig wie dat is Haha!

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:01

Spannend hoor!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:03

spannend stuk weer!
er zitten nog wel een paar spellingsfoutjes in, maar die kun je er vast snel genoeg wel uithalen.
Citaat:
“Je ouders vertelden dat je hier was, je hebt je telefoon niet bij,
je?
maar ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:08

nieuwwwwwwwww!!!!

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 11:08

A_lette schreef:
spannend stuk weer!
er zitten nog wel een paar spellingsfoutjes in, maar die kun je er vast snel genoeg wel uithalen.
Citaat:
“Je ouders vertelden dat je hier was, je hebt je telefoon niet bij,
je?
maar ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat!

Spreektaal Knipoog het wordt namelijk gezegt, als ik typ jouw ouders zeiden dat jij hier was. Jij hebt jouw telefoon niet bij. dan leest het niet relaxed weg..

En er zullen best TYPfouten in staan. ik lees het ook neit over als ik klaar ben.. Knipoog

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:09

MirZam schreef:
Spreektaal Knipoog het wordt namelijk gezegt, als ik typ jouw ouders zeiden dat jij hier was. Jij hebt jouw telefoon niet bij. dan leest het niet relaxed weg..

En er zullen best TYPfouten in staan. ik lees het ook neit over als ik klaar ben.. Knipoog

nee ik bedoel, 'je hebt je telefoon niet bij je.
die je mis ik...

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 11:10

hmm ik ag em ff opzoeken.. Knipoog

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 11:11

Ow nu heb ik em pas door, die je erachter... tsja.. kan idd en dat zou idd correct nederlands zijn, maar in spreektaal nauwelijks gebruikt.. vidn eht niet misstaan..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:18

okey! het viel me gewoon op Knipoog

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:11

Aaaaah weer op het spannende stuk gestopt!
Dat is echt TE gemeen .. Ja
Maar wederom een super stuk hoor ..
Kun je het niet uit laten geven .. Schijnheilig

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:18

Weer een super stuk!
Ik wacht weer in spanning af! Haha!

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 12:25

A_lette schreef:
okey! het viel me gewoon op Knipoog

Thnx voor de tip Knipoog

Murkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 12:57

leuk stuk weer..!!

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:48

goed stuk;)

Kim_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:59

Geweldig Haha! ! En eng:O, Ben benieuwd wie dat nou wezen kan Haha! !
Gauw verder met het volgende stuk Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:18

Dit is echt super spannend.
Zat helemaal in het verhaal, schrok me een ongeluk toen de deur dichtwaaide Clown
Anyway, gauw nieuw stuk, echt spannend Ja

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 20:48

Neemt even een abbo..
Heb t/m blz 7 gelezen maar heb nu geen tijd meer, ga morgen verder Knipoog

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 13:49

Nou mensen, lijkt erop adt het volgende stuk het laatste word.
Ik ga natuurlijk daarna wel weer een ander verhaal schrijven, als jullie suggesties hebben voor onderwerpen hoor ik het graag.

Ben met het volgende/laatste stuk bezig..

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:38

wow wat een verhaal! Alles gelezen!! Haha!