[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ezellover25

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 21:08

Die paard is prachtig

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 16:29

Oh wat gaaf dat je boek er komt @Sall ! Super! En dank je voor je bijdrage om mijn project gedrukt te krijgen. De crowdfund loopt nog 19 dagen en ik probeer niet te vaak te kijken. Wordt er een beetje zenuwachtig en misselijk van. Maar dan herinner ik mezelf eraan dat het ook mag mislukken. Ook al is dat niet leuk natuurlijk. Ik ben zooooo benieuwd naar je boek.. 20 mei, Lets goooo!

@Vikawiek, toffe challenge. Is miijn weakspot. pfff zo moeilijk monochroom. Misschien ben ik er nu iets beter in.. we shall see. Oh en ik vond je inktstrip errug leuk. <3

Ik deed dezelfde challenge als Sall :Y)

Afbeelding

het enige monochrome werkt dat ik sindsdien heb gemaakt is/zijn tetrapak etsen. Misshcien een goed excuus om dat weer even op te pakken..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 17:21

Ik vind het wel erg geslaagd Signe, je blijft er naar kijken. Succes met je crowdfunding.

Zojuist heb ik het laatste stukje papier op mijn waterpaard geplakt en ja de challenge februari is daarmee eindelijk af. De telefoon maakt alles alleen wel wat flets.

Afbeelding

Nu voor de maand maart nog wat gaan bedenken. Ik denk dat ik nog even bij de kleur blauw blijf.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 19:03

_roodvos_ schreef:
Je kat helpt je, Vikawiek. Zwarte kat op wit papier, mooi monochroom, je bent klaar voor deze maand. :j
Ik vraag me nu wel af wat voor specifieke techniek je toepast dat dat ene stukje muur onder de verfspetters zit en de rest nog schoon is...

Ah, mooi zo. Dat scheelt mij weer werk :Y)

Die techniek is heel speciaal, maar gelukkig niet moeilijk. Wat je doet is dit; je zet je bekers met verfwater tegen de muur aan omdat je bureau zo godsgruwelijk klein is, en dan veeg je elke keer wanneer je je kwast nat maakt je kwast af aan de beker waardoor er verf spettert tegen de muur. En dan na een paar jaar heb je dit {:} je kan er als 17 jarige ook nog wat versiersels bij maken in het kader van 'die muur is toch al verkloot'.

Citaat:
Vikawiek _O- Zeer sprekend (en ik moet toegeven dat ik bij het laatste plaatje waar het paard beloond wordt nu allerhande vervolgen voor me zie waar ze op onmogelijke momenten veters los gaat trekken om je dan heel trots aan te gaan zitten kijken.)

Dankje :D
Als ik haar nu brokjes ga geven wanneer ze m'n veters los maakt dan kan jouw scenario zo maar werkelijkheid worden :') dus we houden het maar bij een aai

@signe daarom heb ik deze challenge uitgekozen. Die vorige ging je véél te makkelijk af :+ :Y)
En dankjewel voor je compliment :D
Succes met je crowdfundingsactie!

@thats_me hij is tof geworden <3
Zo leuk, met die verschillende texturen. Het is net met de textuur op het paard alsof er allemaal waterdruppels uit de zee spatten

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 19:34

Hahah lol Vikawiek, dank je..

Hij is prachtig geworden That’s _me. En ja werk goed op de foto krijgen is een heel andere uitdaging.. pfff

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 08:06

Oh ja de monochroom challenge <3
Afbeelding

Ik vind m heel aansprekend That’s me!

Graag gedaan Signe!

Ik ga toch weer even je muur terug bekijken Vikawiek _O-

@roodvos ik wil idd dat contrast bewaren bij de labrador.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 18:35

Sall schreef:
Ik ga toch weer even je muur terug bekijken Vikawiek _O-

Mijn onopzettelijke Pollock muur brengt enige fascinatie teweeg zie ik :+ :')

Ik heb mijn werk voor de challenge van deze maand alweer af :D
al was ik natuurlijk al klaar door mijn kat.
Ik hoorde in een nummer van De Toegift deze tekst en vond 'm goed bij het weer passen. Hoe de zon twijfelt om tussen de wolken door de komen en hoe uitzichtloos het dan lijkt als het weer 2 weken achter elkaar droevig is, tot de lucht ineens in vuur en vlam staat :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 20:59

Wauw!!!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 21:43

Wat mooi gedaan, super tof!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 14:38

De afgelopen dagen gewerkt aan de opdracht van deze maand. Monogroom vind ik als kleurliefhebber erg moeilijk. Vanwege het lekkere weer ben ik vandaag lekker buiten gaan zitten met mijn aquarelspullen en heb ik het werkje afgemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 15:23

Oh heel cute! Ik ga nog even denken of ik het bij mijn eekhoorntje hou of toch iets nieuws ga maken buiten mijn comfortzone. Ik heb het idee om iets met mijn gelli plate te gaan doen. Die ligt tot nu toe onaangeraakt in de kast.

Ik ga vanmiddag ook nog even heerlijk buiten tekenen, zalig!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 15:39

Ooh wat een mooie challenge werken al <3.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 00:30

@vikawiek wat een ontzettend mooie beelden bij een prachtige tekst!

@thats_me
Ik vind ze heel erg leuk gelukt!

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 16:06

Gister samen met julius en roodvos lino gegutst, en meteen gebruik gemaakt van de gelegenheid voor een monoprintje als mijn bijdrage voor Maart.
Afbeelding

Afbeelding

Uiteraard moest ie ook op een t-shirt.
Afbeelding

Afbeelding

Ik ben uitermate blij met het resultaat! Zeker omdat het voor mij de eerste keer sinds groep zes ofzo was dat ik met lino rommelde.

(er zijn nog meer printjes en lino's gemaakt, maar mijn twee andere zijn er lang niet zo tof uitgekomen als deze. Iets met slechte inkt, minder goede lino etc)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 17:12

Ontzettend leuk gemaakt! Mijn vriendin maakt ook zulke prachtige lino stempels. Ik kan dat echt niet.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 00:13

@thats_me je hebt goed gebruik gemaakt van contrast :D knap gedaan! En ik geef je groot gelijk dat je buiten hebt zitten schilderen

@laurora hij is echt te leuk geworden <3
Lino is ook iets waarvan ik al 3 jaar zeg dat ik het wil proberen, en dan nooit doe :') misschien toch maar een keer zo' n starterset aanschaffen

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-25 11:47

Beetje wat stiller maar lees mee :D prachtige werken komen er weer voorbij!

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 11:54

Wat een gave werken komen al voorbij voor de challenge! Ik ga richting een wat drukkere periode met school (oftewel ik heb verslagen te lang uitgesteld en moet een poging doen tot werk van de afgelopen 4 weken in 1x te doen zodat ik weer goed bij ben, bovenop lessen ontwerpen en geven op stage) maar ik ga proberen om de challenge nog mee te doen!

Gister heb ik gebruik gemaakt van het mooie weer en heb ik even heerlijk met mijn schetsboek in een parkje gezeten en de krokussen en narcissen geschetst, als het mooie weer aanhoudt ga ik dat nog wel een keer doen :D

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 12:14

Linosnijden vind ik ook altijd super tof! De gekko is echt heel erg leuk geworden.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 16:57

Ik heb mijn paard af. Ik ben niet zo tevreden over de bitring, die is door te veel corrigeren niet meer rond.

Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 18:42

Vikawiek, prachtig sprekend klein verhaal.
That's me, het lijkt wel Delfts blauw.
Laurora, wat ontzettend leuk zo op het shirt.
Tazzey, ik begrijp je ontevredenheid over de bitring. Dat soort dingen kunnen lastig zijn. Maar overall vind ik hem prachtig en stoort het mij als kijker niet zo.

Voor mezelf bepaald dat ik mijn schilderijtje binnen een dag af wilde hebben. Ik heb namelijk genoeg andere dingen gaande. Maar kon de afleiding goed gebruiken.

Acryl en kleurpotlood op a3 aquarelpapier.

Afbeelding

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 20:27

Dank jullie wel! <3

Tazzey ik begrijp je teleurstelling, maar eerlijk, als je het niet had gezegd had ik het niet 1 2 3 gezien.
Verder vind ik hem echt heel erg mooi en knap!

Malenka wat gaaf! Mooie pose heb je gekozen en wat een heerlijk kleurgebruik!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-25 22:35

Vet lang niet gereageerd dus anderhalve pagina aan gave dingen om te bekijken :D

Het 'witte' paard is ontzettend gaaf geworden San! Heel indrukwekkend hoe veel kleur en leven je in zo'n wit paard op een stuk wit papier weet te krijgen.

Wat gaaf dat de Last Unicorn metamorfose werkelijk bij iemand op een tafel staat nu :D

De monochrone kuddes die langskomen vind ik heel erg mooi. Die verstilde beweging in beide is top.

De afbeeldingen met lyrics zijn heel sprekend! Zeker met hoe de laatste er uit knalt.

Het gekkoshirt is top geworden! (al vond ik zelf de katten ook erg goed gelukt, maar dat is misschien het verschil in perfectionisme :+ )

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 10:19

Bedankt voor de reacties op mijn knol :D

Malenka, wat een prachtig werk is dat geworden!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 10:41

@Laurora, wat tof die linosnede! Gaaf ook op dat shirt.

@Tazzy, je paard is gaaf geworden! Mooie contrasten erin ook, sowieso wel belangrijk bij monochroom. De bitring vind ik ook niet storend.

@Malenka, wauw, die is echt heel gaaf!