Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik draag nooit mutsen maar deze zou ik wel dragen
Ik heb er alvast ééntje van gepakt en die heeft mijn hoofd vandaag in het rotweer lekker warm gehouden.

'Gelukkig' wordt het straks weer iets kouder! Ik denk dat ik ze er voor deze maand nog op hou, en dan komen ze aan het einde van het jaar weer terug.

Mariett schreef:Dit wil ik jullie niet onthouden: de eerste eitjes van het jaar!
Ze zijn vrij vroeg dit jaar, drie kasten (van de +/- 120, maar goed) hadden al eitjes! Deze kast is nieuw dit jaar, dus leuk dat er al een nestje in zit.
[ [url=m/Yz7Syr.jpg]Afbeelding[/url] ]
"Joh, we hebben wat takjes, we hebben wat troepjes, ik denk dat het wel klaar is." 
Vandaag zag hij er zo uit (stroomdraad even negeren, daarmee doen we de kast dicht):

Het is veel steviger dan printerpapier (80 gram tegenover 300 gram, bijna kartonnig) maar ze kunnen het wel zelf scheuren en beïnvloeden, wat ze lijken te doen. In de kolonie op de grond lagen alleen maar rechte stukjes papier en in de kasten verfrommelde en verscheurde, dat doen ze dus zelf. Het brengt ons hopelijk iets dichter bij de reden waarom ze het doen 

En wat een hoop modder stoppen ze in die kasten dan! Nemen ze dat hapje voor hapje in hun snavel mee? Wat een werk...

Alleen het doorzichtige is spannend omdat het de kleur/grijswaarde kan beinvloeden, dus het moet net een beetje anders. Maar het concept is hetzelfde.
julius_juut schreef:Oh wat een boel klei slepen ze dan mee zeg! Is de kast zo diep omdat ze graag zo'n laag klei gebruiken of gebruiken ze zo veel klei omdat de kast diep is? En waarom de handvol stokjes bij de ingang?
Toch mooi dat hun smaak goed genoeg is dat jouw kaartjes ze goed bevallen.![]()
Is die liefde voor witte dingetjes iets van specifiek deze kolonie of van kauwtjes in het algemeen?