[TEK/SCH] Challenge 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 11:07

Dank je Django, leuk! Voor mij is het een speciale (dit was mijn eerste Pestvogel die ik in het echt zag) en komt in de collectie hier <3

Ik ken het niet, is dat van een serie? Maar ik vind hem heel gaaf geworden. Dat lichtval is mooi ook!
Gaaf die miss Medusa, al die plooitjes in de jurk! :wow:

Dank jullie wel coco en Elf!

@Malenka, Zeker!
En de grote knal oranje/rode snavels van de vele tropische soorten geven ze een beetje een cartoon achtig uiterlijk vind ik. Inmiddels ook bezig met de Zebraijsvogel, ook heel bijzonder <3

@viekawiek, Dit is even anders mengen dan ik gewend ben ja :D heel leuk ook om te doen.

Coco4life

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 11:08

Even een snel vraagje, wanneer komt het topic met alle challenge resultaten? Of wordt dat gewoon hier in gepost?

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 12:22

Zo, weer even een bijlees rondje :D

Jis, dankjewel voor je lieve compliment! <3
Je roodborstje ziet er zo ontzettend aaibaar uit, heel mooi!
Waaaaauw, wat een gave opdracht en wat leuk dat de man uiteindelijk een oud leraar bleek te zijn, dat maakt het nog specialer! :) Ik ben ook wel heel benieuwd, maar snap dat je er geen foto's van plaatst.
Gaaf, die masterclass!! Ik vind haar zo leuk ook, lijkt me heel fijn en waardevol om van haar te leren!
De Jungle dwergijsvogel......groot gelijk dat je die voor jezelf houdt! _/-\o_ Vind 'm nu al prachtig! Ben ook heel benieuwd naar alle andere aankomende ijsvogeltjes!

Seven, dankjewel! <3 Ik moest iets met die perzik kleur en kwam uiteindelijk uit bij kleuren die daar bij passen; o.a. dat felle blauw. De zee is ook 'blauw' dus zo kwam ik uiteindelijk uit bij een orka :))
Nieuwe verf is altijd fijn hè <3
Ik snap wat je bedoeld met het oog,het lijkt een beetje te klein, maar kan m'n vinger er niet helemaal op leggen.
Lastig ja, met licht dat zo reflecteert op je schilderij, misschien idd proberen om het hoger te plaatsen. Ik gebruik tegenwoordig een vrij simpele bureaulamp die ik op m'n tafel of ezel kan klemmen, super handig!
Drie opdrachten 'even tussendoor' _/-\o_
Ongelooflijk dat voor 'het zusje' alleen nog maar de basislaag er op zit, het ziet er al zó mooi uit! <3

SaskiaB, knap die blote billen! :D Vind je kleurgebruik heel mooi!

Kalipooh, dankjewel! <3
Zo tof, je hert! Alsof 'ie zo het beeld uit kan lopen! <3 Vind dat zo knap, wat je met alcoholmarkers gemaakt krijgt!

Vikawiek, wat een heerlijk vrolijk schilderij! <3 Deze kan zo in een mooi boek!

Selina, ik vind 'm toch erg leuk geworden! :j En je tekening voor de challenge vind ik ook super, is het een Samson hond?

Polarize, nog zo'n mooi roodborstje! :) Vind de achtergrond ook heel mooi en vind de bloesem heel leuk gedaan, daar zit een soort swirl in of zo.En heel tof om aan je pake en beppe te geven, daar zullen ze vast heel blij mee zijn!

Sall, ooh duimen zeg, leuk! Stubby is super.....maar het praatgrage vogeltje knalt echt van het papier! <3

SollekeNoah, dankjewel! <3
Vind je Klapekster mooi geworden, leuk woordgrapje ook op de andere kant! :D
Die buitenrand, brandt je die ook of is dat gewoon van de boom zelf? :)
De Lynx is echt super tof zo en mooi in evenwicht, niks meer aan doen! 8-)

Signe, dankjewel! <3
Tetra pak printen zegt me zo niets, maar heb wel een vermoeden, ga het zo eens opzoeken.
Ik vind oliepastels ook een lastig medium, heel knap wat je er mee voor elkaar gekregen hebt! Je hebt hele mooie kleuren gebruikt ook!

Malenka, heel mooi, je egeltje! <3 Mooi kleurgebruik ook! Vind het uiltje heel kunstig geworden, het geeft een beetje glas in lood gevoel. Mooi begin al van het paard, ik ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat!

Django_Mette, dankjewel! <3
Ik ken Percy niet, maar vind hem heel mooi geworden! En miss Medusa belooft nog heel wat, prachtig al die plooien en de schaduwen en lichtinval!

Ik heb gisteren nog even wat gekliederd met aquarel, gewoon een snel werkje en gedachten even op nul. Niet helemaal tevreden, vooral niet over het konijntje. Het papier werkte niet mee (had ik al wel verwacht, maar toch te eigenwijs om wat anders te pakken :+ ) en daarna nog geprobeerd om het te redden, wat als resultaat een soort stekelig beest is geworden :D Nou ja, het was iig leuk om te doen :+

Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 12:34

Django_mette, wat een mooie stofuitdrukking. Dit zijn wel uitdagingen!

Jindai, ik vind hem toch wel leuk geworden. Prentenboeken vibe.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 12:35

Dankjewel Jindai! <3

Wat een mooi plaatje, doorkijkje, heel leuk met die cirkel. En die Berken! Wat zijn die goed gelukt! :wow:

Ik weet ook niet precies hoe en waar Coco maar je challenge kun je tot de laatste dag van de maand plaatsen hier denk ik.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 13:10

Wat een prachtige creaties komen er weer voorbij. Leuk om te zien hoe divers iedereen bezig is. Ik ga proberen overal even op te reageren vanaf mijn vorige bericht.

@Jindai, je orka voor de challenge is erg mooi geworden. Die zachte kleuren maakt het een lief dier qua uitstraling. Je konijntje is ook erg leuk gelukt. Ik hou wel van dit lieve sfeertje wat je neerzet.

@Seven, vervelend dat je het paardje niet helemaal krijgt zoals je zelf zou willen hebben. Ik denk inderdaad dat het ook komt door de hoek waarin je moet fotograferen. Ik denk dat als hij af is en je hem normaal kunt bekijken het er gelijk veel beter uitziet. Het kleurgebruik is erg mooi.
Ik denk trouwens dat het een goed idee is geweest om even met wat anders verder te gaan.

@Jis_ roodborstjes zijn gewoon leuk. Je hebt het diertje mooi neergezet. Gaaf dat je een masterclass gaat volgen! De kleurrijke ijsvogel springt er ook mooi uit en lijkt mij inderdaad mooi passen bij een jungelkamer.

@SaskiaB dat zijn een paar mooie blote billen. Je weet het mooi te verbeelden.

@Kallipooh, mijn kipje heb ik eerst met potlood getekend en vervolgens met een fineliner over geschetst. Daarna ben ik deze verder gaan inkleuren met aquarel verf.
Je hertje is trouwens goed gelukt. Leuk ook dat je voor een net wat andere houding hebt gekozen.

@Vikawiek, leuke tekening. Ik wordt er vrolijk van.

@Selina, je vosje deed mij net wat meer aan een coyote denken. Toch vind ik het een leuke schets. Je lijntekeningen blijven leuk. Ik hou wel van het simpele.

@Polarize, roodborstjes blijven leuk zoals ik hierboven ook al zei. Mooi kleurgebruik ook. De achtergrond had voor mijn smaak nog niets subtieler gemogen.

@Sall stubby met bril is leuk en het winterkoninkje is gewoon super vrolijk.

@Solleke_Noah, leuk die klapekster. Ik mis alleen wat doorns aan de struik omdat ze daar de beestjes aanprikken. Verder wel herkenbaar voor mij als een klapekster. Daar gaat de persoon in kwestie vast erg blij mee zijn. De lynxe is ook erg leuk.

@Signe, mooi kleurrijk werk.

@Malenka, leuk zo dat egeltje. De uil is ook heel grappig. Wat vond je buurmeisje er van?
De opbouw van je paardje op het zwarte papier is al veelbelovend. Ben benieuwd naar het eindresulaat.

@Django_Mette, wat voor ras het kipje precies is weet ik zo niet. Ik verwacht een soort zijdehoen. In ieder geval een leuk beestje :D
Knap ook hoe je Percy hebt neergezet. Ziet er erg mooi uit. Miss Medusa is ook een bijzonder knap werk. De lagen in haar jurk heb je mooi gemaakt.

Zelf een paardje getekend. Net als met het kipje eerst met potlood, vervolgens met pen en daarna ingekleurd met aquarelverf. Ik was niet helemaal tevreden over de verhoudingen maar ben er wel weer mee verder gegaan en heb ook deze verwerkt in een mixed-media werk waar ik dan uiteindelijk blij van werd.

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 15:14

Wat een heerlijk werk Thats_Me! :j

En dankjewel!

IJsvogeltje is af , lekker snel en vrij los gehouden. Gister had ik de laatste achtergrond laag gedaan met een sneldrogend medium en daarom droog genoeg om al op te hangen in het lijstje. Ernaast hangt nog zo'n lijstje en ook daar komt nog een IJsvogel in.

Afbeelding

Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 15:56

Jis_ schreef:
Wat een heerlijk werk Thats_Me! :j

En dankjewel!

IJsvogeltje is af , lekker snel en vrij los gehouden. Gister had ik de laatste achtergrond laag gedaan met een sneldrogend medium en daarom droog genoeg om al op te hangen in het lijstje. Ernaast hangt nog zo'n lijstje en ook daar komt nog een IJsvogel in.

[ [url=m/kCN6ng.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yZvuOt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig zo samen met het lijstje <3

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 15:58

Dankjewel allemaal! :D

@Jis: Percy en Medusa komen uit de nieuwe serie over Percy Jackson & The Olympians op Disney+. En ik ben er helemaal verknocht aan, dus dikke kans dat er nog meer personages volgen O:)

Heel mooi palet voor de ijsvogel heb je gebruikt! Vooral dat roze erin vind ik echt mooi :j

@Jindai: Dankjewel! Ik ben inmiddels die plooitjes helemaal zat, maar er zullen nog 2 of 3 lagen overheen moeten ben ik bang := Het scheelt wel dat er nog genoeg andere elementen zijn om aan te werken zodat ik niet continu aan de plooitjes zit :)

Ik zie er een ruwharig haasje in! Erg leuk!

@That's_Me: Oh vandaar, Zijdehoenders zijn de allerleukste <3

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 16:45

Met het lijstje is het echt heel mooi Jis!
Jindai, je moet niet teleurgesteld zijn. Als je nooit iets probeert weet je ook niet hoe leuk je het vind. Ik vind de bomen en het konijn juist wel goed gelukt! Zo netjes is het bij mij iig niet haha.
Lekker rommelig Thats me, maar tegelijkertijd toch rustig. Leuk gedaan!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 19:05

Toen ik bezig was was ik echt niet tevreden maar nu hij af is wel. Ik ken de hond persoonlijk en herken die er direct in.

Afbeelding

Ik doe straks even een rondje hoor, ik moet nu weg.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-24 20:18

Wauw dat is mooi gemaakt Selina! Heel leuk gedaan en knappe hond ook <3

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 17:04

Dank jullie wel!

Mooi Selina! :j

Begin van mijn Zebraijsvogel koppel. 30x24 portretlinnen

Nog een beetje zoeken naar de achtergrond, zodat ondanks de drukte daar de vogels er wel uit springen.
Afbeelding

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 00:26

SaskiaB schreef:
Nick_en_ik die de kerktijd al tekenend doorkomt. Nu ben ik geen kerkganger, maar moet je niet af en toe ook iets doen in de kerk of blijf je gewoon zitten.

Ik teken alleen tijdens de preek, dit duurt ongeveer een halfuurtje. Dan hoef je alleen maar te luisteren :D
De rest van de dienst bestaat voornamelijk uit zingen en bidden, dan leg ik mijn tekenwerk aan de kant :)

En @iedereen die me complimenten heeft gegeven de afgelopen pagina’s dankjulliewel! Het gaat zo hard dit topic, lastig bijhouden als je eventjes niet kijkt :')
Ook weer hele toffe werken voorbij zien komen, lekker bezig allemaal! *\o/*

Hier weer eens een digitaal “schilderij” gemaakt <3

Afbeelding

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 08:45

Het lijkt idd wel een schilderij!
Leuk gedaan!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 09:06

Goedemorgen! Ik zal later een goede bijleespost doen, maar wat een toffe werken zie ik voorbij komen!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 10:22

Coco4life schreef:
Even een snel vraagje, wanneer komt het topic met alle challenge resultaten? Of wordt dat gewoon hier in gepost?

Ik dacht eraan om op 31 januari een verzamel topic te maken met alle werken.

Is het handig dat iedereen de peachfuzz creatie naar mij stuurt?

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 10:26

Jullie gaan echt zo megahard, dat is niet meer bij te houden haast. Ik geniet van al het moois en creatiefs dat ik voorbij zie komen en ergens in de komende weken zal ik een bijleespost maken.
@signe ik zal de challenge naar je pb'en

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 10:35

Wat gaaf Nick, een vintage look heeft het een beetje!

@Signe :j

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 11:04

Ik had nog beloofd een bijleesrondje te doen.

Nick_en_ik: Mooi die digitale tekening, ik vind vooral de kleuren mooi zoals in de lucht.
Jis: Jij bent in vogelthema zo te zien. Lijkt me inderdaad lastig om vogels eruit te laten springen in een drukke achtergrond. Vind je ijsvogel heel tof, ik vind ijsvogels sowieso hele mooie vogels.
Thats_me: Leuk dat mixed media.
Jindai: Mijn tekening was trouwens een sheltie, geen samson-hond. Ik vind je aquarel tekening heel leuk, ik vind hem niet mislukt hoor.
Django_mette: Knap dat je zo gedetaileerd kan tekenen digitaal. Mooi ook de lichtbron in zijn haren verwerkt.
Malenka: Ben benieuwd naar je paard straks. Opbouw ziet er al kleurrijk uit. Je egel vind ik ook goed gelukt, mooi kleurgebruik.
Signe: Mooie abstracte vrouw. Vooral de kleuren vind ik mooi.
Solleke_noah: Vind de achtergrond wel wat toevoegen bij de Lynx. Je ekster vind ik ook leuk.
Sall: Ik vind ze allebei heel tof! Vooral ook je kleurgebruik in het vogeltje.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 16:18

@Signe, ik pb je ook even met mijn challenge creatie.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 18:54

Thats me (collage paard), Jis (ijsvogel) en Jendai (haas illu), wat gaaf!

En die workshop klink helemaal te gek, zeker voor waar jij mee bezig bent. Wauw!

@iedereen
Ik heb al 3 challenge werken in mijn inbox zitten. Dus PB me vooral de jouwe voor in de post.

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 19:00

Ik ga hem vanavond inscannen

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 19:27

Ik ben momenteel bezig met een mens in procreate. Niet te gedetailleerd, dan wordt ik zo precies dan kloppen de verhoudingen niet meer en zo. Dan raak ik het plezier kwijt, dus gewoon even iets makkelijks (ik laat binnenkort het eindresultaat zien).

Ik heb al twee ideeën voor de challenge van februari. Een van die ideeën gaat over een spel/is een spel. Zou dat mogen?

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-24 20:36

En af! (Niet zo groot, ik weet het. Volgende keer groter maken, dan wordt het ook scherper)
Afbeelding