[ART] DIY miniatuur huisjes bouwen, wie doet dit ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Re: [ART] DIY miniatuur huisjes bouwen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 14:38

Dat heb je bij veel merken ja dat er geen lijm bij zit. Robotime heeft wel lijm (de invoerders in europa hebben daar een vergunning voor)

Ik zou doorzichtige hobbylijm kopen. Geen witte.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 15:11

Ik heb van die alles in 1 hobbylijm van de Action, die werkt als een tierelier :j

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 16:15

Welke merken hebben kliksystemen? Ik vind dat lijmen echt prut

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 16:20

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 16:32

Thx!

Ik ben groot fan van de ugears pakketten , heb een waanzinnige locomotief
Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 18:24

O ja, leuk zijn die. Ik heb van Robotime de vrachtwagen en rijdende motor gebouwd. Nog meer van die dingen hoor, ook een echt werkende flipperkast, draaimolens met muziek etc. Maar mijn hart ligt bij miniatuurhuisjes

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 18:56

Ik ben met deze begonnen, ook van de action. Vond hem zo schattig. <3

Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 19:52

Ook heel erg leuk kerstmissig!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 20:04

Ik heb vandaag deze neer gezet op de schouw, gisteren de laatste hand aan gelegd <3
Afbeelding

In de beschrijving hadden ze het over sterren folie, maar ik zag geen sterren. Nu er lampjes achter zitten zijn de sterren wel te zien <3

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 20:54

Gezellie! En leuke verrassing van de sterren

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 21:56

Dorus schreef:
Ik heb vandaag deze neer gezet op de schouw, gisteren de laatste hand aan gelegd <3
[ Afbeelding ]

In de beschrijving hadden ze het over sterren folie, maar ik zag geen sterren. Nu er lampjes achter zitten zijn de sterren wel te zien <3

Ik heb ze ook liggen, gisteren het café in elkaar gezet, de andere 2 moeten nog, maar ik kon inderdaad ook geen sterren vinden. Wat voor lampjes heb jij erin gedaan?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 22:01

Zo’n snoertje met ijzerdraad, volgens mij met 20 lampjes. En de afzonderlijke lampjes creëren dus de sterren en hoe groot die zijn is afhankelijk van de afstand tussen het lampje en de folie.

Bij één huisje zijn de sterren mooier dan bij de andere. Heb nu even een hond op schoot, maar zal zo eens kijken of de folie daar misschien andersom zit.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 19:11

Half maart ben ik een week vrij, maar ga ik niet weg. Een uitgelezen kans om eens een miniatuur huisje in elkaar te zetten. Ik heb ze al meedere keren in handen gehad en tot nu toe elke keer laten staan. Gisteren kwam ik ze weer tegen in de stad en werd de verleiding wel erg groot. Ik weet alleen niet zo goed welke ik kiezen moet als eerste project, dus hoop ik dat jullie wat goede tips hebben.

Van Robotime vind ik Emily's Flowershop echt prachtig, maar ik keek net een filmpje waarin die in elkaar werd gezet en ik vermoed dat die wat ambitieus is voor een eerste poging. :+
Zijn er bouwpakketten die daar een beetje op lijken, maar wat beginners vriendelijker zijn? Of is ie misschien toch beter te doen dat het op de filmpjes lijkt?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 19:13

Kijk eens bij de Action

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 19:23

Chanen schreef:
Half maart ben ik een week vrij, maar ga ik niet weg. Een uitgelezen kans om eens een miniatuur huisje in elkaar te zetten. Ik heb ze al meedere keren in handen gehad en tot nu toe elke keer laten staan. Gisteren kwam ik ze weer tegen in de stad en werd de verleiding wel erg groot. Ik weet alleen niet zo goed welke ik kiezen moet als eerste project, dus hoop ik dat jullie wat goede tips hebben.

Van Robotime vind ik Emily's Flowershop echt prachtig, maar ik keek net een filmpje waarin die in elkaar werd gezet en ik vermoed dat die wat ambitieus is voor een eerste poging. :+
Zijn er bouwpakketten die daar een beetje op lijken, maar wat beginners vriendelijker zijn? Of is ie misschien toch beter te doen dat het op de filmpjes lijkt?

ALs je lekker zonder ergernissen wilt bouwen, zou ik niet beginnen met emily. Kijk eens bij Becka! Becka's bakery. Errug leuk om te doen, heel goed te doen voor ieder niveau. Je kunt die bij deze bedrijven bestellen, die versturen dezelfde dag

https://www.robotime.nl/search?type=pro ... st&q=becka

https://www.craftcentral.nl/products/ro ... 32c9&_ss=r

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 19:25

Goed de instructies lezen/bekijken en redelijke fijne motoriek en dan is het zo te doen.
Action is inderdaad goedkoop, maar meestal wat schilderwerk bij. Wat meer wachttijd dus dan kant en klaar puzzel versies van de duurdere merken.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 19:27

tamary schreef:
Goed de instructies lezen/bekijken en redelijke fijne motoriek en dan is het zo te doen.
Action is inderdaad goedkoop, maar meestal wat schilderwerk bij. Wat meer wachttijd dus dan kant en klaar puzzel versies van de duurdere merken.

Dat is mijn ervaring ook. De verf die erbij zit vind ik helemaal niet prettig. Dekte na 3x nog niet.

Ik zou voor je eerste project gaan voor een kwaliteitsproduct. Later kun je altijd nog de uitdagingen van de Action en zo aangaan als je al wat meer ervaring hebt.

Ook bij beide bedrijven lees ik op hun fb groepen erg goede ervaringen met service. En ook die fb groepen zijn fijn om ervaringen uit te wisselen. Daar kom je dan alleen op als je van hun merk koopt, niet van de action. Die hebben misschien een eigen groep

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 19:51

Goeie tips, dank jullie wel.

Van mij mag het best wat meer geld kosten als het van goede kwaliteit is. Komt de knutselervaring waarschijnlijk alleen maar ten goede. :)
Op de Robotime website lijkt het filter niet goed te werken, waardoor ik niet lekker op moeilijkheidsgraad kon filteren. Dus dank voor de concrete tips Monique.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 19:53

Geen dank Chanen, becka kan jij echt maken. Zeker weten. Ik heb haar ook gemaakt. Zoooo ontzettend leuk bouwpakket een van de leukste

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 19:55

Ik vond priegelwerk altijd heerlijk, dus ik verwacht dat ik dit wel leuk ga vinden. Over twee weken laat ik weten welke het geworden is en of het een beetje lukt.

Het enige is dat ik nog moet gaan nadenken over waar ik het neer ga zetten als het eenmaal af is.
Misschien een leuk verjaardagscadeau voor een vriendin die gek is op bakken. Houd ik gelijk ruimte over voor een nieuw project. :+

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 20:02

Chanen schreef:
Ik vond priegelwerk altijd heerlijk, dus ik verwacht dat ik dit wel leuk ga vinden. Over twee weken laat ik weten welke het geworden is en of het een beetje lukt.

Het enige is dat ik nog moet gaan nadenken over waar ik het neer ga zetten als het eenmaal af is.
Misschien een leuk verjaardagscadeau voor een vriendin die gek is op bakken. Houd ik gelijk ruimte over voor een nieuw project. :+

hahaha dat ja.

Ik heb ze twee weken geleden weer eens gereorganiseerd, zie hier https://www.youtube.com/watch?v=bIFFsLvvP-E

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 20:25

Zooo, jij hebt al een aardige verzameling. Zoveel ruimte heb ik echt niet in mijn appartement, haha!

Inmiddels wat verder gekeken op de website en ik neig naar de Corner Bookstore. Staat 2,5 ster moeilijkheidsgraad voor. Veel klik- en plakwerk wat ik er van zie. Klinkt als goed te doen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 21:05

Chanen schreef:
Zooo, jij hebt al een aardige verzameling. Zoveel ruimte heb ik echt niet in mijn appartement, haha!

Inmiddels wat verder gekeken op de website en ik neig naar de Corner Bookstore. Staat 2,5 ster moeilijkheidsgraad voor. Veel klik- en plakwerk wat ik er van zie. Klinkt als goed te doen.

Dank voor je complimentje. En dat is maar een schijntje van mijn verzameling ;-) Dit zijn alleen de winkeltjes. Ik heb ook woonhuistafereeltjes, dus keukens etc.

De corner bookstore is ook superleuk om te maken! Heb ik ook gemaakt. Ik moet wel zeggen dat boekjes maken niet 100% voor beginners is, vandaar de 2,5 ster.

Becka is 2 sterren. Kijk maar op het plaatje van de achterkant van de doos.

Bloemen worden als voor gevorderden beschouwd. Boekjes voor semi-gevorderden zeg maar. Becka heeft dat beide niet of weinig en krijgt daarom 2 sterren en daarom durf ik hem ook aan je aan te raden.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 21:17

Chanen schreef:

Wat leuk dat je wilt gaan bouwen.

Ik ben begonnen met Action huisjes, en ja, de verf is niet perfect dekkend, maar ik vond het wel een heel leuk leerproject. Niet teveel storen aan de verf, vaak kun je met decoratie heel veel bedekken.

Als je gelijk met een duurder huisje begint, en het gaat fout is het ook wel heel zuur. ;)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 21:19

pinto_1 schreef:
Wat leuk dat je wilt gaan bouwen.

Ik ben begonnen met Action huisjes, en ja, de verf is niet perfect dekkend, maar ik vond het wel een heel leuk leerproject. Niet teveel storen aan de verf, vaak kun je met decoratie heel veel bedekken.

Als je gelijk met een duurder huisje begint, en het gaat fout is het ook wel heel zuur. ;)

En dat is nou het mooie van merkhuisjes. Als je bij Action huisjes iets kwijtraakt of breekt, heb je pech.

Breek je of verlies je wat bij CraftCentral of Robotime.nl dan hoef je alleen maar te mailen, je hoeft geen excuus te bedenken, je krijgt het onderdeel gewoon nageleverd en met een dag als ze het op voorraad hebben.